13 Kasım 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

13 Kasım 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

İdman kongresi ç p lanıyor - Stadyum idaresi Mıntaka spor heyeti merke- yiyesi dün akşam saat beşte vali Kâzım paşanın Fiyasetinde içtima etmiştir. Geçen haftaki ruzname imdiye kadar muhtelif kulüplerin teftiş rapor- ları da heyeti merkeziyece *tet- ve karar okundu, kik edilmiştir. Müzakere neticesine göre bir karar verilmesi ve mali vaziye- nümüzdeki Cumartesi gün: bir alı günü toplan- masında bütün kulüplerin reis- vekil edecek- leri salâhiyettar bir zatın bulun- tin kü celsesinde tesbiti hafta sonraki ve leri veya onların ması kararlaştırılmıştır. Bu toplanmada umumi vazi yet etrafında müzakere yapıla- cak, geçen haftaki göngre mu- karreratı Ankara merkezi umu- misine bildirilecek ve 28 Teşri- nisanide Ankara büyük kongre- ye girecek mürahhaslarla gönde- rilecek mühim ve mufassal ra- porların hazırlanmasına devam edilecektir. Dünkü toplanmada saha mü- Amerika intihabatında Demokratların milel bir ehemmiyeti haizdir is — Gazeteler Amerika P intihabatında Demokratların ga- lebesi | etrafında uzun tefsiratta bulunuyor, bu hâdisenin beynel-|cesi iktisadi buhrandan ve müs- milel ehemmiyetini: kaydediyor- lar. Repüblikenler - tarafından! sebebiyet vermesinden mütevel- çıkarılan -201 meb'usa mukabil Demokratlar 203 meb'us - çıkar- mişlardır. “Ayan neticesinde “iki fırka: arasında tesavii Kanlı bir hâdise Cinayette kast mevcut değil midir? Kuşadasının Şirince karye- sinden iki koyun tüccarı arasın- da vukua gelen kanlı 'bir hâdise e, Nurittin namınd; şahsın kasap bıçağile Şevkiyi karnından yaralamak © süretile öldürdüğünden dolayı ağır ceza mahkemesinde devam eden mu- hakeme safahatını ve müddei umuminin kasden katilden maz- nunun tecziyesini talep eyledi- ğini yazmıştık, Bu feci cinayetin dün müda- faası yapılmıştır. Maznun vekili Mustafa Şükrü bey hKâdisenin sebeplerini izahdan sonra de- di ki; Maktulün koyunlarına hasta- lık arız oluyor; bu hastalık hâ- disesini kardeşçe © haletmeleri lâzım gelirken; maktul yanaş- mıyor. Müekkilim ihbaratta bu- lunuyor; baytar geliyor, kordon tesis edilerek afetin önü alını: yor... Bu vaziyetten: her iki ta- rafın da memnun olması lâzım gelirken; araya kör şeytan giri- yor ve her ikisinin de hanıma- mını söndürüyor. Vaziyetten asabileşen Şevki Mıntaka spor heyetinde intihabatının| Tutleye karşı 400 bin rey ekse- âra temin edecek'mahi-! tihap edi iElhamra idaresinde M için rapor hazır- dürlüğüne e Göztepeden Cemal bey kabul edilmiş ve keyfiyet kendisine tebliğ edilmiştir. Sa- hada bazı noksanlar bulunmak- tadır. Müstacelen bir. soyunma mahallinin hazırlanması sahada- ki duş ve kanalizasyon işlerile ittisalindeki mezarlık kısmının ilhak ve imarına dair belediye meclisine ve vilâyet umumi mec- ine teklif yapılmasını karar altına almıştır. Sahada oyun esnasında ya- ralanan ve berelehen için her akit vaki ve muhtemel olan ihtiyaçlara karşı bir cerrah beyle seyyar malzemei eczaiye çanta" ın sıhhat ve muaveneti içti- maiye müdürlüğünce tahsis edi- lecektir. Bu cuma gününden itibaren dört hafta devam etmek üzere Hilâliahmer felâketzedeler men- faatine verilecek turnuva maç- larının futbol heyeti tarafından gönderilen fikistoru tetkik ve kabul etmiştir. galebesi beynel- yettedir. Repüblikenler için bir hezi- met sayılan “intihabın bu neti kirat memnuiyeti | hakkındaki kanunun muazzam suiistimallere littir. Demokratların namzedi M. Franklen Rozvelt rakibi Şarl riyetle Nevyork valiiumumisi in- iştir, müekkilimin üzerine hücum edi yor ve boğazına: saldırıyor, ekkilim arkasını geriye veriyor, elleri ileri gidiyor: © * Daha evvel hastalıktan ölen bir sığırın karnını deşen müek- kili elindeki kasap bıçağı Şevkiye isabet ediyor! ve ölü- yor. ; Diyerek hâdisede kast fili olmadığını ve . şabitlerden bir kısmının Nuri ve bir kısmının da Şevki tarafından hücum edildiği ve hatta bir tanesinin de; hu- zuru mahkemede pek gadaplı surette şehadette bulunmasının da dikkati calip bulunduğunu söylemiş ve müekkili hakkında 455 nci maddenin tatbikile 51 ve 59 uncu maddelerinin nazarı dikkate alınmasını talep eyle- Dayaktan, cerhten maznun diğer suçlular da, adaletin cellisine intizar eylediklerini si lediklerinden muhakemenin hi- tam bulduğu makamı riyaset tarafından tefhim edilmiştir. Karar, 18 teşrinisani salı gü- Tarihi Dahiliye müsteşarı zalı mazbatanın bir heyeti mal ide büyük bir hüsnü ki alâka ile karşılanmıştır. Bilhassa Lider Fethi heyeti bir çok defalar Adana ocağının miştir. ertesi günü faşist milisleri Viyana yürümeğe amade olup bu ma satla talimat almışlardır. gömlekliler | kuvvetlerinin toplandıkları mahal Donayitzdi bur harekete hazır Her. ferde, 100 fişekle tâbi kuvvetler Yugoslavya” hı dutlarında - manevralar Hayali Belgrat: 11 (S.C ) — Gazet ler Balkanlarda İtalyan siyası da ve diğer tanda Italyan uyandırmıştır. Novesti Agram gar kralı Borisin İtalyan pre inkişaf ettiğini yazmaktadır. yaya ihracı arasında bir itilâf aktedilmişti Diğer taraftan İtalyan m: ayni dirler, teveccühü © göstermekt: nü tefhim edilecektir. katiyen ka illi kütüphane sinemas En mükemmel -en müntahap filimlerini birbirini müteakip gösteriyor Yarın akşam saat 7,15 ve 930 da EBEDİ SERSERİ Yevkalâde filimler serisinin ikinci şaheseridir Bu filmin misilsiz güzelliğini, nihayetsiz kıymetini tasvirden kalem acizdir Fiatlerde susü ile halkımız tarafından An- karaya gönderildiği malümdur. Adana vilâyet ocağı azasından Nakip zade Muzaffer ve İdris beylerden mürekkep olan heyet da temas ettiği (o bütün bul görmüş ve çok samimi bir bey kabul ederek uzun müddet görüşmüş mesaisinden çok memnun olduğunu bildir- Heyet Ankaraya vüsulünün Erzrum meb'üu Tahsin beyle birlikte Dahiliye vekâleti müsteşarı beyefendiye giderek mazbatayı tevdi etmiş- Siyah asıl Burada dokuz tam teşkilâtlı ta- bulunuygr. iki: hane çer verilmiştir. Faşist teşkilâtına | di yapmış lardır, Harakâta kumanda eden tinin hiyak gayretini takip edi- yorlar. Bir taraftan Yunanistan- aliyeti yeni bir blok endişesini azetesi Bul- sesile * izdivacından beri *İtalya- Bulgaristan o münasebatı * siyasi- yesi kadar münasebatı iktısadi- yesinin de kuvvetli bir surette Bulgaristan zahiresinin İtal- Sofya ve Roma mulâtina karşı bulgaristan da Novosti Agram Bulgar si- mazbata Hüsnü suretle karşılandı mazbatayı görünce « bu yeniden bir intihav demek » demiştir. Adana 10 (S.C) — Belediye !lrdir. intihabındaki yolsuzluklar hak- kında tanzim olunan on bin im-|samimi münakaşalarda bulunul- Heyet, müsteşar beyin nezdinde uzun müddet kalmış h-| muştur. Bu arada müsteşar bey, maz- batanın yeniden bir intihap de- mek olduğunu söylemiş ve maz- batanın ehemmiyetle nazarı dik- kate alınarak teftiş heyetine havale olunacağını da ilâve ey- lemiş ve bu tarihi istidanın ehem- miyetini tekrarlamıştır. Heyetten yalnız Muzaffer bey şehrimize avdet etmiş. İdris bey bazı hususi işlerinin tesviyesi için İstanbula geçmiştir. Fırkada dünkü Içtima Adana merkez S.C, F. vi lâyet ve kaza ocakları müçtemi: an vilâyet ocak reisi Adil beyin riyaseti altında toplanarak An- karadan avdet eden Muzaffer beyin” verdiği izahatı dinlemiş ve bazi mukarrerat ittihaz eyle- miştir. Avusturya faşistleri Viyana üzerine yürümeğe hazır bulunuyorlarmış Yiyana — 10 Bütün tekziplere | ceneral Elisen, Kübin ile Viya- rağmen Avusturya faşistlerinin bir darbei hükümet hazırlıkları hararetle devam ediyor. Bir çök mühim şehirlerdeki teşkilâta tâbi üzerine na mevki kumandanı Şibel a- rasında bu son günlerde müza- kerat vuku bulmuştur. Kıtaat bilhassa sokak muha- rebatı için tecrübeler edinmişler- dir. 3 Teşrinisaniden beri bunlar sefer halinde bulunuyorlar. Fa- şistlere şu emri yevmi gönderil- miştir, “ Sizler vatanın halâskârlari sokakta, hasımlarınıza.. .rast gel- z zaman onların gözlerine şiddetle bakınız. Zira bakışları- Bız. . ecnebi arkadaşlarınızınki kadar berkâsa olmalıdır, , emmi ittifakla k- ir. na Sırplar İtalya-Mâcaristan - Bulga- ristan - Türkiye ve Yunanistanın bir Blok teşkil: ettikilerinden korkuyorlar... ds gi yasetinin bu yeni temayülü İtalya - Macaristan - Bulgarisan Türkiye ve" Yunanistan & sında bir blok teşkilile alâka- darmiş. Bu ittifakın gayesi mer- kezi Avrupada ve Balkanlarda küçük itilâfın nüfuzuna , karşi muvazeneyi temine matufmuş. Siyası itllâfı askeri bir itilâf takip ediyormuş Aynı gazete İtalya - Bulga: ristan arasında bugünkü muka- reneti tesis eden siyasi itilâfın Roma Bulgar sefiri ceneral Vol- kofun eseri olduğunu yazıyordu. Bu itilâfın başlıca sebeplerinden biri de Nöyi muahedesinin ye- niden rüyetini teminmiş. Sırplar Bulgarların İtalyan teşvikatından cesaret bularak Sırbistana, karsı sergüzeştcuyane bir. siyaset takip edeceklerinden şüphe etmekte iseler de salâhi- yettar Bulgar mehafili bütün bu haberleri mahsulü hayal ve- himlerden ibaret addetmekte- dirler. Bulgaristan fırkaları arasında Sofya 12 (S.C)— Kralın izdi vacı münasebetile | başvekil Li- yapçef tarafından verilen resmi ziyafete demokratlar itilâfına men sup sabık başvekillerle sabık nazır ları da davet etmiş ise de Çan- kof kabinesine mensup sabık mazırlar ziyafette hazır bulun- ns ir, az le: EŞME, 12 (S.C) — Uşakın| İnay nahiyesinde bir kadın ken- dini asmak suretile intihar et- miştir. Bu kadın kimdir? Ali çavuş namındaki bir şah- sın zevcesi olan Ayşe hanı otuz yaşlarındadır. Fakir bi giftçi ailesidir... İki buçuk yaş- larında bir de kız çocuğu vardır. Neden intihar etti Yapılan tahkikata göre Ay- şenin fakru zaruretten intihar ettiği anlaşılmaktadır. Bu aile köyün ihrakından beri geceleli gündüzlü faaliyetlerine rağmen hayatlarını temin edememekte ve yeni senenin feyizli olacağına bol ümit besliyerek kendi ken dini müteselli etmekte idi kat sekiz dokuz seneden beri, bütün ümitleri aksine tecelli. eden, talisizlik bu aileyi hiç güldür- memiştir. Nasıl intihar etti? Ayşe hanım; ardı arkası ke- Nihayet Evrak müddeiu- mumiliğe tevdi “1g: edildi Serbes Cumhuriyet gaze- tesi Müdüriyetine: Gazetenizin 11/11/930 tarihli ve 15 numaralı nüshasının bi- rinci sahifesinde (Sorabilir miyiz) başlığı altındaki yazıda merhum Kemal efendiye ait. evrakın müddeiumumilikten geri istenil- halde valinin gönderme- diği ve bir de vilâyet makamına müracaat edefi merhumun ba- basına valinin :“( Seni takip için kim teşvik ediyor? ) dediği ya- zılmaktadır. 1 — Çocuğun babasına böy- le sert ve incitecek bir hitapta bulünulinamıştır. 8. teessü- rüne iştirak edilmiş ve' “gönlü alınacak sözler söylenmiştir.Ken disi dahi yanında evrakı hk: kında izahat : veren idare heyeti başkâtibi olduğu halde bu söz- lerden memnun ve müteselli rak: ayrılmıştır. 2 — Mev his alâkadar- ları hakkında vazife nokt tahkikat icra, ve karar ittihaz olunmak üzere o müddeiumumi- likten 28/10/1930 tarihinde vilâ- yet makamına gönderilmi; polisçe | muamelesi edilerek 6/11/930 tarihinde heyetine tevdi edilmiş olduğu ve mezkür evrak 5/11/1930tarihinde de Müddeiumunmilikten geri isteni lerek 10-11-930 tarihinde mez- kür makama iade ve teslim edil- miş olduğu kuyudun tetkikinden anlaşilmıştir. Binaenaleyh isteni- len evrakin vali tarafından gön- derilmemekte olduğu hakkındaki yazılar" hakikate tamamen mu haliftir. Tavzih ve tekzip olu- nur efendim. Vali KAZIM Serbes Cumhuriyet—Gazetemi- zin on teşrinisani tarihinde neş- rettiği makalelerden ve ikazdan sonra vilâyetim mezkür evrakı müddeiumumi iade © etmiş bulunması şayanı dikkattir. Bu tavzihte neşriyatımizın vuku bul- duğu tarihte evrakın müddeiu- mumilik makamına tevdi edil- memiş olduğunu göstermeğe kâ- fidir . Yüzellilikler Yunanistandan , kaçıyorlar Adana, 11 — Halepten alı nan erlere göre, Yunanistan- daki yüz ellilikler Şam hükü- metine müracaat ederek Suri- yeye kabullerini istirham etmiş- ler ve son Türk-Yunan dostlu- gundan sonra Yunanistanda! Inayda bir intihar Kadın kendini iple asmıştır silmeyen ıstıraplara tahammül edememiş ve nihayet 8/11/930 Cumartesi günü saat üçte zev- cinin çift tarlasinda olmasından. dolayı; hanesinin | tenhalığından bilistifade: çocuğunu satdığı ipi evinin orta kirişine atarak ve bir ucunu boğazına takarak ve ayağını yerden keserek hayatı" na veda ediyor. Zavallı.çocuk Ayşe hanım hayatına niha- yet verirken, zavallı iki buçuk yaşındaki çocuğu sokak ki 8 anasının can çekiştiğini görüyor ve hüngür hüngür ağ- lamağa başlıyor. Çocuk ağlaya ağlaya dışatıya çıkıyor, komşular; çocuğun fer- yadına bir mana vererek Ayşe- nin evine giriyorlar, evde sal lanmış ölü görüyorlar, Bu ölünün Ayşe ol ve kendisinin intihar etti liyorlar. Mahalli müddeiumumi tahkikata başlamıştır. Malül gaziler Gemiyeti namına iane top- Tamağa teşebbüs edenler polise haber verilmelidir ir Malâl gaziler Gemiye tinde İznür Malâl gaziler cemiyeti 1 kimselerin (Yallıke ticaret kılavuzu) namindaki sal- nameyi ve Malül gaziler takyi- mini satmak ve bu saliameye n dercetmek Yesilesile malâl gaziler namına ayni zamanda inne toplamakta oldukları” Haber alinmiştir. İzmir Malül gaziler cemiyeti biç bir Yerden hiç bir Yeçhile iane toplatmâmiştir. ve toplamaz. â Bu söne ilk defa olmak (13 Terinisani Perşembe akşamı) aldi gaziler cemiyeti bir balo ertip etmiştir. Bundan başka henüz hiç bir teşebbüsü yoktur. (Yillik ticaret kılavuzu). ma“ mındaki salnameye gelince: Bu da ancak 1030 senesine mahsus olup. 1931 senesinde Malül 'gazilerle * bu salnamenin hiç bir münase- beti kalmıyacaktır. Balnameyi çıkaran Salâhettin ve şürekâsi Münir vö İbrahim beyler ancak 1030 sülünmesinin bedeli olan en lirayı, arzu buyu: ranlardan, ve salnameye , derce Tunan ilânların -evvelee mutabık kalınmış oliak şartile. üctetle- rini istifa edebilirler. Bundan başka Malâl * gâziler cemiyeti namına gerek Bu zatlar ve gerek binşka , hiç bir kimse lüç bir ine ve para talöp etmek hak Ve sifatırn mali değildir. ter. Bunun aksine Malül gaziler cemiyeti natnina hareket edenler olursa en yakın polis merkezine haber verilmesi rica oo ve bu yet tavzih otühur. Bir Deli Azkalsın Antalya hükü- met konağını ateşe veriyordu. Antalya — Alâiyeli Arap Arif oğlu 50 yaşında Hasan isminde birisi delirmiş ve kazaca bura- ya sevkedilmiştir. Hastanede deliler için teşkilât olmadığından dolayı polis neza- retine alınmış ve İstanbula sev- ki esbabının teminine tevessül edilmiştir. Cumartesi akşamı mec- nun Hasan nasılsa temin ettiği ateşle mahfuz bulunduğu oda- yı yakmağa teşebbüs etmiş ve etrafı ihata eden duman nazarı dikkati celp ederek koşulmuş, ateş henüz zarar verecek şekil- namina bı vaziyetlerinin müşkülât kespet- maktan içtinap etmişlerdir. tiğini . bildirmişlerdir... . de inkişaf etmedn söndürülmüş- tür, $ e