17 Mart 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Mart 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

İ KAN DALGASI Tl Mevkuflar Mehteraneden Cinayet Mahkemesine Nakledildiler.. ani Mahfuzdur Farçabuk eme günü, İstanbulda ie #ayi olduğu için erkenden Adliye dairesi m gelen halk ile dol- im ve ko- geçilmiyordu. Cinayet mahkemesinin Mar- Ya nazır olan büyük sa- 8 bir insan mahşeri halini e Fakat, bunların hepsi hı halktan mı ibaretti? ir. e bu kalabalık ara- itçok ta hafiye vardı. . ve inzibatı temin için a verde bekliyen polis- maada, Adliye dairesi- Ü kapısı civarma kuvvetli Polis müfrezesi de ikame Sümüşi, Bu ihtiyat kuvvetinin ika- mi gene birçok jurnallar © olmuştu. Bu jurnalların (mevkufların adli- ir getirildiği esnada, Ermeni fedaileri tarafın Ün muhafırlara hücum olu- O iatirdat edilecekleri istihbar kılındığı) Tombala Müsabakamıza Her Zaman Dahil Olabilirsiniz... Sartlar — —99 po yazılı olduğu gibi bir kısmında da, ( bazı bethahlar tarafın dan ahalinin asabiyeti tahrik edilerek omevkufların parç latılmasına teşvik olunacağı, bu suretle ecanibe karşı bir müdahale (zemini açılmasına meydan verileceği ) ihbar olu- nuyordu. Bütün bu tertibat alındıktan sonra, imevkuflar, ( Mehter hane ) denile umumi hapisa- neden altışar altışar hapisane arabasına bindirilerek adliye dairesine getiriliyorlardı. Her tarafı kapalı sim siyah bir sandığa benziyen bu ara- banın önünde, arabacının sol tarafında, Zaptiye nazırı Şefik paşanın en gözde kahramanı olan meşhur (Mehmet pehlivan, iri vücudile beybet saçarak oturuyor ve sol kolunun yeni içindeki revolveri sağ elile tutuyordu. Arabanın arkadan açılan kapısının eşiğine iki jandarma asılarak ayakta du- ruyor ve arabanın etrafı sü- vari jandarmalardan mürekkep Yazan: Ziya Şakir bir müfreze tarafından ihata olumuyordu. Bütün bu tedbir ve ihtiyat- ların sebebi; biraz evvel bah- settiğimiz jurnallardan ileri gelmekle beraber ayni za- manda tedbişe matuf olan bir nümayiş manasile de tefsir olunabilirdi. . Mevkuflar, çökmüş ve zayıf. lamış bir halde idi. Y. lâkayt ve o müslerih' görün yordu. Arabadan indiği zaman, birdenbire karanlıktan aydınlığı çıktığı için gözleşini birkaç defa süratle açıp kapadı, Ve sonra, aydınlığa alışan gözle- ri, halk (kütlesinin Üstünde dolaştı. Dudaklarında hafif bir tebessüm vardı. Sol elinin baş ve şehâdet parmaklarile kısa v. sert sakalının ucunu karıştır. dıktan sonra gideceği İati- kameti sorar gibi etrafın daki muhafızların yüzüne baktı, Bir sivil komiser, Jorise yol gösterdi. Diğer mevkuflar da sırasile Jorisi takip etti. Arkası var Pek Ziyade Basittir.. m Kadar Çekilen Numaralar (17), (81), (52), (27), (13), (74), . 40), (62), (51), (21), (7), (78), (42), (22), (58), (65), (33), (44) dir... Müsabakamızda Bir (SON POSTA) tarafından tertip edilen anın şimdiye kadar yapılı” miaabö- ara Dazaran mühim bir hususiyeti şudur: Mutlaka SMbala bir b Meray eşya, nciye Üüncüye : üncüye : Bir radyo inci iye ©) incya © : Bir altın saat. hediye ve dünkü listeden başka verilecek elerden bir kısmı da şunlardır: ve erkek şapkaları, manikür takımı, gömlek, yün battaniye, pamuk battaniye, gömlek, kadın ve erkek şemsiyeleri, ilen kola oyununda lâvbası dolan her kari mutlaka diye kazanacaktır. Lâvhaların adedi kaç olsun. Hediye listemizin ilk kısmı şudur: a inciye : Nakten (150) lira veya (150) Bir gramofon makinesi. Nakten (50) lira. makinesi : Nakten (25) lira Lâvhası macunları, kadın çantası, Olan Her Kari Hediye Kazanacaktır. takımı, pijama, şekerlik, kol dümesi, fırça takımı, oyuncak, baston, kolonya, heykel, el yemek sepeti, çay takımı, yün atkı, yazı takım, zarif divar ve masa takvimi, diş elektrik feneri, traş makinesi, tıraş bıçakları, cep, masa, duvar (saatleri, deri para çantası, deri portföy, deri fentezi deri evrak çantası, deri el çantası, deri mektep çantası, ipek çorap kadın, erkek ipek boyun atkısı, mubtelif cins ve nevide kıravat, yün yelek, ipek yelek, kaşkol, hadın ve erkek iskarpinleri, elbiselik kumaşlar, kadın ve erkek için, fotoğraf maki- nesi, sinema koltuk bileti, sinema loca bileti, dolma kalem (mürekkepli) dolma kalem (kur- gunlu), dolma kalem (boyalı), lügat kitapları, roman kitapları, hikâye kitapları, eğlence ki- tapları, tuvalet sabunları, tırnak fırçaları, güderi eldiven, tayyare bileti, kuştüyü | lâstik süngerler, muhtelif kremler, pantalon çatal, in tertip ettiği tom- anma numaraları “iy İçmeli ip etmek ve çiz- ellerinde gazete bulun- ind karilerimiz matbaamız- aylık nüshaları daima ve ko- İlk *yedarik edebilirler. anlarda tevzi etti- — lâvhaları her nasilsa kes- nn veya muhafaza edeme- a va erimizin arzula- azdı ederek, kolleksiyo- den pe PU İdvhaları ihtiva dak, im tal gazete ayır ve eteler karileri made Mei bıçak, kaşık | Matbaamızdan her dakika te- mini kabildir. Müsabakamız Nasıl Tertip Edildi Müsabakamızın (o şartların, ilk zamanlarda takip edeme- miş olan karilerimiz için kısa- ca hatırlatalım: 1 — Karilerimize her tom- bala serisinde olduğu gibi (12) tane lâvha tevzi edilmiştir. 2 -Lâvba tevziatmın bitam bulduğu günün ferdası olan pazar: itibaren matbaamız- da her gün (2) numara a mekte ve muntazaman ilân edilmektedir. 3 —Bir müddet sonra kartlar dolmya yaklaştığı za- numaraların matbaamızda askıları, peçete takımı... | Arkası var | çekilmesine (fasıla verilecek, mütebaki numaralar, şehrimi- zin büyük bir sinemasında, karilerimizin Oönünde, kâtibi adlin nezareti altında çekile- cektir, 4 — Karilerimiz; numarsla- rın matbaamızda çekilmesine fasıla verileceği zamana kadar ellerinde bulunan (12) lâvhanın on ikisinide takip edecekler. Fakat numaraların çekilmesine fasıla verildiği zaman bu on iki lâvhadan bir tanesini seçe- cekler, gazetenin başında neş- redilmekte olan kuponlarlı birlikte o matbaamza (getire cekler, veya posta ile içine cevap verilmek üzere ayrıcı | adresli ve pulla bir zarfı İİ mamarat İestifadediniz 1 — İlin 3 satın geçmiyecektir. 3 — Her ilân $ adet ilân kuponu mukabilindedir. $ « Her kupon Üzerindeki tarihten bir hafta müddetle muteberdir. SON POSTA yı okuduktan sonra ilin kuponunu saklayı- nız. Bundan 5 adedini İânimiz ile birlikte bir zarfa koyarak posta İle iderehanemize gön“ deriniz. İlâmınızın gazeteye gir- mesi için bu kadarı kâfidir. > SON POSTA BEDAVA İLÂN KUPONU 17 - Mart - 1934 MİS ITRİYAT FABRİKASI — Mamur Kii: kolonya, losyon, potra, krem ve gilserin sabunları bütün emsaline fa #tir, Bilâmum mağazalarda arayıma, ESKİŞEHİR OKUYUCULARIMIZA — Bugünden iibaren menfastinizi düşü- aüyorsamz ve gazetelerinizin evinize dükkânmiza, dairenize kadar muntazam bir şekilde gelmesini istiyorsanız Herez oğlu tcaretanesine müracant ediniz. LEZZETLİ TATLI VE ŞEKERLEME LER — Baklava, börek, peksimet, ba- dem ermesi, susam helvası, aşure genç- ler ve İhtiymrlar için çek Deszetle ve zevkle yenir, Şişli: Bomonti istasyona İzzet paşa sokağı mumara $ Muhlis MUHTEREM TÜCCARLAR — Gim- tük işlerinizde istifade sürat tesbildt ve teminat İsterseniz bahçekapı Agop- yan hanımda İlhami Ahmet frmasın veriniz. BULGARİSTAN, ROMANYA — Ve İötün Avrupa şehir ve köylerinin evle- “inde kullamlan idareli yemek sobaları ehven Hatila yapmaktayım, Bu sobala. odamın yıttığı gibi on, en beş okkalık sa haznesi, iki üç tepsi kızartmak, üç dört tencereyi pişirmek gibi birkaç çeşit hizmeti görmektedir. Galata Topcular caddesinde (5) numarada ALİ HÜSNÜ KOBAY İSTİYENLERE — Kobaya İhtiyacı olan dekter beylerin şehremi- Binde Saray meydam caddesinde (64) haneye müracaatları ŞERMİN MAĞAZASI — Samsunun «n şık ve'en ucuz mal satan ticare- tanesidir. ZAYİ — Askeri teskeremi zayi #ttim, yenisini alacağımdan eskisinin bükmü yoktur. o Çeşmemeydam Halim Ef. kahvesinde HAKKI sttirecekler, aynı zamanda da bu seçtikleri İâvhaya mahsus bir sıra numarası alacaklardır. Mütebaki numaralar sine- mada çekildiği zaman evvciö hangi numaralı lâvba dolarsa o numaralı âvhayı intihap etmiş im bütün karilerimiz tombalay; kazanmış olacaklardır. Bu karilerimizin hepsine de mutlaka bir hediye verilecek- tir. Fakat hediyelerin kıymeti mubteliftir. Bu hediyeler ise karilerimizin ellerinde bulunan mra numarasına göre tevzi edilecektir. Yani tombala bit- tiği zaman bu sıra numaraları çekilecek ve herbiri hediye listesinde sırasına isabet eden hediyeyi alacaktır. Tombalamıza Taşra Karile. rimizde İştirak Edebilirler İstanbul © haricinde © bulunan karilerimiz, bize, musabakamıze Kendilerinin de iştirak edip ede- miyeceklerini sormaktadırlar. Son Postanın taşra karilerini ihmal etmesi elbette mümkün değildir. Buna rağmen tasrih edelim; Müsabakamıza taşra karileri- miz de İştirak edebileceklerdir. Bu maksatla kartlarını tasdik ettirebilmeleri ve sıra numaras; | alabilmeleri için kendilerine kâfi koyarak üönderecekler tasdik | derecede zaman bırakılacaktır. Bu Sütunda Hergün l Nakili: > Bedi Hizmetçi odaya pi yeke ve Beyefendiye : — Sizi kılıksız bir adam görmek istiyor, dedi. Salih B., bu “ kılıksız adam ,, terkibinin neye delâ- let ettiğini artık pek iyi öğ- yenmişti. Adana posta baş- müdürlüğüne tayin (edildiği gündenberi, yani tam bir ay, onu, dairede ve evinde, böyle bir stirü kılıksız adamlar, bir işsizler kafilesi, hemen bemen gece gündüz görmek istiyordu. Salih Bey yüzünü buruş- turdu. Ogün dairede geç vakte kadar çalışmış; selefinin, içinden çıkılmaz bir hale sok- tuğuj işleri tasfiye etmek için, istirahat saatlerinden birkaçını yine feda etmişti. Tam böyle soyunur (o soyunmaz, büyük sedire uzanır uzanmaz, siçara- sından bir nefes çeker çekmez, yine o kılıksız adamlardan biri tarafından rahatsız edilmiye razı olmadı, “söyle, yarın daireye gelsin!,, diyeceği sırada hizmetçi ilâve etti: — Pek acınacak bir hali var efendim. Salih Bey dürüst bir adam- dı. Herşeyden evvel kendi vicdanına karşı verdiği he- saplarda Oberaet (o kazanmak istiyordu. Bir hizmetçi mer- hametile rekabete giren vic- danna en küçük bir insaf- sızlığı yediremedi: — Gelsin! dedi. Ve kılıksız adam geldi. Bu yalmz kılıksız değil, çok der- mansız bir adamdıda, Oda- an ortasına doğru çekingen adımlar atarken dizleri bükü- lüyordu. Saçı sakalı uzamış, kuru ve solgun bir kafa üstünde sapsarı iki kulak müs- takil birer şekil ve renk ha- linde göze çarpıyordu. Başın bütün uzamış kılları arasında genç bir insan eti gizlendiğini anlamak için ona çok dikkatle bakmak lâzımdı. Salih B.de ona çok dikkatle baktı. “Hizmetçinin hakkı var!,, diye düşündü ve şefkatini giz- lemek istemiyerek: — Şöyle buyurun efendim! dedi, Kılıksız adam oturdu. Hep önüne baktığı için gözlerinin Yumurta İhraca- tımız Arttı Yumurta ihracatımız (1926) senesine nazaran (1930) sene- sinde bir misli artmıştır. cat ofisi yumurta tüccarlarına göndermek üzere bir muhtıra hazırlamıştır. Bu muhtrada en ziyade yumurta ihraç ettiğimiz mem- leketlerden Fransa, İtalya ve Yunanistanda yumurta lâtı hakkında mevzu ahkâm ile yumurtadan alınan gümrük | resimleri hakkında Omalümat vardır. Üsküdar Hâle Sinemasında Ba'kan Haydutları Mümessili Rot Larok itha- | 'BİR KILIKSIZ ADAM içini görmek, ruhunun içini görmek kabil değildi. Bütün sefaletine rağmen vekarını muhafaza eden titrek bir sesle anlattı; anlattı ki bir sene evveline gelinciye kadar seyyar posta memuru imiş. Va- zifesini daima intizamla yap- mış. “Bu hususta efendim, diyor, bütün müfetti; fikir., Sonra, tes mektuplardan ikisi takdirde, mektup başına kendisinden on sekizer lira kesilmek lâzım gel- diği halde, sabık başmüdü rün fena ve yanlış bir tahki- katı yüzünden memurin komis- yonu azline karar vermiş, iş mahkemeye Odüşmüş, seyyar memur berâet kazanmış, fakat hâlâ yeni bir memuriyete ta yin edilmemiş, Artık üst tarafını anlatmadı. Çünkü tepeden tırnağa kadar bütün varlığı bir lisandı, m çektiğini söylüyordu. Salih Bey, haremden çağı- rldığı için bir aralık yerinden kalktı, gitti ve beş dakika sonra gelerek memura sordu: — Beraetten sonra idareye müracaatınızın tarihi nedir? Fakat memur kıpkırmızı kesilmişti. Yanakları garip bir tarzda şişkindi. Memur yut kunmak istiyordu. Fakat bo- ulacak bir hale geldi. Başım önüne iğdi, elini ağam üstüne kapadı, bir daha yut- kunmuya çalışırken ani bir ök- sürüğe tutuldu, Ağzından yere pantolonunun dizlerine, henüz çiğnenmiş ve yutulmamış ha- mur parçaları dökülmüştü. Salih Bey ayağa kalktı: — Ne oluyorsunuz? Dedi ve memur ağlamıya başladı. oTitriyen elile, bir konsolun üstünde duran tabağı gösteriyordu. İçinde acı badem kurabiyeleri vardı. Salih B. dışarı çıktı ve hiz- metçilere emretti: — Misafir için yemek ha- nrlayınız. Ve sonra memurun yanma geldi, elini Oonun omzuna koydu: İ — Bundan sonra bütün | çektiklerini unutacaksın, emin ol! dedi. ,Koyun Mevcudu Kilometre Başına 31,077 Adet İsabet Ediyor Yapılan bir istatistiğe gö- re memleketimizde 27,097,678 koyun vardır. Kilömetre (üzerine koyun miktar: (31,077) dir, Mimar | Ba isimde şehrimizin genç mimarları tarafından neşre | Gömelim olan © mecmuanın üçüncü numarası çıkmıştır. Bu : müshada. yeni neslin büyük | istidatlarını gizliyen genç mi- i marların eserlerine ait bazı İ kıymetli yazılar ve resimler vardır. Mimari tarzının değiş mekte olduğu bir devirde * böyle bir mecmuanm mevcu- diyeti doğrusu, iftihara değer İ bir muvaffakiyettir. :