10 Şubat 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

10 Şubat 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

DARÜLFÜNUN VE İNKİLÂP... İki Müderris Te Darülfünun Va- zifesini Yapti Demiyorlar ... (Baş tarahı Tinci sayfada ) yetini tesbit etmek ve Darülfü- larının — bu ithama yliyeceklerini öğren- ntek istedik, şümullü bir anket yaptık. Neşrettiğimiz liste mucibince Kadri Raşit Paşasın mütalca- Bım dün neşrettik. Bugün de Köprülü zade Fuat ve Fen fakültesi müderrislerinden Hüs- nü Hâmit Beylerin mütaleala- rını neşrediyoruz : Edebiyat — fakültesi — reisi Köprülü zade Fuat Bey şöyle diyor: * Münevverlerin inkılâp kar- gesında, ona karşı olan vazife- lerini tamamile yaptıkları iddia olunamaz. Darülfünun bu vazi- feyi elinden geldiği kadar yapmıya çalışmıştır. Şimdiye kadar Darülfünunun, — içinde bulunduğu ahval ve şerait bu vazifenin lâyıkile ifasına imkân vermemiştir. Bu şerait düzel- | dikçe, hocaların Darülfünuna hasrı hayat etmeleri imkânı hasıl oldukça inkılâba karşı vazifelerinide daha kuvvet ve muvaffakiyetle yapacakları tabiidir.,, Hüsnü Hâmit Bey < Darülfünun Fen fakültesi müderrislerinden Hüsnü Hâmit Bey diyor ki: *— Gerek Darülfünunumuz, gerek münevverlerimiz Türk in- kılâp ve demokrasisi karşısında vazifelerini tamamile yaptıkları iddia edilemez. Türk demokrasisi karşısında Türk münevverlerinin vazife- lerini iyice anlayıp yapabilme- leri için evvelâ Darülfünun Şubelerinin birer hakiki fakülte baline gelmeleri icap eder. Bu fakülteler ilmin ve fennin birer kaynağı olmalıdırlar.., San'at Mektepleri Ankara, 8( H. M. ) — Ma- arif vekâleti san'at mektepleri hakkında bir lâyiha hazırla- mıştır. Bu lâyihaya göre şim- diye kadar san'at mektepleri tahsisatından, hududu dahilinde Ban'at —mektepleri — bulunan vilâyetler istifade etmekte idi, Bu lâyiha ile tahsisattan diğer vilâyetler de — istifade — ede- bileceklerdir. Nişan merasimi Himaysi etfal — Muhasebecisi ve İstanbul at baaka müdür muavini İsmel Bey ile Darülfü- Bun Mmüderrislerinden Cevat Be- yin —kerimeleri Hanımfendinin nışan merasimi Şişlide Cevat Beyin apartımanında icra edil- miştir. Saadetler temenni eyleriz. İtalya güzeli 18 yaşında Rus güzeli 18 yaşında Macar güzeli 15 yaşında Felemenk güzeli 18 yaşında İngiliz güzeli 23 yaşında 1931 AVRUPA GÜZELLERİ BİR ARADA — — Fransız güzeli (Avrupa kıraliçesi) 20 yaşında Avusturya güzeli 20 yaşında Romanya güzeli 21 yaşında — ee Estonya güzeli 24 yaşında Pariste toplanan Avrupa güzellerini bir arada takdim ediyoruz. Bunların içinde Fransız güzeli Avrupa kıraliçesi intihap edilmiştir. Resimlere bakılırsa ondan güzelleri de vardır. Gene resimlere bakarak hükmedebiliriz ki Türk güzeli Naşide hanım bunlar arasında göze batacak kadar güzeldir. İspanya güzeli 18 - yaşında Türkiye güzeli 20 yaşında Danimarka ğüzeli 18 yaşında Yugoslavya güzeli 19 yaşında 20 Senelik Palto! Çaldıran Sahibi Çalan- dan Rica Ediyor Mürettibin — cemiyeti reisi Hayri B. dün Resimli Ay mat- baasına gitmiş, işine başla- madan evvel paltosunu çıka- rarak odasına asmış, fakat dışarıya çıkmak — isteyip te paltosunu aradığı zaman yerinde yeller estiğini görmüştür. Hayri Beyin paltosu tam 20 sene- liktir, yani pek teyeni değildir. Fakat bu 20 sene zarfında Hayri B. bu paltoya okadar alışmıştır ki, şimdi hırsıza hi- taben şunları söylemektedir: — Lütfen paltomu getiriniz veya gönderiniz, yeni fiatına satın almıya hazırım! Yol Kanunu Yeni Lâyîhafîol Parasını Altı Liraya Mı İndiriyor ? Ankara, 8 (H.M.) — Şose- | vergisi idarei hususiyeler ta- rafından - sarfedilecektir. kadar yol vergisi sarfedilmikte idi. Badema yol vergisi Maa- rif işlerine sarfedilecektir. ler ve Köprüler kanunu tadil edilmektedir. Yeni - tadilâtın esasları şunlardır : 1 — Şose ve köprüler ka- nunu mucibince vilâyetler ve idarei hususiye tarafından yol vergisi Nafia vekâleti emrine verilmekte idi. Yeni kanunda bu para Nafiaya verilmiyecek ve yol 2 — Şimdiye kelleften — alınan yalnız — yollara 3 — Yol vergisi miye — itibar mü- miktarı altı liraya indirilmektedir. Şixu- diye kadar 12 saat bir yev- edildiği halde Yeni Bütçe Ve Barem Tetkikleri Ankara, 8 (H. M.) — Devlet demiryollarının, — Tütün — ve | Müskirat inhisar idarelerinin, Istanbul Darülfünununun, Yük- sek mühendis mektebinin, Kon- ya sulama idaresinin bütçe ve Barem cetvelleri Maliye vekâ- letince tetkik edilmektedir. itibar mükellefiyeti bedeniye suretile icra olunacaktır. 4 — Yeni kanun meclisi umumilere bütçe Üzerinde mut- yevmiye edilecek ve bundan sonra sekiz saat bir. /pdı > o Profesyonellil Romanyada Bir Kuli Ok Profesyonel Son zamanlarda Bükti bir kulüp profesyonelliğidi! etmiştir. ğ Bu kulübün ismi (Ripessi dır. Ba yegâne kulübe f bulmak için mevcut diğef! di amatör birer kere yönel kulüp ile çııpıııcl'ı)ı dır. Profesyonel kulübün İ mei hayatı için bulunat çarei hallin ne derece mati? temin edeceği meşküktür. tada üç — müsabaka cerej eden Bükreşte bu — kul ne derece müstefit — oladi malüm değildir. Amerikaya Giden İtalyan Atletler 4 Amerikalılar İtalyanların * iyi atletlerinden Faselli, lini-ve Beccaliyi Amerikt davet etmişlerdir. Bu dave her nedense yalnız 4( icabet ettiğinden mumalf yakında Amerikaya h edecektir. Nurmi Ne Âlemde? Nurminin son beynatı rı itibara alınırsa, 1932 oltf piyadında Amerikaya gittikli sonra müsabakaları ıııilti'ıdı Kaliforinyada yerleşmesi » temeldir. Kadın Dünya Rekorlari Beynelmilel federasyon | rafından yeni tasdik edilef korlar meyanında: 1000 metre rekoru 36* Alman Ratkeye ait olup *" disi ayni zamanda dünya * metre rekortmenidir. Der' 216 */ 10 dur. İsveçli Jako? 83 metre manialı koşu rekt 12 1/1 olarak tasdik edilif tir, İlK Tahsil Meselesi Ankara, 8 (H.M) — Ectf mekteplerinde okuyan çocuklarının —ilk — tahsill Türk mekteplerinde yapm hakkında maarif vekâleti lâyiha hazırlamıştır. Baytari Kong Ma yısta Ankara, 8 (HM) — ayı zarfında Ankarada bs! kongre toplanacaktır. lak salâhiyet vermektedir g 5 — Bütün vilâyetler kümeti merkeziyenin btf nede bir yapacağı P" dahilinde hareket ede€ Bu kanunla Teşkilâtı kanunundaki tevsii mezlt esaslarının muhafaza ©© ve hatta ademi merket' |