3 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| TTT ŞÇT Y AYAT SON POSTA | DAHİLİ HABERLER | Gazi Hz. lerinîn) -Karşısında Halkın Fikri Gazi Hazretleri, memleket da- hilinde bir tetkik seyahati yapı- yorlar, Bu arada şehrimizi de teşrif ettiler. Dün bazı kimselerle görüştük ve kendilerine: * Gazi ile karşılaşsaydınız. ne gibi dert- lerden bahsederdiniz? , - şeklinde bir sual surdük. Aldiğınmt cevap- lar sırazile dercediyoruz (Sirkecide Hocapaşa camii ittisalindeki pansiyonda Fehmi Beliğ B. ) —Anadolu seyahatinde halkla temas eden Gazinin gördüğü acı veya tatlı intibaların neler- den ibaret olduğunu anlatma- larını rica ederdim. » (Sarıgfzel 3 No da Al Osman Ef. ) —Bundan evvel Serbes fırka vardı. Bize birçok vaitler yııî- tı. Fakat bu fırkanın ölmesil bu vaitlerin de ölüp ölmedik- lerini izah etmelerihi isterdim. * (Küçükpazarda kese kâğıtçı Ekreml £j —Gaziyi görsem küçük esna- ha fena vaziyette olduğunu, ilere artık tahammülü ol ğını, vergilerin azalması için bir çare bulmalarını rica ederim. » İsmail Ef, (Polis müdüriye- tinin arkasında 13) —Vergiler ve işsizlik yüzün- den işçinin aç kaldığmı söy- lerdim. Bu vergiler araltılmar hdır. Bu kadarina da razıyız. * İhsan Ef.) Arnavutköy, Ku- ya sokak, No. 14) —Gazi Hazretlerile görüşe- bilsem şunları söylerdim : 1 — İcra ve İflâs kanumr nun değişmesini, 2 — Yol parasının fazla- laşmasına rağmen yol tami- ratının - yapılmadığını, 3 — Bu fakir memleketin bu şeklile kazanç kanununa tahammül edemediğini, »4 Osman Mehmet B. (Ayaka- pıda Çukur karabaş mahallesi Çukurmesçit sokağında 25-27 No. da ) — Lozan muahedesi mucibince memleketim olan Selânikten mübadil olarak getirildik, altı senedenberidir. bıraktığım em- lâkimizi bir türlü alamıyoruz. Hergün İskân ka; sü- rünüyoruz. Halbuki zaruri ola- rak geldik, getirildik. Hakk- mız verilmelidir, derim. * (Yeşildirek — karakolu Rüs- Çocuğunu Düşürmek İçin Bir Kadın İlâç İçti, Fakat Biraz Sonra Zehirlenerek Öldü Beyoğlunda Kaval sokağın- da oturan Mustafa Ef. nin zev- cesi Nimet H. hamile bulunduğu çocuğu düşürmek — için ebe Kiryakiçenin verdiği ilâcı kul- lanmış, fakat — biraz — sonra zehirlenerek — ölmüştür. Ebe hakkında tahkikat yapılmak- tadır. Dün Yapılan Hırsızlıklar Son 24 saatte 4 hırsızlık ve 5 yankesicilik vak'ası ol- muştur. akta Bir Ölüm Sarıyerde oturan dava vekili Avni Bey Galatadan geçerken ansızın düşüp ölmüştür. Yapr lan muayene neticesinde beyin nezfinden öldüğü anlaşılmıştır. Yangın Başlangıcı Kazlıçeşmede Dervişin kah- vesinden yangın çıkmış ise de sirayete —meydan verilmeden söndürülmüştür. Salgın Hastalık Yok.. Sıhhiye müdürü bu sene İstanbulda — salgın hastalık ol- madığını söylemiştir. tempaşa medresesi karşısında No. 8 Etem B.) — Karandığımız paranın bir kısmımı — yol, — tedrisat — ismi altında vergile veriyoruz. Ço- cuklarımız mektebe giremiyor. Gece yollarda yürümenin im- kâm yok. Ba parayı verdiği- mize göre çocuklarımızın oku- ması, yollarmızın da düzel- ü temin edilse müteessir olmıyacağız, derdim. * Ali B. (Karagümrükte ww Mmara 18) —Gaziyi bir” kere “ görsem Anadoluda Türklüğün istiklâli için çalıştım. Malti oldum. Be- ratım bir buçuk senedir An- karadan gelmedi. Bu ihmallerin bir nihayet — buldurulmasını isterdim. ——— | Yenicami Önü Panayır Halinde | Bi_" Belediye Teşkilâtı Eski Emaneti âraîacak Mı? Evkaf idaresi Yenicami meydanında 15 bin Hira sarfederek güzel bir park yaptırmış, eski çirkin barakaları ve mahşeri izdihamı oradan kaldırmıştı. Eski Şehremaneti de, buranın dümiz kalmasıriçin toldukça (htimam ediyordu. Belediye almıya başlamıştır. tatbikindenberi burası gene eski halini Parkın parmaklıkları eski elbise satıcılarının meşheri oldu. Yaya kaldırımlarını balıkçılarla, şerbetçiler dolduruyor. 30 kadar eski kunduracı burada Sergi açmış. Camiin merdiven- lerile meyit kapısı arası daktilocularla, açık kart satanlarla dolmuştur. Bir tarafta kehribarcı ve sigara ağızlıkçıları yer — almışlar; işportalarını koymuşlar. Dün camü ziyaret eden ecnebiler bu manzaraları fotoğr. flarla tesbit ederken gördük. Eminönü kaymakamının nazarı dikkatini celbederiz. Yeni belediye teşkilâtı bize eski Şehremanetini aratacağa benziyor. ; -£ İstanbul İntihabatının Neticesi Mülkiye müfettişleri Kadı- köy ve Bakırköy kazalarından başlıyarak - İstanbul intihabatı hakkında yapılan şikâyetleri tetkike iptidar etmişlerdir. Ankara Telefonu Ankara, 2 (H.M.)— Ankara otomatik telefonunun üçüncü bini bugün posta idaresi tara- fından tesellüm edilmiştir. Ankara Musiki Cemiyeti Ankara, 2 (H. M.) — Anka- | rada musiki cemiyeti namile bir birlik tesis edilmiştir. Bu cemiyet Ankara gençle- tülü musiki terbiyelerinin iz- kişafına — vasıta olacaktır. Meçhul Otomobilin Marifeti Yedikule'de — Kazlıçeşmede oturan 16 yaşlarında Belkis H. Yedikule caddesinden ge- çerken arkadan gelen bir ato- | mobilin sademesile yaralanmış- tır. Yapılan tahkikatta otomo- bilin şoför Şeref — isminde birine ait olduğu anlaşılmıştır. Şoför aranıyor. Bir Kız Kaçırma Hadisesi Yeniköyde oturan Yasefin kızı Kalyoçiyi berber Cemal kaçırmış, Yasef yana yakıla, polise müracaat ederek kızınm berberden alınıp kendisine ia- desini istemiştir. Meyva Ağacı En İtalyadan Bir Mütehas- wi Debedilmektedir! stitüsü Yapılıyor Bu sene İstanbuldaj bir meyvalı için bütçeye 50 bin liralik bir tahsisat konulmuştu. Memleke- | ağaçlar enstitüşü tesis edilmek Versay bahçıvanlık ve eşçarı müsmire mektebi âlisi müdür- edilerek bir mütehassıs ile bir ustabaşı isten- iş ve fakat müzakere İktısat Vekâleti neticelendirilemediği için İktısat vekâ- bir mütehassıs bulmu ve ken- disile bir de mukavele yapmıştır. .M'ı'ılehııııı yakında gelecek ve Gülhane hastanesi ci daki bostanlarda fidanlık — ve indi Meselesi Başkasının Bostanında Hindisini Almak İstiyen Bir Pehlivanı Yaraladılar Şehremininde oturan — tel- graf memurlarından Ali peh- livan — Raufun bostanına kaçan hindisini almıya gitmiş. Bostanda — bulunan — Rauf, kör Hasan ve Remzi tarafın- dan bacağından bıçakla yara- lanmıştır. Kurşunlar Niçin Muhafaza Edile- miyor Dersiniz ? Evkaftan İdarei hususiyeye devredilen harap medrese ve maktadır, Şimdiye kadar zabı- ta tarafından. birçok kurşunlar toplanmıştır. Beledi- ye bu kurşunların satılmasına karar - vermiştir. Bu binalardan ASsarı atika olanların tesbiti için Müzeler idaresine de müracaat — edil- miştir. Âsarı atikadan olanlar tamir ve muhafaza edilecek diğerlerinin enkanm ve yerleri satılacaktır. Memurlara.. Tekaüt Kanununda Mühim Bir Nokta Ankara, 2 (H. M.) — Te- kaüt — kanununun (48) ci maddesinde memurlar, —mü- tekaitler, ikinci derece bulrman istihkak — sahipleri yani dul anne, muhtaç veya malül zevç ve babanın birinci derecede müstehikler — arasına yani zevç evlat —arasına — konu- konulmasını bir bir beyanname ile talep edecekleri gösteri- miştir. Binaenaleyh: bu yolda bir beyanname vermemiş olan bir memur veya. mütekaidin- vefatı halinde müstekkı maaşzevcem ile evlâdı buluduğu - takdirde ba- | ba ile anası mahrum kalacaktır. Bunun için memurların bu noktayi nazarı dikkate almalarile Yarın İstanbula Gelecek Hariciye vekili Tevfik RİF (4 Bey bu sabâh ekeii Solfyaya varmıştır. k Tevfik Rüştü B. Gazi retlerine — seyahati — N€ hakkinda arzı —malümat Sofya'da ikamet nW= tenkıs ederek bu akşam ede gar payıtahtından balir cek, yarın şehrimizde nacaktır. Galatasaray Lisesi Galatasaray lisesinde F;; #ızca derslerin azaltılacağ! kında bir rivayet çıkmıştı: Maarif vekili bu rivay” esassız olduğunu söylemişt" Fethi Bey Keyus Görünüyof Har Ardaban meb'usu r.w_;j yin Halk fırkasına avdet hakkında bir şayia vardır. — p Bu vaziyet - karşısında bif 'vep kallede çakşecakları - süRMlEE sabık. Serbes firka h arer — üç kişiden ibaret kalmış Gene Ankaradan akseden Ö4 rivayete göre Fethi bey görünmektedir. Fethi Beyin Sual Takif | Sabık Serbes fırka İi Fethi Bey elyevm Adl'j belediye heyetinde — bul ' zevat hakkında evvelce miş olan İüzumu muh karanım' Bugüne : kader TEN den icra edilmediği ııık*d;. İ meclise bir sual takriri Bursadan Dut Fidâf' İstenildi an geçen bin kadar halka icap eden beyannamenin /uy oldukları vekâletlere itastf Maliye vekâleti bütün lere izahen tamim M Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: vefa geldiniz! Gazi— Hoşbulduk, Hasan B., senin derdin nedir? 1: Hasan Bey—- Sefa geldiniz Idd:;ıl—ıı Hız, 2 Haszan Bey — Efendim, benim bir sıkımlhk canım var. Kendi derdimden ne - olacak? - Halkia derdini söylemek ieterim. 3: Gazi — Söyle bakalım da dinliyelim. üç Hasan Bey — Efendim, halk Müsaadenizle sayayım! şey İstiyor, 4: Hasan Bey — balk ta söyliyeceğini unutur, ben des Vallahi Paşam, sizin ne hacet? Siz herşeyi anlarsınız!