1 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

H “tün cadde ve e e ga k _t 4 Sayfa Hariçte Neler Oluyor? İspanyada İntihabat Gürültüleri Cümhuriyetçilerle Sos- yalistler Büyük Bir Zafer Kazandılar. Madrit, 28 (A.A.) — İntiha- bat esnasında şimdiye kadar ehemmiyetli hiçbir. hâdise ol- mamıştır. Taşrada yaptığı bir devir seyahatinden avdet eden M. Lerroux Madritte ortaya çıkan fesat tertibatı şayiala- rında Badajoz valisi uasıtasile - haberdar edildiğini söylemiştir. İspanyada — İntihabat Madrit, 28 ( A.A.) — Son gece büyük bir faaliyet içinde geçmiştir. Cümhuriyet ve sos- yalist bayraklarile — süslenmiş olan otomobiller şehrin başlıca caddelerini dolaşmışlardır. O- tomobildekiler. intihabat pro- pagandasını — muhtevi okadar çok risaleler atmışlardır ki bü- sokaklar, bun- larla örtülmüştür. Hâdise olarak yalmız - birta- kim şiddetli 1aünakaşalar ol- muş ve birtakım — intihabat risaleleri yığın halinde yetirile- rek yakılmıştır. Umumi meydanlarda hati ler nutuklar söylemişlerdir. Bu hatipleri ' dinliyenlerin miktari pek çoktu. En ziyada faaliyet ler, Cümhuriyetçi sos- m radikaller olmuştur. M. Zamora, sıralarını bek- | lemekete olan diğer münte- hiplerin arasına girerek saat 18,15 te sırası geldiği vakit reyini vermiştir. Bir Hâdise M! Lerrouks, reyini saat 10 vermiştir. Sabahleyin — vukua ıılq hâdise Pon Valleocas ünde zuhür - etmiştir. Rawon dairei rahaniyesi rahibi Gonzalor — Vunor, bir za- mandanberi - civardaki — ahali tarafından reyleri satın alma- ğa toşebbüs etmiş olmakla itham ediliyordu. Mumaileyh, kilisede cümhuriyetçi — birta- kım gençleri baştan çıkarmıya u en yakalanmıştır. Bu- nun Üzerine kilisede bir rezalet olmuştur. — Sivil — muhafızlar vak'a mahalline yetişmişse de halk, kaçmıya uğraşan rahibi kovalamış, yakalamış, dövmüş ve toz toprak içinde yuvarla- miş ve ayakları ile çiğnemiştir. Müsademeler Madrit, 28 (A. A.) — Bazı eyaletlerde intihabat münase- betile birtakım hâdiseler ol- duğu haber verilmektedir. Va- lence eyaleti dahilinde Vor- =ı da aksiyon nasyonal teş- tına mensup aza ile cüm- huriyetçi — sosyalist koalisyo- nu — mensupları — arasındaki bir çarpısmada bir milliyetçi ölmüştür. Kim Kazanıyor Barcelone, 28 (A.A.) — Mi- ralay Macia'nın reisi bulundu- ğu Cümhuriyetçi fırkanın bariz bir galebe kazanacağı zanno- Tunmaktadır. Gürültüler Arasında Madrit, 28-(A.A.)- Bask milli- yetçileri cümhariyetçilerin klübü- ne hücum etmişlerdir. Bir kişi ölmüştür. Muhtelif. yerlerde - (11) kişi öl- müştür. * Bir Kişi Daha Öldü Saint-Sebastien, 28 (A. A) — Cümhuriyetçilerle Prens Don Jaim taraftarları arasında bir sonun- Sinirli Çocuklar Nasıl Terbiye Edilir?| Annelerin en müşkül idare ettiği çocuklar, sinirli çocuk- lardır. Çocuk, asabi olduğu için, annenin tazyikı altına girmez, hırçınlaşır. Çocuk hır- çınlaştıkça, anne asabileşir.. İkisi de şayanı tedavi bir hale gelirler. Sinirli çocukları idare için yapılacak ilk iş, üzerine kollu bir keten gömlek giydir- mek ve toprağın içine sab maktır. Çocuk açık havada toprakla — çamurla — oynasın, kazsın, üstünü başını kirlet- sin, pek çok anneler, çocu- ğun elbisesi kirlenmesin diye toprakla oynamasına müsaade etmezler. Halbuki, sinirli çocuğun âsa- bını açık hava, ve tabiat içe- risinde oyun kadar hiçbir. şey dinlendirmez... Sinirli çocuğu oda içerisinde oynatmak, onu bir kat daha sinirli yapmaktır. Odanın içerisi, bir oyuncakçı dükkânı kadar oyuncakla dolu dahi olsa, âsabını dinlendirmiye kâfi gelmez. Güneş ve yağmur çocuğu dışarıda tutunuz. Ço- cuk akşam içeri girdiği zaman kirli gömleğini çıkarır, gürel bir banyo yapınız. Yaz Şapkası Bu Seneki Moda Yaz şapkalarında geniş ke- nar günden güne daha xziyade revaç bulmaktadır. Bu sene pek beyenilen şapkalar hak- kında bir fikir edinmek ister- seniz bu modeli tetkik ediniz. Yaz Yçmeklerî Makarna salatası; 1 — Soğan 1 — Yeşil biber 1 — Hiyar Bir mıktar kırmızı turp Bir çay fincanı makarnaya soğan, hıyar, biber ve turpu ufalayınız. Makarnayayı haş- ladıktan sonra bu piyazın Üze- rine — döşeyiniz. Makarnaları ufalayıp haşlayınız. Makarnayı salatanın Üzerine döşedikten sonra Üzerine manyonez dökü- nünz. Üzerini yuvarlak kesil- miş domates dilimlerile süsle- yiniz. » * Balık ve makarnalı börek Makarnaları iyice haşlayınız. Balığı da haşladıktan sonra derisini ve kılçıklarını ayıkla- yınız, Tepsiyi yağladıktan sonra üzerine bol peksimet tozu eki- niz. Makarnaların yarısını dö- iniz. Süt ve unla bafif ko- SON - POSTA FEYZE AZ ELBİSELERİ VE DENİZ MAYYOSU | £v Kadını Si b Bu Zamaiııfa Da Görücü * HLA ni İle Evl&üı' kabahati yükliyecek bir adam ararlar. Her insan kusursuz- dur. Yaptığı işler mükemmel- dir, hata olursa saik başkia; | sıdır. Ekrem Ferdi Beyiâ d bü meselede kabahati yoktür, annesi meş'üldür. — : Bakınız mesele nedir. Gedik paşada — oturan Ekrem Bey bir dairede memurdur. Bun- dan beş sene evvel evlen- mek arzusuna düşmüş, annesi görücü gezerek bir kız beğen- miştir. Kızın ailesi mutaassıp olduğu için kızı görememiştir. Evlendikten sonra kızı sevme- miş, osarışın istermiş, kız kırmızı saçlı çıkmış. O zayıf istermiş, kız şışman çıkmış. Annesi — kızin saçlarını sarı görmüş. Ozaman — zayıfmış, şimdi şişmanlamış... Tabiatleri- de hoşuna gitmemiş. Binaen- aley şimdi bedbahtmış. Fakat bütün kabahat annesinde imiş. Şimdi kadını boşamak istiyor- müş. Benden akıl sorüyor. Gördünüz mü ya?.. Bir ka- dinin saçlarının sarı veya kir- mızi olması insanı bedbaht eden mühim bir sebeptir. Za- yulanmış bir terbiye pişiriniz, Makarnaların üzerine balıkları döktükten #sonra beyaz ter- biyeyi de dökünüz. Kalan makarnaları da döşeyiniz. Ta- yada kızdırdığınız. yağı ma- karnaların üzerine haşlayınız. Üzerine tekrar peksimet tozu dökdükten sonra çalkanmış İki yumurtayı sürünüz, fırına sah- nız. Makarnalar bafif kızar- dıktan sonra çıkarınız, *;d’ , !> 4x gp Emprime kürepten - ya- pilmiş — bir genç kuz elbisesi, rTengi ende ve büsittir. Şişmenlik; gürellik, Çir- Minlik, ailenin saadet temelleri oldukça, hiçbir. insanın mes'ut 'ölmasına imkân yoktur. ; Efendi, aile saadeti, buka- gar : basit bir iş değildir. Çar- şıdan bir gömlek satın almı- yorsunuz. Rengi mavi veya sarı diye düşünmek — için, kadının. bu gömlek kadar basit olması lâzımdır. Tablat- leri hoşuna gitmemiş... Kaba- hat annesinde imiş. Kabahat ne kırmın — saçlı kızda, ne de annededir. Hiç tanımadığı bir kızla yuvaya girmeyi kabul eden adam, ta- Kini lotaryaya bağlamış de- mektir. Lotaryada hak ve ka- bahat yoktur. Ne çıkarsa bah- tına, Alle saadeti ne gömlek ne de lotaryadır. Onu kendin görür, kendin beğenir, kendin alırsın. Saadetini başka ellere bırakanlar — kimseyi — ittiham edemezler.... Kör dervişler, asasını taşa vuracak yerde çamura - batırı renleri değil, kendilerini itti- ham ederler.. Bu işte kurban edilecek biri varsa, o da bu- raya kör derviş gibi giren Ekrem Beydir. Hanımteyze PATRON KUPONU Karilerimizin gösterdiği ar- zu Üzerine — (7)İnci — sayfaya makledilmiştir. Oradaki patron kuponlarını toplayacaksınız. Diaz yaSiLERİ Ve Denti MAYYOSU | Neler Bilmelidir? Büftek ve pirzolayı nasıl yumuşatmalı? Büfteğin etrafındakl deriyi çıkarınız. Büfteği tavaya kc- yup bir defa ateşten . altını üstünü —geçiriniz. Fakat ne kanını, ne de yağını koyver- meden hemen çıkarınız. Bü - teğin altına, üstüne yağ süri- nüz. Et, sıcak olduğu iç'n yağı emer, Büfteği ıskaran'n üzerine koyunuz, ateşten ilâ üç santim yüksek — tutunuz, Alevi tedrict çoğaltınız. Büft.- ğin Üüzeri kızarıncaya kadu> ateşte tutunuz. Sonra çevirip öteki tarafını kızartınız. Haff kızardıktan — sonra — tuzunu biberini ilâve ediniz. Badehu ateşi hafifletiniz. Büfteğin bu suretle Üstü kızarır, jçi kır- mızı ve kanlı olur. Daha , bir | iki dakika hafif ateşte . tutar- sanız, hem pişer, hem de kırs | mızılığını kaybetmez. - İyice piş- || tikten sonra tekrar üzerine yağ sürünüz. Akan yağ ve kanın | zayi olmaması için, skarasının ! kenarından : bu suyü tabağa | alınız. Büfteklerin üzerine dö- künüz. Pirzolalar da bu şuret- le pişerse yumşak olur. BLÜZ ' Müsabakamız .Blüz müsabakamız bitmek üzeredir. Şimdiye kadar bu müsabakaya iştirak etmemiş olan karilerimiz, çıkan blüz resimlerini havi nüshaları ida- rehanemizden — tedarik — ede- bililer. Bedava blüz sahibi olmak isterseniz bu müsabakayi takip ediniz. On beşinci blüz çıktıktay sonra bu resimleri kesecek, en ziyade beğendiğiniz üç resme ait kuponlara işaret koyarak idarehanemize gön- dereceksiniz. Gelen — cevaplar - tarafımız- dan tetkik edilecek, en ziyade beğenilen Üç blüza rey veren kariler arasında kura çekile- cek ve üç karle bedava üç blüz yaptırılacaktır. Bu müsabakamıza taşra ka- rilerimiz de iştirak edebilirler. Kuponu (7) inci sayfamızda bulacaksinız. Bir Garabet Nümunesi Karnında Kâğıt Aranan Bir Eşek Hikâyesi Uzunköprünün Hamidi. ye Köyünde İşitilmemiş Bir VEE! Oldu 15 haziran tarihile Uzunköp- rüden aşağıdaki varakayı aldık: “ Uzunköprünün Hamidiye köyündeki jandarma karakolu- na davet edildim. Karakol Ku- mandanı Cemal Ef. dedi ki: in eşeğin karakola girerek mühim evraktan birini yedi. Yenildiği söylenen evrak yarım tabaka üözerine yazılmış, muamele görmüş, resmi ve mühürlü bir kâğıttır ki tam orta yeri toparlak bir şekilde koparılmış bulunüyordü. Merkep getirildi, Cemal Ef., köylü huzurunda şöyle hitap etti: — Bu evrak mühimdi. Bu eşek © evrakı yemiştir. Kesip, karnını arıyacağım. Filhakika merkep kestirildi, karmı yarildı, kâğıt parçaları arandı. Merkebi kesen jandar- ma Bektaş EF.; arıyan da köy- “den Ahmet ağadır. Ve hakikaten garip bir -iştir. Bu- hâdise üzerine Adliyeye müracaat ederek dava. ikame ettim: Şaşınız ve şaşarak öğ- reniniz ki bir eşek karakola giriyor, birçok resmi evrak arasından bir mühimmini seçi« yör ve yiyar. , Uzunköprünün Hamidiye köyünden * Mustafa oğla bir :îıu Ama ustafa Biz, bu hâdiseye inanmadık, Lüleburgaz muhabirimiz Nüri Bey vasıtasile tahkik ettirdik. ;dnhıbirîmiı, malül Müstafa oğlu Mustafa Efendi ile gö- rüşmüş ve hâdisenin. doğru- luğunu tesbit etmiştir. Bize, şu mütemmim malümatı veriy: " Mustafanin merkebi kirda otlarken- yağmur - başlamış, merkep te ©6 sırada içinde kimse — bulunmıyan — karakola girmiş. Aynı zamanda - Hami- diye köyünden domuzcu Mus- tafaya ait evrak kaybolmuş. Cemal çavuş, bu evrakı mer- kebin — yediğini — zannederek kestirip karaını aratmış ise de bulamamış. Bunun üze- rine merkep sabibi (136) kus rüş sarfederek dava açmış. Evvelâ bu adamı deli zan- netmiş ve istidasını kabul et- mek istememişler. Sonra na- hiye Mmüdürü Mazhar Beyin tavassutile iki taraf barıştırıl- mış. Cemal çavuşun, — merkep için On İira vermesi kararlaş- tırılmış. Fakat Çavuş Ef. Kır- J ca Salih köyüne becayiş etti- rildiğizden 12alül Mustafa hak- kımı alamamış. Aymı zamanda merkebi kesen jandarma Bektaş Ef. de beca- iş edilmiştir. Ortadan kaybo- İy.n evrakın merkep tarafından yenilmesi mümkün olmadığına göre meydanda tetkik ve ta- kibi icap eden şayanı dikkat bir kesilen merkep, bir da ortadan yok olan evrak mese- lesi var demektir. | Şu hâdiseye nasıl hayret etmezginiz? Karpuz Ve Kavun Uzunköprü, (Hususi) — Ha- yat burada ıhtık(Hçı ucuzluyor. Meyve boldur. Yakında kavun ve karpuz da piyasaya çıkacak- tır. Bu sene bostan mahsulü boldur. Ekin orakları da başla- dı. Fakat heryerde olduğu bi malt buhran burada şid- tle hissediliyor. Fıstık Hastalığı Ayıntap, (Hususi) — Fıstık ağaçlarında tehlikeli bir hasta- lık başgösterdi.