1 Şubat 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

1 Şubat 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Kari OGözile Gördüklerimiz Maliye Vekili Beyden Rica Bendeniz Serfiçe mübadillerindenim. Bundan dört sene evvel Antalya defter darlığı tarafından tahsil emval kanunu Meri sürülerek yirmi dört saat sazhında bütün emvalim yok pahasına satıldı. Mahkeme neticesi hacrolunan emvali. min gayri kamuni olmam iadesi lâzım Zeldiği ma enin verdiği ilâm ile malâmdur. Bu suretle maliyeden alaca- hun olan beşyüz lirayı keraya verdiğim halde bir buçuk senedir alamadım. Evrakım muhtelif merasimlerie ha- kuk enetimeni mahkemelerine ve şurayı devlete gitti, Dört buçuk senedir hâlâ ir wetice elde edemedim. Defterdar Beyin kanunsuz y bu hürekett: haksız isem be: ra soretile kı hatli tututuz. hut eümburiy: pek merih umdelerine muğayir olan bu Şirkin hale nihayet verdiriniz ğbetiye mahallesinde Mbadillerinden * Reşit SON POSTA; Nazarı dikkâte vaze- Aiyoruz, Bu Ne İştir ? Ben ve allem mübadi ve muhaei- rin. İzmirde Karşıyakada Çakıroğlu s0- mda 50 Ne. ev 926 senesinde bize tahals odildi. Hanenin diğer tarafın furulen işgal eden şagil işini biç koydu hir tapu ile evi elimizden ukukumuz ziyan uğramıştır. Bana mü- Tacant ettiğim bir müfettiş; * Derdini Yi Marko paşayı dedi vekâlete Müracaat ettim. işim bakkıda müsbet bir netice alamadım. Dört 48 madir işimden gücümden oldum. İsmir, Karşıyaka Raykân sokağında 63 numarada Yusuf Şoförler Cemiyetinin Nazarı Dikkatine .“B kânunusani çarşamba Şünu kardeşimin vefat eden ir yaşındaki oğlunu Sultanah- metten Merkezefendi kabris- tanlığna defnetmek üzere iki otomobil | tuttuk. Sur dahili Şilerek kabristanlığa geldik. förlerden otomobil ücretini sorduk. İki lira dediler. Hal- uki taksi mucibince bir lira almaları icap ediyordu. Bu va- riyet karşısında tabii şoförle- rin hakkı olan bir lirayı ver- dik. İtiraz ettiler ve küfür et- tiler, Nihayet karakola müra- Caat ettik, Haklı çıktık. Kara- olda yalvardılar, oAffettik. Hep bir arada dışarı çıkınca tekrar sebepsiz o küfreder otomobillerine binip gittiler. Müşterilerine haksız yere küf- | amaa da nezaket tavsiye ederiz. Mahmutpaşada Yeşildirekte 6 numurada Merbeha damga memuru Muhitiin . “SON POSTA:, Şoförlerin içinde pek terbiyelileri bulun- luğu gibi böyleri de mevcut olabilir, Nasıl ki her meslek *tbabı arasında muhtelif tabi- atte bulunanları da mevcut- tur. Maamafih , şikâyetinizi toförler cemiyetinin (nazarı katine koyuyoruz. — TAKVİM —- Gün st | » Şubat -93) Kanım3s Rum 19 « Küsme -1346 — Vakıt-Ezani- Vasat e > Akşam; 11. — (17.4 Yatım | 134 (18.58 lmaak | 12. 06) 5.30 küfrederek | reden bu gibi şoförlere biraz | SON POSTA | Dünyada Olup Biten Siyasi Hadiseler İRusya Mütemadiyen Hazırla- nıyor -Hintlileri Aldatıyorlar - Yeni Nasıl. Bir Kızla Evleneyim? Fransız Kabinesi Nasıl Çıktı? Müsolini Avrupa mushedelerinin tadilini istiyor. Onun bu hareketi Fransâyı kazdınyor, Alman ayı memnun ediyor. Bir Alman kaikatörü Müselininin bu «tini yukardaki karikatürle tesbit ediyor. İtalyanlara göre dünyayı uçuruma sürüklenmekten menedecek yegine tedbir: Faşizm Hintlileri Aldatıyorlar İngiltere hükümeti, Hindis- tan için yaptığı yeni projeye karşı Hintlilerin mukavemetini kırmak omaksadile (Ganaınin ve diğer arkadaşlarının tahli- yesine karar verdi. Bu karara merbut olmak üzere bundan böyle istiklâ! | taraftarlarının serbesçe çalışmalarına, topla” nıp müzakeratta bulunmala- rına muhalefet £ edilmiyeceği ilân edildi İngiltere hükümetinin zahir- de iyi görünen bu hareketi- nin iç yüzü şimdilik Hindis- tandaki menfi mukavemet ta- raftarlarının tabrikâtına niha- yet vermek ve projesinin tat- bikine müşkülât gösterilmesi- ne meydan vermemektir. Gandi, istiklâl cereyanının başında (bulunan adamdır. Bu harekete 1921 tarihinde başladı. O vakit İngiltere şaşır- dı ve Gandiyi tevkif ederek bu cereyanı susturmak istedi. Gandi iki sene hapiste kaldı. Gandi mahpesten çıktıktan sonra menfi mukavemet cere- anını ortaya çıkardı. Bir ta- rian da > bütün Hindistan kongresi isminde bir kongre- nin teşekkülünü temin etti. Bu kongreye Hindu, Müslü- man ve Mecusi mürahhasları iştirak ettiler. En büyük ve en ciddi muhalefet o vakit başladı. Bu kongre istiklâli tam istedi. > 26kânunsani1930 tarihi kon- ece istiklâl günü olarak Fabul edilmişti. O gün Hindis- tanın her tarafında büyük nümayişler yapılacaktı. İşte İngiltere, Gandiyi ve SERVER BEDİ — Neden? E Biz icap eden tedbirleri Annem, baba oğlun yiizleri- * bakarak; Sm Ne tedbirleri? diye sor- Hayri Bey; — Orasın pek karıştırma- yın! Kadınların her işe aklı ermez! dedi. —9—. Bir bafta ya geçti, ya ge medi. Korktuğumuza uğradık. Hayri bey ele geçmediği halde Fazlı işinden E armışlardı Fı etmiye çi yan gazetesi onu bu ka- rikatürle tesbit ediyor, 8 İngillereye altın vererek onu elde | les Dumont, Hava işleri nazırı M. Dumesnil, Maliye na- uri M. Flandin, Bütçe nasr M. Piğtri, Maarif nann M. Deligne, Ziraat nazın M.“Tar- dieu, Ticaret nazırı M. Rollin, Posta ve telgraf nazın M. Guernier, Mesai nazın M. Landri, Müstemlekât nazırı M. Paul Reynaud, Sıhhiye nazırı M. Blaisot, Deniz ticareti na- zın M. Chappedelaine, Tekaüt nazırı M. Champetie de Ribes. İsveçte kıralın mezdinde vekillerden ziyafeti siyalete kıral ve kraliçe hizmet ediyor, Fransiz kabinesi nasıl bir kuvvete dayanıyor Yeni Fransız : : Kabinesi Fransız kabinesi âyandan Mösyö (Piyer Lâval) m riya- seti altında teşekkül etti, Bub- ranın başlangıcında geniş bir temerküz kabinesi vücuda ge- tirileceği zannedilir ve buna çalışılırken, son dakikada, 8 mitler suya düşmüştür. Maa- mafih kabine zücuda gelmiştir. Temayül itibarile eski Tardiyö kabinesinin renk ve temayö- İânü andırmaktadır. Bunun sebebi, Radikal Sosyalist fır- kasile sol cenah elimburiyet- çilerinin bazı kimselerle teşri- Rusya Hazırlanıyor 1930 senesi zarfında iktısadi uhranı arttıran sebeplerden biri de Rusyanın Damping siyaseti olmuştu. Ruslar bütün dünya. piyasasını, & kapitalist memleketlerin istihsal fiatından dun bir fiata verince, bütün dünya sanayii şaşırdı. Rusya bu seneki neticeye bakarak gelecek sene için şim- diden daha büyük mikyasta bazırlanmıya başlamıştır. Alınan tedbirlerden bazıları şunlardır: , 1032 senesi için ziramte 120 bin traktör çıkarılacaktır. Mev- ki messiyi kabul etmemeleri: | Cut 300 ziraat makinesi ve dir ki bu da yeni kabine için, | tr» tabir caiz ise, bir zaaf eseri- dir. Kabinenin şekli şudur: Başvekil ve Dahiliye nazırı M. Laval, Adliye nazırı M. Löon Bârard, Hariciye nanırı merkezine ilâveten 1,440 merkez tesis edi- lecektir. Geçen sene 3 milyon wktar arazi ekilmişti. Be sene ekilecek arazinin miktarı 18 milyon hektar olacaktır. İlk- M. Briand, Harbiye nazır M. | baharda başlıyacak ziraat için Maginot, arkadaşlarını tabliye için tam bu günü seçti ve 26 kânunusani günü, İngiltere aleyhinde yapı- İan bir istiklâl günü olacağına, milli kahfamanların tahliyesini tes'it için tertip edilen nüma- yişlerle geçti. Bu suretle millicilere en büyük oyununu oynamış oldu. Birdenbire çok fena vari- yette kaldık. Hep birden yine Beyarıttaki eve geldik. Hayri İngiliz kabinesi | piyasalarinda Bahriye nazırı M.Char-| 570 milyon ruble sarfedilecek, 2000 otomobil tahsis oluna caktır. Haşarat ile mücadele için geçen sene sarfedilen 19 milyon rubleye mukabil bu sene 40 milyon ruble sarfedilecektir, Bu sayede elde edilecek mu- azzam netice ile bu sene dünya daha şiddetli Damping siyaseti takip edilecektir. olduğumuz manikör kızlardan birile karşılaştım. Beni görünce hayretle du- beyi orada gizlemiye başladık. | rakladı: Birer birer eşya satıyorduk: Halı, gramofon, prinç mângal.. Hepimiz birden çöktük. Ben — A... dedi, sana ne olmuş? Bu, şuh ve güzel bir Rum kız idi: Eviyenya, bizim Fazılı de zayıflamıştım. Hergün Be- | da biraz tanırdı. Hep beraber yoğluna çıkıyor, iş arıyor dum. Fazıl da arıyordu. Ekse- riya beraber dolaşıyorduk. Bir gün ben yalnız başıma Beyoğluna çıktım. Mağazada çalıştığım ozamanlar arkadaş iki kere bara gitmiştik. Benim cevap vermediğimi görünce: — Gülmeyi unutmuşsun senl dedi, eskiden ne çok gülerdin. —Eviyenya, dedim, iyi anla- Kadın Ve Kalp İşleri Karilerimizin Dert Ve Suallerine Cevaplar Bir karim geçen gün erkek ler arasında güzellik müsaba- | gi kası niçin yapılmadığı hak- kmdaki yazıma kızmış. “Güzel- lik müsabakasına bizi erkekler teşvik. edeiyor, erkekler sevk- ediyor, sonra da erkekler be- yeniyor. O halde bunu şimdi de fena göstermenin manası var mı?,, diyor. Kızım, bu isyanda haklısın. Fakat ne yapalim ki erkekler'n| hâkim, kadınların esir olduğu bir Erkekler bizim herşeyimizi, bu meyan- | cemiyetteyiz. da güzeliğimizi istismar eder- | ler. Onlarla müsavi olabilecek | bir dereceye gelmedikçe, çır- fayda Ne vakit kadın güzelliğini teşbir bir anlarsa o vakit mesele kendi- liğinden halledilir. * | Bebekte Orhan Kâzım B., hangi kızla evlenmesi lâzim geldiği hakkındaki cevabimiz da şu cümleyi anlamamış: pınmak vermez. etmenin ayıp olduğunu “ İradesine sahip, şahsiyeti kuvvetli bir kız sizi mahvede- | | Gelin © Elbisesi İl » Bu cümle ile kastetti- iz şey şudur: Bazı kabın lar inatçı, veya kendini be- yenmiş olur. Yabut, başkala rna itaati İzzeti nefsine mü- nafi görür, Böyle bir kadın boyunduruk altına almak güç tür. Hayatında müstakil ve hâkim olmak ister. Siz böyle bir kadınla geçinemezsiniz. * Fskişebirde M. R. T. Beye Ankarada &. WU G cevap veriyor. Bizi ayıran o başkalarıdır. Yoksa birleşmemize mani yoktur, diyor. * S. Cevat Bey: imla mesele imzalı İearie evlenmeyiniz. Çünkü başka kadınlara da ayni suretle muamele e kuşkulamp hayatı size zehir edebilir. aden » Ankarada H. S. Kurt Bey: seçiniz. j*. * Ankarada Ç. B. Sir, serbes konu giyinme, len sizinle beraber iy bilecek olan asri ve güsel k mt böyle bir kızla gaya Öyle bir Hız bulunuz ki, muayyen kanaatleri, ına varmaz Ok muayyen fikirleri Onu siz istediğiniz yere, isk yola getirm; Onu kendi zevkinize göre y bir gün gelir onunla iftihar ed te güçlük çekmi * Ankarada Emin Kemal B. Sakın kıskanç bir kızla evlenmeyin, çapkınca bir gençelniz. mı nisbeten çı eden saf fakat hassas ve himayesir bir ke lursamın evleniniz. Zengin ve mağrur bir kız sisi bedbaht edebilir. Hanım Bu, beyaz krep satenden &ir gelin eibisesidir. Aşağı kısım geniş bırakılmıştır ve arkaya doğru uzanmaktadır. Göğüste ve kol ağızlarında beyaz krep jorjetten küçük volânlar vücu- da getirilmiştir. dın, epeydir gülmüyorum. Bıraktı yaksa ? dedi Eviyenya gibiler için en bü- yük keder âşıkları tarafından terkedilmekti, — Hayır, dedim, o duruyor. :? — mı Fani seni k. Eviyenya gene: — Ey?.. dedi. — Anlamıyor musun? Pa- rasız kaldık! Eviyenya bir kahkaha attı: — İnsan hiç? dedi. — Neden? — Beyoğlunda paradan bol ne var? parasız kalır m se şu küflü aitın- — Ben veremem ama vere- cek bulurum. LArkası var