18 Mart 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Mart 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SAA n A Halkın Sesi 16 Mart Şehitleri Ve Halkımız Dün 16 mart şehitlerinin aziz rubhlarını tariz ettik. Büyük bir insan kalabalığı, Bas ihtiyar, hep bir arada iyüp şehitliğinin önünde eğildi ve İstanbul hsılindl. kahpece, yataklarında vuru- lan insanların mamı hür- metle anıldı. Düo, bu atı hatıra hakkında halkla yap- tığımız musahabenin bugün intibamı naklediyoruz : Salâhattin Bey (Beylerbeyi, yalılar caddesi 78) — Ben İngilizleri insan di- ye kabul etmiyorum. 16 mart şebitlerimizi. en — mukaddes şehitler arasında görüyor ve ruhlarını - takdis ediyorum. * İsmail Hakkı B. (Fatih, Kız- taşı, leğ — Birşey — düşünmediğim için birşey söyliyemiyeceğim. — Şehitlerimiz için bir şey- ler hissetmiyor musun? ç — Tabii ediyorum. — Ne gibi? — Müteessirim. * İsmail B. (Göztepe, Çayır eaddesinde 22) — Teessörümü nasıl anla- tayım: Müthiş, müthiş teessür ateşleri içindeyim; bu faciayı kayatta bulundukça hiç unut- mıyacağım — ve — şehitlerimizi ruhum hürmetle yadedecektir. * Talât B. (Emniyet sandığı muhasebe memurlarından) — Bütün milletin ruhunda derin bir iz bırakan bu kah- ramanların rekzetmiş oldukları abidei şehametin önünde her zaman huşuâne bir ihtiramla kendilerini takdis ederim. İn- gilizler için de ebedi bir lânet duyuyorum. * Kemal Bey (Sarıyer, Orta- çeşme caddesi 29) — 16 Mart şehitleri vata- nın aziz şehitleridir. Necip milletimiz. için her sene bu kahramanların ruhlarını - taziz etmek milli, vatani bir borç- tur. Bunlara karşı gösterilecek alâka milletin yüksek seciyesi iktizasındandır. Bunlar başlı başına bir abidei şehamettir, timsali ncıım';. Mehmet Salâhattin B. (Eyüp- sultanda, Bahariye caddesin- de ME — Bu çehitler bendenizin fakirhanemiin karşısındadır be- yefendi; benim l.î;lîrgüıı duüy- duğum acıyı hiç kimse duy- maz. Ve bunlar arasında idim de esasen. İngilizlere gelince; ah!.. Lâ- net kelimesi müsebbipler için ufak bir. kelimedir. Adalar Kaymakamına Ceza Zeynep P—L_İ;ı;ınde Biri- rin Evine Girerek Veka- “a Uymıyan İşler Yapmış Dahiliye — vekâleti — inzibat komisyonunun geçen kânunu- evvel ve kânunusani aylarında yaptığı iki içtimada verdiği kararlar neşredilmiştir. Bu kararlardan birisi Ada- lar kaymakamı Hayri beye aittir. Karar aynen şöyledir: “Bir gece — Büyükadada Karanfil sakağında — mukim Giritli Zeynep hanımın ha- nesine giderek o eve gelmiş olan kir kızla gayri meşru bir surette görüşmek — için ısrar ettiği mülkiye müfettiş- liğince icra kılınan tahkikat neticesinde — anlaşılması — üze- rine müdafaası istenilen Ada- lar kaymakamı Hayri Bey tarafından gönderilen müda- faaname —evrakı asliye — ile birleştirilerek okundu. Veka- ra münafi görülen bu hare- ketinden dolayı mumaileyhin memurin — kanununun — yirmi sekizinci maddesi mucibince ihtar cezasile tecziyesi husu- sunun makamı vekâlete arzına ve diğer hilâfı usul hane tahar- risi meselesinden dolayı idare heyetince hakkında muame- lei kanuniye ifa edilmek üzere evrakın — İstanbul — vilâyetine gönderilmesine karar verildi.,, Zabıta Vak'aları Beyoğlunda — Panoramapalâs denilen içkili eğlence yerinde ev- velki akşam bhakik bir sahne olmuştur. Buraya, Melâhat isminde bir kadınla bir erkek gelmiş, bir müddet içmişler. Bu sırada, sah- hede oynıyan Suzan Hanımla er- kek fazla alâkadar olmuş. Melâ- hat Hanımın ikaz ve ihtarı da para etmeyince masa üzerindeki tabak ve şişeleri yakalayınca sah- neye fırlatmıya başlamış. Suzan H. yaralanınış, polisler koşuşmuş, dise Ğî'.ı.. gürültü olmuş ve rılmıştır. Melâhat Hanım gazinodan çı- karken ; — Ben sana gösterirdim ama, bırakmadılar! diye bağınyordu. Kurtuluşa dekoville ray gö- türmekten dönen amele Mustafa Ef, düşerek arabanın altında kal- miş ve ayakları erilmiştir. Be- yoğlu mesine kaldırılmıştır. * Fatihte oturan eczacı Hayri B. dayızadesi Mehmet Ali Efendiyi sarhoşlukla — yaraladıktan — sonra evin camlarını kırmıya başlamış. Feryat üzerine gelen polisleri tokatlayıp kaçmıştır. Aranıyor. ; * SON POSTA - İstanbul 15 Meb'us Çıkaracak |Farelerin Dört Senede (8) Bin Nüfus Kaybolmuştur Dün intihap cetvelleri bütün mahallelere asılarak ilân edilmiş- tir. Bu cetveller 15 gün askıda kalacaktır.Bu müddet zarfında intihap hakkını haiz olanlardan isimleri cetvellere girmiyenler intihap teftiş heyetine itiraz edebileceklerdir. Nisanın birinci günü cetveller askıdan indirilecek ve müntehibi sanilerin intihabı başlıyacaktır. Yalnız Yalova kazası ayın on dördünde cetvel- lerini asmıştır. İstanbul bütün kazalarile beraber (1560) kadar Müntehibi sani çıkaracaktır. İstanbul Kaç Meb'us Çıkaracak? L (700) hamalle müskirat İnhisar idaresinin ameleleri tefliş heye- tne müracaat ederek isimlerini defterlere kaydettirmişlerdir. Bu güakü hesaba göre İstanbul an- cak (15) meb'us çıkarabilecektir. (16) meb'us çıkarabilmek için da- ha (8.9) bin nüfus lâzımdır. Şu hesasa göre İstanbul dört sene evvelkine nisbetle yalnız intihap hakkını haiz (8) bin kay- betmiştir. S Gt Istanbulda geçen intihap dev- sinde iatihap hakkına sahip (320) bin kişi tesbit edilmiş ve (16) meb'us çıkarılmıştı. İstanbul tefliş heyetinin dün akşam geç vakite kadar yaptığı tetkikata göre bütün kazaları da dahil olduğu halde (312) bin nüfus tesbit edil. miştir. Dün muhtelij izkelelerde izim- leri cetvellere — kaydedilmemiş Süt Meselesi, Anlaşılı- yorki Halledilmiyecek Sütcüler cemiyetinin sabık reisi SON POSTAya, süt mese- lesi hakkında dün mühim şeyler söylemişti. Hakkı Efendi diyordu ki : — İstanbulun süt meselesini üç ay zarfında halletmez ve şehre temiz süt içirmezsem bu iş için yapılacak masrafı ödemiye hazırın. Bu işten anlamıyan memurlarla bu sihhat ve gıda işinin temin edileceğini hiç ummam, Belediyenin Buîhıkü teşkilâtı ve ahır meselesi ile süt meselesini hallet- mek imkânsızdır. Dün bir muharririmiz bqle'di 'e reis muayni Hâmit Beyi örerek Hakkı Efendinin bu îj;!ııını karşı belediyenin ne âü.üııdüğünü sormuştur. Hâmit Bey de diyor ki: — Süt işi bir ihtisas işidir, ben mütehassıs değilim. Maamafih Hakkı Efendi mademki böyle bir idda dermiyan ediyor. Sütcülük serbest bir ticarettir. Depolar, ahırlar açar vadini yapar. Şehre sıhhi ve temiz'-süt içirmek her şeyden evvel büyük bir şemaya ve bütçe işidir. Fenni ahırlar yaptırilır ve hayvanlar bir arada bulundurulursa koatrol işi de kolaylaşır aksi tekdirde bu bir bayal olarak kula- caktır. Çünkü evine bir inek alan berkes süt istihsal © satıyor. Buanları nasıl kontorol edebiliriz."Her ineği olanın al a :Zr memur ikame etmek mümkün müdür? nHülâsa bu bir pa idir. Bugün ise belediyenin bu işi yapacak panası yokturl,, Şu mütelâada gösteriyorki Hâmit Bey vaziyeti kavramamış, ve söylenen sözleri anlamamıştır. ... Rüstemiye Hadisesi Ahşanın Tetkikatı _İkîd_Ayda Bitecektir. rinde tetkikat — yapmaktadır. Başkaca ölüm esbabı araştır- mıyacaktır. eğer İzmir müddei umumiliği her hangi bir ze- hirlenme neticesini kabul et- mezse ©O vakit tıp meclisi ahşa üzerinde umumi bir araştırma yapacaktır. Rüstemiye vapurunda ölen kaptan ve arkadaşlarına ait ahşa Üzerinde bütün hatıra gelen zehirlerin asarı arana- cağı için tetkikat iki ayda ancak bitirilecektir. Tıbbı adli yalnız zehirlenme hadisesi üze- Didiklediği Çocuk Kumkapıda Bir Küçük Çocuğun Kulakları Ve Yanağı Kemirildi Arasıra mahsullere arız olan fare hücumlarını — işittiğimiz zaman havsalamız almaz. Fa- kat bir hakikattir ki bazı mem- leketlerde bu fareler, açlığın tesirile büyük tahribat yapı- yorlar. Uyuyan ve kimsesiz bir halde ölen insanların da fare tecavüzlerine uğradıkları, öte- lerinin, berilerinin kemrilip ye- nildiği işitilmiş ve görülmüş şeylerdendir,. Böyle bir hadise de evvelki gün bir yavrucuğun başına gelmiştir.. Bu yavru bir ermeni çocuğudur. Adı Agoptur ve yirmi gün evvel doğmuştur. Ailesi, Kumkapıdı Ermeni kilisesinin bulunduğu Taş han namile maruf oda, oda kiraya verilen handa otu- ruyor, babasının adı Mihran, anasının adı da Eftiktir. Vak'a günü Madam Eftik çocuğuna meme vermiş, sonra minder Üstüne bırakarak bah- çeden su doldurmıya gitmiştir. Kadının gaybubeti ancak - yir- mi dakika sürmüştür. Dönüp odasına geldiği zaman çocu- ğun burun, yanak — ve ağız kenarlarının dişlenip koparıl- dığını — dehşetle — görmüştür. Han — kapıcısından — istimdat ederek çocuğun halini gözden geçirirlerken içeriye babası da girmiş ve matemli bir sahne başlamıştır. Az sonra polise malümat verilerek çocuk Etfal hastanesine — naklonumuştur. Maamafih tedbirsizlik yaparak çocuğumu — farelerden iyi mu- hafaza edemiyen anne hak- kında da Adli takibat başla- mıştır. Vapurcuların Bir Teşebbüsü İstanbul — vapurcuları güm- rüge olan borçlarını af ve tadil ettirmek — istemektedirler. Bu maksatla — Vapurcular - birliği yakında Ankaraya bir heyet gönderecektir. Fethi Bey Sefi/ Olmıyacak Dün, intihabatın neticesi çe dıktan sonra Fethi Beyip sefirliğe tayin edilecegi hakki bir rivayet dolaştığını yıı) Aradan geçen zaman zertedi |. Ankaradan gelen haberler " | rivayetin hakikate muvafık olt diğimi — gösterdi. — Anlaşıllll göre sabık Serbes fıkanın HM7 dahili siyasette olduğu gibi barif | siyasetten de çekilecektir. İflâs Kararı Nakzedili : Temyiz mahkemesi ibrabil paşa zade Hüseyin B. hıkh', verilen iflâs kararını nakat tir. Nakzın sebebi şirket dan birinin Ankarada, MüMÜİ Avrupada bulunması ve ti tın yanlış yapılmış olmasıdı” — Paristeki Hitit Cemiyeli Paris büyük elçimizin riff setinde — toplanmış, — ce! mensupları Gazimizin keni rine şeref bahşettiklerini sör lemişlerdir. Şehrimizde İla Hintli Hindistanın maruf simal dan Abdülgaffar han ile d0W tor binbaşı hacı Mekmet S7 metullah han şehrimize gelmik lerdir. Söylediklerize bakılifif tedavi maksadile — seyyabat T mektedir. Gazetecilere Türki” nin İarakkisindea takdirle setmişlerdir. Balkan Turizim Korıgr'lsı j Hazırlık başlamıştır. nisatif | son haftasında İstanbulda t07 lanacaktır. Hapisane Hadisesi Hapisanede avukat Hıyd". Rifat Beyin koğuşu ittisalinde” kibir odada bir katil meff lesinden dolayı mahpus bali” nan Sacit Ef. nin on gün eve Haydar Rifat Bey tarafınd? bir tecavüze uğradığı yazıll Sacit Ef. evelki gün müdde” amumiliğe müracaat © tecavüze uğradığımı — söylel ve Haydar Rifat B. aleyhif bir dava açmıştır. Müddelit” mumilik Sacit Ef. yi dün BW ayene için tıbbı adliye gönd; miştir. Sacit Efendi tabibi * Enver ve Rıfkı Beyler tarf fından — muayene edik(“ı !nmıııv: ecavliz teşebbüs lıll;'d. kalmıştır. Binaenaleyh muay” nemi istemiyorum, demilü"s' Bu ifadesi üzerine Sacit müddeiumumiliğe miştir. iade Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1: Hasan B. — Pazar ola operatör başı.. Sende yorenm! bir hazırlık var, soyunup dökünü- leğimi giyeceğim, cağım, işte basta geliyor. & Cemil Paşa — Bak, zavallı vali Muhittin Bey hasta.. Beyninde bir ameliyat yapacağım, bundan sonra doğru görecek, doğru hesap mühim bir ameliyat yapa- edecek. san da kendi 4: Hasan B. — Bir fedakârlık daha YAP” beynini onun kafasının koysan şebir işleri belsi düzelir bira!