30 Haziran 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

30 Haziran 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

| | | | | | | | ! TELEFÖN: MÜDÜRLÜK — 20203 NÜSHASI HER YERDE 5 Kr. B0 Haziran 1931 S TÜT ALI No. 333 Bakıröyün Son Posta DARE: İSTANBUL NURUOSMANIYE ŞEREF SOKAĞI HERGÜN NEŞROLUNUR —a dür: Halk bununla lır: Halk bununla İşitir e 10 in Liralık Bir âs Bulun(îu Kayseri-Ulukışla Ha ttında Yolsuzluk İddiaları Var|!!0 Bin Liralık Yapılan 47 Şimendifer Köprüsü ihntitas Şartlara Uygüun Olmadığı İçin Teslim A Ankara, 29 (H.M.)— Hükü- met bundan bir müddet evvol Kayseri - Ulukışla demiryolu- nun inşaatini —ihale etmişti, İşin çabuk - bitirilmesi matlup olduğu İçin, ihale fiatının ve faizinin diğer hatlardan olduk- ga yüksek olması mecburiyeti karşısında bile kalinmıştı. Fakat bu işi üÜzerine alan Jülyos Berger Şirketi hükümet tarafından yapılan fiat ve para fedakârlığına rağmen bu işi el'an intaç etmemiş, yani hat- tın inşasını bitirmemiştir. Yap- tığım tahkikata göre bu hattın kısımlara ayrılan inşaatını Üüzere lerine alan bazı müteahhits lerin isimleri burada hayretle zikredilmekte ve bu arada bazı rivayetler de ilâve — olun- maktadır. Bu rivayetler inşa- atın bu müteahitlere ne suret- Nafiada Tasarruf Ankara, 29 (Hususi) — Ta- sarruf dolayısile Nafia Vekâleti bazı mühendis ve fen memur- larını kadro harici bırakmıştır. Alman Nazırları Berlin, 29 (Hususi)— Başve- kil ve Hariciye nazırı Paristen sonra İtalyayı da ziyaret ede- geklerdir. lınmıyacak, Deniyor.. T İi Dö ” Julgus şirketinin son demiryölu inşaat faaliyeti le ihale edildiklerine dairdir. Fiat fazlalığına rağmen iş- lerin istenilen vasıflarda olma- dığı ve hatta şirket tarafından hat güzergâbında yapılan (47) şimendifer köprüsünün muka- velenamede tesbit edilen şart- lara uygun bulunmadığı — için kabul olunmıyacağı da söyleni- mektedir. Geza Usulü Kanunu Ankara, 29 (Hususi) — Ad- liye Encümeni cera usulü mu- hakemesi kanununda yapılan tadilâtı müzakere etmektedir. Encümen bir maznunun hâkim huzuruna yakalandıktan 24 saat sonra çıkarılması mecburiyetini kabul etmemiş, bu işi tahki- I katın sonuna bırakmıştır. Apartımanlar Dile Geliyor İktısadi buhran şikâyetlerine devam — eden İhşaat gösteri- vor ki, memle- kette para ka- zanılıyor. — Fa- kat bu para işletilmiyor. Toprağa tahvil olunuyor. Ka- zanan ve bu ka- zan dıklarını binaya — tahvil edenler — kim- lerdir ? İşte bir müddetten beri devam — eden bu resim silsi- lesi, size, bunu öğretecektir . Bu resim, Meşrutiyet ma- halle ve cadde- sinde, Kışla s0- kağında (88) numaralı ( Çi- turi) apartıma- hinin — gösteri- yor . Kâğıt tHicoari Çiturl El. Hentz beş dalrdsi ve rağmen mütemadiyen | BİR KAHPELİK Bir Köyün En Çok Sevdiği Bir Genci Öldürdüler Kozan, (Hususi) — Bu civar- da Ayşe hoca köyünde bir cinayet oldu, köyde çok sevilen Veli Efendi isminde bir genç öldürüldü. Katil meşhur sabır kalılardan çolak Mustafadır. Hâdise şöyle geçmiştir: Veli Ef. gece evinde uyur- ken Çolak Mustafa gelmiş, uyandırmış ve: — “Beni düşmanlarımla ba- rıştır,, teklifinde bulunmuştur. Veli Ef. bu teklife henüz cevap vermeden Çolak Mustafa bera- berce aşağı inmelerini söyle- miştir. Veli Ef. aşağı ineceği sırada karısı ; “Aman Ef. içimde bir korku var. Bu adamla yola çıkma.,, demiş, Fakat dinlete- memiştir. İkisi birlikte köyden on dakika kadar ozaklaştıktan sonra orada pusuda saklı bulu- nan — Mustafanın arkadaşları birdenbire meydana çıkmışlar ve başta Çolak Mustafa olduğu halde silâhlarını çekerek Veli Efendinin vücudunu delik de- şik etmişlerdir. Çolak Mustafa ile şerir ar- kadaşları yakalanmadı. Takip ediliyorlar. Harcırahlar Azaltıldı Ankara, 29 (H. M.) — Harr isminde biy Ruma alttir. 11 dalresi vardır. odası vardır. cırah — Kanununun — muaddal şekli meclisten çıkıncıya kadar yol ve alile masrafları için tar lsqnuiklrıııo bir. talimatname yapılmıştır. — — — — — —miüm aüi Ü Zi GÜ LTÜĞ ÜÖ ĞEÜTEÇE aa e ea Bakırköy Malmüdürü Nail Bey Dün Akşam Tevkif Edildi. Bizi Kemiren Afet: VEREM Nasıl Kemirmesin Ki... Elde (2) Dispanser Var Merdivenlerden İnen Bir Kadın, İçin, İçin Maliye müfettişleri Bakırköy | -Ağlıyordu. “Niçin Ağlıyorsun?,, Diye Sordum Malmüdürlüğünde bir aydan- beri tahkikat — yapiyorlardı. Neticede (110) bin liralık açık çıkmış, bu parayı Malmüdü- rünün ihtilâş ettiği anlaşılmış , ve müdür Nail B. dün saat beşte tevkif olunmuştur. Yaptığımız tahkikata göre hüdisenin — esası ve içyüzü şudur : Şehrimizde maaş cüzdanı saraflığı yapan tefecilerden birisi malül gazilerden — bir kısmına borç para vermiş, buna mukabil onların maaş elizdanlarını kendisi almıştır. Bu iş için Noterde mukaveleler yapılmıştır. Fakat bu tefeci saraf günün birinde Bakırköy “Malmüdürü Nail Beye giderek “elindeki cüzdanların on sene- liğini almıya teşebbüs etmiş, neticede İş olup bitmiş ve alâ- kadar malüllerin hiç haberi yokken on senelik maaşları deve olmuştur. Nihayet maaş sahiplerinin şikâyeti — Üzerine tahkikata başlanmış ve mesele meydana çıkmıştır, Malmüdürü Nail Bey dün müddeiumunilik tarafından ikinci istintak dairesine gönde- rilmiş, orada ifadesi alındık- tan sonra tevkifhaneye gönde- rilmiştir. İspanyada Yeni Karışıklıklar başvekil Zamora, nutuk söylüyor ( Yazısı 4 üncü sayfamızda ) Yeni Bulgar Kabinesi Sofya, 29 (Hususi)— İntihe- batta kaybeden kabinenin Şi günlerde İstifasını vermesine intizar olunuyor. Yeni kabiney: M. Malinof teşkil edecektir. YAZAN: Meliha Avnl Bu çocuklar, işte bu lâğam Başında oynuyorlar Verem, cemiyetimizi kemiren afetlerin başında geliyör. Doktor- lara' sorarsanız, bü hastalığın ne korktnç'Birgey oldağulu; ” metalük ketteki tahribatının ne derece müthiş olduğunu hayretle öğrenirsiniz. “SON POSTA, biraz da ihmale uğrıyan bu afetle mücadeleye karar vermiş, muharriri Meliha Avni Hanımı bu hususta tetkikat yapmıya memur etmiştir. Pu sütunlarda birkaç gündenberi çıkan yazılar, işte bu tetkikin mahsulüdür. Meliha Hanım, bugün de hastalıklı bir alle- nin balini anlatıyor: * Ertesi sabah, tekrar ' Yemiş iskelesine ” yollandım. — Kızgın bir güneş, eritici hararetile et- | rafi kasıp kavuruyordu. Tram- vaydan inince Eminönü ile Yemiş iskelesi arasındaki me- safeyi kaç saniyede kısalttığı- mi bilmiyorum. Fakat otobüs- lerin bulunduğu yere geldiğim zaman yorulduğumu hissettim. Başımı nereye çevirdimse her gözümün ilişliği yerde balık başları, kocaman fare ölüleri midemi bulandırıyordı. Havasına balık, pastırma, ölü fare koku- ( Devamı 6 ıncı sayfada ) l Bir Müracaat ı Verem — Şu istidamı lütfen munmeleye koyar mısınız ? Memur — İstidayı okur: “ Efendim, Türkiye Belediyele- rinden gördüğüm nezaket ve müsamaha ürerine, memleketinizde Iyice yerleşinek İçin Türkiye tabllyetine kabul edilmemi rica ederim. ,,