13 Kasım 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

13 Kasım 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

a Gazi H.nin seyahati Adana-Konyabüyük halâskârı istikbale Ankara,12(S.C)—Gazi hazretlerinin tetkik seyahatlerine Ada- nadan başlıyacakları"teeyyüt sediyor. “Burada-kaç gün kalacakları! malüm değildir.Reisicumhur Hazretleri; mel bulunan bütün şehirlerde büyük larını bir kere daha gösterecek s: günl romen tebliğ edilmemiş bulunmakla önü olmadığı takdirde pazar günü seyahate baş maları çok muhtemeldir. Gazi Adana dönüşünde Konya ve sonra duy; ii lneliedir. Seyahat eraber cuma İzmiri teşrif edeceklerdir. Şam ve İsk Tütün İnhisarının fabrikaları İstanbul, 12 ( S.C ) — Tütün İnhisar idaresinin Şam ve İsken- deriyede sigara fabrikaları tesis yakında faaliyete geçeceklerdin. Amerika T. Müsteşarı Bugün İstanbuldan hareket etti İstanbul, 12 ( S.C ) — Amerika Ticaret Müsteşarı M. Klayn, 'Süriyeye müteveccihen( Teofil Gotye ) vapuru ile istanbuldan mü- farakat etmiştir. Vapur İzmir li mumaileyh bu fırsattan istifade iktisadi vaziyeti hakkında tetkikatta bulunacaktır. Beynelmilel yankesici Zabıtamız tarafından yakalandi İstanbul 12 ( S.C ) — Beynelmilel yankesici Yunanlı Lale burada yakalandı. Merkum bir çok Avrupa şehirlerinde mühim ekber baliğ olan yankesicilikler yapmakla maznundur. Hak- ında yapılan takibat ve taharriyata rağmen daima yakasını kurtaran bu şerir İstanbulda faaliyete geçtiği sırada zabıtamızın eline düşmüştür. Bu gün hudut Vatan hainleri iade edilmiyecekler mi? Ankara 12 (S.C ) — İran Maslahatgüzarı Mehmet Sait han yatan haini Nuri ve Abdülkadirin hudutta tevkif edildikten sonra Tahrana gönderildiklerini, Türki bilmediğini söylemiştir. Iktısat vekâleti İhtisas için Avrupaya yirmi bir efendi gönderiyor Ankara, 12 ( A.A ) — İktisat vekâletince muhtelif şubelerde ihtisas yapmak ve sitaj görmek derilecektir. Gönderilece! Izmir felâketzedelerine Hilâliahmerden te yardım Ankara ll (AA) —C.H. Fırkası grubunun bu günkü iç- timaında İzmir ve civarının ge- girdiği sel felâketini müteakip hasarın sebep ve derecesinin ve felâkete uğrayan vatandaşların ahvalini ve yapılmış olan ve ya- pılması iktiza eden yardımların miktar ve şeklini tetkik ve tes- bit etmek üzere sıhhiye vekil hilâliahmer © umumi O müfetti; beyleri müteakip İzmire giden ve dönen dahiliye vekili Şükrü Kaya bey gösterilen umumi alâ- ka ve arzu üzerine felâketzede- lere yapılan muavenet hakkın- daki — tetkiklerini & mufassalan izah etmiş ve halkın yaralarının sarılması için hükümetin, bele- diyenin ve hilâliahmerin mesai- anlatmıştır. Sel felâketinde ölen. vatan- SON TELGRAFLARIMIZ sitajiyerler ziraat mektebi âlisi mezun- ları arasında yapılacak müsabaka neticesinde ayrılacaktır. Müsa- baka Kânunuevvel nihayetine doğru icra edilecektir. hazırlanıyor inin ziyaret etmeleri muhte- illetin minnet ve hazırlıklar enderiyede atı tamam olmuştur. Fabrikalar imanında 24 saat kaldığı cihetle ederek İzmire çıkacak, şehrinizin haricine çıkarılacaktır. iyeye iadeleri hakkında bir şey üzere Avrupaya 21. efendi gön- başka hükümet edecektir daşların hazin yadı tektar umü- mi teessürü mucip (olmuştur. Şimdiye kadar yapılmış © olan yardımlarla bundan sonra da Hi- İâliahmer, belediye ve hükümet ve sair hayır müesseseleri tara- fından yapılması kararlaştırılan yardımlar bütün grup tarafın- tirak etmelerine dair İhsan pa- şanın teklifi fırkaca kabul: olunmuştur. Bu Hilâliahmer ; vasıtasile caktır. Grup © Ankaranın. elektrik ve su işinin kesbettiği ehemmi- yete binaen önümüzdeki fırka yardım yapıla- mesine karar verilmiştir. Tasarruf haftası Ankara, 11(A.A)—Milli iktisat ve tasarruf cemiyeti bir ve iki Kânunuevvelden başlıyacak ilk tasarruf ve yerli malı haftasını hazırlamaktadır. Bu hafta esnasinda Türkiye- nin her tarafında mekteplerde, kışlalarda, Türkocaklarında ve ili teşekküllerde yerli © malları kullanmak “ve tasarruf © mevzulari etrafında dersler ve dan başka tiyatro ve sinemalarla radyolarda o ufak müsahabeler yapılacak ( mekteplerde : tahrir vazifesi muhtelif dersler hep bu mevzular üzerinde devam ede- cektir. İstanbul, İzmir ve Anka- ra ticaret odaları” yerli 'malı ile camekâninı en güzel sülsliyen mağazaya mükâfat verecek ve bu işte-hakem: vazifesini gören ahaliden elli kişiye de yerli ma- lından hediyeler dağıtacaktı dan kalp ve his iştirakile din- lenmiş ve yardımlara B.M. Mec- lisi azasının tahsisatlarından te- berruatta bulunmak suretile iş- ittifakla, müzakeresinde münakaşa. edil- Borçlar Anlaşmak imkânsızdeğil, Hamil- lerin mürahhaslarını bekliyoruz Paris 12 (A.A) — Ajans Ha- yas Ankaradan “istihbar ediyor: Salâhiyettar mehafilden alınan malümata nazaran hükümet ta- rafından düyunu umumiye mec- lisine verilen cevapta arada göste- rilmek istenildiği esaslı bir ihtilâf bulunmadığı veOsmanlıbaskasna yatırılan bu seneki taksitin mu- ayyen cüzünün İngiliz lirasına tahvilinde müşkülât bulunmadığı —— ——a e Gm İzmit valisi Bir evde dayak yemiş yazıyor. B. M. Meclisinde Yeni orman kanunu Ankara:11 (A.A) — B. M.Mec- isinde iktısat encümeni bugün Rahmi beyin riyasetinde toplan- mış ve yeni Orman kanun lâyiha- sı üzerinde 32 inci maddeye ka- dar tetkik ve müzakeratta bulun- muştur. Bir Romen Heyeti İstanbulda İstanbuk (S.C) — Bir Romen heyeti külliyetli mıkdarda tütün mubayaa etmek üzere İstanbula geldi. İzmire gitmesi de muhte- meldir. Mısırda Hükumet istik-! lâl tezahüratı- nı menediyor Kahire, 11 ( A.A ) — Hüki met inzibat ve sükünun muha- ve içtimaların ihtilâlcu- fazası yane tahrikâta sebebiyet ver- mesi dolayısile Vaft fırkası ta- rafından istiklâl gününün tes'idi için 13 Teşrinisanide yapılacak içtima menetmiştir. Altın para Tediyat banka- sının faaliyeti Bale 12 (A.A) — Beynelmilel tediyat bankası idare | meclisi yaptığı içtimada bankanın dik- kat ve faaliyetini altın paranın altın mikyası icabatına © uygun bir paraya haasretmesini teşrih etmiştir. İngilterede Sınai bubran Londra 11 ( A.A ) — Sinai sahada yapılacak (o tensikattan fasliyet sahasına hükümetin teş- riki: Mesaisini: teksif için. mesai nezareti daimi kâtibi M. Vilson| hükümetin baş sınai müşavirli- ğine tayin edilmiştir, . Cihan'sulhu M.Hendersonun teşekkürü Londra 12 (A.A ) — Yeni Londra şehremini tarafından ve- rilen ” ziyafete hariciye nazırı M. Henderson misafirlere beya- nı hoşamedi ederek diplomatları cihan © sulhunu temine. matuf teşekkür etmiştir. İstanbul 12 (S.C) — Yarın İz- ii sinin tasallutta bulunmak bir evde dayak yediğini verm meselesi işaret edilmekte ve bundan son- raki tediyat için. yeni bir kom binezon bulunması lâzımgeldiği noktasında ısrar olunmaktadır. Bu mülâhaza iledir ki, her iki tarafı alâkadar eden meselenin bir sureti halle raptı için ha- miller mümessillerinin Ankaraya lüzumu ileri sürül- gelmeleri mektedir. Ikiazılı Bir genci öl- dürdüler Kemalpaşanın Ahmallı kö- yünde İbrahim ve Hüseyin na- mında iki şahıs Hüseyin oğlu İbrahimi bir münazaada bıçakla karnından ağır surette yarala- dılar. Yaralı İzmir o memleket hastanesine nakledilirken sonra ölmüştür. Katiller yakalanmışlardır. Jedi Mekteplerde koleksiyonlar Mekteplerde nebatat, hayva- mat okuyan talebelere mecburi olarak yaptırılan koleksiyonlar| için fuzuli paralar sarfettirilme- si alâkadarların' nazarı dikkatini celbetmiştir. Bu koleksiyonlardan her sınıfa birer tane yaptırıl- masi etüt için kâfi görülmek- tedir. Tayyare Piyankosu İstanbul: 12 (S.C) — Piyanko- nun keşidesine öyleden sonra de- vam edilecektir, Dünki keşide de kazanan büyük numaraları kaytdi- yoruz. 4000 lira kazananlar 48,297 - 58,631 3000 lira kazananlat - 1401 : 21000 Halimağa © çarşısında 5 umarada bulunan (Araba) levazimi til bu kere Kemeratlı cad desinde VI kıymetli hizmetlerinden “dolayı | | 1000 lira kazananlar (10186 47145 41580 9092 Mağaza nakli 37811 33811 22164 36612 SpOF iin elli bir numarayağ İğimi ilân eylerim. “Düğmeci zade Ş YUSUF NURİ Ölmasa örtüleri, yatak” çarşafları, Nİ eşyayı netise & İmayımız. Konak-Kemer Tramvay hattı Gazi bulvarındaki ray ferşi- yatı bitmiştir. Gazimiz namına rekzedilecek keykelin mahalli ve etrafı tesviye ve ihzar edilmekte- dir. Bu heykelin yanından elek- irikli tramvay kavis yaparak İ- kinci kordonu takiben hükümet önüne gidecek ye ana hat ile bir- leşecektir. Malul gaziler balosu Malâl gâzilerimiz menfaatine yarin akşam (zabitan yurdunda mükellef bir balo verilecektir. Balo müstahkem mevki kuman- 'danı Hüseyin Hüsnü Emir Paşa| hazretlerinin himayelerinde ola- caktır. Çok nezih ve muvaffa- kiyetli olacağına şüphe edilme- diğini bu baloya ( karilerimizin| iştirak edeceklerini şüphesiz ad- dederiz. Haydar B. İşe başladı Şehime hanimdan den Kız lisesi, müdürlüğüne 'ter- âl €- fian tayin edilen sabık Kız mu- allim mektebi müdürü Haydar bey, yeni vazifesine başlamıştır. Bu kıymetli maarifçimizi tebrik Çocuklar ve sinemü Mektepliler seanslarına ihtiyaç vardır Küçük çocukların sinamalara kabul edilmemesi (hakkındaki kararın tatbikinden umumiyetle aile velileri beyanı memnuniyet etmektedirler. Bununla beraber mektep talebelerinin haftada bir gün istifade edebilecekleri fi: limlerin bir kaç sinamada göste- Hilmesi mübrem bir ihtiyaç. has, line gelmiştir. Mobilye Meraklılarına müjde Önümüzdeki cuma güni saat onda birinci kord a 304 numaralı Salih beyin otelinde pazar günü satılan kısımlardan geri kalanları yine müzayede ile satılacaktır. Satılacak eşyalar meyanında kalın ayaklı yemek masasi, yemek #andulyeleri demir orta masaları keten perdeler maa kornizleri, divan kanapeler, yeşil © çobalı yazıhane, muhtelifisu errabileri, tabeklar kristal şampanya ka dehieri, viski, rakı kadehleri, gaylıklar, porselen kahve ve çay fincan ve tabakları, gümüş ve kristal çatal kaşık ve bıçakları, muhtelif boyalarda tepsiler, por- tatif elektrik lambaları, tül per deler, brizbizler Avrupa | hasır takımı, muşamma yemeksandal yeleri, Viyana sandalyeleri kah vecilere elverişli yerli sandalye ler, demir masaları, para kasası, bira bardakları, elektrik lamba ları, yazhaneler, çul yollukları muşamma © tenteleri, o yemek masaları, peçeteler, ve beyaz bah beyaz perdeler, kuyruklu piyano Edison markalı gramofon maa 32 plak, şark. odası ve divanlârı dinamo, motör ve #aire bir çok müzayede suretile satılacaktır. Satış poşindiri Fırsatı kaçır. Türk müzayede salonu 248 müdüriyeti Avukat Lâmi Kardicali hanındaki yazıba- nsini Hükümet caddesi "2 nci NOTER yasında Molla Zade Taralı Zeliha|... 17 yaşında genç kızı, dağa ka- çırdılar!.. Burnovanın Karaçam karye- sinde Hamza oğlu Mehmet nin güzel bir kızı vardır, ismi Zeliha yaşı da 17. Aynı köyden Ahmet oğlu Bayram ve İsmail oğlu Nasuh bir müddetten beri genç kızın etrafında dolaşmakta ve galiba yüz bulmamakta imiş- ler. Nihayet işi cebren yapmağa karar veren bu serseriler bir akşam Zelihayı yakalayıp sürük- lemişler ve dağa kaçırmışlardır, Zavallı genç kız bir gece bu iki baydudun ihtirası altında kalmış ve ancak sabah vakti he- rifler tarafından serbes birakı- larak ağlaya ağlaya ailesinin ya- nina dönebilmirtir. Zaten kızın kaçırıldığını haber alan babası zabıtaya haber vermiş “bulunu. yordu. Jandarma mütecasirleri derdest © etti. Mehmet ağa ad- liyeye müracaat ederek dava ika- me etmiştir. Tahkikat başlamış. tır. Cüretkâr hırsız Kapıyı kırmak üzere idi Uzunyolda, 148 mumarada muharrirlerimizden o Abdurrah- man Şeref beyin hanesine dün saat 2 raddelerinde bir hırsız girmeğe teşebbüs etmiştir. Kom- şular, bu herifin mezkür hane kapüsunu zorlamakta olduğunu görmüşler ve bunun maksadını anlıyarak bir çiğlik koparmışlar- dır. Hırsız keşfedildiğini görün- ce işini bitiremeden kaçmış ve zabıtaya' haber verilmiştir. Poli sin tahkikatına göre hirsizi civarda çalışan amelelerden biri olması muhtemeldir. Güpe gün: düz ev soymağa cüret eden bı adam aranmaktadır. Bu civard: iğer bazı hırsızlıklar da oldu- ğundan polisin fazla teyakkuzu na ihtiyaç vardır. Azimet dolayisile Acele müzayede ile satış Önümüzdeki cuma günü yani teşrinisaninin on dördüncü günü sabahleyin alafıranga saat © on buçukta Karantinada deniz ke- narında iskeleden evvel yeni 622 numarada ( tüccardan aziz zade Mustafa beye ait İzmirde emsali | bülunmıyan gayet kıy- mettar mobilyaları bilmüzayede satılacaktır. Lüks ceviz Avrupa mamulâ- tından koltuk takımı kılıflarile ceviz lüks saybor, mavon lü vitrin, Kütahya vazolari sa tabak ve saire, yumurtalı mer- merli masa, kadife masa örtü- leri, bir çok tül ipekli ve ka- dife perdeleri kornizlerile, lüks andık odürununda o Gramofon plaklarile, dıvar etajerleri lüks şemsiyelik, 12 Viyana sandalye- leri, Alman piyano, sarı karyola muhtelif lüks jardinyeralar,2 salın .caklık, kadife takımı muhteliflüks vazolar, muhtelif yağlı boya lev- haları, vantilâtorlar, dıvar sa: despenç, maroken kanape 2 kol- tuk, 120 parçalık porselen ta- kımı, büyük bakır mangal, ye- mek masası, 'tatlı takımı matepsi merdiven yolluklları, çocuk san- dalyası, (okarderoba ( tualetile, mavon (muhafazalı | yazıhane, konsol tuvaletiyle, baynu tuva- letiyle, — divan kanapeler, 1s- parta, Belüç, Kırşehir sarayö nü, halı seccadeler ve aynalı dolaplar ve sair bir çok lüks imobilyaları bilmüzayede / satıla- caktır. : «Emniyet müzayede (2-3) salonu müdüriydti