14 Temmuz 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

14 Temmuz 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

No, 2186—501 Erkekler nasıl giyinirler P Vazaw : Nurullah Tilgen Giyinmek diyince şimdi okuyucularım “bu muharrir kadınları unutmuş? diyecekler. Hayır unutmadım, şimdiye kadar onların giyinmeşi üzerine cildlerce kitap, yüz binlerce mecmua ve gazete çıktı da biz zavallı erkekleri düşü- nen hayır sahibi bir kaç taneden başka çıkma: dı, bu itibarla bu yazımda biz zavallı erkek- lerin giyinmesinden bahsedeceğim. Giyinmek kuşanmak denilen bu tabiri he- men Şöyle geçmiyelim. Giyinmek, giydiğini kendine yakıştırmak hakikaten bir meseledir. Nice insanlar vardır ki yüzlerce lira kıyme tinde bir mantoyu kendilerine yakıştıramazlar. Buna mukabil gene nice insanlar vardır ki yirmi beş kuruşluk filoş kravatı kendine ya- kıştırırlar. Bu itibarlı giyinmek gerek kadın ve gerekse erkek için en mühim bir meseleyi teşkil etmektedir. Vukarıda da dediğim gibi yazımın mevzu- unu erkeklerin giyinmesi teşkil edecektir. Va- kıa «Süs kadınlara yakışır» derler ama, Hayır öyle değildir. İyi giyinmek kadınlar kadar er- keklerin de hakkıdır. Şu muhakkaktır ki te- UYANIŞ 125 miz ve iyi giyinmiş bir insan gittiği “erde hürmet ve itibar görür. Nasrettin hocanın hikâyesi hatırlardadır Bir gün hoca bir düğüne davetli imiş. Eski elbiselerile bu davete gidiyor. Düğün evine girivor. Hiç bir kimse kendisine ikram etme- diği gibi doğru dürüst hatırını soran bile ol- mıyor. Fena halde hiddetlenen hoca ters yüzü- ne dönerek eve geliyor e meseleyi karısına anlatıyor. Karısı derhal sandığı açıyor ve Saklı duan hocanın bayramlık kü'künü çıkararak kendisine veriyor. Hoca kürkü giyiyor ve ka- rısının israrile tekrar düğün evine gıdiyor, İkinci defa düğüne gelen hocaya iltifetı sor- mayınız. Hoca şaşırıyor. “ihayet davetlileri yemeğe çağırıyorlar. Herkes sofraya oturuyor. Hoca da arkasında kürkü ile baş köşeye geçi- yor ve kürkünün kolunu yemeğe batırarak; «Ye kürküm ye' diyor. Hocaya ne yapdığı #orulunca; “Biliyorum bu iltifat bana değil kürküme. Onun için ben de kendi karnımdan e#vel onun karnını doyurmağa çalışıyorum” diyor. Doğrudur. Nedense insanlar birbirlerinin hakiki hüviyetlerine bakmazlar da onların gi- yinmesine, üstüne başına bakarlar ve ona göre o insenım kiymeti hakkında hüküm verirler. — Devamı son sayıfada — Tatil aylarının eylencesi: Spor