8 Şubat 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Şubat 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

el DA ŞRREAR AA sON PoSTA Halkın Sesi Doktorların Ta- lepleri Ve Halk Son günlerde doktorlar etibba odasına bir talep İistesi vermiş- ler, bunda kendilerinden kazanç vergisl — kesilmemesini, — resmi hastanelere hal ve vakti yerinde olan hastaların ücretle dahi olsa kabul edilmeme'erini istemişler- dir. Bu münasebetle dün ras- geldiklerimizden fikirleri topladık : Ali B. ( Kumkapı, Nişanca, 2) — Biz — ameleyiz, — çalışıp fbükümete kazanç vergisi veri- yoruz. Doktorlar da kazanç vermelidirler. * Hüseyin Cahit Bey ( Vakıt gazetesinde muharrir — Gayur Bey vasıtasile) şu — Doktorların hemen ek- serisinin kazançları yerindedir. Kendilerinden kazanç vergisi alınmaması hakkındaki talep- leri makul değildir. Hükümetin, belediyenin res- mi hastanelerine vakti ve hali yerinde olanlar ücret mu- kabilinde kabul olunmalıdır. Çünkü hükümet sıhhati her suretle korumak ve bu suretle halka — kolaylık — göstermekle mükelleftir. * Sait Bey (Cağaloğlu 15) — Herkes vergiden kurtul- mak isterse hükümet nereden varidat bulacaktır. Sen muaf, ben muaf, sonra ne olacak? Binaenaleyh ben doktorların kazanç vergisinden muaf tutulmaları hakkındaki taleplerini yersiz buluyorum. Meşhur. bir doktorun (5) liradır. vizitesi; pekâlâ kaza- nıyorlar. Belki içlerinde kazanmıyan- lar da vardır. Lâkin ekseriyet kazanmaktadır. * Tevfik B. ( Sultanahmet, Ti- caretane sokağı 25) — Doktorlar kazanç vergi- sinden — muaf — tutulmamalı, bence kazanan herkesten ka- zanç vergisi alarak hastane- leri ziyadeleştirmeliyiz. Koca şehirde kadın hastanesi ola- rak bir “ Haseki hastanesi ,, vardır. Doktorlar ayni zamanda res- mi bastanelere hal ve vakti ye- Maarifçilerin Vaziyeti - - Maarif İdaresi Tamimini Yeni Yaptı, Naşide H.ın Vaziyeti Nasıl Olacak ? Ankara, 7 (H.M.) — Maarif vekâleti bilümum İiselerle, orta ve muallim mekteplerine ve Maarif emanetlerine bir tamim göndererek talebe ve muallim- lerin talebelik ve muallimlik haysiyeti ile kabili telif. olmı- yan müsabakalara giremiye- ceklerini bildirmiştir. Tamim, emir hilâfına hare- ket eden muallimlerin meclisi inzibatça tecziye edileceklerini bildirmekte ve talebelerin de mekteplerce alâkalarının kesil- mesini emretmektedir. Bu ta- mime göre kıraliçe Naşide H. muallimliğe avdet ettiği zaman inzibatça — muhakkak cezalandırılacaktır. meclisi Aydın Bolediye İntihabı Feshedildi Şurayı devlet Aydın bele- diye intihabının feshine karar vermiştir. Yakında — mahalline tebligatta bulunularak yeni in- tihap yaptırılacaktır. Bu defa fırka ihtilâfı kalmadığı cihetle Aydın halkını memnun edecek bir heyetin iş başına geçme- sine intizar edilebilir. Fersude Evrakı Nakdiye Kalmadı Uzun müddettenberi fersu- de evrakı nakdiye Ziraat ve Osmanlı bankası gişelerinde tebdil edilmekte idi. Bu sü- rekli tebdil muamelesi netice- sinde memlekette mevcut fer- sude evrakı nakdiyenin hemen hepsi tebdil edilmiştir. Maliye vekâletindeki tebdil komisyo- elindeki bütün işleri bitirmiştir. Tebdil muamelesi- nin edip etmiyeceği hakkında bugünlerde bir ka- rar verilecektir. nu da devam rinde olanların para ile de olsa kabul edilmemelerini istiyorlar. Bu doğru değildir. Hükümet kendi hastanelerinde halkın icabında ucuzca tedavi edil- mesini temin etmelidir. Müsabakalarda| -. DAHİLİ HABERLER - Dün Geceki Yangın Cülatada BüyükBE Tütün Deposu Yandı Dün gece Galatada mühim bir yangın olmuş, binlerce lira- hk tütün yanmıştır. Hadise hakkında yaptığımız - tahkikat neticesinde şu malümatı topladık: Galatada Yağkapanında Su iskelesi sokağında büyük bir tütün deposu vardır. Bu depo Saffet Ulvi B. isminde bir zata | | aittir. Dün cuma olduğu için depoda faaliyet yoktu. Fakat dün gece yarısına dağru depodan alevler yükse:miye başlamış, hadise derhal etfaiyeye haber verilmiş, etfaiyenin bütün gayretine rağmen iki katlı olan kül olmuştur. Tabif bu arada depoda büulunan bu depo tamamen 106 bin kilo tütün de yanmıştır. Yangının nasıl çıktığı henüz anlaşılamamıştır. Fakat polisin ilk tahkikatı neticesinde tütünlerin sigortalı olduğu mey- dana çıkmıştır. Şimdi tahkikata bu noktadan devam edilmek- tedir. Yunan - Bulgar Münasebatı Atina, 6 (A.A.) — Yunanistan ile Bulgaristan arasında cereyan etmekte olan ticari müzakeratın inkıtaa uğramış oldu- ğu haberi tekzip edilmektedir. Müthiş Adam | Alman Meclisi Tevkif Edildiği Esnada Polisleri Vurdu.. Roma, 5 (A. A) — Meşhur anarşist Şirra —Roma otelle- rinin birinde tevkif edilmiştir. Komiserlikte üzeri aranan Şirru cebenden ansızın bir revolver — çıkararak — komiser vekilini ve bir memuru yara- lamış, bir kurşun da ağzına sıkmak suretile intihar etmiştir. Şirrunun — odasında — yapı- lan taharrivat neticesinde çok kuvvetli iki boma bulunmuştur. Yeni Harp Gemimiz Triyeste tezgühlarında - yapıl- makta olan Sakarya ismindeki tahtelbahrimiz merasimle — denize indirilmiştir. Bu yeni harp ge- mimizin uzunluğu 60, genişliği 7 metre ve haemi de 715 tondur. Mağazayı Soyanlar Kimle? Geçen gün Beyoğlunda İs- tiklâl caddesinde bir mağaza- dan 80 top ipekli kumaş ça- hnmıştı. Öğrendiğimize göre bu hadise etrafında emmiyet- 'e takibat ve tahkikatta bu- lu ımaktadır. Alâkatar'ar, bu işi yapan bırsıların yakalanmalarının çok yakın olduğunu — söylemekte- dirler. Bunların — izleri — tamamen keşfedilmiştir. Zabıta bu iz üzerinde yürümektedir, polis | Başvekili Sıkışık Bir Vaziyete Soktu Berlin, 6 (A.A) — Reichs- tag meclisinde M. Bruning, mü- bim bir nutuk irat etmiştir. Mumaileyh, bu nutkunda, her nevi diktatörlüğe düşman olduğunu beyan etmiş ve bütçenin — kabulüne — meclisi teşvik etmiştir. Tamirat meselesinden bah- seden başvekil —Almanyanın kendi — ziraat ve sanayiini tarsine — çalışmakla — beraber İ|girmiş olduğu teahhüdatı kendi vesaitile yerine getirmek mec- buriyetinde olduğunu — söyle- miştir. İspanyada Örfâ İdare Kalktıktan Sonra.. Saragos,6(A. A.) — Mülki vali, bütün ayalet dahilindeki amele mahfillerinin — yeniden açılmasını emretmiştir. Madrit, 6 (A.A) — 15 kâ- Bünüevvel — 1930 ayındanberi mahpusta bulunan cümhuri- yetçi fırka reislerile Marselino Domingo serbes bırakılmıştır. Karşılıklı Tavla ; Oynarlarken Hariçten Karışmak Bazan Böyle Tehlikeli Gürültülere Sebep Olur Fındıklıda Dereiçi sokağında Alinin — kahvesinde İbrahim ve Elvan — Efendiler tavla oynamaktalarken Nevzat Ef. isminde biri oyuna kanş- mış ve bu yüzden aralarında kagza çıkmış. Nevzat Ef, elinde bıçakla İbrahim Ef. nin üzerine hücum etmiş, Fakat İbrahim Ef. — bir el âlâli atıp kuçmmçbır. Bilet Alırken Topanede oturan balık tuz- layıcı İstavri dün akşam Fran- sız tiyatrosuna girmek için gi- şeden bilet alırken sabıkalı Hıfzı yanına yaklaşarak 14 lirasını çalarken yakalanmıştır. Hamal Kavgası Karagümrükte Neslişah sul- tan mahallesinde Hasanın kah- vesinde oturmakta olan hamal Tahsin ile bamal Ali bir ala- cak meselesinden kavga etmiş- ler, Ai bıçakla Tahsini ağır surette yaralamış ve kaçmıştır. Kastamonuda Bir Hadise Kastamonu, 6 — Erkek muallim mektebinde bir me- nenjit vak'ası zühur etti. Musap Ankara meclisi umu- mi azasından birinin oğludur. Zavallı çocuk hastanede dün öldü. Bir çocuktan daha şüphe edildi o da hastanededir. Mektep yirmi gün için kor- don altına alındı. Muallimlerle diğer — mekteplerde — hoca elanların muallim mektebinde dersi — olanlar da — mektepte kalacaklar. Vilâyet hastalığın men'i si- rayeti için ebemmiyetli tedbir- ler aldı. Galatasaray Lisesinde Bir Müsamere Verildi Galatasaray lisesi izci'erinin senelik müsameresi dün İise- nin konferans salonunda veril- miştir. Bu münasebetle Gençler mahfili tarafından güzel bir piyes temsil edilmiş, izciler parlak bir konser verilmiş ve izci talebeler gösterilmiştir. 1: Hasan B. — O ne? Bizim mahallenin köpekleri bir tabur teşkil ediyorlar. Dur ba- kalım hele, Böyle sunuz ? tabur 2: Hasan B. Pazar Ola Hasan “ Kıtmir ,,? gidiyor- Hayrola halinde — nereye B — 3: Kıtmir — Hasan B., Türkiyede bir lokma ekmek kalmadı, ramazanda bolca iftar eden de yök, biz Mısıra gidiyoruz. delkavukları | | | | 4: Hasan B. — Ocol. dalkavukları savuşuyorlar, darısı basına ! Günün Tartl 4| Barod3 Yeni Bir Va!i,d* Hasıl Oldu Millet Meclisi adliye devlet hizmetinde kul lari kararlaştırılanların # ta yapamıyacakları ha tefsirde — bulunmuştu. Barosa reisi Hilmi B., kararı Baroya — tebliğ zaman avukatların —© © vaziyetlerinin tetkik söylemiştir. Halk Fırkasının Kü Halk fırkasının İstanbul köngresi dün son içtimatti nizamname ve program © uzun müzakere ve mi olmuş, en sonra Afyon Ali Beyin bir nutkile hitam verilmiştir. Prag Ziraat Kongrs” Yakında — Çekoslo! hükümet merkezi olan beynelmilel bir ziraat toplanacaktır. Bu kongrede umumli meselelerile — iktısadi etrafında müzakereler cax ve hükümetimiz d€ edilecektir. Kongrede bu varifeyi borsası kimyageri Münşi B. ifa edecektir. — Balkan Haftası Selânikte — toplanan koöngresi idare heyetinin işler bakkında başmural Hesan Bey izahat vererek içleri ve gölecek sonbalillli tanbulda toplanacak - iki: kan konferansında mü: lecek noktaları anlatmıştı" sene nisanın son yedi Balkan haftası ismini almâfi bu hafta içinde bütün memleketlerinde terahürat Vi ması Selânik içtimaında laştırılmıştır, & Ikranli Devlet Şurası İşini - Tetkike — Başt Ankara, 6 — Şurayi letin dünkü içtimamda, bul defterdarınım kararil€ Ş laşılan Maarif vergisindef y tevvellit — ikramiye — m6 hakkında Şurayı Devlet dairesinin, muamelenin * olmadığı — hakkındaki * | müzakere edilmiştir. | Brezilya İtalyan Tay)” | lerini - Satın Aldi , Rio de Janero, 6 (A- Brezilya, Atlas — Okyantfif| geçmiş olan İtalyan denif yarelerini satın ılmık;? mukavelename imza ©' B. Ve Mahalle Köpek:'efi’ Bizim mâ