12 Şubat 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

12 Şubat 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

. 77 7 ZK K 77 f NA Zİ) İsveç edebiyatı: Yeşil renk, saadet getirir Yazan: George Mattson — Ex, Liza ile anlaşabildiniz mi bari? Memçiresi Ananın bu sline karşı, Ernest, Şu cevaba verdi; — Bü Mimsus, sekiz gün sonraki belli olacak, Onu bırak ta şimdi, söyle bakalım, benim yeni, yeşil kravatımaı dikkut etmedin ni? — Ölür sey değil, canım. Bü çayır yesili bez par yası boyünuda olarak sokağa wkacaksın, hü? — Bevet, pek güzel bir şey değil bu. Bunda huk İksiri, ama yeşil rengin bana sândet getirdiğini bilirsin. Ve bilhassa şu günlerde bunun benli için çöle ehem- miyeli var, Birkaç sayt sonra, Ermesi, spor klübünün bulunduğu vere gitmek üzere yola çıkmıştı, Yeşil kravat, boy- nunda çayır gibi yeşilliği ile güneş altnda herkesin güzüne çarpıyonlu. Hakikaten, hiç te güzel değildi. O günkü içtimada iki mühim cihet. görüşüldü. Evvelâ, yeni bir spor elbisesi rengi kurulaşlırılacak, sönra pazar günü yapılacak büyük spor imüsabaka- Jamoda klübün renklerini korumağa çalışncnk olan diki koğucu seyilerekti. Ernestim tek ve hakiki rakibi, botta düşinün, ietimiada söz istedi ve göz uclle önü alâyli bir bakışla süzerek, şöyle söyledi * — Ben, müsahakn esnasında beyaz gömleklerimizi muhafaza, etmeği ve yalnız pantalonu yeşil renkte intihap etmesi teklif ediyorum... aşağı yukarı Ernestin kravafının renginde, Bana kalırsan, bü renk, pantalon için gayet uygundur! İçtimada zübıt tutan Liza, oyun sevdiği Liza, bü sözler üzerine o gülümsiyerek gözlerini ayınınca, Ernest, iğbirarla dudaklarını asırdı. Fakat, teklif kabul odildi. Müsabakaya, şöhrete haris, küçük kulüp nama istirak edecek iki oyuncunun seçilmesi etrafında hara retli müzakere ve münakaşalar oldü, Ernest, her ne pahasını olursa olsan, bu iki kişiden biri olmak istiyordu, O, bütün ilkbalınm idman yapmakla geçir mişti. Yalnız bu müsabakaya iştirak edebilmek guye- sile, bütün eğlencelenden mahrum kalmağı tercih koşudan #onra satırlardan etmişii, Kendisinin antrenman neticesinde çok müsni vaziyette wlebilirdi. Pala, kaptan, eski bir koşucu ve işten anlıyan adem sfable, teknik balisetii, Bu blandağann da ispat z önün sinirlerinin zasfndan övveloğ nokennlarından; söbeplerle e&n kat'i netisenlin alınacağı anlarda muvaffak olamadığını birkaç sözle işaret etti, Böyle mithim bir müsabakada şüpheli bir tecrübeye girişilemezdi. Müzakere kalıpinn kalıba döküldü. Nihayet, Evnestin ihtiyat oyuncu olarak sıraya alimması kararlaştırıldı. Asil müsabakaya iştirak et mek üzere, başka iki isim tesbit olundu. Birmes, içtimadar sonr Diza ile karşılaştığı zaman, derin bir nefis yarası ile içi sızlar halde idi. Lisa, onu teselli etti: izzeti — Seniti şabsiyi depemene müsaade etmediler, Fakat, sen nasıl olsa beraber koşacıksın, çünkü Erilin ayağı biraz sakatlanmış gibidir. Bon, bundan behsei: merdin, etseydim seni ihtiyak oyuncu olarak da kabml einisalerdi. Kaptanın sana pek ilimadı yok. Geçen defa, vefesin kesildi kesileli arlık sana güvenmiyor. — bize, eğer bu sefer koşuyu kazanacık olürsüm, bettimle nişanlanmak teklifine «Pekis dermisin 7 — Evet, Eğer pülip gelirsen, o zaman... benden bir mükâfat alırsın. Ernest, bu cevap üzerine, hiç sayılmasını reğmen kendisinde icabında. dünya rekoruun bile kırabilecek kabiliyet hissetti. Liza, sözlerine devam ediyordü : — Yesil, dujma senin uğurlu rengindir. Madem İçi kulübün (orası dn kismen yeşil oldu. Artık, taliinden emin olabilirsin, Prnest, yeni koşu pantalonu için kumaş almuğı ve onları dikmeği henişiresine havale etti. Hemşiresi, çayır yeşili koşü pantalonanun vok hoş durmluğunu gördü ve kendisi için bu renk kumaştan aldı, eteklik filan dikti, konsolu yerleştirdi. Pazar günü, etrafa bol ışık saçan güneşle geldi ve #por meydanına akını başladı. Anna, bir sabahi gezin tisine iştirak edecekti. Lâkin, biraz geçee uyandı ve aeele yeni etekliğini giydi, süslendi. İİ dde