3 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

. mün sandalile beraber Pola adlı Yunan Motörü Müsa- dere Edildi... Çeşme 30 ( Hususi ) — Rü- sumat idaresinin Ceşme muha- fazasına - tahsis — ettiği (30) numaralı muhafaza motörü, ge- çenlerde Kara sularımız. dahi- linde Fener mevkii açıklarında makine ile sünger avlıyan ve içersinde (2) kaptan ve (21) tayfa bulunan (16) mil süratin- de bir Yunan motörünü * yaka- ladı, —arkasına bağlıyarak Çeşme liman idaresine teslim etti. Muhakemeleri — neticesinde (POLA ) adlı Yunau motörü- müsa- deresine karar verilmiştir. M.E Yerli Sergide Perakende Eşya Satılacak Bazı tüccarlar sgergide pera- kende mal satılmasının piya- saya sul tesir ettiğini beyan ederek bunun men'ini Ticaret ödüsiüden' rica- etmişlerdi. Ticaret odası idare heyeti dünkü içtimaında meseleyi tet- kik etmiş ve yerli mallar sergi- sinin, beynelmilel bir sergi olma- yıp yerli mallarını ahaliye tanıt- mak makadile yapılmış bir pazar mahiyetinde telâkki etmiş ve tüccarların bu talebini muvafık bulmamıştır. Maamafih ilerde — vücuda getirilmesi şayani — arzu - olan beynelmilel iktısadi bir serginin ilmi esaslar dahilinde şimdiden nüvesinin vücuda getirilmesi için ayrıca tetkikatta bulunul- ması tekarrür etmiştir. Balo mu? Yoksa Kavga Yeri Mi? Pendikten bize bildirildiğine göre cuma akşamı Pendikte bir balo verilmiştir. Eğlence- nin hararetli bir devrinde, sarhoşluk — yüzündea — kavga çıkmış ve bir kısım halk - bir- birine girmiştir. Ayıp değil mi? Almanya'da İflâslar 1930 senesinin başındanberi Almanyada iflâslar 7641 ade- dine baliğ olmuştur. Mevcut açık — (20,700,000) — İngiliz lirasıdır. Umum Ticaret Müdürü Ticaret müdürü —umumisi Naki bey Trabzon havalisine gitmişti. Naki bey dün şehri- ” mize gelmiştir. Dahili Ticaret Müdürü İktısat — vekâleti — Ticareti ::lhılıye müdürü Romanya ve aki tetkikatımı ik- mal ederek avdet etmişlir. Yorulmaksızın Para Kazanmak İstemez misiniz? Evinize veya işinize giderken, sokak- ta gezerken veya birisile görüşürken her hangi bir vaka kazşısında kalabi- irsiniz... Havadis nedir. biliyorsanız o — vakayı derhal görebilirsiniz. Bir yangın, bir katil, bir kaza birer havadistir. Raz- geldiğiniz vakalardan ertesi bEĞE Tetelerde görmek istediğis oluaca derhal telefonumsu açınız ve havadisi gözetemize haber veriniz, isim ve ad- resinizi de bırakama, Verdiğiniz hava- disin ehemmiyetine göre — gazetemiz mükâfatını vermeyi vazife bilir. — Telefon numaramız İstanbul * 208 , MAYRNYILRN KELEDİYEYE KIİMLERİ AZA YAPMAK İSTERSİNİZ? m'Ben Yeni Fırka l KEMAL Şehir Meclisinde Mimar Da Lâzım! BUNUN İKİ NOKTA- DAN LÜZUMU VAR Şehir meclisine kimleri aza yapmak istersiniz? Bu sualimize gelen cevaplar, karilerimizin şehir işlerile pek ziyade alâkadar olduklarını gösteriyor. — Halkın »İstediğine dair gelen cevapları yazıyoruz: Yeldeğirmeni Rasim Pş. mahallesi, Uzunhafız sokağı No. 153 Meliha Hanım, Ka- dıköy'de oturan vilâyet mec- lisi azasından Kenan Beyin intihabını istiyor. * Bana Göre Avukat Mustafa Hayri, Ziya Molla beyleri namzet görmek kimleri isterim, Lokantacı: Cemal * Yeni Fırka Yeni fırkanın nâamzetlerine taraftarım. Umumi efkârda yer tutmuş temiz kimseleri seçsin- ler. F* <nehal galebe kaza- nırlar: Tayyip * Mimar Lâzımdır . Şehir meclisinde iki nokta: ' imar işlerinin icabatımı. arz, ! Hikâye Akıllı Bir Seyyah Bir seyyah büyük bir or- mandan geçiyordu. —Yanında Efendisine ait büyük bir tor- ba vardı. Ansızın ağaçların arasından bir hırsız çıktı ve rovelverini seyyaha doğru tuttu. Sayyah torbayı hırsıza verdi ve: Dostum, dedi, saatime bir kurşun sıkar mısın? Bu suretle Efendime parasını müdafaa ettiğimi göstereyim... Hırsız: — Fena fikir değil, dedi, fakat durdu. Seyyah: — Saate sıkmak için kur- şunun yok mu? — Hayır... Seyyah: — O halde kozumuzu payla- şabiliriz. Dedi, ve hırsızın üzerine | Yakında şehir meclisine aza | intihabı yapılacak. Bu şehir sizin- ; dir. — Mecliste bulunacak — aza- ları edeceksi- | niz. edi- siz — intihap Gazetemiz — intihap lebileek kimseler hakkında ef- kârı umumiyeyi tenvir için şim>- diden - karilerin reylerini almıya teşebbüs etmiştir. Kadın ve er- kek, intihabını istediğiniz kimse- lerin isimlerini aşağıki cetvele doldurup idarehanemize gönder- menizi rica ederiz. Gelen reyler intihaptan bir iki gün evyel tasnif edilecek ve en çok rey alan namzetler ilân — edilecktir. g dan iki mimar azaya muhalk kak ihtiyaç vardır, fikrinde * yim. 1 — Mimari şehirciliğin ve imleri İntihap E: tmek İstersiniz! verme şartlarını şeyle tespit ediyor: ay evvel intihap yapılan belde- de oturduğunu — İspat etmek; 18 yaşını bitirmek; ağır hapse mah- küm olmamak; hidematı amme den memnu. olmamak; - haysiyeti muhil suçlardan hapse girmemek asker, askeri memur olmamak. mari Nihat, im yazmak kâfidir. Kanun rey Türk olmak; intihaptan — altı jandarma, — zabit, polis, talep ve müdafaa noktasından, 2 — İmar harekâtının mu- rakabesi itibarile. Ülk akla gelen isimler, Mi- Alâattin, Zühtü, Bu hayvanların başları eksik. Siz başlarını görmeden hangi hayvan olduğunu bilir misiniz? Eğer biliyorsanız isimlerini sıra ile yazıp gönderiniz. Doğru halledenlerden (25) kişiye muh- telif mükâfatlar verilecektir. Cevaplarınızı (12) atılarak puı torbasını genıldı. gönderiniz. eylüle kadar | Azasını İsterim BUNLAR TEMİZ VE TANINMIŞ . OLMALI Vedat ve Sımı beylerdir. Mimar: Şevki Eşref * Temiz İnsan Vapur - tellâli Molla oğlu Hacı Ahmet Sabri Ef: Cemil paşayı tercih ediyor. Çünkü diyor: — Bu zat temizdir. * Eğer Kabul Ederlerse Hiçbir. firkaya — mensup değilim. Yalnız ” İstanbullu ob maklığım dolayısile cemiyeti belediye intihabında zirde isim- lerini arzettiğim zevat bu mem- lekete birçok esrleri görülen kimselerdir. Cemiyeti belediye azalığına intihap ve kendileri de kabul edecek - olurlarsa İstanbulumuzun birçok ihtiyaç- larının temin ve birçok yerle- rinin imar edileceğine emin olduğumu — arzederim. İsimleri kaydediyorum: Operatör Cemil Pş, Süreyya Pş. D. Mazhar Osman B. Seyrisefain M. Sadullah B. Eski valimiz. Haydar B. Eski valilerden Azmi B. D. Celâl Muhtar B. Ali Mahir oğlu Hayri B. Fıkralar Kazanılmış Bir Yemek Ahmet arkadaşına seslendi: — Hey Cevat, —köpeğin bacağının bir parçasını kopardı. — Haber verdiğine teşek- kür ederim kardeşim, ben de şimdi ona yemek — vermiye gidiyordum, © halde ihtiyaç kalmadı. Bir hesap dersi Nermin, annesine - sayıları | öğrendiğini — göstermek — için sayıyordu. — Yediye — gelince durdu: — Yediye kadar pek güzel saydın yavrum. Yediden sonra ne gelir bilmiyor musun ? — Evet anne, yatak zamanı gelir. “2— Ne okuyorsun - yavrum. böyle ? — Çocakları eral tözhiye silikderine ait bir kitap, 3 — Bak bele boyuna posunü bakın - yör, neler okuüyörl | | BÜYUMÜŞ TE KUÇULMUŞLER | 4 — Ne yapayım, beni masıl - büyüt- tüğünüzü anlamak istiyorum, Bu Hafta Yu- nanlı Boksörle Dövüşemez.. Bir ay evvel Yunanistandan bilhassa getirtilen Yunan bok- sörü ( Ângelides ) Selâmiyi dövdükten sonra boks âlemin- de bir telâş başladı. Aklı erenler, ermiyenler Yunanlı boköırun kıymetinden, kiymet- sizliğinden bahsettiler. —Hâlâ da onuşuyorlar. Bu karışıklık esnasında en iyi boksörümüz küçük Kemalin Yunanlı ile çırg:;mı mevzubahis edildi. de, her spor da olduğu A şöhretli atletin etrafına irıkın ahmak dostlar, boksta da, şimdiye kadar budala mü- dahalelerden binnisbe azade kalmış olan bu sporda da fu- mll gayı tkqhğını göstererek, im maçın teknik tara- fını uzun boylu tetkike vakit bıraktırmadan kontratın imza- Tanmasına kadar gidildi. On iki senedir. elli küsur maçında — galip — çıkarmak için gayret sarfetmiş, onunla candan — uğr. bir adam sıfatile küçük Kemal'in am- trenmanlarını — görmiye — git- tiğim zaman, etrafımı alanlar bana mütemadiyen Yunanlı bok- sörün dört dımdı al aşağı edileceğini söylüyorlardı. &:mlııııum bir tahmin yürühnelı için küçük Kemali ürken görmemiz İâzımdır. lim — Pek mükemmel, pek mükemmel. - Cevabını verdiler, — Çocılı idmanlarına adı. Bugün de — devam b:ı!lıyııı._ f ğmıdı Müy:rkum Acaba eni temin etmi lerin kasıtları mı vardi? K Bugün küçük Kemal on iki ravunt dövüşebilecek — nefesi ::nlâ;d . Önümüz- var. Dört de şimdiki formuna =y ilâve — edemiyecektir. Bunu, onunla çok eski mı bir adam sıfatile ıöy İmzalanan maç dır ne!eıı olmıyan bir boksörün dövüştü- rüldüğü dünyanın hiçbir ye- rinde görülmemiştir. Küçük — Kemalin etrafına yığılmış" — olanlar meydanı biraz boşaltsınlar, onu eskiden beri hazırlıyan adamlar gene bu maçı için de hazırlarlar. Bir müddet için toplanmış olan o :ııunııı kalabalığa da maç — Yı'ı Kemal! Varol!.. Diye bağırmak düşer. ermiyenlerin vazifesi esasen bu hadden iltriye geç- memelidir. £. $. elediye Kanun İNTİHAP ENCÜMENİ KARARINA İTİRAZ Madde 37 — İntihap encüme- ninin kararına razı olmıyanlarını kararın üsülen tebliği tarihindef itibaren üç gün zarfında mahalli mahkemei azliyesine, bulunmıyar yerlerde sulh hâkimine intihap encümeni kararile birlikte müra” caatla itiraz etmiye hakları var” dır. Bu müddet bittikten sonra itiraz hakkı kalmaz. Mahkeme itiraz iddialarını €& "çok altı gün zarfında kat'i kararâ rapteder. REYLERİN KAÇ GÜNDE SANDIĞA ATILACA! ı Madde 38 — Reylerin bir gündt sandığa atılması kabil olmıyt” caksa kaç gün mühlet verileceği ve son günde hangi saate kadâ/ reylerin kabul edileceği belediy? | meclisinin kararı ve mı w büyük mülkiye memurunun t47” diki ile' tayin olunur.”