May 10, 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

May 10, 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Vergilerin Tenzili Meselesi Ve Halk Yeni İsmet Paşa kabine- sinin en mühimminin vergilerin kismen (indirilmesi (o ve kısmen de cibayet usulle- rinin ıslahı, karışıklıktan kurtarılması olacaktır, deniliyor. İsmet Paşa bu- yün Mecliste okuyacağı programda elbette ki bu bahse hayli temas ede- cektir. Fakat biz bu arada halkın filerini de almak istedik. Bize söylenenleri gazıyoruz: Ahmet Ef. (Fatih tramvay caddesi kunduracı 114) — Alelümum vergilerde bir tenzilât yapılmalı. Bilhassa ka- zanç vergisindeki nisbetsizlik kaldırılma. yeni hükümetten -bu şerefli işi bekleriz. Yeni Meclis ve » İsmail Efendi ( Beykoz Yalı- köy 17) — Hükümet fuzuli masraf larını kısmalı, lüks otomobil- lere ve Avrupadan aldığı lüks mobilyelere) artık bir, niha- yet vermeli ve bütün vergiler- de yüzde elli nisbetinde bir tenzilât yapmalı. Bence her vatandaş namusludur, parası var iken borcunu verir. Vergi borçlarından dolayı hiçbir fert bapsedilmemeli. Bu işleri inşa- allah yeni hükümet yapacak. . İrfan B. (Fatih Hirkayışe- rif 18) — Gazetelerde Hükümet yeni bütçede milyonluk bir tasarruf yapa- cakmış, Bu çok hoşuma git- ti. Memleketimiz çiftçi mem- feketidir. Boğday para etmi: yor; günden güne düşüyor. Fakat vergiler ayni nisbetti muhafaza o ediyor.” Çiftziniğ vergi yükü çok hafifletilmeli, vergi için çifti, çubuğu bozuk mamalıdır. Hele hapis büsbü- tün kalkmalı. okudum. (43) * Hamit B. ( Kapalıçarşı Ku- yumcular sokak No. 18.) — Kazanç vergisi ya ta- mamen kaldırılmalı ve yahut sermaye Üzerinden alınmalıdır. Ben dükkânma ayda 43 lira kira veriyorum. Komşum Mih- ran Ef. de okadar kira veri- yor. Benim sermayem 500 lira onunki 150 bin lira. Kazanç vergisini o da benim kadar veriyor. Çünkü vergiye serma- | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: göreceği (İşlerden | | Sebebi ,Anlaşılamıyan Bir Ölüm Zabıta Ve Adliye Dok- torları Şüphe Ve Te- reddüt İçinde Kaldılar | Baş tarafı birinel sayfada | Şimdiki halde en kuvvetli vaziyet şudur: Madam Esterin (Daülmerak) denilen sinir hastalığına tutul duğu doktor raporile sabittir. Bu hastalığa tutulanlar İse | daima intihar etmek isterler. Madam Ester de o gün Tepe- İ başından geçerken O birden- bire buhrana kapılmış, Özcan apartımanının açık olan ve kimseler bulunmıyan kapısından içeriye girmiş, balkona çıkmış ve kendisini aralığa fırlatmış, beyni şiddetle zedelenerk öl- müştür. Şimdi en kuvvetli ih- timal bu olmakla berabe şüp- helerin tamamen silindiğini iddia edemeyiz. Feci Kaza Bir Amele Otomobil Altında Ezildi Şoför Celâlin idaresindeki 1340 numaralı otomobil Pan- galtıdan geçerken amele Zey- nele çârkarâk ağır surette yaralamıştır. £ Zavallı “amele hastaneye kaldırılırken yolda ölmüştür. Sinemada Yangın Filimler Tutuştu, Fakat Çabuk Yetişildi Dün saat 17,30 'da Beyoğ- lunda Fransız sineması makine dairesine atılan sigaradan yan- gın çıkmış, fakat derhal sön- dürülmüştür. Tayyareci Vecihi B. Tayyareci Vecihi B. Prağdan tayyaresile © şehrimize Odön- müştür. ye değil icar esas tutuluyor. Bu da tahsilleri iptidal dere- cesini geçmiyen memurların takdirine bırakılıyor. Yeni hü- kâmet bu işi bir yoluna koy- malıdı. SON POSTA Mübadele Biteceğe Benzemiyor ln Pek İş Sahiplerine Tapu İdaresi İle İskân Müdürlüğü Arasında Durmadan Mekik Dokutturuldukça Bu İş Daha Çok Su Kaldırır Lozan Muahedesinin “tatbikinden itibaren başlıyan müba- dele ve iskân işinin birçok safhalar geçirdiği malümdur. Bir aralık işler karışık bir vaziyeti ortadan kaldırmak için meclise şekil aldı. Hükümet bu karışık (Temlik Kanunu) nu teklif etti. Kanun kabuledildikten sonra da tatbikata girişildi. Fakat bu kanundaki kat'i hükümlere rağmen verilen bazı emirlerle işlerin içinden çıkılmaz bir manzara gösterdi. Daba sonra işler yine muntazani ve pürüzsüz bir yola dökük tedbirler aranıldı. İşte Bir Misal Alâkadarlar, işlerinin tek- rar karışık bir safhaya girdi- ğine dair birçok misaller gös- teriyorlar. Fakat bunların en kuvvetli (o delilleri: Teffiz edi- len mülklerin © vesikalarının Tapu İdaresince (değiştirilip Tapuya raptı kanunu hükmün- dendir. Halbuki kanunun bu sara- hatine rağmen bugün bir tes- cil muamelesi için birçok ka- rışık muameleleri takip etmek lâzımgeliyor. e Tapuya giden alâkadarlardan senelerce evvel yapılmış birçok muamelelerin besabı isteniliyor. Fazla olarak teffiz edilen emlâkin eski sa- mesi için yeni çareler ve yeni Müfettişler İş Başında... Bu tedbirlerden en muvafığı olarak iskân işleri Mülkiye mü- fettişlerinin idare ve nezaret- lerine verildi. Müfettişler iş başına geçerek çalışmıya baş- ladılar, Fakat bu da kâr etme-| yince hükümet bu işte en kat'i hal çaresi olarak mart ayında Meclisten (tasfiye kanunu) bu çıkardı. Bu kanunla beraber herkeste yeni ümitler belirdi. Artık iskön karışıklıkları kö- künden bitecek, haziran niha- yetine kadar bonolar verilecek ve bu suretle kitabın bu say- fası da kapanmış olacak!.. Vakta ki tatbikata geçildi alâkadarlar tekrar ümitsizliğe düştüler. BU ADAM KİM? SON POSTA'da her gül herkesçe tanınmış, meşhur bir adama ait on al ve on cevap bulaçaksınız. Her sua- le verilen cevap sizin için bir meçhulü halledecek ve on cevabı da okuduktan sonra Eğer bulamazsanız yarın biz nu eğleneceksiniz. S — Erkek mi kadın mı? S — Türk mü? S — Ne iş yapar? S — Nerede çalışır? S — Şimdi nerede? S — Meşhur mudur? 8 — Nesi ile möşburdurt S — Evli midir? S — Zengin midir? S — Boyu uzun mu? söyliyeceğiz. Fakat bulmiya gayret meçhul adamı bulacaksınız. size bu adamın kim olduğu- ediniz, çok — Amerikada Avrupada Çok — San'ati, kundurası, şapkası ve bastonu ile C — Evliydi, ayrıldı C — Pek çok GC — Orta Cc Cc c Cc Cc Cc Cc Kıptiler Gürültü Çıkardılar Jandarmanın © İhtarına Çeribaşının Fena Halde Canı Sıkılmış! Sur haricinde bulunan Kıp- tiler hıdırellez o münasebetile Topkapıda kale üstünde bü- yük çadırlar kurmuşlar, ora- da toplanmışlardır. Bunlar iki gündür burada toplu bir hak de eğlenceler yapmaktadırlar. Fakat bunlar işi hayli azıt- mış olacaklar ki, mıntaka Jan- darması bu vaziyete mâni ol- mak zaruretini görmüş, Kıp- tilere yerlerine dağılmalarını bildirmiştir. Çeribaşı ise jan- darmanın bu tebliğini tuhaf bir eda ile karşılamış, Kıp- tilerden bazılarıda lüzumsuz gürültüler yapmış ve temin olunduğuna görede bir hâdi- senin zuhuruna ramk kalmış- tır. Neticede mıntaka nahiye müdürünün müdahalesile gü- rültünün önü alınmıştır. Gü- rültüyü çıkaranlar aleyhinde takibat yapılacaktır. hiplerinin O vaziyetleri (tetkik ediliyor. Bu suretle iş sahipleri ta- pu ile iskân idaresi arasın da mekik dokumaktan kur- tulamıyorlar. Netice şudur ki bu vaziyet karşısında (tasfiye kanunu)da iskân ve mübadele İşlerine kat'i bir nihayet verecek gi- bi görünmemektedir. Bir Sarhoş Hâkimin Yanına Girmek İstedi, Tevkif Edildi. Hakla isminde birisi bir muhakeme esnasında sarhoş olarak Sulh Hâkiminin huzu- runa girmiş, bazı garip sözler söylemiştir. Meseleyi Müddei- onsüiniliz “Mübep” almş” ve süre hoş tevkif olunmuştur. Muhakeme, o mevkufun iki karısına ait ve çok dikkate Konferans Dün Ankaradan gelen Yunan meb'usu * akşam < Darülfünunda sulh teşkilâtı mevzwü bir konferans vermiş: demiştir ki: “ — Balkan sulhü İçin: niyet sahibi insanlar but mecburiyetindedirler. İşte içindir ki ben de çalışır Çok eski bir mazi ve Me ği ye” ye timiz vardır. Fakat bu tecssüre şayan sayfalar da nuyor., gr Bundan sonra sözler yi vamlı bir sulh temennisi İN yürüten M, Makas Türkiye” ee münasebatının muhtelif “Yar? rinden de bahsetmiştir. Atinaya gidecektir. Kız kollejinde Dün ArnavutizöyündtÜ er kolejinde yıl dönümü m tle müsamere © veri eğlenceleri tertip m 7 telif mekteplere yasi mız muvaffakiyet gösteri 520,581 Talebö Geçen sene memek muhtelif o mekteplerde ge talebe # okumuştur. Yine sene ilkmekteplerde Tiy allim ders vermiştir. Ankara At Koşular! Ankara at koşularının a dün yapılmış, alâka ile se miştir. Tıbbiyede Merasim v Tıbbiyelilerin bayram? # sadüf eden önümüzdeki “ mü tıbbiyede merasim Yİ. caktır. Çimento Fabrikalar? Son senelerde memleketi mento sanayii hayli inkişaf “ fabrika adedi çoğalmıştır. Fi e kacılar harici rekabet kari gümrük tarifesinin tezyidi mektedirler. yel Sporcuların Rusyayı Ziy Futbolcülerin yakında Rg yı ziyaret teşebbüsü Mosko" alâka ve memnuniyetin KaiiENÜ mıştır. Ni Tütün İnhisarında Tütün İnhisar memurlar mühim bir kısmının yakını Anadolu şubelerine nakledile” , leri söylenmektedir. Erenköyünde Kasap Çıra Kuyuya Düştü, Boğul! Erenköyde Kasap İbrabi Efendinin yanında yaşında Bekir, dün gece tanda dolaşmakta iken di şayandır. Tafsilâtım dördüncü sayfamızda bulacaksınız. ranlıkta bostan kuyusuns şerek boğulmuştur. Pazar Ola Hasan B. Ve Serbestçiler ir 4: Hasan B, — Öyleya madem ki (S4 Cümhuriyet,, diye ortada ey yok; ak gu) kürek çekmektense kıyıda işiie gücile olmak evlâdır. 2 2: Nuri Bey — Kütahyaya gidip çini fabri- kasına gireceğim. Artık politikadan elimi, eteğimi çektim. | 1 : Hasan B. ( Kütahya meb'usu Nuri Be- ye) — Elinizde bavullarla böyle ne tarafa teşrif buyuruluyor? 3 : Hasan B. ( Erzurum meb'usu Tahsin Beye) — Ya zatı âliniz? Tahsin B. — İstanbula gidip tetkik ve te- tebbux dalacağım