4 Mart 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

4 Mart 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SON POSTA-. A Te GA e e Mart 43 Halkın Sesi || " - DAHİLİ HABERLER ( Günün Tarihi Mezar, Ölüm Me- seleleri Ve Halk Mezarlıkların ıslahi ile bir- likte ölü işlerinin de bir düzene raptı düşünülüyor. Bu işi belediye üzerine ala- cak “teçhiz, tekfin, tetfin, işlerini kâmilen o yapacak. Ani bir ölüm karşısında kalan — halkın — cemaati bulmak, — adam — tedarik etmek gibi çok müş- kül vaziyetlerde kalmaları- min önüne geçilecek. Geçi- lecek amma bakınız halk hangi noktalara itiraz edi- yor: Nuri B. (Beyoğlu Tarlabaşı Hüseyin ağa mahallesi Budak sokak 4) — Belediyenin ölüler hak- kındaki kararı iyidir; memnun oldum. Yalnız ölüler hakkında müsavi şekilde muamele yapıl- ması daha iyi olur * Cemal Hidayet Bey ( Tıp talebe yurdunda 286) — Ölülerin, belediyeye ve- rilecek üÜcrete göre muamele görmelerini doğru bulmam. Abhrette de mi müsave'sızlık hüküm sürecek. Asri mezar- lklara, belediyelerin — ölüleri kendi vesaiti ile teçhiz ve tekfin etmesine gelince; buna şiddetle taraftarım. * Hilmi Bey ( Nuruosmaniye, Halk apartımanı) — Ölülerle uğraşacağımıza dirilerle uğraşalım. * Hilmi B. (Hükuk fakültesi Gçüncü sınıftan Fatihli ) — Hüzünlü bir adamım. Mezar, ölü şeyleri düşünmek “ İstemem. * Ali Rıza B. ( Bakırköy, Sa- kızağacı 6 ) — Beyefendi, size birşey soracağım. — Son Posta namına mı ? — Evet. — Belediye sokakları te- mizlemekten Aciz. Böyle birşey pasıl yapacak. Mağşuş yağlar, kokmuş — incirler sokaklarda satılıyor, —belediye — bunların #nüne geçemiyor. * Mehmet Rıza B. (Göztepe, Bağdat caddesi 57) — Geçenlerde bir ahbabı- mın refikası vefat etmişti. Ce- mazenin saat ikide kaldırıla- cağı sabahleyin saat onda te- lefonla Fatih garajına bildiril- diği halde cenaze arabası an- İ Sürp Agop Mezarlığı Ermeni Başpapaslığını Mahkemeye Müracaat Ettiriyor Belediye mezarlıklar mü- dürlüğü evkaftan teslim aldığı mezarlıkların tapularını çıkart- makta ve üzerine devir almak- tadır. Bunların arasında sene- lerden beri ölü defni menedi- len Kadıköyde, Altıyol ağzın- daki Rum mozarlığı ile Feri- köyündeki Sürp Agop mezar- lıği da vardır. Altıyol ağrındaki mezarlık ve dükkânların mua- melesi bitmiş ve tapusu alın- mak Üzeredir. Mezarlıklar mü- dürlüğü metruk Sürp Agop mezarlığının da tapudan kay- dını istemiştir. Tapu Burasının fetihten beri metruk ve bina- enaleyh hükümetin mali oldu- ğunu, hususi bir şabıs veya cemaata ait bir kayıt bulun- madığını da söylemiştir. Ermeni başpapaslığı tapuya müracaat ederek burasının kendilerine ait olduğunu söylemiş, fakat ret cevabi. almıştır.. Bunun üzerine dördüncü hukukta me- zarlıklar müdürlüğü aleyhine bir dava açmıştır. İddiasını şahitle ispat edeceğini söyle- Belediye, buraları satarak yeni mezarlıklar yaptıracaktır. bu iki mezarlık satılırsa iki milyon liralık bir para ele gaçecektir. Bir Sigorta Şirketi Faaliyetini Durdurdu Sigorta simsarlığı ile iştigal eden (Blaynhuder) şirketi faa- liyetini tatil etmiştir, cak saat (5) te gelebildi. Bu cenazcnin teçhiz ve tekfinini ailesi yaptırmıştı. Bu işi bele- diye Üzerine alırsa bugünkü hbetaete göre cenazeler gün- lerce defnedilemiyerek kala- caktır, zannederim.) * İbrahim B. (Nuruosmaniye, — Okudum, fena değil, muvafık gördüm. İnşallah bu iş güzelce başarılır. Fikrim bundan ibaret. Son Zamlar Karşısında Muhasebe Rakamlar |Ufak Bir Tetkik Müthiş Çıkarıyor? Elektrik ve hava gazı fiatlarından birinciye kilovat başına bir kuruş, ötekinede metre mikabı sarfiyat başına on para zam yapılması, ortaya bir mesele çıkardı. Muhtemel bir tram- vay ücretleri zammı raeselesi... Bu muhtem leceğini izah v * İstanbul şehrimin — kilovat sarfiyatı takriben — (180-200) amın nereden çıkabildiğini veya çıkabi- İtibarile bir günlük elektrik bin kilovata yakındır. Müfredat hesabile bu miktarı üç parçaya ayırabiliriz: Şehri aydınlatmak için (55000) kilovat tramvayları hare- kete getirmek için (25000) hareketi için (100000) kilovat. kilovat fabrika ve makinelerin 'Yeni Zam vaziyetini izah eden belediye muavini Hamit |B., geçen gün vaziyeti İzah ederken işin acele yapıldığını açıkca söylemiş, neticede: — Bir kısım halkım yüzde altı, bir kısmının da yüzde yirmi beş nisbetinde bir zam gördüğünü söylemişti. Buna, tramvay şirketinin tramvayları işletmek için sarffettiği gün- delik (25) bin kilovat elektrikgi de karıştırmak lâzımdır. Filvaki şirket, bu zammi kabul ederse ayrıca ve belki bilet- lere de zam yapmak isteyecek, bu, günde (250) lira tutar. Bütün bir şehir için belki az görülür. Fakat 'senede tam (90) bin lira eder. (90) bin şirkete (90) bin de belediyenin yap- mıyacağına emin olduğumuz yollarının hatırı için senede ve sırf bu elektrik zammının trat (180) bin lira. nvaylara düşen hisesi için tam Nasıl, hafif bir zam değil mi? Bir Kasa Ve Bir Para Hikâyesi Feriköyde, tütün taciri Fesçi zade Naşit Bey tarafından kasasından bin liranın eksildiği Galata zabıtasına haber veril- miş, — muhasebecisinin — almış olması mülâhazasını ileri sür- düğü için bu zat tevkif olun- muştur. Naşit Bey, muhasebeci Avni Beyle beraber şoför Hidayet Efendi isminde birinin- de bu paranın alınmasında alâkasından şüphe ettiğini söy- lemiştir. Hidayet — Efendide aranmaktadır. Avni Bey, ken- disine —isnat edilen — cürmü reddetmetedir. Bir Genç Denize Atıldı Sirkecide Yeni Hayat ote- linde oturan Abdullaa Efendi isminde bir genç, Edremitte bulunan babası İzzet Ff. den para beklemiş, gönderilmemiş. Sabaha karşı Sirkeci rıhtımım- dan kendini demze atmış, kur- tarılmıştır. Şuuranda bozukluk eseri görüldüğünden Tıbbıad- liye gönderilmiştir. Trikotaj Ve Do- kumacılar Trikotajcilar hâlâ bir ce- miyet altında toplanmamışlar- dır. Fabrika sahibi trikotajci- lar dokumacılarla beraber yö- rümek istememekte vefbu mak- satla dokumacıların idare he- yeti intihabatına iştirak et memektedirler. Hamallar Ve Dokumacıların İntihabı Önümüzdeki cumartesi günü hamallar, (12) martta da do- kumacılar cemiyetinde idare heyeti intihabı yapılacaktır. Bir Kadını Kuçırıyorlardı Kabataşta hamal Mahmut Fındıklıde, Dere içinde Fatma isminde bir Hanımı sevmiş, evlenmiye talip olmuş. Fatma Hanım bu talebi reddetmiş. Mahmut çok yalvarmış. Dert dinletemediğini görünce Fat- ma Hanımın yolunu beklemiş, arkadaşları ile beraber kadını bir otomobile bindirmişler, ka- çırırlarken — polisler kurtarmışlardır. yetişip l Ayaklarını Fareler Yiyen Kadın Zengin Bir Ermeni Wu- damı Dün Evinde Çıp- lak Ve Ölü Bulundu Kumkapının Kadirga cad- desi kısmında, ( 146 ) numaralı evde ihtiyar bir kadın otur- maktadır. Yaşı (80) ve adı Sofi- dir, mahallesinde zenginliği ve © nisbette de hasisliği ile şöhret bulmuştur. Zenginliğine rağmen bu kadının oturduğu evin katı, son derece rutubetlidir. Alt kısmı da kireç ocağını andır- maktadır. Madam Sofi bir müddet — evvel — hastalanmış, yeğeni Agavninin yanına git- miş. Bir ara onu umumi vâris yapmış, sonra — vazgeçmiş, tekrar evine dönmüş. Madam Sofi, yirmi günden beri ortada yoktur. Bu hal birçoklarinın nazarı dikkatini celbetmiş, fakat fazla alâkadar olan olmamıştır. Dün, evin altındaki kireç kuyusunda çalışan amele Mu- hittin, fena bir koku duymuş, bazı mahallelilere haber vermiş, evin sokak tarafındaki pence- resinden bakmışlar, kadının boylu boyuna yattığını gör- müşler. Hadise, polise haber veril- miş, İiçerden kilitli bulunan kapı açılmış ve oda karma karışık bir halde görülmüştür. Madam Sofi de yeni yıkan- mış ve peştemala çıplak ola- rak sarılmış bir ide — ölü bulunmuştur. Ayağının damarları pıhtılaş- mış ve kanlanmıştır. Parmak- larının uçlarını fareler yemiş- tir. Ölümü, belki sekteden, belki kömür dokunmasından, belki de bir kasıttan ileri ge- liyor. Burası henüz tesbit edil- memiştir. Ceset Morga gütü- rülmüştür. Teyzesini bir aydan beri görmiyen Madam AÂgavni dün Kumkapıya gelmiş ve hâ- diseyi o da orada öğrenmiştir. Ceset — muayene - edildiği zaman sağ tarafında büyükçe bir yara görünmüştür. Kadı- nın elbiseleri de kan içindedi-. Odada, ayrıca bir şişe de rakı | bulunmuştur. — Bütün bunlar, vaziyet hakkındaki şüpheleri aritırmaktadır. Amele Muhbittin, kadının ekseriya evde görünmediğini, fakat bu defaki gaykubeti 20 günü geçtiği için şüphelenip etrafa haber verdiğini söyle- miştir. Ölü kokmuştur, tanın- mıyacak bir haldedir. Madam Sofinin bir hayli pa- rası olduğu söyleniyor. | Pul Müfettişliği İmtthan İçin Talip Çıkmadı Ö Defterdarlık (35) lira mâtf' aslili pul müfettişliği için Bll müsabaka açmıştı. lınühın(”' şubatta yapılacaktı. Bu müsf ç baka için hiç kimse müratif etmemiştir. Emlâki Milliye Memurlaf! Ankara, 3 ( Hususi ) — İ bulda lâğvedilen emlâki milili? müdüriyeti — memurları Iıtıg'ıd Defterdarlığınca birer mem tavin edileceklerdir. Memurların Mesken BBÜBM' Ankara, $ ( Husust )—Memtf” | lardan mesken bedellerinin kttf leceği tahakkuk etmektedir. Devlet Bankası Tesis Hıyd Ankara, 3 ( Husust )— Devli bankası tesis heyeti, buzgün vekilinin riyaseti altında toplandt Geç vakite kadar müzakı bulundu. Heyet bir nisanda tekff | toplanacaktır. Seyyah Geliyor Bugün Amerikadan ( Rotef dam ) vapurile şehrimize gi liz ve Amerikan seyyah ı’ cektir. N Cenubi Amerikada İhtilâl Nevyork, 2 (A. A.) — kabinesinin istifasında Peru nanması kat'i bir amil olmuşt!f Dün, bükümetin İstifasından bİf, kaç sazt sonra yeni bir büküdül teşekkül etmiştir. Bu hüküme muvakkat reisi M. Ricardo W | oncionlias'tır. Donanma - başkumandani İ ordu erkânı harbiye reisi de Pi yeni hükümete dahildirler. yenl hükümetin bu 3 rüknü Avrupf' deki cenup' asilesrile temas mubaberata girişmek için hemtf | birtakım tedbirler almışlardır. Son Deniz - İtilâfı Paris, 2 (A. A.) — Paris müt buaı, umumiyetle Fransız, in! İtalyan deniz itilâfının Fransa lt İngiltere arasındaki samimi teşf” ki mesaiyi takviye Fransif İtalyan münasebatında bir süküü devresi küşat edeceği mütale” sında bulunmaktadır. Menşeviklerin Muhakemesi Moskova, 1 (A.A.)— Moak amele sendikasının nunda buz'in meaşe hakemesi başlamıştır. Reisin gi fırkaya mensup olduklarıf? dair vaki sualine maznunls” “Menşevik Rus amele sosyal 1” mokrat fırkasına , cevabını VE” mişlerdir. Mahkeme, Kondratier, Ramzlf Laricef, Gözdef, Lekrasof İ kofu çahit olarak istimLa karsf vermiştir. Yerli ve ecnebi bi matbuat mümessilleri davayı H kip etmektedir. İthamna: kıraati 4 saat sürmüştür. B nunlar, kendilerine atfolunan &7 rimleri İşlediklerini itiraf ©İ7 mişler, I Son Posta'nın Resimli Hikâyes Pazar Ola Hasan B. Ve Tombala Oyunu 1: Hasan Bey — Dur bakalım, şu üç Tâvhasını ben talüm için Bumaralı tombala - Oyırayımi 2: Hasan Bey — 65 mi? Hah... Bizim 3: Hasan Bey — Eyvah... Bugünkü nu- | Kai Hasan Bayin karısı — Hasaa, gel yemak yö mara benim lâvhada yok... Yarına bakalım. İ ğ Hasan Bey — gelemem, bu tombala sardı benl, / aniz L Ö