1 Aralık 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

1 Aralık 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

Hangisidoğru Paris haberlerini Moskova tekzip ediyor İstanbul 30 (5.C) — Paris gi bir çok haberler neşrediyorlar. Bu gazetelere inanmak lâzım gelirse Rusyanın her. tarafında bürosunda — me: suikast haberlerinin doğru olmadığı bildiriliyor. Emniyeti umumiye müdürü- nün beyanatı İstanbul 30 (5.C) — Emniyet bey yeni hazırlanan polis “İâyıhasından bahsederken bu projenin tasvibine arzolunacağını, polis müdürle- rinin kaymakamlar gibi üç sınıfa ayrılacaklarını, meslekten yetiş- miş, mezun olmayan polis merkez memurları için birinci sınıf merkez memurluğu ihdas edildiğini, bunların maaşı aslileri 3500 kuruş olduğunu, polis mekteplerinin birleştirilmesi için ayrıca tet- yakında Millet Meclisini kikat yapıldığını söylemiştir. Yüz ellilikler Yunanistandan Sırbista a gidiyorlar İstanbul 30 (5.C) — Garbi Trakyadan alınan haberlere göre elliliklerden Yunan hükümeti yüz hudut haricine çıkarmağa karar ile oğlu Bosnaya gitmeğe karar vermiştir. Garbi Trakya Türkleri bu şerirlerin tasallutundan kurtulurken zavallı Bosna müslüman- iyeceklerdir. larının başına belâ olmak ve hempalarının orada da dikiş Paris r Temizlik böyle olur Yirmi üç meb'us hakkında tahkikat Paris30(A.A)—Meclis tahkikat komisyonu riyasetine (o Lomis Marri intihap edilmiştir. $. C.—Bir kaç gün evvel bor- sada yapılan bir rezaletten do- layı bir nazır ve 23 meb'us hakkında tahkikat icrası talep olunduğunu yazmıştık. Paris, 29 (A.A)—Awstriç ve Bloch tevkif olunmuştur. Fakat bu tevkif son mali rezalet dola- yısile değil “1927 senesinde ya- m İngilterede grev tehdidi Viyana 30 ( Telsiz ) — Lon dradan bildiriliyor : İngiliz kö- ür amielesi ile patronlar ara- sındaki ihtilâfa hükümet tavas- sut etmediği takdirde yarınki Pazartesi günü üçyüz bin kömür amelesi müştereken grev ilân edeceklerdir. Bir nota Cenevre, 30 (A.A) — Yur karı Silizya hadisatı hakkındaki Alman notası cemiyeti akvama vasıl olmuştur. Gerbesdumluriyei Telefon numarası - 2697 İTelgraf adresi - İzmir Serbes Abone şeraiti eş Ecnebi memleketler için: Senelik: © 25 lira K İlânat inci sayfa: Satır 100 kuru: ci sayfa: i teshilât gösterilir. İHTAR: Abone ve ilân üc-i ESON TELGR lınan haberlerde ise bu ri ve M. Stalinin Kremlin haricindeki İçesi Romanyayı vere azeteleri Rusya ahvali hakkında kanlı isyanlar baş ( göstermiş. atler tekzip edilmekte omünist fırkasının merkez ni mümaileyh hakkındaki ti umumiye “müdürü Tevfik Hadi Yunanistanda ( bulunanları verdiğinden Mustafa Sabri hai 'akat Mustafa Sabri tutturamıyacakları muhakkaktır. ezaleti yapılıyor pılan bazı yolsuzluklardan dolayı icra edilmiştir. Paris30(A.A)—Meb'usanmec- lisinin dünkü kararından bahse- den: gazeteler bir hükümetin bu kadr nazik ahval ve şerei de mevkiini okuvvetlendirmesi nadiren görülmüş şeylerden ol- duğunu ve Tardieunün münaka- şadan yükselmiş olarak çıktığını yazıyorlar. Romanya krali- terkediyor Viyana, 30 ( Telsiz ) — Ro- manya kraliçesi ( Elena ) zevci ile bozuştuğundan e Romanyayı terketmek üzere hazırlık yap- maktadır. Romanya kraliçesinin memleketini terketmesi dahili siyasette tesir icra etmiyeceği kanaati umumidir. Konferans bitti Cenevre 29 (A.A ) — Müş- terek ve mütemerkiz bir iktısa- di faaliyet temine memur kon- ferans azası nihai vesikayı imza etmişlerdir. Bir vapur yanıyor Saint Naziare, 30 (A.A) — Geçende denize indirilen bir ge- mide yangın çıkmıştır. İtfaiye söndürmeğe çalışıyor. IŞ YUVASI Birinci Noter: dairesi üst kat No: 11 Her ; türlü iş.. Ve pasaport muameles..i Takip: Sür'at: AFLA Serbes Cümhuriyet RIMIZEE Lehistan diktatörü M>hkeme huzur- runda meb'uslar la vatandaşlar müsavi olmalı- dır diyor Varşova,29 (A.A) — Mareşal Pilsudeski beyanatta bu'ünarak teşkilâtı esasiye kanununun ta- dili lüzumunda ısrar etmiş fakat bu tadilât meb'usların masuni- yeti teşriiyelerinin | tahdidini is- tilzam etmiştir. Buna sebep ola- rak tam masuniyetin meb'usların maneviyatı üzerinde fena tesir- ler yaptığını ehemmiyetle kay- detmiş ve bilâ istisna bütün vatandaşların mahkeme huzu- runda ayni seviyede bulunması mgeldiğini ilâve eylemiştir. Pilsudeski ayni zamanda mecli- sin salâhiyetlerinin tahdidi lüzu- munu kaydetmiş ve aksi takdirde icra mevkiinde olan hükümetin hiç bir şey yapmasına imkân olmadığın beyan etmiştir. Avam kamarasında Londra 29 (A.A) — Avam kamarasında dahiliye nazırı bü- kümetin impratorluk konferan- sınca tanzim edilen kanun lâyı- hasını tasvip etmekte olduğunu fakat gerek impratorluk konfe- ransı gerek Lahay konferansı şimdiye kadar itilâfa vusulün imkânsız olduğunu göster: çin projenin kanun şeklini ikti- sap etmesine muhalif olduğunu beyan etmiştir. İkinci okunuşta kabul edildiği takdirde bunu projenin ihtiva ettiği prensipler lehinde bir tezahür addedeceğim demiştir. Lâyiha ikinci okunu- şunda reye müracaat edilmeksi- zin kabul edilmiştir. Müskirat aleyh- darları Bütün nebatları yoldular Yeni Delhi 30 (A.A) — Müs kiratın men'i Gandi proğramı- nın başlıca maddesini teşkil et- tiğinden Gandi taraftarları Li- kör imalinde kullanılan nebat- lari yolmuşlardır. Bir çok tev- kifat v Tahsil tleri bilâistisna peşindir. Netice: Hususi muhasebeler Hakkında yakında bir istatistik neşrolunacak Ankara 30 (A.A) — İstatis- tik umum müdürlüğünce vilâyet hususi idarelerinin dört senelik mali vaziyetleri hakkında mufas- sal bir istatistik bu sene ne: edilecektir. Umum müdürli bundan başka hayvanla cer edi- len vesaiti nakliye hakkında mu- fassal bir istatistik tertibine baş- lamıştır. Üçüncü cilt istatistik yıllıkta basılacaktır. “İki aya ka- dar tabı hi bulacaktır. İs- tanbül belediyesi istatistik şube- sinin mesaisi hakkında bir prog- ram ve talimat ihzar olunacak- Mühim bir tahavvül Ötedenberi terzilik meslek ye san'atında ilmi bilgisile göh ret kazanmış olan «Zaman ter Zihanesi» sahibi Şükrü. bey defa yeni bir. teşkilât © vi getirmiş, ayni zamanda if başına geçmiş — olduğundan şimdiye kadar yirmi beş liraya imal eylediği kostüm ve palto ları bu kere buhran ve yeni teşkilâtı dolayısile «1ö> Tiraya tenzil ederek muhterem halkı mıza ucuz ve modern — elbise gevdirmeği bir vazife edinmiştir. İzmir Halimağa çarşısı No. 39 ) 36 — Kiralık Yağ deposu Yüz hin okka yağ istlap eden ve alâtü edevatile mü- cehhez gayet elverişli bir depo kiraya verilecektir. 'Talipler balcilarda Arap han ittlsalinde levazımatı in- gaiye mağazası sahibi Şakir beye müracaatları. (6-0 bu Ucuz Dikiş SON MODA ELbİSE «18> LIRA Yenikavaflar -- Şirketbulvarı. (AHMET SAKİ) Terzihan. N. 54 (2) Piyale AŞÇI Markalı mugaddi irmik ma- karnaları zeynetidir. sıhhi ve sofranızın 6-26 İnsan değil Hüseyin mahkemede inkâr et- mişti, lâkin asılırken ,Adalet ye- rini buldu” dedi Katil Hüseyin anlatıyor Hüseyin üçüncü ferhanenin dıvarma dayadığı başını çevirdi ve anlatmağa başladı. Ben, sucu Ömeri kestikten! ve Belkisi de © boğazladıktan sonra, yatakta oturmakta olan çocuklara ve anasına sıra geldi. Arkadaşlarımdan hiç yardım görmiyordum. Kendilerine ver- diğim emirler tatbik ( edilmi- yordu.. Ben çocuğu kesmeğe başla- yınca dışarıdan bir merkebin anırmağa başladığını duydum. Bu eşek, sucu Ömerin avlu- sunda olup Ömer tarafından bü- nunla su taşmırdı.. Merkebin; fena fena bağır- masından doğrusu ya,çok kork- tum.. Ve arkadaşlarıma; hiç ol- mi bu merkebi de kesmele- rini söyledim. Fakat ne gezerl.. Ben Ömerin çocuklarını ve ana- sını da; kestikten sonra ellerim ve yüzüm; kıpkırmızı kan içinde olduğu halde, orada bulunan bir peşkire yüzümü ve ellerimi sil- dim.. ellerimi silerken, Ömerin ka- rısının henüz ölmediğini ve ba- na boğuk seslerle küfür etmek istediğini görüyor idim. Tabii kendisini canlı bıraka- mazdım.. Ve yere bıraktığım kör bıçağı tektar alarak kadını ka- fasından kopardım. Dışardaki merkep ikinci de- fa olarak o bağırmağa başladı. Merkebin bu bağırtısından kom- şularda- bulunan merkepler de cevap vermeğe başladı. Sanki işlediğimiz cinayetten kendilerine haber verilmiş dene- bilirdi. Beş nüfusu, gırtlakladıktan sonra, sıra merkebe geldi. Zaten maksadımız, bu hanede canlı bir mahlük bırakmamak idi. Merke- bi de, boğazından keserek, ka- fasını ayırdım, o da geberdi gi Sıra paralara geldi Sucu Ömer ve efradı ailesi temizlendikten sonra; oda deki sandıkları aramağa başl dık; bir sandıkta yüz küsur altın lira elimize geçirdik; yüz altmış yedi banknot ta; bir kese içinde bir canayar dan bulundu. Birikide mavi taşlı yüzük ele geçirdik. Odanın her bir tarafını ara- dık, taradık.. Başka bir şey bu- lamayınci rin üzerine yor- ganlarını örterek geldiğimiz yol- dan çıktık; gittik. Hüseyin bun- dan sonra sabaha karşi bir kah- veye giderek” çay içtiklerini ve bir hamama girerek | kanlarını temizlediklerini ve bir aşçı- ya uğriyarak kebap. yedikleri- ni anlattıktan sonra; öğleye yakın gece işledikleri cinayet ma- hallinde dolaşırken tahkikat için hâdise mahalline gelen adliye ve zabıta memurlarının ta yanlarına kadar uğradığını söylemiş ve fa- kat kendisine sorulan bazı su- allere müphem ve karışık cevap- lar vermesi kendisinden şüphe uyandırmıştır. Netekim, — zabıta kendisini nezarete almış, ve bu feci cina- yeti tasvir etiği şekilde irtikâp ettiklerini itiraf etmiştir. İşte zabıtanın yaptığı tahki- kat evrakı lüzumu muhakeme ka- rarile ağırcezaya aksetmiş ve suçlulardan Süleyman, Bitliste yakalanarak mevcuden getirilmiş ve delâili cürmiyeden olan kan- lı ceketler ve bıçaklar, ve ban- konotlarla, altın lira emanet da- iresine tevdi edilmişti. Üç maznun huzuru adalete ıkarıldıkları zaman cani Hüse- yin; bu kadar delâil karşısında (iftiradır efendim ) (demekten başka bir şey söylememişti. Ar- kadaşları yüzüne karşı bu cina- yeti irtikâp eylediklerini: söyl dikleri zaman Hüseynin verdi cevap ( biz kürdüz birbirimize daima düşmanız; iftira ediyorlar) diyebilmişti. Adalet kendisini gösterdi, ve mahkümlar hakkında idam ka- rarı verilerek ikisi yaşlarının ,.|küçüklüğünden istifade ederek; yalnız Hüseyin hakkındaki idam ilâmi tasdik olu Kışla önünde infaz edilmişti Hüseyin; mahkemede inkâr eylediği cürmünü; idam hükmü infaz edilirl tebdil etmiş ve: (Evet, bü apt (GE) OOKAĞORN Ti GEN (Io