10 Aralık 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

10 Aralık 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

e e #SON TELGRAFLARIMI Bir Italyan askeri tayyare filosu İtalyadan Brezilyaya hareket etmek üzere iken çıkarılan dedikodular-Bu seyahatin manası mekte Her tayyarede pilot ve ma- Roma 8 (5.C) — Tayyare müsteşarı M. İtalo Balbonun ri- yaseti altında 12 askeri tayya- renin İtalyadan Brezilyaya mü-; tasavver o seyahatının istilzam edeceği büyük masraflar buhran © içinde kıvranan İtalyada şiddetli tenkitlere sebebiyet vermiştir. X Giornalt o Ditalia gazetesi umumi efkârda bu seyahatin lü- > zumsuzluğu etrafında | yapılan dedikodulara temas ederek bu « hususta 2040 ve hatta yüz milyon liret masraf icap edece- ği hakkındaki şayiaların müba- lâğalı olduğunu yazıyor. Gazete şu satırları ilâve ediyor: Mevzuubahs masraf tayyare- lerin bizzat kendi kıymetlerile, mahrukat bedelini, tayyareleri Brezilya limanlarında bekleye- cek olan sekiz İtalyan harp gemisinin & seyahat © masrafını ve adetleri kırk sekize baliğ olan makinistlere ve pilotlara | etmişlerdir. Bundan başka tay- verilecek tazminatı ihtiva et-!yareler Brezilya seferinde © bu — — iğ ee Istanbulda teftişler Vekil beylerin tetkikleri de buna inzimam ediyor İstanbul 9 (S.C) — Gazi hazretlerine refakat eden müfetti lerin Maarif, Sıhhiye, Tapu ve İskân idarelerinde teftişleri de- vam ediyor. Diğer taraftan Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey de İstanbul şehrinin inzibat işlerile vilâyet ve belediyenin yeni teş- kilâtını tetkik etmektedir. İstanbulda bulunan Sıhhiye müsteşarı Hüsamettin bey yeni Hıfzıssıhha kanununun tarzı tatbiki hakkın- da tetkikatını ikmal ederek gördüğü noksanlar ve hatalarin ta- miri için emirler vermiştir. Gayri mübadiller Haklarınınverilmesini istiyorlar İstanbul, 9 ( 5.C ) — Gayri mübadiller tevziatın teehhürün- den ve haklarının istifası hususunda uzun süren intizarlardan şi- kâyet etmektedirler. Gazi hazretlerine bu yüzden duçar oldukları sefaletleri izah eden bir istirhamname takdim etmişlerdir. (Yarın) gazetesi Fethi beye yapılan hücumları ve tenkitleri haksız buluyor İstanbul 9 ( S.C ) — “ Yarın , gazetesi bugünkü baş maka- lesinde Serbes Cumhuriyet fırkasının inhilâlinden sonra ani fesih kararından dolayı sabık Lider Fethi beye tevcih olunan tenkit ve hücumları haksız bulmakta cereyan eden, hâdisatın safahatına temasla medeni terbiyenin inceliklerine nüfuz edemediğimizi yaz- maktadır. Güzel ses müsabakası Kimin kazandığı malum değildir İstanbul 9 (S.C) — Beynelmilel güzel ses müsabakası dün caktır. Zaten ne olursa olsun ibu tayyareler ya İtalyan şibih- ceziresi önünde veya | hariçte tayaranlar yapmağa mecburdur- lar. İtalya-Brezilya hava seferi 70 saat sürecektir. Bu 70 saat her tayyarenin inşasından sonra faaliyet hanesinde © bulunması lâzım gelen 200 saatlık tayarana mahsup edilecektir. Bahri muhiti atlasinin İtal- yanın bir askesi tayyare filosu tarafından mururu İtalyan tay- yareciliği için ehemmiyeti azi- meyi haiz edecektir. Mahrukat bedeli me- selesine gelince iktısadi bir su- rette halledilmiştir. Bir çok müesseseler bu 8e- yahatın icrasını kolaylaştırmak için icapeden mahrukatı teberru Fransanın Nis şehrinde icra edilmiş müsabakaya İstanbulda birinciliği kazanan Hudade Şakir hanım da iştirak eylemiştir. Müsabakanın bütün safahatı sesli filime alınmıştır. Ancak hakem heyeti henüz £ kararını tebliğ © etmediğinden (o kimin kazandığı henüz malüm değildir. 5 ELHAMRA idaresinde Milli Kütüphane sine- ması, açıldığının altıncı yıl dönümünü tesit etmek üzere 10 kânunuevel çarşamba günü den ren, beş seneden beri sinemasında gös- terdiği filmlerin hepsine faik olan ve misline henüz tesadüf edilmemiş bulunan harikulâde bir film ve muazzam. bir program muhterem müdavimlerine ve muhterem İzmir halkına takdim edecektir. » * Filmin ismini ve muazzam ve: muhteşem programın tafsilâtını yarınki gazetemizde mut- ba kinist olarak dört kişi buluna-| mahsus pullarla pullar. caktır. Pul meraklıları bu pulla rı elde etmek için ona büyük kıymetler vereceklerdir. Görüliyor ki on iki tayyare- nin Brezilyaya kadar yapacak- ları muazzam sefer devlet büt- çesinde hiç bir yeni masrafı icap etmiyecektir. Milli şerefi alâka- dar eden bu seferin icra olun- makta olduğu bir sırada “ bu kabil dedikoduların vuku- bulması şayanı teessüftür. Zira bu dedikodular milli vicdanda bu muazzam teşebbüsün uyandı- racağı gururu ve onun ifade et- iği kahramanlığı sarsmak mak- bir tecrübe teşkil İsadını ihtiva etmektedir.,, Salâhiyettar makamattan te- reşşul eden malümât bu sefirin si ve askeri bir nümayiş ma hiyetinde olduğunu gizlememek- tedir. Busuretle İtalyan askeri tayyareciliğinin teşkil ettiği kuv- vet ve kudrete nazarı dikkati celbetmek istenilmektedir. Moskova 8 (A.A) -- Merkez Arif Oruç B. Mevkufen muhakeme edilecek İstanbul 9 (5.C) — İzmitten bildirildiğine göre, mezkâr şehir iğirceza mahkemesi (Yarın) baş- muharriri ve mes'ul müdürünün Bükakemesine başlamıştır; Mab- eme, Arf Oruç” beyim nakli dava ve tahliye taleblerini red- deiiş ve muhakemesinin mev kufen görülmesine karar ver- miştir. Bir tahlisiye gemisi battı Mürettebatından on altısı öldü!. Lorlent, 9 (A.A ) — Fraiisa tahtelbahiri ankazının yüzdürül- mesinde kullanılan Artiglio na- mındaki İtalyan tahlisiye gemisi Beleil adası yakınında batmış- tır. Mürettebatından on altısı boğulmuş ve mütebaki yedisi kurtarılmıştır. Kalkuta,9(A.A)—Bengale ha- ishaneleri müfettişi umumisi Simpasan odasında tabancasile öldürülmüştür. IDAM CEZALARI On seneye indirildi- Mahkümların malları müsadere edi ecek komitesi sanayiciler & davasında idama mahküm olanların cezalarını tecil ederek on seneye ve on sene mahkümiyeti sekiz seneye indirmiştir. Mahkümların beş sene hukuku medeniyeden iskatlarına ve mallarının. müsaderesine ka- rar verilmiştir. HİNDİSTAN KONFERANSI DAĞILMAK ÜZEREDİR İstanbul 9 ( 5.C ) — Londrâdan gelen haberlere göre Hin- distan kongresinin Konferans müzakeratının mevzuunu teşkil eden federasyon projesi hakikatta bir hercümerç douğrmaktadır. Zağrepte miting Hırvat köylüleri Yuguslavya ittihat gününü tes'it ettiler Belgrat: 8 (A.A ) — Avala ajansı bildiriyor. Bugün Zağrep mıntakasının bütün köylüleri akın akın Zağrebe gelerek muaz- müzakeratını katederek dağılması yakındır. Roma 9 (S.C) — Ayın be- şinde Romaya vasıl olan Japon prensi ve maiyeti erkânı Duk D'Aost tarafından istikbal edil- miştir. Prens İtalyan kralı tara- fından sureti mahsusada kabul edilmiş ve M. Mussoliniyi Vene- dik sarayında ziyaret etmiştir. Pazar günü Japon prensi) Vatikanı ziyaret ederek Papa! “Faşist İtalyanın Roma 9 (A.A) — İstefani a- jansı tebliğ ediyor: Naven telsizi NevyorkTaymis gazetesinin bir haberini neşret- mektedir. Bu habere göre Fran sa hükümeti Sovyet Rusya ile dostluk siyasetini terketmek ve Fransa ile bahri müsavat tale- Elmas kralı Bir milyarder 2.1, ee ölmüş Londra 9 ( A.A ) — Meşhur Jelmas krallarından O milyarder Otto Beil ölmüştür. Ölümünden evvel umuru hayriye için birkaç milyon lira teberru etmiştir. Londra, 9 (A.A ) — Hindis- tan konferansındaki Müslüman ve Behman aza Müslüman ekal- liyetleri meselesinde bir itilâf bulmak için bir kaç gündenberi ;İsik, sık görüşmektedirler. . Hacim Bey Balıkesir: 8 ( S.C) — Balike- sir Cumhuriyet Halk fırkası teş- kilâtına memur heyet dan Giresun meb'usu Hacim Mu- hittin bey bazı hususi işlerinin tesviyesi için İzmire hareket et- mişlerdi Hacim Muhittin bey İzmirde iki üç gün kadar kalarak dün- kü tirenle avdet ve buradaki heyete iltihak etmiştir. Mesul müdür: zam bir miting akdetmişlerdir. Bu mitinkte köylüler Yugoslvya ittihadının banisi olan krala karşı sadakatlarını teyit etmişlerdir. H. Lâmi JAPON PRENSİ Prens Avrupa payitahtlarını ziya retten sonra Ankarada Gazi Hazretlerini ziyaret edecek tarafından fevkalâde merasimle kabul edilmiştir. Japon prensi. nin Avrupa payitahtlarında tasavver zi ip İstanbul tarikile Ankaraya gide- ceği ve Gazi hazretlerini edecekleri haber alınmıştır. Bu ziyaret yıl başından sonra vuku bulacaktır. Bir Italyan tekzibi krediye ihtiyacı yoktur ve ecnebi memleketlerde kredi aramamıştır” binde ısrar İtalyaya v. teminine a İstefanı rinci defa olarak etmemek şartile mili tekzip eder, Zira Faşist italyanın krediye ih- tiyacı yoktur. Ve ecnebi mem- leketlerden hiç bir zaman kredi aramamıştır. bir su Kavgası Hepsi vız e gelirmiş Top altında Kababosik soka- inda mukim Çorapçı Niyazi efendi bir su meselesinden do- layı komşusu Refika hanım ile ağız kavgası yapmış, bu sırada araya giren Refika hanımın kar- deşi Etem oğlu Nuri “efendiyi de darp eylemiştir. Niyazi efen- di hâdiseyi müteakip | hiddetle meydan da okumuş ,, gi Jandarmaya gidiniz, Polise şi- kâyet ediniz. Hepsi vız gelir , demiştir. dei umumiliğe keyfiyeti" şikâyet eylemişlerdir. Mumaileyh hak- kında hükümet “kuvvetlerini is- tihfaftan da takibat yapılacak- tar, Denizli panayiri Tasarruf o haftası dolayısile Denizlide cuma günü mühim bir panayir açılacaktır, Burada yerli malları teşhir olunacaktır. Bilhassa Buldan ve Kadıköy mensucatı için büyük mikyasta EE 3) DE EK dil ST IE OCE) mugadd karnalar zinetidir. laka okuyunuz. Piyer AŞÇI Markalı sıhhi ve ii irmik ma- 1. sofranızın 15- 26 O GETİ GET İÖ ELO GIS 6) hazırlıklar yapılmıştır. Gİ