31 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

31 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari — Gözile Gördüklerimiz 'İ'emenni Edilen Birkaç Şey Neb'us adadisin iki yüze vea tahab satlarının da yalmız toplandıkları ser maolara mahaua olmak Üzere 200 Hiraya indirilmesi, Mestur 'tahalsatın ve Avrupa seya- hatlerinin kaldırılması, Bercm kanununun küçük memurları da tatmin edecek hir şekilde tadilini veyahu tamamen yok edilmesi, Ticareti tahdit eden ve memleketi zararlandıran İnhisarların kat'iyen hal dırılması, Azfalt caddelerden ve Tuzult iaşa- attan gimdilik sarkınazar edilmesi şa- yanı temcnni mesall arasındadır. 5 Ankara, Karilerinizden K. L Topraksız Köylüye Toprak Vermeli Ankarada Ziraat kongresi toplanıyor. Ziraat işlerini konuşacak, ziraf 'dertlere çöre arıyacak. Bence bu köngrenin yapacağı programın ' başına topraksız köylüye toprak tevzil meselesi konma- hdır. Bakırköy kazası dahilindeki bir- çok köylerin toprağı yoktur. Boş arazi var. Tevzli için de bir kanun yapılmıştır. Acaba neden tevzi edilmiyor ? Gedikpaşa, Eminsinan mahallesi No, T1 Yusuf Boğaz Yolcularının Bir Şikâyeti Akışaniları saat beş — raddelerinde boğariçinden köprüye —dönca vapur yokuları, — Arnavutköy ve Bebeklen binen Birlakim — gençlerin gürültüsün- den çikliyet ediyorlar. - Bilhassa Rum gençleri, taşkın hareketlerle hallı bizar ettiklerinden iki defa Polise müracaat mecburiyetinde — kalınmıştır. Bunların (Bebek) ve (Armavutköy) Amerikan mektebi talebesi olduğu — söylemiyor. Umuml yerlerde halkin sükün ve hus YUrunA — matıl. hürmet — edilmek İcap ettiğini acaba bu mekteplerin müldür. leri talebelerine öğretmiyorlar v ?.. Ziya Memleket Hakkında Temennilerim Her vilâyetten iki meb'us seçilmesi ve 200 lira maaş al- maları. Az memura fazla maaş, fa- kut çok iş, bir cina vergi ihda- zı, Umumi vezne, tek — tahsil- dar, tek cüzdan. Tapu işlerinin yepyeni bir şekilde ve süratle düzeltilmesi, İşte - benim memleket için temennilerim. Yozgat: F. “Gazi, Hı. ne meseleleri ba kal etmeleri için kari) ir sütun açmıştık. Bu hususta söy- lenebilecek fikir ve mütalealar hemen hemca serdolunmuştur. Hakikatin tezahürü için açılan bu sütuna yakında nihayet veri- lecektir, Badema karllerimizin mezkür sütün için yazı gönder- memelerini rica ederir. Ben şımarık bir öfke ile | | | bağırdım: — Ey.. Bu ahret sualleri nedir? Ne olacak? diye sordum. Hayri Bey elimi tuttu: — Cevap ver, nim de bir söyliyeceğim var. — Ne cevap vereyim? — Hoşuna giden şeyler nedir? I ' syan ünı ""am Artık Dini Mahiyetten Çıkmış Çocuk Bayramı Halini Almıştır Bütün Hristiyan dünyası bu hafta bayram yapmakla meş- güldür. Bu bayram ayın yirmi beşinde başlar ve sene başına kadar devam eder. Noel ve yılbaşı yortuları bir araya geldiği için garp âlemi bu müddet zarfında işi- ni gücünü bırakır, eğlenceye, zevke dalar. f Fakat bu bayramlar dini olmaktan çıkmış, daha ziyade bir çocuk bayramı halini al- mıştır. Bu hafta içinde medeni dünyanın çocukları emsalsiz bir neş'e ve saadet içinde yaşar- lar. Onlara bol hediyeler ve- rilir. Bu hediyeler çocukların yaşma, seviyesine, cinsiyetine göre değişir. Erkek çocukla- rın yaşlarna göre mekanik oyuncaklar hediye edilir: Tay- SERVER BEDI — Tabii iyi şeyler, güzel şeyler.. — Meselâ? — Meselâ... Düşünmiye başladım. Sahi.. elbet be- | Param olsaydı ne yapardım?.. Ben de pek iyi bilmiyordum. Rasgele cevap verdim: — Meselâ güzel elbise... Gezmek, eğlenmek, sinemaya !w yare, gimendifer, gemi, fabrika, mutfıkl filân gibi hediyeler ve- radyo vesaire gibi. Çocuk lâ oynıya oyarya mede- rilir. Kız çoçuklar bu hediye- ler sayesinde güzel ana olma- niyetin yeni keşiflerini öğrenir. | Yı — öğrenirler. İhtira kabiliyetini arttırır. Ame- rikada radyo makinelerinde yapılan ıslahatın yüzde ellisi çocuklar tarafından bulunmuş- tur. Kız çocuklara bebek, ev, | Tahlisiye Müdürlı ı Bütçesi İstanbul ve Boğaziçi Tahli- siye müdürü umumisi Necmed- din Bey tahlisiye bütçesini Ankaraya götürmüştür. Mali- ye vekâletile, müdüriyete alı- nacak yeni bazı aletler husu- sunda temas edecektir. gitmek.. — Daha daha? — Daha iyi bir evde otur- mak, daha iyi yemek, daha iyi yaşamak... Hayri Bey durdu. Yan göz- le yüzüne baktım, gülüyordu. Biraz düşündükten sonra: — Ben sana, dedi, güzel elbiseler giymenin, sinemaya gitmenin, îıha iyi yaşamanın, eğlenmenin bir çaresini söyli- | yeyim mi ? Ha... İşte şimdi Hayri Beyin İ maksadı anlaşıldı. Güzel elbi- | seler giymenin, sinemaya gitme- | nin, daha iyi yaşamanın, eğlen- | ... İşte —resimde — gördüğü- nüz çocuklar bu saadet hafta- smun mes'ut ettiği bahtiyarlar- dır. - Yüzlerine bakınız, hiç- | birisinde ufak bir keder çizgi- si görebilir misiniz? ——'TAKVİM —— Gün Si 31-Kâcevvel-930 — Kasım $8 Arabi Ruml 10-Şabân - 1307 — | 18 - Külevvel-isis Vakit-Etani-Vasatı | Vakst-Ezani-Vasatl — Güneşi 2. 367 25 | Akşam 12.— 649 Öğle 7, 27) 2217 | Yata | 139 aa7 ikindi 9, 47| 1437 | lmsak |12. 49) 5. 58 İmenin - çaresi, annemin — EL. Allı!; aşkına... Haydi bana hazretlerile evlenmesi olacak ! Ben bir kere bunu anladım ya, inadıma lers cevap verdim: — Hayır ! — Nasıl hayır! — Basbayağı hayır! Ben kimseden ders almak istemi- yorum. Kimsenin yardımına da ibtiyacım , yok, sırası gelince ben nasıl yaşıyacağımı, nasıl eğleneceğimi bilirim. Hayri B., şöyle öne doğru eğildi ve yüzüme uzun müd- det hayran hayran baktı : — Olur şey değil yahu... Vallahi sen yaman bir kızsın: T Evlenmeden Bize Mektup Yazınız Müşavereden Hiçbir Zam_aB Zarar Olmaz Lör SRe İ Cevaplarım Sarıyerde Neclâ Hanım: İstediğiniz malümatı vermek mesleğimizin icap ettirdiği ke- tumiyet — dolayısile —mümkün değildir. Bizi mazur göreceği- nizi ümit ederiz. * Şişlide K.N. Hanım: Siz iyi bir kocaya düşecek- siniz. Bir çokları seçeceğiniz erkeğin aleyhinde bulunacak- tır. Buna aldırış etmeyin. Orta halli, durgun ve terbiyeli bir adam size iyi bir koca olabilir. Kadınlara hakkımı veren ve hürmet etmesini bilen bir * er- kek sizin için ideal kocadır. Evlendikten sonra biraz ken- dinizi toplar, - erkeğe hakkmı verirseniz mes'ut bir yuva ku- rabilirsiniz. * Ankarada H. N. Hanım: Siz paraya ve şöhrete düş- kün bir kızsınız. Ya zengin, yahut bulunduğu mahalde içti- mal mevkiü yüksek bir erkekle evlenmeniz doğru olur. Fakat gençler arasında zengin ve meşhur kimseler bulamıyacağı- nıza göre istikbali, bu iki şeyi vadeden geçlerden birini ara- yınız. Başladığı işte mavaffak olan veya mesleği onu şöh- rete götürebilecek olan bir genç sizin için iyi bir koca olabilir. Kayseride lriı:dııı Hanım: Sia, kocunuzm size maddi meafeatler temin eden bir erkek olmasını lstersi.' miz. Fazla olarak sizinle alkkadar olma- gn arzu edersiniz. Onum için sukutu hayallere — uğramanız — mühtemeldir. Varacağınız — erkeğin hiç — ölmazsa bazı noktalardan sizi tatınin — etmiş ol- masına dikkat ediniz. Ona karşı ufak bir zaaf duymanız daha müreccahtır. * Kayseride Suha Hanım: Siz henliz izdivacın manasını anlamış değiletali. Evlenmeyi erkeğin kadıma esir olması ve ena her istediğini yaptırması şeklinde telâkki ediyorumuz. Bu kana- atiniz değişmedikçe evlenmeniz tehilkeli elabilir. Maamafih siz çabuk yola gelir bir kozmnız. Bu kanaatinizi süratle de- #iştirebilirseniz, sevimli, güzel, okumuş bir gençle evlenmiye çalışınız. x İzmirde F. F. Hanım: Siz müdekkik, durbin bir kızsnız. İyi düşünür, düşündüğünüzü —iyi — tatbik edersinlz. Eğer kocamıı İntihapta da bu süretle hareket edersenlz, başkala- rının fikir ve mütalealarını almadan ev- lenebilirsiniz. Beyeneceğiniz erkek sizir için en münasip kocadır. * Konya'da D, R. Hanım: Siz kadına hürmet eden, ona riayet n bir erkekdle evle- kocamızın — vazifesile yaşını söyle, kaç yaşındasın sen?. — On beşime yeni basıyorum. — Allah bağış'asın iki gö- züm, ama ben senden kork- tum . — Niye korkuyormuşsun ? — Bu yaşta... — Ey... ne varmış ? Hayri bey gene © bahse gelmek istedi: | — Şakayı bırakalım, dedi. Evet, hakkın var... Sen kim- senin yardımına muhtaç de- ğgilsin... Ben de sana yardım için söylemiyorüm, fakat sen J Son zamanda göze çarpan dantelâlı bir elbise. Kumaş tercihan siyah renkte olmalı. Altına da pembemsi bir kom- binezon giyilirse umumi şekil fevkalâde cazip görünür. dan sonra da birbirinize mümkün ek- duğu kadar az karışmak suretile gaz- detinizi temine çelışımı. Arıyacağımı erkeğin xx çok zengin elmam mürae | cahhtır. İ * Ankara'da R. N. Hanımt Bulduğunuz mumara yanlıştır. * Fatihte M. F. Beye Bahsettiğiniz kız İnsenı mes'ut ede- bilen müstesna mahlüklardan biridir. Kocaslle kavga etmez. Kendi - bildiğini yapmak ister, fakat makul — birşey #öylenince kolayca yola gelir, Biraz müfrit görünür, Takat başkalarımı ra- hatsır etmekten çekinir. Kızsa bile yolu Üzerine — düşenleri — çiğneyip geçmez. Onun için bu kazla evlenecek erkek mes'ut olabilir. * İzmir'de Karşıyakada Hale H. Herkesin — tahmisine — rüğinen — siz sonunda anadetle bitecek bir. isdivaç yapacaksınız. Tüccer, paralı ve kaba bir adam elmaktan ziyade — sevimli, mazik, iyi ahlâklı bir. erkekle evlenir. seniz mes'ut olursunuz. Size muhteşem bir ev veren erkekten ziyade, mutavası bir evi sevimli bir yuva haline koy- makğ için Imkân verecek erkegi tercih ediniz. Hanımteyze daha on beş yaşında bir kız-| sın, bu istediğin şeyleri yal- nız başına yapamazsın, mer- hum pederin sağ olsaydı... Ben artık yerimden fırladım; belimi Hayri beyin kolların- dan, elimi ellerinden kurtar- dım; bölüğün kapısına doğru koştum ve arkama bakarak: — Sen saçmalıyorsun ! diye bağırdım. Koskoca adam, pişkin adam, hovarda adam, görmüş geçir- miş adam, kaşarlanmış adam — benim — karşımda — şaşalamış, kala kalmıştı. a VArkası var)