20 Ağustos 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

20 Ağustos 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

Churehil İngiliz Başvekilinin Moskova'da, Sovyet devlet şeflerile görüşmesindensonra yeni si- yasi hâdiselerin cereyanı beklenmektedir. Bu harbin yeni silâhı : Paraşütçü akını isi olduğu siralarda başlar. Recep Peker, bu sıralarda Meolis başkö- tibi bulunuyordu. Bunu mütenkkıp üç vekâlet deruhte etmiştir. Bunlar Dahiliye, Nafın ve Milli Müdafaa Vekâletleridir. Genel Sekreter ola- râk uzun müddet Parti hizmetinde bulünsn Recep Peker, bilâhare millet vekili olarak teşrii vazifesi- ne devam ederken, ilim ashasında da memlekete hizmetini arzetmiş Türk inkilâb tarihi profesörlüğünü deruhde ederek, yüksek tahsil genç- Miğine, bizzat içinde yetişdiği bü- yük Türk inkilâbını; salâhiyetli bir ağız olarak tedris etmiştir. Yukarda da işaret ettiğimiz gibi, aldığı bütün vazifeleri muvaffaki- yetle görmüş temiz, çalışkan bir memleket çocuğu olarak ; herkese kendini takdir ettirmiş ve sevdir- miştir. Yeni Dahiliye Vekilimize bu vazifesinde de başartlar dileriz. Bu münasebetle Dahiliye Vekâle- tine getirilmesis umumi bir mem- nuuiyet uysndırmıştır. — 158 Servetifünnn — 2400 Fikri Tüzer Dahiliye Vekili Fikri Tüzer'in sektei kalb'den âni olarak vefatı şehrimizde büyük bir teessür uyan- dırmıştır. Merhumun cenaze nama- zı galı günü saat 16 da Hacı Bay- ram camiinde kılınmıştır. Namaz- dan sonra tabut Hacı Bayram cad- desi üzerinde yer almışolan top ara- bası üzerine konmuştur. Onda askeri kıtani ve bando olduğu halde ta- butu taşıyan top arabası ile cena- zeyi başta Milli Şef İnönüve Başvekil! Saraçoğlu cenaze alayı saat 17 de hereket ederek Ana- fartalar caddesini takiben Adliye sarayı yolile Samanpazarına gitmiş- tir. Merhüm Doktor Fikri Tüzer'in tabutu burada top arabasından alı- narak cenaze arabasına konnlmuş ve yeni mezarlığa götürülüp ebedi istirahatgâhına tevdi edilmiştir. N. Menemencioğlu — 157juci sahifeden devum — oğlu ayni sene Hariciye Siyasi Müsteşarlığına tayin edilmiş ve 8 ay sonra mebusluktan ve Siyasi Müsteşarlıktan istifa ederek tekrar Hariciye Vekâletine Kâtibi umumi olmuştur. Numan Menemencioğlu Harici- ye servislerinin başında bulunduğu 13 senelik bir müddet zarfında devletin mühim siyasi, adli, ikti- sadi ve mali muahede ve mukave- lelerini müzakere ve imza etmiş ve bu meyanda Montreaüx muk&- velesinin imzasına memur edilen murahhaslardan biri sıfatiyle fiilen müzakereleri yapmış ve Hatay işin- de bütün safahatın müzakere ve intacı kendisine tevdi edilmiştir.