11 Mayıs 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Mayıs 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2? Sayfa Halkın Sesi Fırka Programı Karşısında Halk | Halk Fırkasının programı Malüm oldu. Bu prozram hakkında balk ile görüş“ tük. Bize, bunu okuduk- tan sonra (söyledikleri yünler oldu: Hüseyin B. (Cağaloğlu Cez- rikasım mahallesi 32 ) Halk Fırkasının yeni umde- leri çok yerinde, bilhassa mu- hakeme - usullerinin basitleşti- rilmesi ( ihkakı hak ) için bir zaruret halindedir. Darülfünun ve âli mekteplerin ıslah edil- mesi de pek isabetlidir. Fırka yeni programı tatbik kabiliyetini gösterirse bizim için ne mutlu?. * Abdurrahman o Saip Bey ( Bakırköy İskele caddesi 10 ) Fırkanın yeni programı çok parlak, Eğer tatbik sahasında muvaffak olursa biçbir diye- ceğim yoktur. İnşaallah bu fikirler de kâğıt üzerinde kak maz. * Feriha H. Yedikule Bakal sokağı 15) Firkanın kadınlara meb'us olmak hakkını vadet- mesi Türkiye tarihine altın kalemle kaydedilecek bir hâ- disedir. Bunu çok beğendim. Mecliste kadın vara 71 tecek oOve müdafaa edecek sandalyalar da bulunmalıdır. * Hakkı B. (Koska tramvay caddesi 18) — Darülfünunun ve yüksek mekteplerin ıslahı meselesi pek mühimdir. (Bilhassa inkılâp vazifesini bihakkin yaptığına inanınadığım Darülfünun bun- dan sonra cümhuriyet mefkü- resinin bir kaynağı olmalıdır. Vergilerin indirilmesi de muz- tarip halkın üzerinden büyük bir yükü alacaktır. Yalnız ka- dınlara meb'us olmak hakkını vermeyi şimdilik bir süs ve lüks telâkki ederim. Çünkü he- nüz erkeklerine tamamen iş ve bulamıyan bir memleketin bnm evden ayırmak bi- raz manasızdır. Bu şekilde bir taraftan ev ve aile işi ihmal edilirken öbür tarafta bir kısım erkek- ler de işsiz kalacaktır. * Ahmet B. (Sultanahmet Park gazinosu 18) Benim siyasete hiç aklım ermez. Yazı yazması ve parlak şeyler vadetmesi pek kolay. Ben şimdilik me iyi nc kötü derim. Hele bir icraata geçik sin bakalım. : Hasan B. — Arkadaş. Öyle arpacı a, gibi ne düşünüp duruyorsun ? “Binin # Kiminin SON - POSTA DAHİLİ HABERLER er Başlarına Gelenler Belediye (1700) Okka Ekmeği Denize Dökünce Halk Ekmeksiz es Pendik £ ahalisinin cuma günü bir felâket iza zavallılar saat üçe belli kalmışlardır. Sebebini sizi verelim: Pendikte üç fırın vardır. Üçü de eşraftan biri tarafın- dan işletilmektedir. Geçende belediye teftiş yapmış, fena ekmek çıkarıldığını anlamış ve iki fırnı kapamıştır. Geriye kalan bir fırm o ücüncü ağızda (if okka ekmek çıkarmış, fakat muayene (neticesinde (bun- ların da Obozuk olduğuma görülerek sattırılmamasına ka- rar verilmiştir. Ayni zamanda belediye bu ekmekleri müsa- dere ederek hepsini birden denize (o dökmüştür. ger günü orada vak'aya olan bir arkadaşımızın ie en bir vapurun izi gibi ol İk ep kitin feci tarafı şu ki bu ekmekler (denize döküldük- ten sonra Pendik ahalisi ek- meksiz kalmış, nihayet hayli uğraşıldıktan sonra (o saat üçte Kadıköyünden bir mik- tar ekmek getirtmek mümkün olabilmiştir. Şimdi soralım: Bozuk ek- mek çıkaran fırınların tecziyesi hem de şiddetle tecziyesi lü- zumuna kaniiz. Fakat acaba belediye bu ekmeklerin yenil- miyecek kadar fena olduğunu nasıl keşfetmiştir ? Sonra fe- nalık nerede idi ? Eğer ek- meklerin vezni noksan ise, belediyenin bu tarzda hareket etmesi hiç doğru değildir. Denize dökülen bu (1700) okka ekmek o gün (1700) fakirin karnını doyurabilirdi. Tramvaylar Dün Bir Buçuk Saat İşlemedi Dün saat beşte Beyant elektrik muhavvele merkezinde mühimce bir arıza olmuş ve tramvaylar bir buçuk saat iş- liyememiştir. Yedikule, Topka- Fatih, Beyazıt, Edirnekapı, Harbiye, Beşiktaş (arabaları Beyazıtla Sirkeci arasında kal mışlardır. Nihayet Sultanah- metteki makastan diğer batta geçmek suretile Gplr a F ethi Bey Niçin Nam- zetliğini Koymadı? Buna Dair SON POSTA' ya Verilen Ve Tekzip (Edilen Mülâkatın Aslı Ve Esasi Nedir? Mefsuh Serbes Firkanın eski lideri Fethi Beyle geçen gön görüşmüştük. Bu arada aklımıza gelen şu susli sorduk: — Niçin müstakillen meb'usluğa namzetliginizi koymadıniz? Fethi Beyin yanında birçok misafir vardı. Hasan Tosun. Cöülüsi, Galip Kemali, Dr. Burhanettin Beyler mevcuttu. Esasen bu misafirlerle de bu mevzu etrafında görüşülüyordu. Fethi Bey bizim sualimizi işidince şu cevabı verdi: — Şimdi anlattıklarım sizin sualinize de cevaptır. Fethi Bey, bugün, bu mülâkatın uydurma olduğunu muk- telif gazetelere telefon ederek bildirmektedir. Cereyanı vak'a İse aynen anlattığımız şekildedir. Demek oluyor ki atfolunan yanlışlık “ SON POSTA , ya raci olmamak icap ediyor. s.. Verem Hastanesine, Fakir Ço- sine göre denizin üstü ze cuklara Tahsisat Kabul Edildi Zaro Ağanın Ailesi Dava Açacak Şehir Meclisinin dünkü içti- Zaro Ağanın ailesi, Ağayı manda sokaklarda dolaşan fakir çocukların laşesi için 80 bin lira, Verem hastanesi için 113 bin ira kabul edilmiştir. Amerikaya götürenler aleyhine dava açmıya karar vermiştir. Sebep elân Zaro Ağadan bir haber almamamasıdır. BU ADAM KİM? SON POSTA'da her gün herkesçe tanınmış, meşhur bir adama sit on sual ve on cevap bulacaksınız. Her sua- le verilen cevap sizin için bir meçbulü halledecek ve on cevabı da okuduktan sonra meçhul adamı bulacaksınız. Eğer bulamazsanız yarın biz size bu adamın kim olduğu- nu söyliyeceğiz. Fakat bulmiya gayret ediniz, çok mizin piyankomusla alâkası eğleneceksiniz. ( Bu eğli yoktur; mektir. ) S — Erkek mi? S — Yaşlı mı? S — Evli mi bekâr mı? S — Ne iş yapar? S — Nerede çalışır? S — Bugün nerede? S$ —Onu herkes tanır mı? S — Zengin mi, fakir mi? S — Son Postada resmi Çıktı mı? S — Hangi milletten? maksadımız karile: mii düşündürerek eğlendir- C — Erkek, € — Çok yaşk C — Evli C — Kendini teşhir eder. C — Evvelce Türkiyede. C — İngilterede, C — Herkes. Çocuklar bile, C — Zengin değil, C — Pek çek. C — Türk, (Dünkü adam Şarlo idi, bügünkünü yarın öğreneceksiniz. | 3: İşsiz adam — Hasan Bey, işsizim. Bir ümidim memuriyet almaktı, Fakat... adam etmiyecekmiş. Hükümet, Fm da artık münhallere kimseyi tayin İBir Cinayet Ve Ölü Çocuk Meselesi Bir Kadın Alnından Vu- ruldu, Ölü Çocuk Meselesi Anlaşıldı Kalyoncuda, Çakmak 10 kağında, Ata B. apatımanında oturan Hasan B. ve metresi Madam Kalyopi ahbaplarına bir ziyafet çekmiye karar ver- mişler. Tanıdıklarından Meçika, Brutoski, Osman Efendileri davet etmişler. Sofralar ku- rulmuş, İşu işret başlamış, gece yarısına doğru Osman Ef. ta- bancasını çıkarmış, oynamıya başlarmış. Meçik Efendi de merak et- miş, tabancayı alıp karıştırmı- ya başlamış. Fakat tabanca ateş almış, çıkan kurşun kadı- nın alnına isabet ederek yere sermiştir. Ceset morga nakle- dilmiştir. * Asker kıyafetli iki kişinin Feriköy mezarlığına sekiz ay- ık bir çocuğu gömerek kaç- tıkları görüldü. Az sonra da Şevki ve Recep isminde iki kişi tutuldu, teşhis edildiler. Fakat şimdi meselenin ma- hiyeti anlaşılmıştır ve şudur: Barutane caddesinde (65) m- marada oturan Ahmet Efen- dinin haremi Hidayet Hanım sekiz aylık ölü bir çocuk doğurmuş, ruhsatiye (o alma- mak için Ahmet Efendinin arkadaşı Recep ve Şevki Efendilerden çocuğun gömük mesini rica etmiş ve vak'a bu suretle cereyan etmiştir. Ahmet Recep ve Şevki Efen- diler bu tarzı bareketlerinden dolayı mahkemeye verilınişlerdir. Elektrik Kazası Bahse Tutuşan Bir Sucu Az Daha Yanıyordu. Zincirlikuyu civarında kar- cılık ve suculuk yapan birkaç arkadaş, oradaki elektrik te- line dokunup (dokunmamak meselesinden dolayı araların- da bahse tutuşmuşlar. Bunlar- dan birisi ölüm tehlikesine rağ- men elektrik direğine tırman- mış ve tele dokunur dokun maz derhal yere yuvarlarmıştır. Diy sucu yareip bütçede (1) Günün Tar J 1 | Terkos İnilâfı Müdür Geldi, Alli” Ankaraya Gitti Terkosla Nafın arsst itibarile bir — anlaşma » fakat bu anlaşma medir? Meçhul. Bu işi Ankarı şirketin müdürü BM. Di vehirimize | gelmiş, EE » müddet şehirimizde kalmif, şam trenile Ankaraya tür, Aldığımız malümat, P* ” teferrüntinim benür tesbit mediğini göstermektedir. Mazbataları Tetkik 7 Meb'uslar Ankara 9 — Hakların! yet yapıldığı için dahili ii me mucibince mazbatalar! if edilecek olun meb'uslar Halösi (Sinop), Halil Feyzi, Mustaf, Hakka ( e Ahmet Tevfik, Osman ! (Kayseri), Cemal Burak Halil (İzmir ), Şükrü, Cemil, Falih Rıfkı, Cevat a dektor Emin Cemal ( g ie a Yesari ( Aksaray ), monla mit ( Afyon ) Beyler. 1$parta Tehlike Karşi İspartada son günlerde we beyelin etmiş, şehir susu? X mıştır. Ayni nda İspart? peri yının feyezan edip şehri *9'ig masından da korkulmaletadın yelân sahası (150) metre likesinin önüne geçmek için” bir almakla meşguldür. i Yahudiler Ve Ispanff Bir. samenlar Yahudiler MEEİ yadan kovulmuştu. Şimdiki panyaya davet ve kabul karar vermiştir. Istanbulda Mali Teşkili Mali senebaşı olan ba ibaren İstanbulda o mali kaza teşkilâtına göre ıslah gö lecek, mal O müdürlerinin vazife ve! salâhiyetleri yeni 4 Şehrimize gelen Sorbon rülfünumu müderrislerinden niyat klimi M. Mille dün fünunda lisan ve medenizet Me. ıuu üzerine bir konferas$ Yeni Bir Kaça, çı'ık Memlekete kaçak mal so Için bazi vapur kampa tarafından tatbik olunan ira meydana çıkarılmıştır. Bu v7 alt kısmına bağlamak Takibat Takibat başlamıştır. Birinin üzerine düştüğün” ri üzerine düştüğü arka birkaç dişi sucunun da zele neticesinde bir kısım liğindedir. Halk sw basmasi hariyet hükümeti Musevilefi ip Hlecektir. M. Mille miştir. lar kaçak eşyayı meşin koyarak vaparun su 2 kırılmıştır. 4: Hasan B. — Zaten eskiden de mania memur bulunmaz, memurlara münhal yek olmazsa İcat edilirdi. Fakat tavsiye olmak #*