23 Nisan 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

23 Nisan 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

Köyün Camları Köyün camları Okumak derdinmi var, yaklaş, hecele, tanı, Karanlığa açılmış birer yasın destanı, Mumların ağlaştığı şu kâğıt kaplı camlar.. Bu camdan içeceksin özlediğin güneşi, Yandığı gün içinde derd paylaşmak oteşi ; senin asıl doğuşun bu ilk sancıyla başlar... Sanet ve şair Sular mırıldanıyor sade bir kaç heceyi, Sedeften durağında inci ruyaya daldı ; Yıldızlar aranıyor sularda bilmeceyi, Çoban deniz kızına yeniden kaval çaldı. *İsaş inin mabedini süsliyen Meryem gibi, Göynümün mihrabında yerin yüksek, uludur ; Yalnız senin aşkınla coşar ruhun engini, , Yaratmak, ah yaratmak asıl yaşamak budur.. I ÇI gŞ A MI Şiir kaynağı Göynümde gönülleri, yolumda çiçekleri, Yaşayan Anadolu bana ömrümce yeler ; Durulmuş sevgisiyle şair ” Yunus . um gibi, Şair olmak istiyen Anadoluda gezer .. Niçin şiiri olmasın sapan tutun anamın ?, Ben dilenmem yabancı güzellikten ve süsten ; Dün cephane, bu gün de orak faşıyan kadın, Bana daho yakındır kırık kollu “Venüs, den.. Pencerem ne kitabdır, ne de ufkum dört duvar, Göynümde yar sevgisi Anadolu adıdır ; Bu gün köyler gezerim yarın dağlar, ovalar, Bana yar kucağından hanlar daha tatlıdır. Kanayan sessizlikler içimde ağlar durur, Akındaki atların nal sesini özlerim ; Dereli Anadolunun kalbi, kalbimde vurur, Ömründe bir kerecik gülmüş yalcu gözlerim. Ey güzel Anadolu, bekliyen yollarında, Bir gün şair Yunusa erenlere ne muflu; Gözleri kapunmadan ölümün kollarında, Senin şiirlerini verenlere ne mutlu. BOR A ANI 273 — Servetifünun — 738$