29 Ekim 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

29 Ekim 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

Cumhuriyet NE Wi e Vilâyette tegekkül eden komis- yon Cumhuriyet Bayramı progra- minı hazırlamıstır. Bu programa göre; bayram bu ayın 29 uncu çarşamba günü gaat 12 de başla yacak ve cuma akşamı sona ere- vektir. Daireler ve müesseselerle okullar cumartesi günü de kapalı kalacaktır. Bayram müddetince şehir gündüzleri bayraklarla, ge- celeri fener ve ışıklarla, donatı- lacaktır. Şehrin başlıca caddeleri, Beya- sıd meydanı, Fatih Belediye par- kı, Sultanahmet, Taksim meydan- ları, Galata köprüsü, Galata ve Bminönü sahaları, vapur iskeleleri Demiryolu gar ve istasyonları, ka- za ve belediye şubeleri önündeki meydanlar Cumhuriyet devrinde yapılan inkilâp veilerleyişini gös- terir afiş ve dövizlerle süslenecek- tir. Bayram günlerinde, parti te rafından hazırlanan kürsülerde 78 nutuk söylenecektir. Parti halk NR Pa kürsülerinin yerlerini ve nutuk söyleneck saatleri ayrıca tesbit et- miştir, Perşembe günü vilâyette saat 9 dan itibaren tebrikler kabul e- dilecektir. Saat 10 dan 10 15 e kadar vali, kongolosların tebrik- lerini kabul edecektir. Hükümet konağında yapılacak kanuni me- rasim bittikten sonra merasime dabil olanlar saat 10,30 da Taksim meydanındaki tribünde hazır bu- lanacaklardır, Tribünün bir kısmı ordu erkânina, bir kısmı mülki memurlara ve davetlilere ayrıla- caktır. Taksimde yapılacak törende bulunacak ordu cüz'ütamlan, okul lar, cemiyetler sanat 8.30 dan itibe- ren yerlerini almış olacaklar. Verilecek işaret üzerine vali, komutanlar ve parti reisi, birlikleri muayene ve tebrik edecektir. Bundan &#onra bando İstikiği marşını çalacak ve direğe bayrak Bayramı ir Ki çekilecektir. Bundan sonra âbide- ye çelenk konacaktır. Öğleye doğru geçit resmi baş- liyacaktır, Geçit resmine şehir ban- dosu, İstiklâl ve inkılâp içiu can- larını ve uzuvlarını vermiş olan kahramanları temsil etmek üzere her rütbeden subay, orat, malâl gezilerle ihtiyar gaziler ve şehit anaları bayraklarla geçeceklerdir, Bu heyeti, izciler, Üniversite ve okullar, ordu, eporclar, birlikte takip edecektir. Saat tam 12 de Selimiye kışlasında 21 atım top atılacaktır. Gece büyük bir fener alayı he zırlanacak programlarla bayram kutlanacaktır. Perşembe günü ak- şamı saat 22 de Taksim gazino- sunda bir balo verilecektir. Gece büyük bir fener alayı yapılacaktır. Alay saat 19da Tak- sim meydanında ihzar edilmiş bu- lanacaktır, 260 — Servetifünun — 2410 Vatan Bekçileri Süvarilerimiz