20 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Haziran Bu vaziyet üzerine İstanbula teveccüh ettiler. Kendilerile Beraber çalışacak insan ara- Buya başladılar. Yüz kadar Adamla temas ettiler. Fakat e ile anlaşamadılar. Niha- Şekerciyan isminde bir meni İle mutabık kaldılar. || — Esasen bu tacirin işi bozuk Ç uştu. Bu teklifi bir fırsat bildi. (800) bin Hralık mal Perilmesi takarrür etti. Şimdi- Ye kadar da bunun (50) bin İralığı verildi. Fiatler yüksek- W. İşi yürütmek için yine yüz- de otuz bir fiat kırdılar. Mal- lar satıldı. ve piyasa bu yüz- den durgunlaştı. | — Şimdi bu tacir birkaç gün #vvel Moskovaya - gitmiştir. İs- tanbul piyasasına sürülecek ve ping yapmıya yarayacak Mallar hakkında müzakere için bu seyahat ihtiyar ettirilmiştir. Rusların dokuma ve bas- Mma dampinginden en fazla za- tar gören memleket ise İrandır. Çünkü dışardan içeri doğru Yapılan ve zaman geçtikçe tesirini gösteren damping ne- Hce itibarile kumaş ve para- nin kıymetini düşürdü. İran hükümeti de cezri tedbirler İİıııı.k mecburiyetinde kaldı. * Şimdi Türk piyasasında bu Yüzden iflâs yoksa da atinin he olacağını tayin etmek Bümkün değildir. Japonlara Gelince.. Japon dampingi çok tesirli olmuş, bütün dünya manifatura Piyasası karma karışık - edil- Miştir. O suretleki iktısadi Boktadan — Japanlar, Ruslara hisbetle daha tehlikeli görü- Büyorlar. Çünkü Rus dampingi daimi olamaz. Bir fırtına gibi MBahdut zamanlı tesiri vardır. Halbuki — Japon sanayii esash #ürette tensik edilmiş, maki- Beleri yenileştirilmiş, — dünya Piyasasında mühim bir amil #Olmıya başlamışlır. Japon ame- lesi muüktesit ve kanaatkâr tlduğundan —mal ucuz elde #dilmektedir. Bu suretle Japon- lar ihtiyarlıyan Avrupa sanayi- İni dünya piyasalarında mağ- p etmiye başlamıştır. Fakat Japonların satış sle- temi bize zararlıdır. Onlar Peşin para ile veresiye mal tatıyorlar. Bu da müstehliki faiz altında boğuyor. Halbuki bizim müstehlik kredi ve va- deye alışmıştır.! Köylü alışve- harman zamanına göre (Beç: tarafı ' 1 inel sayfada) -) himaye için sanayle kredi verir. Halbuki Japonların tarzı hareketi alışverişi peşin bale dökm ektedir. Japonların bilhassa — tesir gösterdikleri kaput bezi plya- sasıdır. O derecede ki İzmirde Vitollerin fabrikası bile şaşır- mıştır. Büyük tüccar, bu yüz- den kaput bezini — zararına satıyorlar. İngilizler ise, japon- ların bu öldürücü rekabeti karşısında mukabil bir hare- kete geçmiye bazırlanmakta- dırlar. Bilhassa müstemlekeler- de harekete başlamışlardır. Ufukta teressüm eden bu- kutlar, denilebilir ki (divler) in esatir! mücadelesini hazırlıyor- lar, Çocuk Bilmece- sinde Kazananlar | Dünkü nüshamızdan mabat ) Kâğıt ve Zarf Kazananlar Zonguldak Tütün İnbisan Sicli Mü- dürü Fevzi B. kızı Muazzeaz, Vefa orta mektep 382 Fethi, Yozgat Gazipaşa mektebi Jala gönül, Adana Düöşeme mahallesi sokak 150 mumara 7 Aziz, kez Tapu memurlarından Arlf B. kar- deşi Ali Emin, Ankara telsiz şofi vasır tazile AN Riza, Tekirdağ orta mektep Ahmet 210, Ankara Adliye sarayı civa- © aarraf Hakla B. apartımani avukat HakkıfB. mahtumu Ahmet, Ankara Musa B. mahallesi çıkımaz sakak $7 AN Riza, Malh han merkes mektebi 44 Leman, Tekirdağ Ertuğrul mahellesi # Mithat B. hanesind M. Rahmi, Yekirdağ Dıra- malı Ahmet Mithat B. banestinde Kalse, Adanz bükümet' caddesi Kamer lokan- tası Hüseyin, Adana Posta kultusu M DOKTOR Oıııu Abdunıhman Ankara - caddesi Mıı Yurdu nd Dedi ve ayağa kalktı. Nııııındılulkııın. Nadire —Hıı-î gel, bu akşam KUCAKTAN KUCAĞA SERVER BEDİ muştu. Nermin henüz robunu çıkarmış, kombinezonla, yarı çıplak, — gardirobun — önünde duruyordu. Nadire birdenbire (DahaTehlikeliGörüyor ! SON POSTA BORSA İstanbul 18 Haziran 1931 — Kapanan Hatlar — NUKUT İeterlin 1030,00 Dolar “Amerikan 210,50 90 Frank Framsiz 166,50 20 Liret — İtalyan 2n,50 20 Frank Belçika N6 — 20 Drahmi Yunan $4,67 50 20 Frank leriçre | oSM, 20 Leva — Bulgar | saıs 1 Florin Felemenk a 20 Koran Çekoslovak T, Göm 1 Şilin Avuaturya 30,35 4 Rayhşmark Almanye se— 1 Zeloti Lehistan V 2150 20 Ley Romanya 215 20 Dinar Yugos'avya 25,75 1 Çervoneç Sovyet İi KAMBİYO | Leadra 1 İsterlin — kuruş | 1050 — Nüy, — 1 Türk liramı dolar | 047 26 — Paris — 1 Türk liramFrank | 12 6 - Milâne 1 , , Liret | S OZU2,50 Brüksel 1 , , Belga | 389,2 Cinevre 1 , , Frank 243,7 Sofya 1 ç , Leva 6510 — Amesterdam 1 T. , — Florin 117,80 Madrit —1 Tür liramı Pezta | 4,69,25, . Berinm 1 , , Mark | 1,99.—— Varşova 1 , , Zeloti 420 Bükreş 20 Ley kuruş 73,35,— Rusya — 1 Çervoneviç kuruş | 1088 yetine karşı yaptıkları akın es- nasında piskopos Ricci ile dört İtalyan papazını dağa kaldıran şakiler, bir Çin papazı vasıta- sile gönderdikleri ültimatomda 10 günden evvel fidyei necat Çinde Şekavet Eşkıyalar Papazları Ya- kalayıp Öldürüyorlar Hankeu, 17 (A.A) — Laoc- hokeu de bulunan papaz he- istemişler aksi takdirde papaz- ları öldüreceklerini bildirmiş- lerdir. Papaz heyeti mlühletin uzatılması İçin 3000 dolar tek- lif etmiş ise de şakiler bunu reddetmişlerdir. Vahşet! Bir Düğün Evine Ateş Verildi Durban, 17 (A.A.)— Krans | Kop civarında bir köylü dü- ğünü — münasebetile — yapılan eğlentinin. en bararetli bir #anatinde düşman kabilelerden biri dığh yerine ve davetli- İspanyada Grev Gijon, 17 (A.A) — Liman amelesinin ilân ettikleri grev devam — etmektedir. Limanda duîqkri tamamen durmuştur. Kari Gözile Gördüklerimiz Biz, Yardım İstiyoruz Biz birçok muharebelerde, bilhassa İstiklâl Harbinde ka- rları ve kızları — sırtlarında cephane taşıyan çifçileriz. Fa- kat bugün halimiz perişandır. Ziraat Bankası bizim yaramıza merhem olmuyor, — olamıyor. Geçende Halk Fırkasının kon- gresinde Vâsıf B. Banka işine heyecanla temas etmek İstedi. Halbuki Recep B. buna mey- dan vermedi ve Vüâsıf Beyin itirazları gürültüye gitti. Ziraat —bankasından para istiyoruz. Tahsilât olunca ve- rilecek, cevabını alıyoruz. Beri taraftan bazı nüfuzlu adamla- rın tavsiyesi ile gelenler, çif- çilikle hiç alâkası olmadığı halde Bankadan İstedikleri parayı alıyorlar, Üç çiftçlı Abdi Mustafa Mevlüt Pendiklilerin Şikâyetleri Efendim, Burada — ekmeklere — fazla miktarda Mısır karıştırılıyor. Sığırlar muayene edilmeden kesiliyor. Pendik Belediyesinin bu işlerle alâkadar - olması, halkın sıhhati için çok elzem- dir. Birkaç Pendikli Eksik Vergi Alınıyor Lüstik ayakkabılar gümrük tarifesinde 156 kuruşa güm- rük resmine tabi iken bazı Gümrük Muayene Memurları bunları kışlık Jâstikler arasına ithal ederek (62) kuruş resim alıyor. Halbuki şu muamele kanuna muhaliftir. Maliye Ve- kâletinin nazarı dikkatini ceb betmeniz rica olunur. Kunduracı Ahmet Ali, Salt “Bir Muallimin Şikâyeti Uzun — zamandanberi — bu memlekette — bulunmaktayım. Muvazenci Umumiyeden maaş alan memurlar, maaşlarını ayın bidayetinde aldıkları halde mu- allimlerin maaşlarını ayın on beş ve yirmisinden evvel al- dıklarını bilmiyorum. Bu teahhur muallimlerin e- naf mazarında — haysiyetlerini kesrettiğine — şüphe — yoktur. bilmem ki memleketimizin her tarafındaki (husust muhasebe- ler) muallimlere ayni ıınıııır leyi mi yapıyorlar? Fakat bher halde buranın hususi muhase- besi için bu bir adet hükmüne girmiştir. Tekirdeği Musllim Kerim —A.Buvıuuıı—ı Otomobiller Fırkada İ Münakaşa Edildi (Baş tarafı 1inel sayfada ) Yine söz alanlardan Mar- har Müfit B. “ otomobil me- selesinde bükümetin kanuna mugayir karar veremiyeceğini, verdiği takdirde Divanı Âliye sevki icap edeceğini ,, söyle- miştir. Bu suretle şiddetli hücum- lara maruz kalan Akçora Oğlu Yusuf Bey, kendini müdafaa etmek istemiş, milliyeti hak- kında gösterilen şüphe kar- şamda Türk olduğunu, İstan- bulda doğup büyüdüğünü, as- kerlik — yaptığını, Abdülhamit zamanında nefi edildiğini, milli mücadeleye söylemiştir. Fakât bu müdafaaya karşı seni de, babanı da buraya çeken açlıktı. ,, diye bağıran- lar olmuştur. Başvekil İsmet Paşanın, Fır- kaca verilen ret kararına rağ- iştirak — ettiğini men resmi otomobile binmi« yeceği, hatta şahsi için İstan- bula bir Fort otomobili ısmar- ladığı söylenmektedir. Bu malümat, bugün Anka- rada, herkesin ağrında dolaşan şayiaların kısa bir hulâsasın- dan — ibarettir. İki Kadın Macaristanda İdam edildiler. Budapeşte, 17 ( A.A ) — Birçok kimseleri zehirlemekle ittiham edilen Szobo ve Scor- das İsmindeki kadınlar bu sa- bah asılmışlardır. Yeni Neşriyatı Foto Süreyya Pazar Günü Çıkıyor 20 kuruş mukabilinde hem 382 sayıfalık bir salon mec- muası ve hem meccani bir diş macunu veya bedava bir resim çektirmek arzu ederseniz Foto Süreyya mecmuasını alı- nız fotoğraf derslerinden İsti- fade edersiniz. İhtiyat Zabitlerini Davet Cihangir askerlik şubesinde kayitli ihtiyat zabitanınım 931 senesi yoklamasına 1 - 6 - 931 tarihinde başlanıp 30 - 6 - 931 tarihinde hitam bulacağından mezkür tarihe kadar müracat etmiyenler hakkında 1076 nu- maralı kanunun onuncu mad- desi tatbik olunacağı ilân olu- Bur. Fatih mııiıdm İhtiyat Zabitanının 931 senesi yokla- ma müddeti hitam bulmak üzeredir. Yoklamaya gelmiyen- ler hakkında İhtiyat zabitan kanununun 10cu maddesi mu- gibince 5S0 lira cezayı nakdi alınması zaruridir. İhtiyat —zabitanınca nazarı dikkate alınmasını ve yoklama- ları için Haziran nihayetine kadar Şubelerine müracaatleri. — Kuzum, dedi, abla.. Sen- de.. bir takım.. Başka hisler.. var mıdır? — Her türlü insan eti tat- hdır, dedi. Çocuğun, kadınm, erkeğin, gencin, orta yaşlının, hatta ihtiyarın kendine mahsus zevki vardır. Niçin hepsinden istifade — etmemeli? Ben “o kadınlardan,, değilim. Fakat her güzel şey hoşuma gider: Erkek olsun, kadın olsun. — Bende bu hisler yok. —-Vıııı.yokııı.gh—— Blnııoıııhhımdbuyo— nun hazır olduğunu haber verdi. Banyodan — sonra hemen Müstahdemin Şubesi Ancak 60—Kayît Yaptı Belediye müstahdemler şu- besi faaliyete geçeli bir ay olduğu balde şimdiye kadar ancak (60) hizmetçinin kayit muamelesini yapabilmiştir. Cet- veller nahiye müdürleri ve ih- tiyar heyetleri vasıtasile ma- hılhlın dağıtılmıştır. Muhtar- lar evlerden aldıkları beyanna- meleri müstahdemin şubesine göndermekte ve kayitleri ya- pılmaktadır. Tiyatro Ve Sinemalar ALKAZAR — Hacı Fazıl ALEMDAR — Cennet budur ASRİ — İntikam Benimdir ARTİSTİK — Cax cenneti ETUVAL — — Şehvet diyarı — Böütün bayatı EKLER — Yunan Tiyatro Trupu FRANSIZ —— Yunan Oparet) OLORYA — Son miani MAJİK — Kasırga MELEK — — Gel, evlenelim MİLLİ — — Kıml taç FERAH — — Kanhı sokaklar 'OPERA —— Eşkiya güzeli ŞIK — Yılmaz SON POSTA 'evmi, Siyasi, Havadls ve Halk gazstes Mare 1 İstanbul, Nu H-ıııısu - M Tı_md ION POSTA ABONE FİATI ea aa 1.Sene 1700 kı, Hânlardan mesuliyot aa maz. yattılar ve I:ın'b'lerııız ıınld— lar. İkisi de çok yorgundu ve uyuyuverdiler. Nermin, ertesi sabah, rujunu almak için çantasını açınca, Fahirin koyduğu kâğıdı buldu. O bunu unutmuştu. Fahir şun- ları yazmıştı: *Yarın saat beşe doğru Diyaskalosta buluşalım. ,, Nermin — kâğıdı. Nadireye gösterdi: — Ne yapayım şimdi? diye nıdı. gideyim mi? Neresidir bu “Diyaskalos,,? Nadire düşünerek mwıldan- di: — Fahir böyledir işte.. Birdenbire insanın üstüne çok düşer, sonra da bıkar. (Arkam var) -