5 Haziran 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

5 Haziran 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

Halil Edhem — inci 26 sayıfadan devam — çoğaltılması, hattâ vesile düştükçe daha başka kitabelerin fotoğratla- nnın â3 bu koleksiyona ilâvesi te- menni olunur. Ancak pek kolay yırtılmak tehiikesine maruz olan bu kâğıtlardan istifade etmek is- teyen zevatın mutlak onları kü- tüüphane içinde tetkik eylemelerini ve hiç bir suretle dişarı çıkmala- rına müsaade edilmemeşini istir- ham ederim efendim. 22.X1.1933 Türk Tarihi Tetkik Cemiyeti Reis Vekili ve İstanbul Mebusu Halil Ethem Halil Ethem Beyefendi Ankara, 30.X1.1933 İstanbul Mebusu ve Türk Ta rihi Tetkik Cemiyeti Reis Vekili Pek muhterem efendim, Tarihimiz için kıymet ve ehem- mmiyeti takdir edilmiyecek kadar büyük olan ve en ağır zahmet ve emeklerle meydana getirilmiş bu- lunan Türk devirlerinden kalma kitabe estampajlarını lütfen cemi- yetimize hediye ettiğinizden ve onları husysi dolabına büyük bir itina ile yerleştirmek hususunda ihtiyar buyurduğunuz zahmetler- den dolayı Cemiyetimizin derin minnet ve şükranlarını arzederim, Kütüphanemizin en kıymetli eseri olarak lâyık olduğu dikkat ve ihtimamia muhafaza edilecek olan bu estampajları - mektubu- muzda işaret buyurduğunuz veçhi- le - tetkik edecek zevata ancak kütüphane dahilinde tetkiklerine müsaade olunacaktır, Bu vesile ile derin saygılarımı» 31 sunarız pek muhterem efendim, Türk Tarihi Tetkik Cemiyeti Reisi Akçura Yusuf Estampajlar bulundukları m&- halle göre ve alfabe sırasiyle tas nif edilerek 1 den 257 ye kadar sıra numarası almış ve malüm olanların hizasana hicri tarihleri de yazılmıştır. Bunlarin bir kısmi merhum Halil Ethem El. dem tarafından Tarihi Osmani Encümeni Meomuasında ve diğer birkaç eserinde, bir kısmı da Türk ve yabancı bişka müellifler tara- fından muhtelif vesilelerle neşro- lunmuş, fakat mühim bir kısmı - merhumun yukanki ifadesinden anlaşılacağı üzere: henüz neğş- redilmemiştir. I. AFYONKARAHİSARI Sıra No. Hicri sene o Parça Sahip Sultanlar Mezarları : 1 Huand binti Mahmut Bey 748 2 2 Hamza Bey bin Devlet Bey 170 2 3 Ali Bey bin Devlet Bey 791 2 4 Bali Bey bin Bahşı Bey 832 2 II. AMASYA 5 Halfet Gazi Medresesi Kapısında 606 3 6 'Tuğrakiye Medresesi (Alâeddin Keykubat 1 ZzAaMADI 631 1 7 Darüşşifa Kapısı (İlhan Ulcaytu ve İldur- muş Hatun namlâarına) 703 1 8/9 O Darüşşifa kapısının yanlarındaki hücrelerin üstlerinde — 2 10 Bayagıt Paşa Camii karşısında kayaya mah- kük Büyük Vakfiye kitabesi (8 metre . uzunlukta) 820 1 11 Büyük Ağa Medreseşi (Bayazıt TI zamanı sekiz köşeli binadır) 894 1 III, ANKARA 12 Alâeddin Camii (minber kapısında Kılıç Arslan II oğlu Bugürü Meliki Mesut namına) (549 1 13 Alâeddin Camii (minberin yan kısmında Usta İmzası) — 1 4 Alâeddin Camiinin soldaki kapım üzerinde Orhan Bey namına Lulu Bey tarafından 163 1 Mecmua bundan sonra aşağı şehirlerden toplanan yadigârlerı sıra- lamaktadır. Afyonkarahisarı, Amasya, Ankara, Bafrs, Beyrut, Bursa, Çardak, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Armanak, Eekişehir, Gebze, Gömülcüne, Havza, Kayseri, Konya, Kudüs, Kütahya, Marmaris, Merzifon, Milâs, Muğla, Niğde, Niksar, Samsun, Seyitgazi, Sinop, « Sıvas, Tarsus, Trabgon, Uzunköprü, Çorlu, Sakız. .Darlanın ve Darlanların Ezeli Hastalığı — 17 inci 'sayfadan devam — Z Başvekil muavini Amiral Dar- © Olen'in Türk milleti hakkında bütün Türkler tarafından nefretle karşıla” Han beyanatı bunun en çanlı misa- lidir. Fakat, bunda hayret edilecek bir tarof yok. Vişi hükümetinin Fran- sanın dünkü müftefikine karşı ta- kındığı tavır ve tuttuğu yal hesaba katılırsa, ahlâk riyaziyesinde bu zil- İeti ölçebilecek bir düstur bulunursa, Darlan'ın Türkiye hakkındaki sözleri solda sıfır kalır. Bay Darlan bu beyanatı verme- den bugünkü efendilerine olsun bir deta danışsaydı, belki onların Tür- kiye hakkında gösterdikleri hürmet karşısında utanır da, dilini tutardı. Ama nerede, Darlanda ve Darlan- larda bu ince hesab, bu görüş ka” biliyefi. Nerede? Darlanın ve Dar- lanların ezeli hastalığı buna mâni- dir. Gavsi OZANSOY g., 31 — Servetifünun — 2337