22 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

ge m A ANAM eg pe » hafifçe 4 “Söyle Memleket Haberleri On Bin Lira Çalan Bir Memur Gönderdiği Mektupta Maksadının Hâsıl Ol- duğunu Söylüyor. Adana, (Hususi) — Posta idaresinden on bin liradan fazla para çalarak harice sa- vuştuğunu evvelce bildirdiğim ayni (Odaire (omemurlarından Zihni Ef. burada Belediye Reisi Turhan Beyin kardeşi Şekip ve veznedar Zahit Bey- lere birer mektup göndermiş- tir. Hırsiz memur mektupların- da, maksadının hâsıl olduğu- nu ve sahili selâmete vâsıl olduğunu yazmaktadır. İzmirde Yakalandı İzmir, (Hususi) — Teofil Gotiye vapurile | İstanbuldan Mısıra kaçmak istiyen Nikola isminde bir doktor polis tara- fından tevkif olundu. Doktor İstanbulda bir rum kızına te- cavliz etmekle maznundur. Hungorya İzmirde İzmir, (Hususi) — Macaris- tanın meşhur Hungarya futbol takımının önümüzdeki oOay başında (o şehrimize (o gelerek birkaç omüsabaka (yapacağı söyleniyor. 14 Bin Liralık Dava Adana, (Hususi) — Avukat Bekir Sıtkı Ef. ile Akarcalı Hafız Hasan ve Nuri Ef.ler arasında (14) bin liralık bir ihtilâf çıkmiş, hukuk mahke- mesine intikal etmiştir. Avurdukların Çiftliği İzmir, (Hususi) — Müfliş Avundukzadelerin Ziraat Ban- kasına devrolunan O Bulgurca ciftliğinin köylüye taksimi için vilâyet tetkikat yapıyor. 500 Liraya Bir Makale İzmir, (Hususi) — Şehrimize gelen Viyanada (Nöye Fraye Presse) gazetesinin müdürü M. Aleke İzmir lehinde bir makale yazması için belediye tarafından beş yüz lira veril- miştir. Kıymetli Kitaplar İzmir, (Hususi) — Metruk mallar müdürüyetindeki (40) bin cilt kıymetli kitabın sâ- tılmas.ndan vazgeçildiği için bu kitaplar Maarif İdaresine devredilmiştir. Kadının Yaptığı Cinayet! Konya, (Hususi) — Meram civarında runday köyünde tertip olunan bir oturak âle- minde hafif meşrep bir kadın bıçakla o erkeklerden © birini öldürmüştür. Belediye İle Evkaf Arasında Afyon, (Hususi) — Bele- diye, Evkaf idaresinden ala- cağı olan (30) bin ira için mahkemeye müracaat etti. Batan Vapur Amasıra, (Hususi) — Vak- tile limanda bâtan Şahin va- çe Maliye Vekâleti tara- .fından çıkartılacaktır. Hırsızı Pencereden Altmış Zafranbolu, ( Hususi) — Ulus nahiyesinin Eldes köyün- de Molla Hasan Ef. nin evine hırsız girmiş, Hasan Ef.yi öldürmek isterken araya genç kızı Fatma girmiş ve kurşun kızçağızı göğsünden yaralamış- tır. Fatma yaralandığı halde hırsızı kucaklıyarak Opencere- den aşağı atmıştır. Hırsız yaralandıktan (sonra savuşup kaçmıştır. BİR ŞEHRİ 4 AY UYU SON POSTA UTMIYA | 16 YAŞINDA BİR MEKTEPLİ Gündüzleri Mektep- te, Geceleri Yata- ğında Görülen Genç Mektepli 4 Ay Nasıl a Şehri Alt Üst Etmişti? Başlıbaşına Bütün bir şehri 4 ay alt üst eden Burke Amerikanın küçük bir şeh- rinde dört ay devam eden esrarengiz hırsızlık ve cina- yetlerden sonra, halk endi- şeye başlamış, geceleri s0- kağa çıkmaz olmuş, şehirde bir eşkiya çetesinin hüküm sürdüğü kanaati bâsıl olmuştu. Her gece birkaç kişinin evi soyuluyor, yahut biri 8i- dürülüyor, o herhalde © gece meş'üm kanadını şehrin üÜze- rine açar açmaz, esrarengiz birtakım vak'alar oluyordu. Polis Okuvvetleri (o takviye ediliyor, otaharriyata © kuvvet veriliyor. Nihayet büyük bir çete arıyan zabıta 16 yaşında genç bir (omektepliyi (elde ediyor ve yapılan tahkikat dört aydanberi şebri endişe içinde (yaşatan hıruz çete- sinin bu gençten ibaret ol duğunu gösteriyor, Bu genç şehrin maruf aile- lerinden birinin oğludur. İs- mi Michael Burke dir. Delikanlı o gündüzleri, bü- tün mektepli © arkadaşları gibi tabii bir talebe hayatı yaşıyor, akşam saat onda Jmutlaka evde bulunuyordu. Bu dört ay içinde ailesi Efganlılar Hariçten Silâh Ve Cep- hane Getirtiyorlar Peşaver, 19 (A.A) — Efga- nistan Harbiye nezaretine alt silâh ve mühimmat ile dolu 32 kamyon Kâbile hareket etmiştir. Bir Yangın Faciasi Zafranbolu, ( Hususi ) — Ulus nahiyesinde bir yangın çıktı, altı ev kül oldu, alevler arasından kaçamıyan ibtiyar bir kadıncağız da kurtulamıya- rak feci surette yandı, bir gün bile çocuklarından şüphe etmemişlerdi. genç Burke mektebe devâm ediyordu. (o Yalnır © günden güne eve geç gelmiye baş- lamiştı. Babası; — Nerede kaldın oğlüm, diye sorduğu zaman ekseriyetle şu cevabı alırdı; — Komşunun (tavuklarile-. meşguldüm. — ii Yahut, e — Bakkala çıraklık ediyor- dum. Geçen o kânunuevvelin bir yağmurlu günü (mekteptep muallimi ona bir kelimenin im- lâsım sormuş. Delikanlı bilme- miş. İkinci bir kelime sormuş, yine cevap vermemiş. Nihayet hoca kızmış ve “kedi, keli- mesinin de imlâsını bilmiyor musun?,, Diye sormuş. Burke ayağa kalkmış, kapu- yu açmış ve çıkarken, — Kedi sana derler, diye bağırıp kapuyu muallimin yü- züne kapamış ve kaçmış. O gece şebrin muhtelif ta- raflarında birkaç hırsızlık vak'- ası oldu. Bir de otomobil çalı- Bıp şehrin haricinde bırakılmış bulundu. Dolandırıcılık * 4 Milyon Franklık Elmas Çalındı Anvers, 19 (A.A) — Bir elmas taciri, kendisine Mad- rit milyonerlerinden M. Largo- nun oğlu süsünü veren birisi tarafından dolandırılmıştır. Do- landırıcı o 4,595,000 franklık elmas ve inci almış ve muka- bilinde de İspanyol bankaları Üzerine iki milyonluk iki çek vermiştir. YAR TAŞ Kü; hirsiz 4 ayda şehirden 6 otomobil çalmıştı... Her gece bu Jhırsızlıklar “| tevali etti, Bir iki ay evveline kade—” Sabah gazeteleri, (geceki zabıta vak'alarını liste halinde neşre başladılar. O geceler rarhında çocük evine geç geldi. Fakat ailesi bundan “dolayı şüpheye düş- medi. Çünkü oğullarına em- niyetleri vardı. Fakat (hırsızlıklar (devam etti, (o Polis (o kuvveti mesai saatini günde sekiz saatten 12 saate çikardı. Aradan bir iki ay geçti, Bir gece şehir halkından biri otomobille şehre girerken bir genç taafından ani bir taar- ruza uğradı. Otomobili dur- durdu, genç otomobile atlıya- rak onu soymıya başlayınca yolcu ruververini çekti ve ateş etti, O gece Burke annesine babasına selâm (vermeksizin yatağına yatti. Ertesi sabah annesi oçocuğunun o Üzerinde kan lekeleri görünce merak etti, Fakat Burke kolunu ha- fiçe incittiğini, merak edecek birşey olmadığını annesini tatmin etti, Birkaç gece sonra yine böyle bir vak'a oldu, ve genç Burke Meb'uslar Münakaşadan Sonra Biribirini Dövdüler.. Berlin, 19 (A.A) — Thurin- gen Diyet Meclisi, komünistle- rin verdikleri fesih kararını reddetmiştir. Bu (o baptaki (o müzakereler müfritler ile sosyalistler ara- sında şiddetli arbedelere 36- bebiyet vermiştir. Bir Casusun İdamı Belgrat, 19 (A. A.) — Ge- genlerde idama mahküm edi- len bir cas mahpushane avlusunda asılmıştır. söyliyerek Gece genç bir kadınla şehre giden bir yolcu birdenbire esrarengiz bir tabanca karşısında kalınca şaşırmıştı... 7 eve İkinci bir yara ile döndü. Birkaç gece sonra oto- mobilini durdurmak (İstediği bir adamı kurşunla öldürdü. O gece eve biraz sinirli av- dete mecbur oldu. Nihayet bir gece Ayan azn- sudan birinin evinde bir bırsız yakalandı. Bu bırsız 16 yaşında genç bir mektepli idi. Hırsızlar küçük mektepli- ye evvelâ ehemmiyet verme- diler. Polisin biri gence: — Baban ( İşitirse © çok müteessir olacak, meye bu fena yola girdin? dedi. genç: — Ya... adam öldürdüğü- mü söylersem babam ne yapar? diye cevap verince iş büyüdü. Genç bütün © yaptıklarını itiraf etti. Üzerine tevkif edilip mahkemeye ve- rildi. o Çaldığı bütün eşya komşusunun evinde bulundu. Delikanlının komşusunun ka- rısile gizli münasebette bu- lunduğu da anlaşıldı. Şimdi O mahkemededir. Ve bütün şehir halkı mahkemenin başlamasını beklemektedir. Asker Paraları İş Bankası Ailelerine Mecanen Gönderecek Haber Aldığımıza göre İş Bankası bütün ordu mensup- larının paralarını kendi şube- leri vasıtasile mecanen sevket- miye karar vermiştir. Bankanın İstanbul şubesi bu karar hak- kında kolorduya malümat ver- miştir. Karar dünden itibaren tatbika başlanmıştır. Bu suret- le bütün zabit ve neferlere ait paralar bedava gönderilecektir. Bunün Haziran 22 ——— m — — — —— —— N e | Peşte'de Sergiden Sonra Kalan İntibalar Bazı Propaganda For- müllerimiz, Bugün Macar Lisanına Bile Geçmiştir Peşte sergisine iştirakimiz ve bu sergide elde edilen muvaffakiyet gösterdi ki harice kendimizi tanıtabilmek, bu gi- bi beynelmilel hadiselere ka- rışmakla mümkündür. Bu Muvaffakiyetin başlıca amili sergide Türklüğü temsil vazifesini (Oüzerine (alanların Türkiye hakkında o malümat vermek, — ziyaretçileri (o tenvir etmek için kullandıkları usul dür. Mimarisi Mimar Sedet, propaganda tabloları istatistik mütehassısı İsmail Hakkı B. ler tarafından vücude getirik meleri, mesela gerek rejim inkılâbı, gerek eski ve yeni hayat, gerek mahsuller hak- kında kuru malümat vermekle iktifa) etmemiş, bunlar 1 mu kayeseli tablolar halinde ve resimlerle (tesbit etmişti ki hasıl ettiği tesir itibarile çok muvaffak bir netice vermiş oldu. Meselâ “Hazreti Hava, Haz- reti Ademe incir elma değil ir inciri vermişti, sözü, Meşhur Adem ve Havva sahnesi şimdi Macarların dillerine des” tan olmuş bir cümledir. Me carlar söylüyorlar : Türk incir” lerinin methini yapmak için bundan daha mükemmel bir formül bulunamazdı. “Türk halısı almak tasarraf etmektir. ,, Sözü de bugün 3i hinlerde yer etmiş bir reklâm şeklidir. (12) bin lira ile işti” rak edilen bu sergi, emsalle” rine nisbet kabul etmiyecek bir varlık ve muvaffakiyet nümunesi| olarak gösterilmeli” dir. İlk teşebbüsile bu derec9 muvaffak olan serginin müret” tibi Tasarruf Cemiyeti, istik” balde daha çok güzel şeyle yapabilir, Mi Kıymetli Vesıkalar !. Adana, (Hususi) — İstanbuk da paçavra | fiatına satıla” kıymetli vesikalar gibi bur# daki evrak mahzenlerinde ye lunan eski kâğıtlar da Sey? nebrine döktürülmüştür.