26 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

26 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Şehrimizdeki Macar Futbolcuları N Kari Gözile | Gördüklerimiz BİR AMELE ŞİKÂYET EDİYOR.. Ben bir tütün amelesiyim. Mütces- tir olduğum bir şey vardır:. İş kamınu 6- T aenedir. meclisten çıkmadı; bek- Tiyorum. Amele günde 10 - 11 saat galışıyor !.. Beşiktaş Abbasağa Veliefendi 32 HASAN MÜBADİLLERİN HAKKI NE OLACAK? "Mubacir mübadillerdenim. 6 sen ev- Vel bana verilen evin Rum sahibi Yunan Wilâfı muctbince şimdi evini istiyor. Ben Be olacağım.,, Mübadillerden Reml SON POSTA — Hükümet nezdinde hakkının aramaktan vargeçmeyiniz. CEZA İÇİN BAHANE Mİ ARIYORLART. “Dükkânımda kullanmadığım battal bir terazi için belediye memurları ben- den ceza alıyorlar. Ceza kesmek için hâlü bahane mi amyacaklar ?.. Halıcıoğlunda manav Salih Son Pösta — Bu nevl şikâyetler mk tık oluyor. Şiddetle nazan dikkati celbe Kizum görüyoruz. BEŞİKTAŞ CAMİİNİN MAHFİLİNDEKİ EŞYA HAYRAT MIDIR ?.. Boşiktaş camlünin — mahfilinde bu- Tunaz kiymetli eşyanın hususi yerlerde kullaml,sakta olduğu haber verilmekte- dir, Nazarı dikkati celbederir. BİZ LİSE MEZUNU DE- İLMİYİZ Bizler octa mektep mezumuyua, Tica- ret mekterinla yüksek kısmmma kayt vekabul edildik. Maksadımız bu katmı Bitirdikten sonra âli kasmı takip etmektir. Fakat li kısma münhasiren lise me- tenu kabul ediyorlar. Halbuki biz orta Teklepter paada ç sene yüksek kışımıda okuduk, Bizi niçin lise me- uu addetisiyorlar? Ve neden - bizim tasillmizim yarım kalmasına sebebiyet Yeriyarlar? Adres ve imzam mahfurdur. POSTA MÜDÜRİYETİNİN NAZARI DİKKATİNE Cebelibereket postanesi — vamtaslle #itmekta olan gazetelerin geçikmekte *lduğu anlaşılmaktadır. Sebebinin tah- Kikini rica ederiz. CEVAPLARIMIZ Ankarada — Macit Celâl Beye — Müslesel, — Gazi Hz.nin izahnameleri Ankarada olduğu gibi, İzmirde ve İstao- Bulda da, iyi bir şekilde tevzi edileme- ilçtir. Bizce yanlışlık, tevzlab yapan- Tarın bu gibi işlere alışlan olmamaların- dan ileri gelmiştir. * Konya lisezinde bir talabemize — Siküyetinizi yazmak, aleybinlzde bir Nit uyağıdırısak olacalı, hakkınızı kays mize sebebiyet verecek. Doğrudan Yoğruya anlaşmanızı mürecrah görürür. » Maarli Vekületinde Rahim Beye — hadisat dolayısile siyaa uğrar ıştır. ir görünüz İâtfen —olr müshasını *“she gönderiniz. EVLÂTLIK ALMAK İSTİYOR Annem babam sağ, fakat hen Ök- Mizüm,, serlevhalı yirmi İkincl bakiki Yat bikâyenizdeki yavrucağızı evlât Timek istiyorum. Avusturya - Türk tülüm şirketinde » Osman Nuri “SON POSTA,, NIN Tefrikası: No 40 Nekadar Para Alıyorlar?. İOyun İçin Ne Düşünüyorlar ? Geçen Pazar stadyomda Fenerbahçeye karşı3-2 mağlüp olan Macar Ii Ker takımı oyuncuları maçın neticesinden memnun görünmüyorlar, Kendi- lerile konuşmıya gittiğim za- man yüzlerinde, hallerinde du ademi memnuniyetin her işa- reti vardı. Yalnız bu ademi memnu- niyet mağlüp olmaktan ziyade galip gelindiği takdirde kaza- mlacak — mükâfatın kaybedil- miş olmasile de alâkadar bir hoşnutsuzluktu. Malüm ya! Profesyonel ta- kımlarda behemehal kazanmak gayreli şeref ve spor izzeti nefsinin — verdiği — bir bisten ziyade, her galibiyelte oyun- culara dağıtılan mükâfatı nak- diyenin verdiği bir gayrettir. Bu itibarla bir profesyonel takım Lariçte uğradığı mağlü- biyetlerden bir taraflı mütees- sir olur; © da her galibiyette takımdakilere dağılan mükâ- fatı alamamak teessürüdür. Halbuki kendi memleketle- rinde mağlüp olmamıya çok gayret —ederler. Sebebi de mütevali meğlübiyetlerle kre- disi düşen profesyonel takımlar maç angejmanlarını kolaylıkla bulamazlar. Sık sık maç yapamıyan ta- kımlar da oyuncularına kâfi para veremezler. Fenerbahçe'ye yenilen Macar takımı oyuncu & 1nın maaşlarını ve her maçta (prim) olarak MUHARRİRİ MORİS LÖBLAN S Arsen Lüpen'in Son Sergüzeşti mammım İMDAT GELİYOR Raui düşünüyerdu : , “Bertrandle Katerinin böyle e davete — icabet — ede- leri muhzkkak. Zira, orlar .»Tim himayem olmadan şa- l.,. klhnlyı cesaret edemez- “Raoyleyıe yandık.,, tİ, teneffüs müşkülâtına ;*'“'2- çok yorgun olduğu " biraz uyuklar gibi oldu. Sonra yerinde ağır ağır sü- rünmiye başladı. Hep seslerin geldiği tarafa doğrn gidiyordu. Fakat bu hareket çok güç ve çok yorucu idi. Bir santi- metre ilerliyebilmek için epey vakit sarfetmek lâzımdı. Bedenini saran bağlara gelin- aldıkları mükâfatları merak ettim, sordum. Macar oyuncuların maaşları her ay 300 (Pengü) dür. Yani bizim paramızla takriben 120 lira eder. Bundan fazla; her oynadık- ları maç için (Start) Parası namile 8 (Pengü) aliyorlar, Oyuna iştirak etmiyen ihtiyat- lara bu para verilmiyor. Takım galip gelirse; (24) pengü, yani bizim paramızla (12) pengü alıyorla. İşte pazar günü Fenerlilere mağlüp olan Macar takımının- beher oyuncusu 24 der (peıgü)& kaybettiler, Kazansaydılar do- kuzar lira alacaklardı: teessür- lerinin ilk safhası bu mükâ- fatı nakdiye meselesinden bşlı- yor ve sonra tedricen ine ine sporda kaybetmek teessürüne kadar varıyor. Halbuki amatör takımlarda ilk teessür alevyi, kulüp namıha duyulan, kulübün mazisi, şerefi namına hissedilen acı ile baş- lar ve para bahsi onların his âlemlerinde yaşamaz. Cüma Günkü Oyüan İçin Ne Düşünüyorlar? Macarlar pazar günkü oyun için “yenildik,, demekle iktifa ediyorlar. Sebeplerini tahlile zahmet eden kimse yok... Cuma oyunu için sorunca: — “Yeneceğiz!,, diyorlar. Yine sebepler soruluyor, düşünceleri anlaşılamıyor. Esa- ru, tekrar otomobilinin sesini duydu ve hayret etti. Düşman telgraf çekecek olursa, otomo- bilin görünmesi hileyi meydana çıkarmaz midi? Sabah vakti de geçti. Öğleyin, Raulün tahmininin tersine, kilisenin saati biri ça- larken, bir kadın sesi yükseldi: — Raul, Raul... Bu, Katerinin sesidi. Arkasından Bertrandın dı' sesi yükseldi: — Raul, Raul... Raul de, yer altında, iki ce, bunların gevşediği yoktur. İkız kardeşin isimlerini mırıldan- Akşamın saat altısına doğ- | dı ama, ne fayda? Ba Bir tarafta Avusturyalıları, diğerinde de Macarları gö- , rüyorsunuz. Enstantane resim son maçtan alınmış bir inti- badır. Ortada nu'.ıq’fı'rlcrı'mi- zin beynelmilel müsabaka- larda defatle teferrüt eden oyuncuları (Lütz) dür. sen tahlil hissi bu insanlarda kalkmıştır. Onlar daha ziyade birer futbol makinesi olmuş- lardır. Oyun haricindeki mülâ- hazalardan bıkmış, gına getir- miş adamlar.. Bakalım bu cuma Macarlar galibiyet mükâfatını kazana- bilecekler mi? E, $. Kataloklar Türkçe Olmalı Kızlar Ne Kadar Okumalıdir? Okuyan Kadınla Oku- mıyanın Farkı Nedir ? Bu iki suale birden cevap verebilmek için bir vak'a an- latacağım. O zaman bu sualle- rin cevabı. kendiliğinden mey- dana çıkar. Tanıdığım iki aile var, Bun- ların ikisi de muallim ailesi Aralarında yalnız bir fark var. Birinci ailede kadın da mual- Him. İkincisinde kadın evine bakabilmekten başka bir şey bilmiyor. Birinci ailede tam bir müsavat, tam bir geçinme ve Aanlaşma var. Ne kadın erkeği ezmek ne de erkek kadına hâkim olmak istiyor. Aralarında ne para ne de iş gürültüsü var. İkinci ailenin gidişi bundan büsbütün farklı. Kadın bir köle gibi evinin, çocuklarının esiri. Kocasının kazandığı ve sadaka gibi önüne attığı para ile evini geçindir- miye uğraşıyor. Kocasından hiçbir hak, hiç birşey istiyemiyor. Kocasınım bütün arzularını, bütün emir- lerini yerine getirmiye malıküm. Ne şikâyet etmek, ne de bir söz söylemek için kendisine hak verilmemiş. Başım önüne eymiş mütevekkilâne, durma- dan, bütün haklarından mah- rum çalışıyor. Eğer bu ikinci ailenin — vaziyeti — size hoş görünüyorsa o zaman isterseniz ' okumayabilirsiniz. İ Hanım Teyze I Muhtelif Blüz Ve Etekler l Modelimizdeki blüzleri Bursa krepdöşin veya krepbirma- nından kendiniz de evde yapabilirsiniz. d ku: ira. Berabere kalırlarsa | - Memleketimizde makine alât | blüz görünen bir tayyör Altından güzel bir veya pardesünün yapacağı tesir ve edevatı satan acenteler | büsbütün başkadır. Eteklerin hatları da blüzlerin hatlarına uygun olacak şekilde yapılmıştı.r Etekler için herhangi bir yün- bunların istimal suretini göste- rir katalokları ecnbi lisanile neşretmektedirler. Halk bun- lardan istifade edememektedir. Halkın verdiği paralar boşa gitmemek için bunların Türkçe neşredilmesi — için teşebbüsler vapılacaktır. Liman Şirketinin Fevkalâde İçtimaı İstanbul limanı yükleme ve boşaltma şirketinin bugün he- yeti umumiyesi fevkalâde bir toplantı yapıyor; bu toplantıda Şirketin ismi değiştirilecek ve müddeti bitmiş olan meclisi idare azaları intihap edilecektir. Ticareti Hariciye Raportörlüğü İstanbul — ticareti — hariciye bürosu — raportörlüğüne eski Emniyeti umumiye şube mü- dürlerinden Hasan Zeki bey tayin edilmiştir. Diğer üç ra- portör. de tayin edilmek üzeredir. Kadınlar gene bağrıyorlar ve gittikçe uzaklaşıyorlardı. Yeniden — ortalığa — süküt bastı. — 12 AKIBETE DOĞRU Raul düşünüyordu: | — “Yanılmışım. Paristen kızları | telgrafla çağırmadılar. Kaybol- duğumu anlıyarak beni arıyor- har, » Raulün ümitleri arttı. Ka- dınların — aramaları - herhalde olan Beşunun muvaffak olaca- | gana şüphe yoktu. ü kumaş kullanabilirsiniz. Eskişehirde Fırka Hayatı Hararetle Devam Ediyor. 18 eylül 1920 perşembe günü Galip B. tarafından yap- İan Serbest Cümhuriyet fırkası sevinçle ılandı. — Halk el:::rçlyeîle kslgbeıt Cümhu- ”| ryet fırkası taraftarı Halk fırkası rey kazanamıyacağını anlayınca sokaklarda otomobil gezdirtti, mahalle — aralarında (reyinizi Halk fırkasına veriniz aksi takdirde yayan gidersiniz) diye münadi bağırttı. Müna- diler halkın ehemmayet ver- mediğini görünce kızıyorlardı. Halk aldırış. etmiyor, Ser- best Cümhuriyet fırkasına rey veriyor ve şöyle söylüyorlardı: Yedi senedenberi Halk fır- kasının yaptığı işler meydanda, Yaşasın Serbest Cümhuriyet firkası. Fakat saatler geçiyor ve Raulün ümitleri azalıyordu. Bu sefer düşünmiye baş'adı: *Son günlerde Beşunun aklı başında değil. Ahçı kadınla işi azitmıya başladı. Belki de hepsi birden, benim ani bir Mmecburiyetle hareket ettiğime hükmettiler, — şimdi, elierini kollarını bağlamışlar, beni bek- liyorlardır. ,, O gün de, hiçbir. imdat gelmeden, akşam oldu. Raul, mamıştı. Kilisenin saati boyuna çal- İKadın Ve Erkek BirKâtip aranıyor Hesap bilir, makine ile . | düzgün ifadeli yazı yazar, orta veya âli tahsil görmüş, kefil gösterebilir, tecrübeli genç bir kadın veya erkeğe ihtiyaç vardır. Şimdiye kadar çalıştık- ları yerleri ve aldıkları vesi- kaları — bildirmeleri — lâzmndır. Mektupla (kâtip) ismi altında gazetemize yazılması. -— TAKVİM —- Gün 3025 - Eylül -i | Arabi 2-Cemarielevek-13H8 | Vakıt-Ezani- Vasati Üüne LO SA Öğle 1 559 12. 6 kindi / 9.25 1881 930 Hızır 148 Rumi 12 -Eylii - 156 Vakit-Ezanl- Vasti kasek |10 makla devam ediyordu. Gece- leyin saat onu vurunca — Raul Katerinle Bertandı düşündü. Ar- tık Raul tarafından hinaye edimedik'ori için, zavellılar, bu gece ki an tir tir — tilri- yeceklerdi. Gayreti aritırdı. Bağlar e- kisi kadar kuvvetle sıkmıyor- du ve iplerin bağlı uçları da gevşemişti. Kaçabileceği men- feze kadar ilerlemek imkâm çoğalmıştı. Gitikçe de daha muvaffakiyetle neticelenecekti, | vapur ve otomobil gürültüle- |rahat nefes alatiliyordu. Fakat, Bilhasa bu işlerde mütehassıs | rinden başka hiçbir ses duy- | açlık, Raulün belini bükmiye başlamışt, (Arkası var|)