22 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

22 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1797— 112 SERVETİFÜNUN MENEMEN İRTİCA! Her tarafta tel'in ediliyor.. Ankarada yapılan miting çok hararetli oldu. Mönemen irtica hadisesi ile alâkadar olanların mr hakemesi divanı harpte baş- bada. Tafsilâlımı herrün yev- mi gazetelerde okuyoruz. İsin içinde ne enhilâne ve melunca fikirler olduğunu anlıyoruz... Bu irtiei leketin her tarafında dettle telin edilmektedir İstanbul darülfünunünüu yap sonra bütün hadisesi mem id tiğı mitington şehirlerde mitingler yapıldı. Gençlik cümhüriyeti yacığım bir kere dalım gör koru terdi, ahdi peyman ofti, hafta Ankarada miting yapıl Geçen muagznm bir muz binlerce toplanır rük büyük tezalürai yapıl mişlar. Ankara İmikük pro İfeğörleri ve talebeleri nutuk. genç lar söyliyerek hadiseyi teşrih etmizler, yobazları o lânet edilmiştir. FeTo: HH Mitingde Hukuk talebesinden Rabim hanım natuk Hadisede şehit düşen genç kahraman Kubilâyın enln taziz edilmistir. Memleketin her köşesinde bu irticakâr hedise haklı bir teessür uyandırmıştır. Alınün telgraf haberleri yapılan mi- tinelerin tafsilâtı ile doludur. Gençlik cnnudan ziyade sevdiği cüruburiyeti ne kadar büyük bir kıskanclıkla sev- diğini her zaman güslermek- tedir. Menemendeki muhake- meler şayan dikkat safha vüstermektedir. Eşinlerin vozalarım görmeleri çok yir kındır. senelik, miline yapmakln kalrmyür simdi yalnız vak, taassupla, celinletle her vakit mücadele edecektir. Mitinge iştirak eden binlerce münevver gencin canlı tezahüratı .