January 11, 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

January 11, 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

. em Kari Gözile Gördüklerimiz ————— Ağaoğluna Dair Hiddet ve şahsiyat insanları küçük tür. Yeni bir gazetenin lik nüshasında Ağaoğlu Ahmet Bey hakkında yazılan yazlar banu ispat ett, Halk Ahmet in bu vatana yaptığı böyük hirmet- leri bilir, Ahmet Beyi makamdan ma koma getlpen sabık ve lâhik hükümetler siz olduğu gibi ayni evsafı hair lar da vardı. M. $. Kardeşimi o Arıyorum Harblurumide © Arabistan o cephe- sinde kardeşim — Manastırlı Yahya oğlu İsmailin bulunduğu yeri bilen varsa insaniyet namına adresini bildirmesini rica ederim İstanbul Kantarcılarda lokantacı Manastırlı Muharrem Vergiler İçin 1 — Kazanç vergisinde birçok yol- suzluklara ve şikâyetlere sebep olan beyanname usulünü (bankalar ve an0- nim şirketler hariç) kaldırıp sabit ve salim esaslar dahilinde vergi tarhedile mesini, 7 — İcra ve iflâş kavunlarının hayatı ticariyeyi emniyet ve İsurur altına al malarının temini, 3 — Damga kanununun tamamen lâiğvile varidatının diğer vergilere tak- #iminl, Bu kanun yüzünden her tüccar ve her ferdin düçar olduğu sayısız müşkülât, haksız cezalar can sıkıntıları tarl! edilmiyecek kadar çoktur. İstanbul, fincancılar No. 12 A. Cemal bulunan Boşanma Kolay Olsa. Refikam hakkında açtığım boşanma davası on ikl aydanberi hölâ tahkikat safhasındadır. Boşanma kolay olsa daha yl değilmi > Kariiniz R. SON POSTA : Bizce boşanma daha kolay ölür cemiyetin şirâtesi çok Çi ve Mili Vapur Kumpanyaları 1 — Memleketimiz yarım sada olmak dolayısile denizcili- ğe pek çok ehemmiyet veril mesi lâzımken maalesef bu bayat pek sönük bir 'şekilde- dir. Bunun sebebi ise milli kumpanyalarla Seyrisefain idaresinin anlaşamamalarıdır. 2 — Memleketimize ithal edilecek malların munhasıran Türk sancağını taşıyan gemi- lerle temin edilmesi elbette ki vaziyeti iktısadiyeyi korumak noktasından çok mühim bir âmil olacaktır. Ankara, kaptanı Hamdi Cevaplarımız Durmnbeyde Hamdi Beye: Mal İlmlerin Barem teadil cetvelleri hükü- meiçe lefrik edilmektedir. Yakında nlâyetlere tebliğ edilecektir. indinde Ve Birmanya Kıyamlar Artıyor, Taraf Taraf Müsademeler, Muharebeler Oluyor Birmanyada İngiliz idaresi aleyhine başlıyan kıyam ha- reketi hâlâ yatıştırılamamiştır. İsyan daha ziyade köylüler tarafından idare edilmektedir. Köylü o müsellâhtır. Dağlara çekilmiştir. İngiliz askerleri bu sarp mıntakalara kadar gi- remediği için isyanı bastırmı- ya muvaffak olamamıştır. Bunun üzerine İngiltere ora- Karilerimize İstenilen cevapların çabuk verilebilmesi için SON POSTA ya mektup gönderen karilerin müracaatlarının tasllük ettiği meseleyi zarfın üzerine yaz- maları lâzımdır. Meselâ Hanimteyze, fotoğ- af, bilmece, kari şikâyeti, çok çocuklu, vesaire kayıtları istediğimiz e kolaylığı temin edecek işaretlerdir. Bu nokta- nın İhmal edilmemesi yine karilerimizin menfaati iktiza- sıdır. Tavsiyemizin nazarı dik- kate alınmasını hassatan rica ederiz. YAR MİN Eş Gün $ı İİ »Kâ.sani -931 Kasım 64 daf ii 7: Hindistan ve Birmanya isyanlarından birkaç sakne ya ayrıca cenubi Hin- distandan asker sev- ketmiştir . Fakat bu askerler de oraya varınca ma- lâryaya yakalanmışlar ve bir iş yapamamışlardır, İngiliz ( askerleri © asilerin hakkından gelemeyince köyleri basmıya, halkı rahatsız etmiye başlamıştır. İşte & yukardaki resimler, İngiliz askerlerinin Birmanyadaki halka yaptıkları işkenceyi termektedir. harekâtı ve gös- | Fransada Grevler Fransada maden O amelesi arasında grev hareketi başla- mıştır. Rür havalisinde 75 bin amele grev yapmışlır. Da dahilinde son bir ay içinde (11) bin kişi işsiz kal mıştır. Fransadaki grev, İngiltere we Almanyadaki maden ame- lesinin. grevile oalâkadardır. ve Almanyada grev yapan amelenin miktarı birkaç yüz bin kişidir. Kolonya Sanayii Pek Ziyade Arttı Bu Sene İahiğör İdaresi- ne 240Bin Lira Verdiler İstanbulda 928 senesinde 78, 929 senesinde 100 kolonya ve itriyat amili varken bu sene bunların adedi 120 ye çıkmış- tır. Âmillerin yüzde kırkı Türktür, Bütün âmiller bir sene zarfında İnbisar idaresinden yöz elli bin kilo ispirto alarak itriyat yapmışlar ve İnhisar idaresine 240 bin lira vermişlerdir. Müskirat idaresi bu âmillere pancar ispirtosu verdiği için bemen hepsi zarar ettiklerini söylemektedirler. Bu hususta Ticaret odasına bir rapor vermişlerdir. Bu raporda şunları istemektedirler : 1 — Kolonya için halis Özüm ispirtosu temini, 2 — İnhisar idaresi kolonyalık ispirtoların beher fıçısına yüz gram (kinin) ve bir kilo (bergamot) ilâve etmektedir. Bu iki madde losyon, ekstre Ve esans - parfüm imalinde çok zararlı olduğu için bu usulün kaldırılması. Bergamotlu ve ki- ninli kolonya ve ıtriyat Avrupa mallarile rekabet imkânını kırmaktadır. da Kocanızı Seçerken Bize Sorunuz Gençlikte Sevenlerle Sonradan Sevenler İ Zengin Manto | irak Cevaplarımız | Bazı erkekler vardır ki | zaar Bg hayatlarını sev- a ve kadın içinde geçirirler. Okadar çok sever ve sevilir ler, okadar Oçok O çapkınlık yaparlar ki, bunların iyi koca olamıy: zannedilir ve aile- ler bu gil mekten çekinirler. Halbuki bazı erkekler de vardır ki manasız Bilâkis gençliklerinde ve kadına doymuş — yaşları ile na ve evle- rine sadık lardır. Bütün endişeleri, rahat ve mes'ut bir aile hayatı ya- Halbuki ötekiler, miya müsait bir ot yığın gibidirler, Ufak bir kıvılcım onlarda bü- ük bir yangın yapabilir. Bu gibiler evi emdikten sonra aşka tutulabilirler ve tutuldukları zaman aile için felâket olurlar, İşte Kadıköyünde Hüsamet- tin isminde bir kariimden al- dığım bir mektupta bu ikinci sınıf erkeklerden birisi tasvir iyor : “Ben, diyor, bir defa ev- lendim, karım, arkasında bir çocuk bırakarak vefat etti. Şimdi sevmek ve sevilmek ih- tiyacındayım. Yaşım genç, sev- mediğim bir ka evlen- mekte tehlike görüyorum. Siz ne benle da hak enç, endişesinde 3 dır. aradan evlenirse, ba- yatını zehirliyebilir. Onun ii sevmeden evlenmeyiniz. Kalbi- nizde aşk ateşini tutuşturan kadın sizin müstakbel zevceniz olmalıdır. * Ankarada Şefika Hanım: Siz erkek beyenmekte müşkülpesent isiniz. Y. bul müm- liye Te kd ayari dadan siyade pratik bir icat» nacak; eri telyarmamı” Onun için varaci x erkek te bir adam olmak lâzımdır. Hayalci, şair veya kalasi yükseklerde uçan bir erke- ğe ümit bağlamayınız. » E.L. Ş. H. Hanım: Sir paraya düşkün bir kızsımız. Bir şey almak istedinir mi onun mahrümi- yetine tahammül edemezsiniz. Binaena- leyh her istediğinizi temin edecek zem gin bir koca sizi mes'ot edebilir, Fakat alacağınız gencin irsi servetine değil, katancına bakınız. Karancı İyi isa, Bu mantoya cidden zengin diyebiliriz. Kumaş koyu nefti, kürk koyu kahve rengi olarak intihap edilirse çok muvafık düşer. öle mrvellek elayorsi evlensin. Salihlide Perihan Hanım : Sin kocanız seçmeyin, berakımız. sizl kocamız seçsin. Çünkü siz başkalarının Bunu kendinle itiraf etmek İstem siniz amma, hakikat budur. Eğer sizi seven, yahut size alâka gösteren bizi varan, çok naz etmeyiniz. Siri olduğumuz gibi beyenen erkek site iyi bir koca olabilir. Yalmz bu işle çok İleri gitmeyiniz. Sonra yanlış bir yola girmiş olabilir siniz, Hanımteyze Tefrika No. 26 Arabi Rum 1 -Şaban - 1349 | 29 - Küevvekisaş Vakit-Ezani- Vasatı | Vakıt-Erani-Vasatt Güneşi 2. 26/7 .23 | Akşam 12— (16.59 1 zi 1221 | Yat | 138 18.58 Bien | 9. 47) 14.46 (| basak (12. 41 8.40 SERVER BEDİ Eğer, yapmak istediğim rezaletlerden biri karaya vur- mazsa, adeta ince, nezih, ki- bar, uslu, namuslu bir kız di- ye tanınacağım. Fakat benim için iki türlüsü de müsavi. Bütün insanlar, hele bizim semttekiler, bizim mahallede- kiler, bana pek budala, pek maskara şeyler görünüyorlar. Hiçbirine ehemmiyet vermiyo- rum. Ne esassız şeyler için £cce gündüz beyin patlattıkla” paı, özüldüklerini, didindikle- rini görüyorum, Babam öldüğü vakit ben baş ucundaydım. . Birdenbire gzölerini kapayıp gidiyordu. A... Babam öldü, babam artık yok, bütlin o gayretleri, çır- pınmaları, uğraşmaları, nefes tüketmeleri ne oldu? Hiç!. Puff... Duman! Zavallı adam, kendini niçin okadar üzdü, niçin yordu? Hayri Beyi bunun için çok beyeniyorum. Herif dünyaya metelik vermiyor. Onun için keyfi daima yerinde. Ben de böyle olmak istiyo- rum. Fakat olamam diye kor- kuyorum. o Çünkü benim de aradabir hırçınlığım tutar, en küçük şeyleri güzümde büyü- türüm, kendimi yerim. Bu hu- yumdan bir kurtulsam rahat edeceğim gibi geliyor. 2 Oldu bitti, oldu bitti, oldu bitti) Annemle Hayri Bey evlen- diler. e Bölükler | birleşti. Ev yeniden dayandı, dyşendi. Biz, dört kişi, iç içe yaşıyo- ruz. Ayrı gayrı kalmadı. İlk günlerde Fazılla birbi- rimize karşı ciddi duruyorduk. Fazıl günah işlemekten kor- kuyordu. Ben annemde uyanan şüpheyi uyutmak istiyordum. Fakat, aradabir kuzunun bana melâl melül bir bakışı vardı. Ben de gözümün kuyruğu ile onu yeniden alevlemiye çalı: şıyordum. i Zavallıcık, belli ki zor ken- dini tutuyordu. Ben kendi kendime: “ İsabet! diyordum, biraz sabretsin de istedikleri artsın. Beni daha çok canı çeker. Evin içinde hayat ilk günler çok eğlenceli geçti. Hayri Bey kafayı çekip coşuyor ve bisi güldürüyordu. Fakat bu kıratta adamlar- dan da çabuk bıkılıyor. * Hayri Bey epey para tutuyor. Zaten hovarda adam da, eline geçen parayı sarfediyor. Annem tutumludur, lüzumsuz yere para harcanmasına kızar, Hayri Beyden para çekip bir köşeye atmak istiyor ama ya- pamıyor. Geçen akşam biraz söylendi: — Çok müsrifsiniz, dedi, elinize para geçti mi darı gibi ekiyorsunuz! Hayri Bey henüz yemekten kalkmış ve kanepeye uzanmıştı. Şişman karnı bir cami kubbesi gibi yükseliyordu. (Tam gö- beğinin ortasma bir yumruk indirmek ne hoş olur!) Bir avucile göbeğini -sıvazlamıya başladı: — Adam sen de, şekerim, ben para biriktirmekten hoş- lanmam. Yarın sabaha sağ çıkacağımı biliyor muyum? Ya- baut, bir (gün yolda giderken başıma koca bir kiremit düşer de beni öldürürse? Kalp sek- tesinden gidivermem ihtimli de e mudur? Öldüğü zaman geri anlara para bırakan insan- lar, benim nazarımda enayi- dirler. Hay ağzını öpeyim, Hayri 8 İN YY ge Bey! Yahu bu adam nekadar iyi düşünüyor. Ben de her zaman böyle düşünüyorum: Öyleya, insan yaşamak için dünyaya gelir. Ne derler ona.. Öf... Bak... Aklıma gelmiyor. Ben düşünürken, Hayri benim söylemek istediğim şeyi” söylemesin mi? — Bir günün beyliği bey- liktir, dedi. rağ » Fakat annem birgün bherim- le dertleşti: — Hayri, B. zengin bir adam değil. İradı falan da yok. Maaşı da çok birşey tutmuyor. Bukadar masrafı neredsu ya pıyor? — Bana ne soruyorsun, ona sor. Ben Hayri Beyin vekilhar- ? ci mıyım ii bir türlü Sl Meybir