28 Ekim 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

28 Ekim 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

uhaberat ta muhe- beratı hâli teyekkftadır Mülhakat ile, telgraf ve posta “ muhaberatı elân hâli tevekkuf- tadır. Yalnız, bir tel ile Ankara muhaberatı © yapılabilmektedir. Keza bir tel ile İstanbul muha- beratı, inkitalı surette icra ed weebilmektedir. Afyon ve Ban- dırma postaları, dün Manisaya “kadar gelebilmişlerdi. Müraselât otomobille Menemene kadar ge- Dün hu müraselât, alınarak. tevzi postası £ Gaziemire kadar gelebilmiştir. Postayı al- mak üzere, Post idaresinin tah- rik ettigi beş kamyon, Seydiki yüne gidememiş geri gelmiş Posta ve telgraf başmüdi Enver beyi gören bir muharrii mize mumaileyh demiştir ki: Ankara, İstanbul ile tek tel ile muhaberat yapıyoruz. Mülhi kattan Menemen ve Torbalıya kadar muhaberat temin ede- biliyor isek de ilerisine geçeme- yiz. Muhaberatın ne zamana ka- de dar temin edilebileceğini şimdiden kestiremeyiz. İnhidamlar Devam ediyor Sellerin tahribatından kur- tulmuş gibi görünen bazi evler de dün yıkılmıştıri Kahraman- larda bir evin ansızın yıkılan enkazı altında hüviyeti meçhul bir kürt kalmış ve ölmüştür. Keçecilerde gece, kuyumcu- lar çarşısında Eşref efendinin kahvesi yağmurdan yıkılmıştır. Zarar 1500 liradır. Askeri hastaneyi ve san'atlar mektebini-kurtarmak Için Karantina üstündeki büyük demir köprünün seller tarafından tahrip edilerek sürüklendiğini yazmıştık. Bu suretle mecarasını değiştiren derenin Askeri has- tahanesi ve San'atlar mektebi içinden geçtiği malümdur. Mütemadi su akınlarının bu iki binayı tahrip etmesi ve çok tehlükeli bir hale koyması muh- temel olduğundan mühendisler mezkür mahalle giderek bu teh- lükeyi izale İçin mesaiye başla- mışlardır. Derenin mecrasını teb- dil için Büyük gayret sarfolunu- yor, Şehitler köprüsünde Şahitler köprüsünün tathiratı devam ediyor. Burada çalışan ameleler enkazı kaldırmaktadır- lar. Kahramanlar halkının geçit mahalli olan büyük köprünün yıkılmiş bulunması Üzerine mu- Yur ubur tren. yolundan temin edilmiştir. Paralı köprüyü kurtarmak için Darağacındaki paralar köprü menfezlerinin Kalıramanlardaki tahta köprünün enkazı ile yıkan- dığını yazmıştık. Bu köprü de yıkılmak tehlikesine maruz ol- duğundan derhal menfezleri temizlenmesi ve köprünün inhi- damdan kurtarılması için heyet fenmiyeye reisi Necmettin beyin idaresi altında bir ekip köprüde faaliyete başlamıştır. : Felaket © dolayisile bele - diyenin muhtelif mahallerde ça- lıştırdığı ameleler bine baliğ ol- “muştur. Hepsinin yevmiyeleri ve pakliyatta kullanılan arabalarla otomobillerin © alacakları derhal her akşam tediye olunmaktadır. Küçük haberler 'Naci bey — İzmir Kasaba imendiferleri müdürü Naci bey stanbul tarikile Ankaraya gitmiş ” Gelenler — San'atkârlarımız- dan Kamal Sadi beyle refikası “Deniz Kızı Eftalya ve Azmi Ve- eği şehrimize geldiler. Yaşa Galatasaray mağlup olmuştur İstanbul, 26 (A.A) — Bugün Yunan Aris takımı ile Galata- saray takımı“ arasında “yapılan maçta Galatasaray bire -karşı beşle galip gelmiştir. İstanbul 27 (5.C) — Galatasaray — Aris maçı çok heyecanlı oldu. Galatasaray kahir bir hakimiyetle “ oynayarak bire karşi beğle galip geldi. Yunan ricali Ankaraya vasıl oldular Ankara 27 (S.C) — “Yunanbaşvekili M. Venizelos ve maiyeti refakatlarında bulunan 13 Yunan gazetecisile birlikte Ankaraya vasıl oldular. Muayyen proğram mucibince istikbal edildiler, Baş- vekil paşa ve Hariciye nazırı istikbalde hazır bulunuyorlardı. İlk mülakat çok samimi idi. Yunan Başvekili Gazi Hz. leri tarafından kabul olunuyor -Denizsilâhların tahdidi Ankara 27 (5.C) — M. Venizelos öğleden sonra refakatinde Hariciye nazırı M. Mihalakopolos ve refikaları bulunduğu halde Çankayada Gazi Hazretleri tarafından kabul edilecektir. Yunanbaşvekilinin burada bulunacağı günlerde Türk - Yunan Hicarat ve ikamet muahedelerinden başka deniz silâhları tahdidi mukavelesi de imza olunacak ve bu suretle iki memleket arasında kuvvetli bir dostluğun temelleri tahkim edilecektir. Serbes Cümhuriyet SON TELGRAFLARIMIZ M. Venizelos Ankarada Yunan takımı bire karşı beşle Yunan başvekili alkışlarla kar- i şılandı Haydarpaşadaki çok samimi idi : merasim İstanbul 26 (A.A) — Yunan başvekili - M. Venizelos © saat dörtte Elli kruvazörüle geldi.Bu kruvazüre Peyki Şevket ve Berki Satvet torpido mubhripleri Mar- mara açıklarındanberi refakat etmekte idiler. Hardar paşa önünde Mecidiye kruvazörü de- mirli bulunuyordu. Elli kruvazörü. toplar endahat ederek şehri ve donanmayı selâmlamış ve Seli- miye mevkiile Mecidiye kruvazört mukabele etmişlerdir. Hariciye kalemi mahsus müdürü Kemal Aziz ve protokol müdürü Niza- mettiu beyler kruvazöre giderek M. Venizelosa hükümet namına beyanı hoşamedi etmişlerdir. Sa- at dört buçukta M. Venizelos refakatlarında refikası ve|beşte Yunan hariciye nazırı M. Mi-letmiştir. Cumhuriyet halakopolos ve refikası ve Yu- man hariciye. mezareti erkânı ve mihmandarları olduğu halde Hay- darpaşa rıltımına çıkmış ve al- kışlarla karşılanmıştır. Vali Mu- hittin bey Hükümeti Cümhuriye namına beyanıhoşamedi etmiştir. Atina sefirimiz Enis bey resmi takdimi ifa etmiştir. M. Venize-, los ahalinin alkışları arasında trene binmiş ve gördüğü hüsnü! kabulden pek mütehassis oldu- ğunu beyan etmiştir. İstasyonda muzika istiklâl marşını ve Yu- nan marşım çalmış, ve kıtaatı askeriye ile jandarma ve polis müffezeleri resmi selâmı ifa et- mişlerdir. Hususi tren saat tam Haydarpaşadan hareket İstanbul, 27 (S.C. limanında demirledi. lecektir. vardır. Askerler izciler geliyorlar Ankara 27 (S.C) Cumhuriyeti bayramında yapılacak hüyük res- mi geçide İştirak için İstanbul izcileri geldiler. Diğer vilâyet- lerden de izciler ve resmigeçide iştirak edecek askerler geliyorlar. Belediyenin Ekmek tevzii Belediye felâketzedelere dün nüfus başına yarım oka ekmek ve peynir tevzi etmiştir. Bugün! nüfus başına bir okka ekmek ve münasip miktarda zeytin ta-, nesi tevzi olundu. Zarurette kaldığını ve iskâna muhtaç ol- duğunu bildirenler derhal iskân edilerek iaşeleri ayni suretle temin edilmektedir. Bugün sa- bah bu seretle müracaat eden- ler 30 kişidir. Peyderpey müra- caatlar vuku bulmaktadır. Bandırma ve a Afyon trenleri ei işliyor Seylâbın tahribatını tesbit için faaliyet başlamıştır. Aydm ve Kasaba hattındaki bozukluklar tamir 'edilmektedir. Karşıyaka havali tireni bugünde işlemiye- cektir, Bayraklı ile Mezbaha ara- sındaki kısmın imlâsı ve bozuk köprülerin tamiri mesaisi hara- İretle devam ediyor, Ana hatta gelince — Yavuz Drıtnavtımız bugün atandaşlar fevç fevç kahraman gemimizi! ziyaretle geziyorlar. Üç gün vatandaşların ziyaretleri kabul edi-| teveccihen hareketinde vagona girerken Gazetecilere Ankara Karadenizde ve Trakyada şid > detli fırtınalar var İstanbul 27 (S:C) — Rasat merkezi şiddetli yağmur ve Lodos fırtınası olacağını bildi yağmurludur.Çanakkale-Zonguldak ve Edirnede şiddetli fırtınalar Kasaba ve Aydın hatlarında Yavuz İstanbulda Vatandaşlar gemimizi geziyorlar İstanbul | de buradaj i, Bugün hava şamki teb ————— a v4 e mmm 931 Bütçesi Heyeti vekilede Heyeti v de geç vakta ka-j esinin esasları mü-) zakere edildi, Tetkikat ikmal edilmek üzere, Darülfünunda / Yeni emin işe başladi İstanbul, 27 (S.C) — Darül- fünun Eminliğine tayin edilen Muammer Raşit bey dün vazife- sine Başlamıştır. Sovyetler Büyüksanayite- sis ediyorlar Moskova 27 (A.A) — Sovyet) )büleümeti bu “senenin son üç ayında büyük. sanayi tesisine) karar vermiştir. Bu sanayi için; Bir milyar 66 milyon ruble tahsis. edilecektir. Bandırma trenleri sabah dokuz- da Karşıyakadan hareket ettiler, İzmir- Karşıyaka kısmı tamır edi- linceye kadar trenler Karşıya- dırma ve Afyon tirenleri Mani- saya kadar birlikte gidecekler ve orada ayrılacaklardır. j Manisa- Menemen arasında| Manisa- Menemen arasındaki köprülerde ve hattaki hasarat tamir edildi Aydın hattında Aydın hattında bugün de hiç hir “tren hareket etmemiştir. Harap olan hattın ve köprülerin Ana hatta gelince Afyon ve o tamiri ile uğraşılmaktadır. «giderek “Gazi Müstafa Kemal hazretlerini #elâmlamakta' istisnai Ankara 27 ( S.C ) — Geteji Bayramının yıl dönümü Kont Betlen Gazi hazretlerini selâmlamakta istisnai bir haz duyduğunu söyledi Büdapeşte 26 (A.A) — Başvekil Kont Betlen Ankaraya mü- seyyahatının gayesi hakkında beyanatta bulunmuştur. Cumhuriye- tin yedinci senesi ; tes'it edilecek olan bugünlerde Türkiyeye bir haz duyduğumu söylemiştir. Her iki memleketi alâkadar eden işler hakkında görüşmek ve Türk - Macar ticaret muahedesinin tasdikinden sonra müuallâkta kalmış olan bazı iktisadi meselelerin kat'i olarak tenvir etmeğe fırsat bulacağını ümit etmektedir. Kral Boris'in izdivacı Merasimde İtalyan ve Bulgar * hanedan azaları hazırdılar.. Roma, 26 (A.A.) — Kıral Boris'in -Prenses-Ciyovanna ile A- isteki izdivaçları merasiminde İtalya kralı ve kraliçesile sabık Bulgar kralı Ferdinand ve her iki krallık prensleri, İtalya ve Bulgariştan hükümet reisleri, bütün İtalyan ve Bulgaristan nazır- ları ve yüksek şahsiyetler hazır bulunmuşlardır. Hazırun öğleyin yemeğini orada yemişlerdir. Müthiş bir kalabalık hazır bulunu- yordu. Dün gece yarısından iki saat sonra Gündoğduda karakol s0- İkağında yangın çıkmış derhal alevler yükselerek etrafı tehdi- de başlamıştır. İtfaiye süratle ateşin bulunduğu mahalle gelmiş yalnız mezkür bina kâmilen muh- İterik olduğu halde ateşi bastır- Jmıştır. Fakat mahalle kâmilen büyük bir telâş içerisinde kal mış gecenin karanlıklarında yük- selen alevler etrafı korkutmuş- tur. Yanan bina adeta Yabudi- hane şeklinde bir şey idi. İçeri sinde müteaddit aileler oturuyor kadan kalkacaktır. Şimdilik Ban-İye altında bir garaj “bulunuyor- du. Garajda hırıstiyan ölülerini taşımağa mahsus lüks otomobil de bulunuyordu. Otomobil kâ- milen muhterik olmuştur. Yapılan tahkikate göre evve- lâ ateş garajdan çıkmıştir. Hat- İta garajın. penceresinin cami kı- rılarâk © içeriye bir paçavra atıl- mış ve otomobil yanında bulunan bir teneke benzinin ateş almış bulunduğu / söylenilmektedir; Bu Dün geceki yangın Alsancak civarında alevler yine etrafı telâşa verdi hâdise de kast iddia olunuyor paçavrayı atanın kim olduğu ve ne maksatla olduğu henüz tesbit edildmemiştir. Bina sigortalı de- Yalnız otomobilin sahibi olan çiçekçi nezaret altına alınmış ve ifadesine müracaat olunmuştur. İşde bir kast bulunduğu kuvvetle tahmin ediliyor. Esasen bu mahalleye bu son aylar zarfında bir şeyler oldu. Bir iki ay evvel ayni civarda Şerafeddin bey caddesi karşı- sındaki Pastacı dükkânı ve ii salindeki iki dükkân yanmıştı. Evvelki akşam malüm âfet ara- sında muhterik dükkânların it- tisalindeki o boyacı o Vantorenin dükkânı ve onun yanındaki"ber- ber dükkânı da yanmıştır Dün ece yarısından sonra ayni mahallede ; çıkan üçüncü yangın çok dikkate şayan görül- mektedir. Alsancak merkezi tah- kikata devam eyliyor. Yandığını yazdığımız cenaze otomobilinin Aleksandr Pola ait|” Makiney: Yunan Başvekili Ankarada alkışlarla karşılandı Ankara, 27 (S.C) — Ankara mühim günlerin kalabalığı için dedir. İstasyon doludur. Taklar 'unan bayraklarile süslen- miştir, M. Venizelos gelince, İs- met paşa madam Venizelosa ve Tevfik: Rütü bey M. Venizelosa buketler verdiler. Muzika Yunan “Milli marşını çalıyordu. M. Vehizelosun eli İsmet Paşanın omuzunda olduğu halde fevkalâde samimi konuşa» rak istasyondan çıktılar, Mösyö Venizelos İsmet paşaya Frat ca : “ Sizi * gördüğümden çok memnunum ,, dedi. Yüzlerce makine resimler çekiyorlar. M. Venizelos'u halk alkışlı- yor. Yunan Başvekilinin yanında Atinesefirimiz Enis bey, Hari- “ye nazırı M. Mihalakopulos, bazı memurlar ve 15 gazeteci vardır. Bugün matbuat müdürü Er- cüment Ekrem bey Yunan gaze- tecilerine ziyafet veriyor. Çok şükür ok şük : ş Askeri zayiat GL ediy mühim değildir Feyzan ve seylâptan bir çok askerin bogulduğu veya kaybol- duğu İzmirde münteşir gazete- lerde yazılmıştır. Yalnız iki as- kerimiz vefat etmiş ve bir kaç hayvan zayi olmuştur. Malzeme İzayiatımız çok ehemmiyetsizdir. İnsanca başka zayiatımız yoktur efendim. İzmir Müstaahkem mevki Kumandanı Mirliva Hüseyin Hüsnü Aydın trenleri Yarından itibaren işle- miye başlıyor “Aydın demiryolu umum mü- dürlüğünden; 28 Teşrinievvel 930 Salı gü- münden itibaren aşarı ahire ka- dar Gaziemir istasyonu İzmire doğru geleni trenlerin /gelebile- ceği son İstasyon olacaktır, İz- mir -Eğerdir arasında azimet ve avdet trenleri, mebde ve mün- taha istasyonları Gaziemir ol- mak üzere şubeler dahil olduğu eskisi gibi seyri sefer cetveline göre hareket edecek- lerdir. Gaziemirden hareket edecek trenlerin hareket saatları: Denizliye | 8,25 Ödemişe — 13,54 Gaziemire gelecek trenlerin muvasalat saattarı: Denizliden gelecek (16,07 Ödemişen o ,, 10,27 . halde “» Hususi, istihbaratımıza göre de vali Gazlemire kadar araba ve otomobillerin işliyebilecek şekilde yolların tathirini temin eylemiştir. Bu şekilde Aydın hattı ile İzmirin muvasalası em- niyet altına alınmış olacaktır, Nüfus tayinleri Bergama nüfus memurluğuna Seferihisar nüfus memuru Nuri efendi, Seferihisar nüfüs me- murluğuna mülga Kelergeç nü- fus memuru Ömer Hulüsi efendi tayin edilmiştir. Ömer bey İki gündenberi rahatsız bu- lunan Polis müdürü Ömer bey makamına gelmediğinden kısmı adli reisi Sabri bey kendisine vekâlet etmektedir. olduğu anlaşılmıştır.