25 Nisan 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

25 Nisan 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İkaz Çalışırken.. | Tunuslu Genç Perez (Vaysmüller Yeni Karısile Beraber | Müslüman Tunuslu Avrupa | Meşhur Yüzücü Vaysmül-! Or, Sadece uruyoruz vadi Yunan Müsaba- 1 Atinada Büyük Alâka Uyandırdı. Futbolümüzün gerilediğini Neak fırsatlar oldu. Diğer m me halde olduğunu için elimizde müte- ölçüler var; mukayese | iriz, ,Spor olan atletizmdeki «mizin sıfır olduğu muhak- Balkanlarda bile iyi FT me üplerimizin hali, mali etleri fenadır. Bu gerile- Dereye kadar dayanaca” | nı kestirmek te mümkün | Geçen hafta Yunanistanda bir atletik teması ya- Müsabakalarda alınan lerin ehemmiyetinden zi- halkın gösterdiği rağbet dikkattir. Bir Mısır-Yu- müsabakasına 10,000 iş... Bu kadar alâka en bir spor artık mil ruhuna girmiş demektir. çıkamaz. e heyetlerin yaptığı 8€- piyona ve teşvik mü- ri, kongre raporunu abilmek için, belâ sav- nu şeylerdir. ce ile yapılan ve manizanyon ) elimesinin KE harfi kartini kavramamış insan- k tarafından tertip edilen y. rağbet gösterilmiyor. alâkasızlığın — kabahatini etmek lâzım olsaydı, spor heyetlerimiz alır- Yunanlılar Mısırlıları *, (2-7) Yendiler Bizi bu satırları yazmıya ç Yür eden, dertlerimizi dök- sevkeden < Yunanistan im müsabakalarını ve telerini kısaca alacağız. yah için belki yardımı olur: Yunanlılar dokuz müsaba- h yedisini kazanmak sure- Mısırlıları © yenmişlerdir. ide takımlarına aldık- Müzarı itibara alınırsa bu N e kıymeti daha art- Koşular ; / İKoğuların ekserisini ve di- (İk, müsabakaların © hepsini j Manlılar kazanmışlardır. Yu- atletlerin (yaptığı bu rekorları için ihti- bazıları, bu dereceler yapılabilir, derler. Dü- ki, maç esnasında edilen rekorlar, hiçbir rekor tecrübelerindeki e kıyas edilemez. İRİTELİE Eİ i; ge ; 7 ( Hususi ) — Altaylı Vedat Beyin yakında gaya gidip orada kalacağı miyor. Vedadın aynl- sporu için 1 mam HUCAKTAN KUGAĞA SERVER BEDİ in de dos doğru yatak çıktı ve yatağına Ona birdenbire bu yastık, Şampiyonunu Yendi Fransiz tebaasından küçük bir Arap boksörü namemul bir galibiyet kazanmıya muvaffak olmuş- tur. Henüz 19 yaşında olan bu şirin Arap boksör, memleketi olan Tunusta muvaffakiyetli birkaç müsabaka yaptıktan sonra Parise gelmiş, orada da birçok maçlar kazanmıştır. Mütemadi galibiyetlerle hallon teveccühünü kazanan bu boksörün horos siklet Avrupa şampiyonu olan ( Carlos Felix ) ile karşılaştırılması arzu edilmişti. Maç konturatı bir ay evvel imzalanmıştı. Bil bassa Paris kadınları tarafından çok sevilen bu küçük Arap boksörünün birdenbire meşhur bir şampiyona" karşi“ çıkarılmasına itiraz edenler çok olmuştu. Nihayet geçen hafta Pariste Avrupa şam- piyonu ile karşılaşan Tunuslu, bütün tahminlerin #evkindebir galibiyet kazanmıya muyaffak oldu. Amerikan Atletleri İdmanlarına Başladılar. Mühim Neticeler Almaları Muhtemeldir. takta yatacı bu yorgan, bu şilte yabancı bir serinlikle (o dokunmuştu. Artık son günlerini yaşadığı bu evde hiçbir şeyi benimsemi- | sözleri! Jane re çi bu yi- Bir haftalık, nihayet bir iki aylık istikbali çok merak edi- yor, kendi kendine: “Ne ola- cağım?,, diye soruyordu. Bir günlük hayatında birdenbire ne değişiklik! Bohçacıya rasi- gelişi ve Ferhunde Hanımın Oh... ler Garip Şekilde Evlendi. Muhtelif yüzme dünya rekorlarının sahibi olan meşhur Amerikalı Vaysmüller iki senedir seviştiği kızla evlenmiye muvaffak olmuştur. Vaysmüllerin evlenmesinde feykalâdelik yoktur. Yainız nikâh konturatosu şok garip maddelerle tanzim edil- miştir. Şampiyonun zevcesi evlenirken bazı şartlar koşmuştur. Evlenme konturatına nazaran; Vays müller resmi müsabakalardan gayrisina giremiye- cektir. Yüzme şampiyonuna umumun seyre geldiği tecrübe müsabakalarını meneden karısının mak- sadı aşikârdır. Vücudunun güzelliği ile şöhret bulmuş olan bu meşhur yüzücünün başka kadın ların gözüne çarpıp (o elinden mâni olmak İstiyor. Konturatın başka bir maddesinde de Vaysmüller deniz mayosunu giydiği vakit, behemehal karısının yanında olması yazılmıştır. Bu madde ile de, şampiyonun karısı, kocasının kendinden üzâk bn zaman başkalarile denize girememesini teğiy etmiştir. Bu madde kunturata konulurken | hayli o münakaşalar o olmuş; Vays- müller başka yerlerde olimpiyat müsabakalarına iştirak ettiği zaman konturat oehkâmıni tatbik etmek kabil olamadığını söylemiştir. Karisi israr etmiş ve her pe alursa olsun, yüzmek için gittiği takdirde kendisini görmiye mecbur olduğunu söy- lemiştir. Şampiyon nihayet buna daraz! olmuştur; se nel amm kaçırılmasına 3. içık Hava Güneş “bütün memleketleri ısıtmıya başladı. Bu mevsim hemen her yerde atletizmin en civcivli mevsimidir. Meşhur atletler kapalı saha idmanla- rından açık pistlere geçerler. Artık hergün bir rekor tecrü- besinin heyecanlı | telgraflarını okuruz. Amerikan balisüldemleri bu sene açık hava mevsimine çok İ iyi başladılar. Gelen telgraflar bütün Amerikan şampiyonları- | mın (form) da olduklarını haber veriyor. İhtiyar (Padok) bile tekrar koşulara başlamıştır. Ye- Bi yetişen genç Amerika yıldız- larınm tecrübe rekorları fev- kalâdedir. Daha antremanların azami derecesine girmeden böyle rekorlar yapıldığını gören mütehassıslar bu sene birkaç yeni dünya rekoru kırılacağı- Fa e — olursa olsun, bu evden kurtu- lacağını düşündükçe içine ra- hatlık doluyordu. Şehir yatı mektebine gitme- yi pek istemiyordu. Aklı fikri Hüsniye Hanımın sözlerinde idi: “Zengin, tatlı dilli bir adam.,, Diyordu. “Saraylarda yaşarsın.,, Diyordu. “İstediğin Fakat, nasıl | gibi yer, içer, gezer, yaşarsın., Karilerimizin Muhtelif Suallerine Cevaplarım Sevgilinizi, nişanlınızı, kocanısı tanımak İstiyor musunuz? Bize sa- dece tanımak İstediğiniz kimsenin günü ve ayı ile doğduğu tarihi bil- diriniz. Bu (sütunlarda o cevabını okuyacaksınız. İstanbuldan M. H. T. rumu- zile bir genç yazıyor: “18 yaşında şen şuh bir kızım, Şimdiye kadar hiçbir erkekle alâkadar olmamıştım. Bugün tesadüfün karşıma çi- kardığı bir genci çılgın deni- lecek kadar şiddetle seviyo- rum. Fakat sevildiğimi bilmi- yorum. Belki aldanıyorum. Bu aşk (o şiddetini (okaybetmezse benim uçuruma yuvarlanmam muhakkaktir. Ne yapayım ?,, Kızım, uçurumu ne kadar yakın ve kolay görüyorsun. Size karşı lâkayt bir erkek için hayat bu kadar kolaylıkla feda edilir mi? Sevildiğinizi bilmiyorsunuz, fakat sevilme- diğinizi bilmiyormusunuz ? Sevilip sevilmediğinizi anla- mak mı istiyorsunuz ? Sevdiği- niz genci tanımıyorsanız bunu tecrübe kolay bir şeydir. Om | bir Feda- / dan yapamıyacağı kârlık istersiniz. Tanışmıyorsanız, fırsatı arayınız. Fakat bissinizi izhar etmemiye, ondan hissinin izhar (edilmesini | beklemiye çalışınız. * Beyoğlunda Hadiye Hanım: Kocanız o müşkülpesent | bir adamdır. Inatçıdır. Yalaz kalıp hayal ve tefekküre dalmayı sever Son derece titizdir. O da müste- bidane hareket eder, Fevkalâde ketumdur. Arzularını izhar etmez. Bu adamla geçinmek biraz güç- tür. * Kadıköyden H. S. Hanim: “ Beş senedir evliyim. kocamı hâlâ iyi tanıdığıma kani değilim. Doğduğu tarihi © gönderiyorum. Bana tabiatini söyler misiniz?, C —Kocanız müstebit bir er- kektir, Hissinden ziyade zekâsile hareket eder. Kadının tesiri altında kalmaz. Maamafih aile- sinin ber ihtiyacını temin etmek- ten zevk duyar. hayatını sever. Capkınlığı yoktur. Müna- zaadan, kavgadan hoşlanmaz. Bu adamla mes'ut olmamak için hiç bir sebep yoktur. tanışmak Bugünkü Hangi Kızla Evlenmeliyim? Ankara Z. B. İ Bey: Evlilik Oo bayatınızda mes'ul olmanıza mâni olacak bir nokta var; Kadınları siz yalnız zahirlerine ve gösterişlerine bakarak seviyor: sunuz. Sizin için kadının birinci vasfı güzel olması ve güzel gö- rünmesidir. Evlenirken zevceniz olacak kızı da böyle seçerseniz, aldanabilirsiz. Çünkü böyle bir kızla evlenirseniz onu mes'ut etmiye mecbursunuz. Bunun için ise, ona bir kukla gibi bakmak mecburiyetindesiniz. OEn iyisi kafanıza uygun bir kız bulma- dıkça evlenmeyiniz. * İzmirde A. A. Bey: Kadınlarla çabuk kavga eder, sonra pişman olur, sevilmediği- nize, aradığınız aşkı bulamadığı" niza bhükmedersiniz. Bazan da sizi anlamadıklarına hükmeder, kendinizi haklı bulursunuz. Karınız olacak kız dürüst, intizamı sever, sabırlı, namuslu olmak gerektir. Ayni zamanda neşeli ve şen, az çok girgin ve uysal bir kız. olursa sizi mes'ut edebilir. » İstanbulda A. B. B.: Kadınlara pek ei ver mezsiniz. Hayatınızda gördüğünüz kadınlar, sizi onlara karşı düşman yapmıştır. Ya onlara karşı biras daha insaflı ve hakşinas oluns veyahut © evlenmeyiniz. o Çünkü karınızı rencide edecek ve saade- tinizi kendi elinizle bozacaksınız. » Ankara Çankayada Sevgi H. Sir alâkadar olduğunuz şeyi İnceden inceye tetkik eder, ondan sonra kararınızı verirsiniz. Be iendiğiniz ve seçtiğiniz şey mut- laka iyidir. Kocanı edecek olan erkektir, * Ankarada Makbule Hânıni: Bahsettiğiniz genç umumiyetle dalgın ve hayalperesttir. Düşün- celerinden ziyade, hislerile hare- ket ederler. - Hırafata (inanır. Müsriftir. Evlilik hayatında ken- dilerinden — hıyanet © beklenmez. Muamelelerinde nazik ve güler yüzlüdür. Kendisini herkese sev- dirmiye muvaffak olur. Fakat ondan fazla birşey beklenemez. durgun ve rakit bir gençtir. Hanımteye Lik Maçları Bugün Kadıköyünde ikinci ; Eyüp - Topkapı, Taksimdede kümeden (Boğaziçi - Hilâl, nı yazıyorlar. Ümit edilen gençlerden res- mini koyduğumuz Frank Vikof yüz yardayı 9.2-5 saniyede almak suretile yüz metre dünya şam- piyonu (Tolavja tehlikeli bir rakip olacağını ispat etmiştir. Bir gün gelip bizde de böy-| vekitEzani- Vasıtı le bir atletzim mevsimi baş- İ Güneş 1005 lanğıci o olacak mı dersiniz?.. neredel.. birinci kümeden Galatasaray - Anadolu, Vefa - İstanbul spor ve Fener - Beykoz maçları yapılacaktır. -— TAKVİM — Gün 9 25 - Nisan - 931 Kasml68 Arabi Rum 6 » Zilihlece - 1349 (12. Nisan 1307 Vakit-Ezani- Vasat Akşam) 12. — (18.6 Yat | 141 20.39 İmsak (08.173. 14 j5 dez Öğle | 8. İkindi) 8, Ra aaa kadın doğrumu söylüyordu? Fena bir maksadı yok muydu? Annesini bu kadar iyi tanıyan, bu kadar sevdiğini söyliyen bu kadın bir fenalık düşüne- bilir miydi? * Nermin gece rüyasında an- nesini gördü. Okadar parlak, temiz bir rüya idi ki Nermin e — a — diyordu. Kimdi bu adam? Bu | kendisini hakiki hayatta zan- netmişti. Annesinin saçlarını tellerine varıncıya kadar, göz“ lerinin kırpılıp açılmasına va- rmcaya kadar görü yordu. Hiçbir renk, hiçbir o çizgi hiçbir hareket müphem değildi. Nermin (ağlıyordu. Kadın kızını kucağına oturtmuş, onu okşuyor: Arkası 4ar