29 Mart 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Mart 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Kimler Meb'us Olmalıdır? Halk fırkasına namzetlik- lerinin konması için mü- yacaat edenlerin — isimleri de kimım kisım neşrolundu. Bunlar ara- sında tanınmış - kimseler olduğu gibi tanınmamış şahalyetler — bilhassa ek- seriyeti teşkil ediyor. Bu hususta mütalealarına mü- racaat ettiğimlz halktan şu cevapları aldık: Sami B. (Çemberlitaş, Ferah apartımanı 17 ) — Yeni meb'usların ekseri- yetinin gençlerden teşekkül et- | mesi nekadar şayanı arrudur bilseniz. İnşallah bu temen- nim tahakkuk eder. * Danyal Bey ( Alipaşada, Ali | Beyin (31) numaralı evi ) — Dördüncü Büyük Millet meclisine seçilecek meb'usların | ben yaşlı kimseler değil, genç kimseler olması fikrindeyim. * Mustafa B. (Haseki, Nevba- har mahallesinde, Cıkmazbos- tan sokağında 9-8) — Ben yeni meb'uslarımı- mn gençler arasından seçil- mesi kanaatindeyim. Bugünkü gençlik daha ziyade Cümhu- riyetçi ve İâiktir. Lâk ve Cümhuriyetçi gençlerin Cüm- buriyet kanunlarını daha iyi ihzar edebilecekleri mütalea- sındayım. * Hüseyin B. (Beşiktaş, Aka- retler, 18) — Ben Halk fırkasını se- werim; onun muvaffak olma- smnı isterim. Bunun için her * Ali Rıza B. (Fatih, Zincirli- kuyu, Poyraz sokağı 15) — Yeni Meclisimize daha fazla genç unsurlar girmelidir. Bunun sebebi şudur: Bugünkü gençler cümhuriyet havası ve lerbiyesi içinde — yetişiyorlar. Sefalet Çektiği İçin.. Tahtakalede Oturan Bir Zavallı Damarlarını Kes- ti, Fakat Kurtarıldı Tahtakalede “İzmit,, otelin- | de oturan Sami isminde biri | odasında jilet ile sağ ve sol | bileklerini — kesmek — suretile intihara teşebbüs etmiş, fakat kurtarılarak Cerrahpaşa has- tanesine kaldırılmıştır. İntiharın | gebebi sefalet ve yoksulluktur. | Karısına Sokakta Tabanca Sıkmış.. Kumkapıda Nişancada Çalgı Dasokağında (4) numaralı evde | | oturan Safiye H. dün Nişanca caddesinde gidiyormuş. Bir aralık kocası Sadettin Efendi ile karşılaşmış. Sadettin Efendi | tabancasımı çekerek karısına ateş etmiş, fakat kurşunlar kadıncağıza isabet etmemiştir.. Sadettin Efendi kaçmıştır. Bıçakla Yaralamış Beyoğlunda Timoni soka- ğında oturan usturacı Hüseyin, 'Mezbahada — çalışan —Osman isminde birini biçakla yüzün- dea yaralayıp kaçmıştır. İşten El Çektirildi Polis müdüriyeti ikinci şube taharri komiserlerinden Kâzım Beye işten el çektirilmiştir. Danimarka Hariciye Nazirı Şehrimizde Danimarka hariciye nazırı M. Kokl şehrimize gelmiştir. Hususi sürette seyahat etmek- tedir. İhtiyarların fikirleri eskidir. Ne- kadar olsa eski devirle manevi merbutiyetleri olduğu düşünü- lebilir. Gençlerimiz Gaziye ve Halk fırkasına karşı muhabbet beslemektedirler. Bu gençlik inkılâba ve fırkaya daha mü- fit olabilir. Fırka gençliğe ve gençlik fırkaya dayanmalıdır. l Ticaret Usturasız Tıraş Olmak Mümkün Müdür, Yoksa Değil Midir ? .. Saatleri İstanbul Berberlerinin Söyl?diklerine Bakılırsa, Değişecek Böyle Birşey Olamaz; Bununla Beraber Biraz Daha Beklemek Lâzımdır. Almanların ustura kullan- madan tıraş olmayı temin eden bir usul keşfettikleri ve bu mesele hakkında konuşmak üzere bütün dünya berberleri- nin Pariste bir, kongre akte- decekleri haberi, İstanbul ber- berlerini çok yakından alâka- dar etti. | Berberler, dün bu mesele hakkında Berlinden mütemmim için de hiçbir. davetiye çık- madı. Bu vaziyet karşısında ekse- tiyet haberin asılsız. olduğu meticesine vardı. Umumi kang- at şudur : * Usturasız tıraş olmak için ancak iki çare düşünülebilir. Bu çarelerden birincisi hers hangi bir ilâç ile sakalları yaks mak, tıraş işini bir nevi taha- ret touz ile halletmektir. Fakat yüzün derisi ince, sakal dı Hububatta Tağşiş Usulü Hububattaki mevaddı ecne- biye ve çavdar derecesi alıcı- | larla satıcılar arasında ihtilâf- lar çıkarmaktadır. Hem temiz hububat satılması ve hem de | bu ihtilâflara meydan verilme- | mesi için Ticaret borsası borsa ,beyınnıııılerî ahkâmında ta- ! dilât yapmış ve bu tadilâtı odasına - bildirmiştir. Tadilâta göre hububatta me- İstanbul semtinde temiz bir berber salonu malümat gelmesini beklediler, | Fakat beklenen haber gelme- | diği gibi, mutasavvur kongre | serttir. Herhangi bir toz, de- riyi derhal kavurur, Sakalı | düşürmeden evvel yüzü cascav- lak bırakır. Binaenaleyh kub | ; lanılamaz. | Hatıra gelen ikincdi çare ise: Elktirik ile sakalı yakmak veya elektrikli bıçak ile kes- mektir. Sakal yakılamaz, daha evvel deriden duman çıkar, elektrkli bıçak ile kesilmesi ise yüz zaviyeli olduğu için keza mümkün değildir.,, Bu arada ileri gelen ber- | berlerden İsmail Hakkı Bey demiştir ki: — Saçları kesen elektrikli makine bile pratik değildir. Tanzimi ve bazırlanması zaman ziyamı — mucip) — olmaktadır. Elektrikli ustura ise büsbütün tasavvur edilemiyecek bir şey- dir. Maamafih neticeyi bekle- mek İâzımdır. Berberler cemiyeti, hakika- ten böyle bir kongre aktedi- irse iştirake |-ırar vermiştir. | Berberlerin Cuma Tatili | Dün İstanbulda bulunan berber dükkânlarınm hemen | kâffesi kapalı idi. Buna muka- bil Beyoğlu semtinde açık bulunan bazı berber dükkân- ları göze çarpıyordu. vaddı ecnebiye miktarı yüzde (3) ten,| çavdar miktarı yüzde (5) ten fazla olmıyacaktır. Cu- martesi günü bu noktalar üze- rinde görüşülecektir. DAHİLİ HABERLER Mesai | Nisanın Birinden İtiba- ren İşlere Dokuzda Başlanacak Resmi dairelerin mesal sa- atleri 1 nisandan — itibaren 9-12, 13- 16,5 olacaktır. İş ÖGi Vt üeü kabul edilmesinin sebebi şudur: Memurlar sabahları — evleri- ne ait ihtiyaçları kolayca te- min — edebileceklerdir. — Ayni zamanda eshabı mesalih te işlerini takip için öğleden son- ra vakit bulabilecektir. Vilâyetin bu kararı İstan- buldaki bütün resmi ve mül- hak dairelerde tatbik edile- cektir. Şoförler Bugün İdare Heytlerini — Seçecekler Bugün, şoförler cemiyetinin heyeti idare intihabatı yapıla- caktır. Birkaç ay evvel yapılan intihapta işe hile karıştırıldığı iddia edilmesi üzerine tetkikat yapılmış ve intihabım yeniden yapılmasına karar verilmişti. Fakat, seyyah — mevsimi olmak dolayısile — şoförleri işlerinden alıkoymak muvafık görülmemiş, intihap bugüne kadar tehir edilmişti. Tütüncüler Ankarada İktısat ve Maliye Vekilleri bu- gün öğleden sonra tötüncülerin sureti mahsusada yönderdikleri heyeti kabul edrzek - şikâyet- lerini dinliyeceklerdir. İstanbulda 1033 Doktor Etibba Muhadenet cemiyeti dün aylık içtimamı aktetmiştir. Cemiyetin istatistikine göre İs- tanbulda (704) ü Türk ve (329) u gayri Türk olmak ürzere 1033 doktor vardır. Yunan Ressamları Sergisi Yunan ressamları tarafından yakında Türk ocağında bir sergi açılacaktır. Darülfünun Emini Geldi Darülfünuna ait bazı mese- leleri halletmek üzere bir haf- ta evvel Ankazaya gitmiş olan Darülfünun emini bu sabah avdet etmiştir. | Günün Ta ; Yeni To 'L'J larımız Mayıs” Geleceklefi İtalyada yaptırttığımız el muhriplerinin son tecrül . bitmek üzeredir. Bu itibarla İğ) milerimizin 15 mayısta Kmanında bulunmalarına edilmektedir. — İtalyaya gedikli zabitan ve mü gönderilecektir. Profesör Gurjeye Ziyat” Dün doktorlarımız tarafıt” profesör Gurje ile refikasi fine bir xiyafet verilmiştir. 29 fette Sıhhiye Vekili Bey de mahsusada temsil edilmiştir Profesör gördüğü büseü Si bülden çok mütehassiz olmutğ | Profesör bugün öğleden Tıp fakültesinde bir amulâ etmiştir. t Ağrı Borçları Veriliyof Ağnı harekâtı esnasında J'. liyat dolayısile halka, J.ııi' ve Seyrisefaine yapılan borgi”? derhal tediye edilecektir. Memurların Maaşlari — Hazırlandı ğ Açıkta veya hastanede tediri | altında bulunan memurların Wf | aşlarını verebilmek için bütçeft — münakale suretile 30 bin Ht tahsisat konulmuştur. Seyrisefainin Açığı Seyrisefainin Pire- İskenderi? | seferlerinde yaptığı açığı kapatıi — için 26 binlira munzam — tahsisbi / kabul edilmiştir. Türk Ocağında Konser Dün Türk ocağında alaturl güzel bir konser verilmiştir. — Meccani Pasaport Balkan haftası münasebetili , şehrimize gelecak olan Balköt devletleri tebeasının art mütekabiliyet şartile meccane” vize edilecektir. Kublây Abidesine Hazırlık Kublây abidesi kornsiyonu düf Ankarada meclis reisi KAtf Pşenin riyaseti altında ilk içti” manı akdetmiştir. Tütün Amelesinin İçtima! Tütün amelesi cemiyeti düf (400) murahhasın — iştirakile bif köngre aktetmiştir. Bu içtimadâ yeni bir cemiyet kurmanın es24* ları atılmıştır. — İstanbulda —V© — bavalisinde (32) bin tütün işçisi yardır. Bunların (22) bini inhisar idaresinde çalışmaktadır. EEEFE İ TEEEFEERİ 4 Son Posta'nın Resimli Hikâgyesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Yol Arkadaşı l Z: Hasan Bey — Şu salonda bir kız yab mız başına oturuyor, duür şuna bir sokulayım, bakayım! & Hasan B. — Pardon Matmazel, bana *“Pazar ola Hasan B.,, derler. “Holivut, tan şidiyonııı. bana yol arkadaşlığı çağırdılar, eder misiniz ’ kızıyım, Sana yoldaşlık 4: Kız — Ben bir Amerikalı milyarderi© İstanbulda birar Türkçe sonra, sakın bana karşı yoldan im. ederim ama #'lhcı