9 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

”Dün İle Bugüni binden (45) lirası çalınmıştır. ğ . Arasındaki Fark! <— Geçen sene ile bu sene arasında “bir mukayese yapmak istedik ve halkla görüşerek dün ile bugün arasında hayatlarında ne gibi bir fark hissettiklerini sorduk, bize, şayanı dikkat bazı cevaplar veril> di. Neşrediyoruz : İbrahim B. (Cinci meydanı ) — Hayatımdan geçen sene daha memnundum. Geçen se- neyi arayışım ve iyi buluşum: İktısadi buhranın geçen sene bu günkünden daha az tesirini göstermesidir. * Hasan Efendi (Taksim, Tak- bim caddesi;4) — Hayatımda gün geçtikçe memnuniyetsizliğim artıyor. — Sebepleri ne olabilir? — Sebepleri efendim: İşsiz- DAHİLİ HABERLER | Hırsızlık Yapmak İsterken ’ Eski Bir Sabıkalı Bıça- ğını Çekti, Ev Sahibine Hücum Etti Ve... Sabikalı Hüseyin Salâhettin dün gece bhırsızlık yapmak için — Vefa'da oturan — tütün amelesinden Cemal efendinin evine girmiş, Eve — hırsızın girdiğini hisseden Cemal Ef. Odedan” glamağm ve — kurmala yüz yüze elmiştir. Hırsız ğıllhıniıı hemen bı- çağını çekmiş ve Cemal Ef.yi sol böğründen yaralayıp ka- çarken sokakta elinde kanlı bıçağı ile yakalanmıştır. — Bu sene alış veriş az- dır. Vergiler ağır geliyor. * Celâl Ef, (Çemberlitaşta 3) — Geçen sene iş yapabili- yordum. Bu sene yapamıyorum Çünkü alış, veriş kıttır. * Hatice H. (Nuruosmaniye 28) — Kocam geçen sene daha memnundu. Bu sene pek dur- guün; sebebini sordum: Kaza- mnamıyorum, işler durgun, ver- giler ağır diyor. Ben de bundan dolayı hayatımdan memnun değilim. * Osman Ef. (Küçükayasofya- Eski Metresini Dövdürdü | Arap Mehmet namında biri | Kumkapıdan geçmekte eski metresi Mantiyoyu daşlarına dövdürmüştür. Milli Blok Teşkil Edilecek Değildir (Baş tarafı Tinci — sayfada) arka- DEcmmesi meydan verilmemesi düşünül- mektedir. Bu hususta en ziyade — Vâsıf Bey (İzmir) Kılıç Ali, Hamdullah Suphi, Recep, —eski —müfettiş Ali Nazmi Beyler söz söylemiş, bilhassa Vâsıf ve Hamdullah Suphi Beyler mutemetler ara- sında tesadüf ettikleri mür- tecilerden bahsetmişlerdir. Bugün saat altıda müzake- rata devam edilecektir. Bu- günkü fırka içtimamda ayni mevzu —üzerinde müzakerata devam edilecektir. Halk fırkası grupunda mevzu bahis olması muhtemel mese- da, Fırın sokağında 27) — Geçen sene daha mem- nundum. — Neden, düşün bakalım. — Sebebi: İşler iyi — idi, — Geziyorduk. — Eğleniyor- Profesör (Gabriyel) in (45) Lirası Beyoğlunda İstiklâl cadde- sinde Fransız sefaretanesinde oturan Darülfünun — müderris- lerinden M. “Gabriyel,, in ce- lelerden biri de Gazinin seya- SON POSTA İzmir Halkı Neler Bekliyor? Vait Değil, Vaitlerin Yerine Getirilmesini.. İzmir, (H.M) — Sıhbiye vekili Bey şehrimize geldi ve gitti. Ayni zamanda Dahiliye vekili de geldi. İzmir halkı vekillerin, yağmur felâketine karşı gösterdiği hassasiyetten müteşekkirdir. Vekil Beyler ilk defa İzmirin felâketleri karşısında harekete | gelmişlerdir. Fakat zihinleri kurcalıyan bir mesele vardır: Acaba zelzele felâketinde olduğu gibi vaitlerden nükül edilecek mi? zaman İzmirin ihtiyaçlarile alâkadar görünülmüş, portatif evler etmektedir. Anl;ara - Fener Tçnis Maçları Ankara Beş, Fener Üç Oyun Kazanmıştır Ankara, 7 (A.A.) — Fener- | İnavi maçı çift maçını bu çift bahçe oyuncuları ile Ankara kazanmıştır. Sporting — kulüp — tenisçileri | Çünkü, zelzele felâketi binlerce vatandaşı açıkta bıraktığı | yapılacağı vadedilmişti. Zelzele felâketzedeleri hâlâ toprak oda- | larda oturmakta ve yapılan vaitlerin yerine gelmesine intizar | arasındaki maçlar bugün ya- pılmıştır. Altıs tek ve üçü çift olmak üzere tertip olunan maçlarda Fenerden Sait ile Ankaradan Hüseyin Sermet beyler maçını 6-1, 6-2 Fener kazanmıştır. Fenerden Mehmet Reşat ve Ankarada Rıfkı Beyler maçını 0-6 ve 1-6 Ankara kazan- mıştır. Fenerden Tevfik, An- karadan Ziya Derviş Beyler ve 8- 10 Ankara kazanmıştır. Fenerden Zeki Beyle Anka- radan Kerim Bey maçıni hatleridir. Gazinin gelecek | 0-6 ve 6-3 Fener karan- intihapta — namzetliğini Halk fırkası namına koyması muh- temeldir. Agabekofun Hatıraları Enver Pş. Nasıl Oldürüldü? Bu mübim ifşaat silsilesinini | edilememiştir. | vam edilecektir. mıştır. Fenerden Sedat'la Ankara- dan İnavi maçını 3-6 ve 3-6 7-5, 6-3 Ankara kazanmıştır. Fenerden Sedat ve Anka- radan Karakaş maçı 4-6, 7-5, 8- 8 olarak kalmış ve ikmal Pazar günü de- Fenerin Sedat - Sait çiftine karşı Ankaradan Kerim - Ser- met Hüseyin oynamış, Fener kazanmıştır. neşrine yakında başlıyoruz. Fenerin Sedat - Zeki çiftine | karşı çıkan Ankaradan Sedat- arasındaki maçı 4 - 5 ve 7-9, | Fenerli Mehmet - Tevfik çif- tine karşı çıkan Ankaranın | | Rıza Derviş- Rıfki çifti maçı | kazanmıştır. Bu neticelere göre dokuz oyundan beşini Ankara, üçünü Fener kazanmış, biri berabere kalmıştır. Sis mâra açıklarına sis çökmüş, | bazı seferler bozulmuştur. Mösyö Grandi Roma, 8 (A. A.) — Ajans “Stefani,, Hariciye Nazın M. Grandinin istifasını haber ve- ren bir İngiliz gazetesinin bu haberini gülünç olarak tav- sif ediyor. Garbi Anadoluda Yağmurlar İzmir, 7(H.M.) — Garbi Anadoluda kış giriminde bü- yük yağmurlar yağmıya baş- lamıştır. — Yağmurların böyle vaktinde yağması gelecek se- |nenin istihsalâtı için çok fay- dalıdır. Anadolu halkı vaziyet- ten memnundur. Bu sabah Boğaz ve Mar- ! Sebebi Henüz | Meçhul İ |Tahta Kalede Bir | | Fırıncıyı Bıçakla Ağır | Surette Yaraladılar Tahtakalede oturan Nazmi isminde biri henüz anlaşılmı- yan bir, sebepten hamurkâr Abdullahı bıçakla kasığından Jağır surette yaralamış, kaçmıştır. | Sarhoşluğun Sonu Aksaray'da Muratpaşa ca- mii - karşısındaki — Mehmedin | meyhanesinde kafalarını - tüt- | süliyen oyuncakçı Halit, diğer | Halit isminde biri ile kavga I etmiş. Oyuncakçı Halit diğer | Halidi bıçakla ağır suürette yaralamış, bunları ayırmak - is- tiyen Mükerrem de — bafif su- rette yaralanmıştır. Oyuncak- ça Halit kaçmıştır. , Kunduracı Kunduracıyı Yaraladı İsmail Ef.ile Kantarcılarda kun- | duracı Ali Ef. — kira mese- | lesinden aralarında kavga çık- | yi yaralamıştır. Terki Teslihat | Cenevrede Müzakerat | Açıldı.. | Terki teslihat konferansı açılmıştır. İlk iş olarak Fransa ile İtalyanin bahri teslihatı | hakkında bir itilâf zemini bu- | kunmasına çalışılacaktır. Kon- | ferans nisan ayında ihzari ma- hiyette bir içtima daha akte- decektir. Murahhasımız Tevfik | Rüştü Bey Sofyadan ve Bel- / grattan geçerken Bulgar ve Sırp bükümetleri — tarafından selâmlanmıştır. şubesi - müdürü Agabekofun Hatıraları Enver Pş. Nasıl Öldürüldü? mış, Ali Ef. bıçakla İsmall Ef, | cak miştir. de mi e aa » . || rin bazı yerlerine vazına 4 Bu mühim ifşaat silsilesinin || yerilen beş yüz lâmbanın e| neşrine yakmda başlıyoruz. || kine başlanmıştır. vdü | Devamı 3 üncü uyildy ocağında rels Ali Mazhar Beyin . raporu okundu. Sonra sabi idare heyetinin hesapları arasın” dan on liralık bir masrafı, maballi sarf gösterilmemiş — olmasındat —— dolayı kabul etmedi. Ali ve Talât — Beylerden karar verdi. Sonra Halit, Şermi, İbrahirik Kâmil, Şükrü, Hamdi, Mehmeti Mithat, Lemi, Enver ve Z€ Beyleri yeni idare heyetine seçtik Ve en nihayet harict müdahaleltf yüzünden — dağıdemş oe Türk Talebe birliğinin ihyasıni karar verdi. Değişecek Kanunlar Hakkında Tetkikatta Ürmeenreç aa ir komlayonlar, yarın içtimalarına gaklardır. — Şimdilik ln..ınııı:."l Mr. Klayn Ankara Amerika ticaret müsteşan dobi” Ankaraya — varmışti Klaya — bugün n erkânı tarafından karşılanmıştır. Mistef Klayn Amcrikanın Harzirandan ııı:; tatbika başladığı gümrük Gi kında hükümetimizin mutalaasını caktır. Madrit Hukukdll(on' esi — Açılı ğ Madik Hakuk köngresi PS | Alfons — tarafından — açilmi e grenin altı encüm Mazlikiedı Â “B. İntihap di — Sefaret kâtibi üşahit sıfatile kongrede BAH —— grupu projeleri tanzime lamıştır. Altı aya kadar bit recektir. İ Karanlık Sokaklar— :: Pazar Ola Hasan B. Ve Ocaklar