1 Aralık 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 10

1 Aralık 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 10
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

“ evlâtlari'hakkında olan sözlerine aykırıdır. Ad-. . Çünkü adı geçen yedinci bölümden Bünyamin ) ve sekizinei bölümden “(2). . " beş kişi oldukları anlasıldıkı halde Tevıatta on © kişi oldukları anlaşılır. - Tan yazıların hep yanlış 'olduğuna söz birligi et- “mişler ve''bu. yanlışliğın | Azranın oğulları ile j ederler. < Wevlât babaların Za LA SEBlLURREŞAD : peyganıbeıleı“in peyga.mher yazmıştı» derler. Zekeriya unlar gerçekten adı geçen Üüç peygamberm : O dir. Halbuki bu nların bu sozleı' “tarihi evyelin yedinci ve sekizinci bolumlermdekı Bünyamin Jarı ve sayıları bakımından da Tevrata uymaz oğullarindan üç (1 Kitaba inanan bilginler tarihi evvelde o- ftorunlarının ayrılmamasından' ve baş vürulan. Bilginlerin nokqanhgından ileri geldıgım iddia Tevrat Musanın mış Tevrat olaydı, kendısı onâ mu.halefet etmez Bu delillere göre .ne tanınmiş Tevrat ne .. de Azranın Tevratı asıl Tevrat değil, belki Ya- hudiler arasında tanman.ve © vakit mevcut Hi- kaye, 1ıvayet1erden doğru ve yanhş olanları a- — yiztedi dilmeksizin Yahudıleıın toplayıp yazdık-v “Iarı bir mecmuadır. c Hazkıyal peygaınber Tevrata * uymuş- * tu. Eger onun' zamanınıdaki Tevrat işbu meşru .Tevratm tıpkısı olaydı, —İükümlerde aykırdık lmazdı. Meselâ: Tevratır / bir çok yerlerinde sorgulamrl baba ogîunı.m kotulugunun cezasını çekmıye— cektır » der. 4 — Kitap yazmak usulu eskıdenberı hıc " 'değîşmemıştır -Meselâ Tevrattâ: Tanrı sözü o- * hmalar «Allâah dedm Müsaya atfedilenler, 'uMu—.. -osa dedir tarifleriyle ayırt edılmektedır 'Bu ifadenin manası çok onernhdır Musa peygamber daima' gaip . sıgasıyle anılmıstır Ya mi hep «dedir diye 1saı'et]ıdır Buüna' rağmerni “atevratı: Musanın yazdığı. iddia edilir. Eğer. bu >âddia'doğru olaydı; hiç olmazsa bir kaç yermde . mütekellim sıgasıy]e adedım diyorum» - gibi si- |- galarla ıfadenm kendı tarafından söylendiği “işaret edilmek gerektı Bahusuki “dedım ve : " diyöorum» mu’cekelhm sıgah sözler daha saygılı * ve müassir olur! : .yaı—'dmfıiyle- SAzra , ' kitabin başkası tarafındalı yazıldığını ve o va- : .Bellidir ki Haccı, Zekerıya ve. Âzra * "Tevratın hükümlerine baglıdırlaı' Eğer eldeki | Tevratı olsa idi, ona bu üç | gunahıyle üç kuşaga kadar' Gilt 1, Sayır 28 «Musa dedı» curnlesıyle baslıyan ifade © kit Y: ahudıler arasında gezen hikâye ve rivayet lerin başka bırı tarafından toplanmasmdan ha-” VA sıl oldug'unu ıspat etmez mi? A > Hldeki ve İncilin —bir cüzünü teskıl eden € — Tevratın Musaya ait olmadıgını ıspat eden bun . dan saglam “deli oulr mı 5 — Bir çok demlerle sabıttır ki tevratm müellifi ya Davut, ya Muasırlennden veya on- -. dan sonrâ gelenlerden - biridir. Hattâ Hırısti- yan uleması de tevratın peyaambeılerden biri- nin eserlerinden bir” parça oldug'unu zannettık— lerini söylediler. * Halbuki bunun 1ç1n bır dehl gosteremedık lerinden sahih olar: * alınamaz. Hele hiç bir..> .. peygamber kıtabı.nda eilân kitabın filan babın daki şu fıkrayi aldı» demedıgı gıbı, bu babta < . hıc bir delil de yokt Bundan ötürü bu kıtabm Musanın eseri: ol mıyacagma hukmetmek Tâzim ge 6 — İnanılır ve bilgin . Hınstıyanlardan 0: lan «Dr. Skender Keds» iki bibel'in ilk' sözün. " de şöyle der: Gizli delilllerin meydana çıkışı sebebıyle bize üç şey kendini anlatmıştır: A)' Eldeki tevratın Musa peygambere ait olmadığını. » B) Tevratın Ken anda, yahut Kudusta ya * zıldıgmı 'yani Musa zamanında' yazılmadığını : : Azira İsrail: ogullîarı 'o vakit sahralarda idi.) '/—_ €) .Tevratım Davudun saltanatından önce - ve hazkıyal peygamber vaktinden sonraları te-— 2 lif edilmediğini; - : Bu sebeble ben tevratı Süleyman peygam— ber zamanına yani Mil; âddan- 1000 yıl önce, ya- * z hut Milâda yakın olan Homer zamanına nishet- 2 İederı.m Kısaca-tevratın telifi Musam.n olumu.n d -den (Norten) der ki: İsrail. ogulları Babildeki- esaretten kuıtuldukları Zzaman yazılan . Ahdı AÂ- tik kitapları ile Teürat beyninde konuşma ba-',—— kımından üzerinde durulacak. bir ayrıhk yok- ' : tur. Bununla beraher bunlar arasmda 900 yAL: bir mesafe var. Halbuki - zaman dilde farklar -- vücuda getırmekte oldugu tecrübe ile sabittir. Mesela İngili bugünkü soylenış tarzı e 400 yıl once olan könuşmaya benzemedıgı, hatta buyuk farklar oldugu malümdur. -Hal :

Bu sayıdan diğer sayfalar: