1 Ocak 1949 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 16

1 Ocak 1949 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 16
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

yahut intil l;,b : İöabmdâ lfal’ 've “ yolda görüş ve bağlanışlara hinaen tecviz edil- |dikkate arzeylemeği : Maasnı ehli sünnet, c * Cenahı Aliden fazla sevmiş - ve 6 - Şi a G e sıaalı_unnı—:şAn elt Ti sâyı.âe | Muaviye, bu salâhiyeti , müstakilen nefsi nde *ahakkuk ettirmiş, Ashap ve Ekâbirden ehli” hallü akdin biâtları ve-devlet hududü ' 'içindeki nâsın'da onlara teba' iyeti sutetıyle şeralt ta- mamalannns bulurımakla 'ona halife ıtlakı sa - ir. * «İmamet» e gelince: Bııı acla ehli sunı'ıet ile Şia tarmmamile ayrılır. Şiaca: (:Inıamet» ile »Hi- lâfet» ayrıdır. İmamet, Pllal'uîı ahi ı şkılatmm fı_l an basmda bulun- T Ahdrn veya baska her : sanlaı gıbıdır lVl' =aıtl:ır karsılastnılırsa, Şia aya baglıhklarını ta> y m aü E mer) in hilâfetlerini kabul eylıyenler de var- dır, ama Hazreti Osmanı kabul eylememekte muttehktnleı Bazıla*ı ise b_ laı'.. ütün işi sapitır- Ârtik İânetin, taanın neden dolayı, ve ne dıgmı daha fazla izaha Hüzürmm görmem. Mesele kâfi derecede aydınlanımıştır. 'a lüzumlu biç bu zümre ve ferdi kerdisinden salâhiyetli ve baglılıgı daha kuvvetli olarak: görmemekte- dir. İş- pek açıktır: Ehli sünüet, eğer Muaviyeyi daha çok bağ- — Jarımış olsalardı, camilerimizde «ÂAli» ismi ye- didir. Hali' - ve iskat âle zaıl olmaz “Nüss i ile intikal eder ve |- Imam Poygambeıleı gıbı : am £ ma;lu 'Böyle küçüklüklere, lxa ullu toplandığımız camilere, gımız insan isimleri aıasmdn besmcı isim «Âli» - nindir. ve, her şeref bunun içindedir. Ona «ra- dıyallahu anhı demekle kanmayarak «Kerre- mellahu vechehn -cümlesile taziz eyleyişimiz, büyüklüğüne. gönül bağladığımızdan ötürüdür. Böyle olunca, islâm hudutlarını gemşletmek— ve himmeti dokunan Ashab ve Mü- Ali'ibni Talibin buyuklugu:.un ihtiyacı yoktur. Demek oluyor ki, mesele sevip sevmemekte de- / ğil, islâm -terbiyesinden ayrılarak agız bozup . sövmektedir. “Bir mesele daha kalıyor kı o da isimleri - üzerinde durularak islâmdan önceki ve sonra- ki hallerinden mânalar ve hükümler çıkarıl - mak istenen zatların durumlarıdır. Bu husus - ta-öneceki yazılarımızda izahat vermiştik. Bu- Oyada şeri görüşü açıklamak bakımından ta- | mamlayıcı tafsılau uzermde duıacagız Fakat iftalâa y ziyade, .1slam dunyasmda dmı “ilimlerdeki selâhiyeti ta- nınmış. meğhür 7atlarm sözlerini tekrarlamak— İ la iktifa eyliyeceğiz. “izlâm âlimleri «Sahabi» nin dört başı Vmarnuı' taufmı vermişlerdir. Buna göre; Ebu Mu aviye, Âmr, Mugiyre,... hepsi de Süfyan, u Sahabedenduleı 'İslâmdan önceki-hareketleri- ,nm mesuliyetini aramamak meeburiyetinde - yiz Allah taalâ ve Resuli Ekremi-islâmdan evvi elkı durumun. hesabını. Şormuyor, Bız, ken- lâm müderrisi; merhum Manastnh İsmail Hak- ki bu hususta soyle der: . değil mi ki hallerinin akıbetmde Ce- nabı Hak ile Resulünün. makbulü. ve haiz ol- ukları makamın ehli olmuşlardır, ar ne ) eski muamelâttan dolayı Hazreti Ebu Süfyanı, ne de ictihada mütseallik ince bazı meselelerde- isabet edememesingleıi dolayı Hazreti Muavi> yeyi tahkire salâ yetimiz olamaz. Büyük müc- tehıdler dahi bu meslâgı iltizam eylemışlerdn: » — .Sarıklı Yunus Nadi'nin oğlu, Cumhuri- “yet gazetesi Başmuharririnin «sarığa hasret» " başlıklı dint müesseselere ve din ehline karşı narva yazısına cevap gelecek nushada.

Bu sayıdan diğer sayfalar: