5 Mart 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

5 Mart 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

PAŞA aa UYANIŞ YY Şa een m > iii " yılanlar besleyerek o buulurı ikide birde kollarını sarimakla, Gğlehir, akrepler toplayarak bu müstekrel hayanlan cam kutularda ölünceye kadar suklur, bah» çesinde hindi, Kiz yavrularını tutarak kendi ellerile bitlerini ayıklar. Bir gün halayıklarla beraber ularık kaca kotağı yukardan aşağıya süpürür, Ertesi gün çamaşırı, giler ve bütün bu işleri her sabalı giydiği bir etekli uzun Enteri arkasında, hatozu büşındü, bütün elmasları takitmış olarak yapar? Aydınlıktan hiç hazdetmez; gece iki yağ mumu yakınır, gündüz ö mükellef konağın parke düşenimiş salonlarını bra karak bir köşede dar, karanlık bir küçük odüdu olu- vur. Hulayıkları döğmek için kullandığı kırbaç bu odada başım ucunda usılıdır. Bunu kullanmadığı gün yoktur. Çün meitktan o küdar huzzeder kil Bu hullerine rağmen Esma hanun elendi gayel mer, son derece adlicemapkır. Hiç bir sözünden dünmes, servetinin mühim bir kısmını fukaraya balışeder, Onun konağı ihtiyar kadınlar, genç kızlar, öksüz çocuklarla dolu bir Darülaceze “gibidir. O kadar şiddetle tedip ettiği cariyelerinin biri hastalanısa hanim. efendi omü hastıvucüü ederek fodavisine bir valde şellenlile, iliti- mumlar gösterir. ler cariyenin sandıklar dolusu edhazi vardır ve Jiiç biri nihayet yirmi beş yaşından sonra konakta kulmaz, mutlak azat edilerek evler» dirilir, Ben halamdan dokuz yaşımı ayrılmıştımı, Sonra ön sekiz sene önü güöremediri. Nihayet bir gün halam tarafından gelip, beni buldular. Kendisi ismimi gaze tede okumuş, benimle görüşmek istiyormuş, takut kalp hastalığından pek mustarip imiş, yanında çok omemamalı imişim. Bütün ba ihtarlardan maksut ne olduğunu sezer gibi oldum ve filhakika halamın Hayreddin iskelesinde ikamet ettiği evden içeriye girince wördüğüm beş altı kadının kefen soyucu insan: Jar olduklarım ve orayı halacığımmı emval ve oyasını yağını için toplandıklarım cümlesinin ovza ve ebva- cndan anladım, Bana öyle manalı o kudur gazup nazarlarla bakıyorlar ki, Bir de dötkor getirmişler: ihtiyar Kozma efetidi Herif hemen nasihutlara başlardı; baslatın yanında «ok oturmumulı, ona çok lakirdı söylememeli ve saire. Halacığının odasına girdim. Birlir üzerine konul mng dön beş şillenin üstünde arkasını kat kat yazdıkları dayamış, dimdik oturuyor, Kalbinin derin derili, boğuk boğuk o çarpıntıları tw uzaktın farkediliyor. Gözlerinin altı mosmor, elleri titreyur. Nefes alışı mütemadi birazap. Ölüm döşeğinde yattığı aşikâr olati zavallı kadın tovnletine itina etmiş orkasında iyi kürklü bir kadile öeket, başında gene bir İiotoz, hato- Zili ortasında. da tek bir pirlanta iğne, Beni görünce Htrek elini uzattı, Ben o eli öperken kendisi öbür elile saçlarımı okşayarak dedi kis Naziikleri döğdüğün! gün hatrma geliyormu, Ekrem? Ö gün ne adar korkınuşlan yavrıcuğum. İşte Nazükter» Ayak imdü büzülmüş oturun büzi örtülü bir kadini gös tenli Başka bir gey ilâve edemedi. Şindi gözleri yerinden fırlamış, göğsü helecindan açılacak gibi kabarmiş; nefes alamıyor, işaretlerle bir şeyler atilaie mak İstiyor, bunu bile yapaniiğinkârı yoku gi ie in Çıngırak Ruhumu gölgeleyen kuşlar uçsun bırakın! Akşamı eriyor gene bir mum gibi ırakin Siirüler, penbe voldan dönetken akin akın.. Dudağında can veren kizgm gülü birak tü Şükür duymak için amal, konuşma sakın, Dinle, bak neler diyor akşam bir Çrgıraktu,.. 929-10-23 Ali Hilmi E EE. aa an, 9 i AKİT > Şark şömendöler fabrikası usta başisi Afi N Beyin kerimesi Sadiye Hanımla Ahmet / İhsan Ltd. şirketi matbaasında Offset ve trans- , port ustası Mehmet Ziya beyin akitleri 2.331 de Fatih dairsi belediyesinde icra kılınmıştır. e Taraleyne sândetler temenni ederiz, p ki ODUL neler yalnız dişleri temizlemek beyazlık vermekle kalmaz aynizamanda dişleri çiriimelk- len de muhafaza eder, tekmil ağa, temizler, tazelendirir, dişetlerine sıhhat verir ve onları fazla yumuşamaklan muhafaza eder, nefese hoş bir koku ita eder. Yalmz ODOL de mevcul olan bir eerher, antiseptik mevadı dolayısı ile belanii ağzı, dişleri tahrip için yaratılmış olan mikropların — tesiralından sanileree muhafaza eder, yapmaz, ÖDON onlara sıhhati ve Küpmm önünde bekleyen karılar Kozmu etendiyi koşdurduler. Doktor bana kadını öldüreceksin demek isteyen bir nazarla baktı ve halamın başındaki pır- Mantadan fırlayan büzmeler koçu doktorun gözlerini kamaşdırirken odudan çıktım. Zavallı Esma hanın hölonila son mülâkatım işte böyle olmuştur Namik Kemal Zade Ali Ekrem