12 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

12 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün | eee | | Münderecatımızın çok- luğundan dercedileme- miştir. Yunanlılar Du;-— madan Çalışıyor (Baş tarafı 1inci sayfada ) için Yunanlıların tatbik ettik- leri usul şayanı dikkattir. Ba- kınız nasıl: Geçen sabah Atina şampi- yonu (Panatinaikos ) klübünün senelik kongresi toplandı. Ben de davetli olarak hazır bulun- düm, Klübün reisi beni kon- gre azasına takdim etti. Müzakereler oldukça gürül- tülü cereyan ediyordu. İdare heyetleri senelik spor faaliye- tini ve hesap işlerini munta- zam cetvellerle azaya gösteri- yordu. Bu kongrede benim nazarı dikkatimi en fazla celbeden tey, heyeti umumiye arasında gençlerin. bulmmaması — idi. Sonradan öğrendim ki, Yuna- nistanda spor yapan faal ara kongrelere iştirak edemiyor- lar ve klüplerin idari işlerile alâkadar olamıyorlarmış. Bu kararı federasyon değil, klüpler kendi aralarında İttihaz etmişlerdir. Bu usul hiç şüphe- siz yerinde ve çok doğrudur. Yalnız spor yapmakla meşgul olması lâzimgelen — gençlerin klüp siyaset dedikudusu ile uğraşmamaları hem kendileri, hem de mensup — oldukları klübün mefaati için elzem bir geydir. Darısı bizim klüplerin başına, * Size bazı maçları bildiriyo- rum: Ogün öğle Üstü kongre- den ayrıldıktan sonra Selâniğin Eraklis takımile Atinanın Enosis takımı arasında maçı seyre gittim. Bu maç Panatinakos klübünün sahasında oynandı. Saha cidden çok güzel, Dört tarafında muntazam tri- bünler var. Kapılarında bizim İstanbul stadyomunda olduğu gibi turnike yok. Fakat birer tane polis var ve bu tek polis herşeye kâfi geliyor. Ne hü- cum — eden, ne kapıları kıran, ne de biletsiz geçmek istiyen var, Enosis takımında artık te- kaüt edilen ve bir zamanlar fİstanbulda —Pera kulübünde muhacim oynayan Negrepondi de sağ açık oynuyordu. Bu oyunu son olarak oynuyormuş. Çünkü başka bir kulübe an- trenör olmuş. Maç oldukça seri, i takım da — muntazam oynuyor. Birinci parti 1-1 berabere bitti. İkinci partiyi seyredemedim. Derhal Pireye hareket ettim. Çünkü Pirede de ayni saatte Olimpiyakos takımı Etnikos takımı ile mü- sabaka yapıyordu. Olimpiyakos takımı kaleci, sol müdafi ve merkez muhacimlerinden mah- rum olarak oynuyordu. Oyun burada da seri ve muntaram. Neticede 1- 1 berabere kal- dılar. Saha burada da sulanmış. Burada şayanı dikkat gör- düğüm ikinci bir cihet hemen herkesin sporla alâkadar olma- sıdır. Teşkilâtları bizden mü-' kemmel, Şayet biz bu halde devam edersek yakın bir atide, | Balkan atletizm Olempiyadın- ] da sonuncu olan atletlerimiz gibi futbolcularımız da ancak Ş y : ğ konuşmayınız.., SURİYEDE Halkı Greve Teşvik Edenler Yakalandı Şam, (Hususi) — Komünist- lik cürmü ile maznun birkaç kişi mahküm edilmiştir. Bu münasebetle polis bazı yerleri aramış ve birtakım beyanna- meler bulmuştur. Beyanname- lerin altında (Suriye komünist merkeri) ibaresi vardır ve bu- radaki matbaalardan birinde basılmıştır. — Beyannamelerde Suriye hükümet erkânıma ve hâkimlerine — şiddetle hücum edilmekte, esnaf ve —amele umumi bir greve teşvik olun- maktadır. Kendi Kaçmış Ankarada Garip Bir Muhakeme Ankara, 11 (H. M.) — An- karanın Kılıçlar köyünde Fat- ma isminde bir kadın ayni köyden (Mehmet) isminde bir erkeği kaçırmıştır. Mehmet evli - olduğundan muhakeme edildi, fakat Fatma: — Sevdim, kaçtım, kaçır- dim, dediği için beraet etti. Mirastan Mahrum Bırakıldı Geçenlerde vefat eden Hidiv validesinin Mısırda açılan — vasi- yetnamesi etrafında malümat ver miştik. Hidiv validesi bu vasiyet- name ile torunu prens Abdülmü- mini mirastan mahırum bırakmış- tır. Sebebi de prensin on sene kadar evvel İsviçrede pederi aley- hinde beyanatta bulunmasıdır. bu dereceyi ihraz edebilecek- lerdir. Buradaki birinci sınıf takım- lar aşağı yukarı birbirinin âya- rı, Bizdeki gibi 13 ve 16 gok j lere tesadüf etmek kabil değil, * Yakında kumkapı kulübü- nün Atinayı ziyareti dolayısile buradaki Yunan güreşçilerinin çalışmadıklarından şikâyet edil- mektedir. — Bu mesele gazetelerde bilhas- sa gürültülü şekilde münakaşa edilmektedir. Ezcümle şu sa- tırları naklediyorum: “ Türkler muntazaman çalıştıkları halde bizimkilerin başında - öyle bir idare heyeti var ki şimdiye kadar idmanlara gelmesi için hiçbir güreşçiye bir davetna- ! me bile göndermemiştir.., | Size Kumkapılı güreşçilerle kargılaşacak Yunan güreşçile- | vinin resimlerini de gönderiyo- ruı:ı. 1 — Tramvaylarda- vatmanın durduğu yerde şöyle bir lâvha vardırı “ Vatımanla 2 — Trende, vaj gülkü “kaptanla yapmıya 'oktur. — Çünl vı;ı :2101 I’duı eden makini gö- rüşmek mümkün değildir. Şamda Bir Takım G'a:ı'p Ve * * Manidar Tezahürat Yapıldı Şam, (Hususi) — Bundan birkaç ay evvel Ağrı dağı hava- lisindeki Kürt isyanı üzerine Suriye hududu dahilinde bulunan | mahkemesi, Ereğli Osmanlı bazı Kürt sergerdeleri hükümet tarafından Şamda ikamete ınonlı şirketine ait tahvilât memur edilmişlerdi. Serbes - Bırakıldılar Suriye hükümeti birkaç gün evvel bu kararı refetmiş ve bunlara serbes bulunduklarını bildirmiştir. Bunlar arasında Sadet Haco Ağa, Emir Celâdet Bedir han ve Kadri Cemil Paşalar da bulunmaktadır, Haco ağa ile Emir Celâdet buradan ayrıla; gün Be- lediye azasından Ömer Şemdin Bey kendi evinde bu iki ser- gerdeye bir veda ziyafeti ter- tip etmiştir. Ziyafette bazı Arap edip ve alimlerile bura- daki Kürtlerden bir kısmı da hazır. bulunmuştur. Ziyafetin sonuna doğru da- vetlilerden Dirzor “l:ğf' ::- fettişi Halil Zerekli, doktor Muhsinelberazi ve Haco Ağa birer nutuk söylemişlerdir. | ler, Noler Söylemişler? 3 — Hayatta da mühim şahsiyetler kaj tanlara, makinlatlere benzerler. temas güçtür ve onlar bu sayede gunun bunun İz'acatından korurlar. Onlı EREĞLİ ŞİRKETİ faizinin 19009 senesi için yüzde 5, 1913 senesi için yüzde 4 olmasına karar vermiş ve bu Nutuklarda Kürtlerle Arapla- | çuretle lstinaf mehkemesi: tar rın tarihi münasebetlerine, eski dostluklarına ait bir hayli söz mahkemesi söylenmiş, bazı tezahürat ya- pılmıştır. Bunlardan başka Nafiz Gan- nam ve doktor Halit Bot isminde iki kişi de yirminci asrın milletler meselesine ver- diği ehemmiyetten bahsetmiş- Kürtlerin çok eski za- manlarda Suriyeye indiklerini, Suriye topraklarında — Kürtle- rin tarih! hatıraları hulunduğunu söylemişler ve Kürtlerin Suriyeli sayılacaklarını — ileri sürmüş- lerdir. rafından — nakzedilen bidayet kararını teyit ey- lemiştir. Şarkta Eşkiya Tenkili Vandan gelen malümata gö- re Şarkta sükün vardır. Tek tük kalan — eşkiyada imha edilmektedir. Tarihi Vesikalar Bulgaristana Götürülen Kâğıtların Kıymeti Verilen malümata göre ge- Davetliler dağılacağı sırada | çenlerde paçavra fiatına satı- ituk söylemiştir, -. İzmir Gazeteleri Millet Meclisinin Manevi Şahsiyetini Tahkir Etmiş Olmakla Zan Altına Girdiler Baş tarafı 1 inci sayfada ) 6'!0' yazı yazan Yeni ÂAsır gazetesi aleyhine Urfadan bir dava açacaktır. Ayni zamanda bu takriri imza eden ( 120) meb'us ta ayrı ayrı dairei in- tihabiyelerinde birer dava ika- mesini düşünmektedirler. Muhaliflerin bu kötü neş- bulunup — bulunmadığı — tetkik edilmektedir. Meclis riyasetinin bunlar aleyhine takibatta bu- lunmıya — müsaade — vermesi ihtimali kuvvetlidir. Haber Doğru Mu? Bu haberi okur okumaz doğru olup olmadığını düşün- riyatında — meclisin — şahsiyeti | dük ve hemen Ankara muha- maneviyesine tecavüz — evsafı | birimize sorduk. İşte son da- 'İster İnan, Ister İnanma! Hükümet bütçeyi tev- Pakal (50) tanesi dahile zine çalışırken — mühtelif | alınacaktır. Vekâletlerde azami tasar- ruf teminini esas olarak filhakika | Yenileri HHST SÜ ıı ve sefaretler mahdut birer nereden — neyi — kesmek mümkün ise kesti. Fakat bu karara ve bu kararın — tatbik - sahasına | konulmasına rağmen öğ- reniyoruz ki: Hariciye Ve- kâleti kadrosunda geniş mikyasta tebeddülât yap- mıya karar vermiştir. Bu cümleden Eğer dahile alınacak Polan memurların yerlerine gönderilmiyecek kadro ile idare edilecek- ler ise buna diyeceğimiz Fakat eğer dahile alı- macak olan 50 memurun yerine duhilden harice 50 memur gönderilecek — ve bunlara uzun boylu bi- |ver harcırah verilecek ise olarak | tasarruf kararının — tama- hariçte çalışmakta — olan | men tatbik edildiğine ey sefaret memurlarından (â- kari, İster İnan, İster İnanma! di Emir Bedirhan Küriçe bir | lan tarihi vesikalar Sofyada tasnif edilmiş ve kıymet tak- dir olunmuştur. Bunlardan bir kısmının çok mübhim olduğu anlaşılmış ve yalnız bunlara elli milyon leva kiymet kon- muştur. Kuduz Artıyor Son günlerde şebrimizde sokak köpekleri — tarafından ısırılanların adeni hayli artmış- tır. Bu köpeklerden birçoğu- nun kuduz. oldukları — anlaşıl- mıştır. “kikada aldığımız ce;ıp: nin hudut haricine çıkarılma- ları için — hazırlanan takrir aleyhinde yapılan neşriyat, bu takrire imza koyan meb'usları sinirlendirmiş ve — İzmir ga- zetelerinin bu — münasebetle yaptıkları — bücumlar, velki neşriyata inzimam edince, bu sinir gerginliğini büsbütün arttırmıştır. Bu daki- kada bilhassa “ Hizmet ,, ve “ Yeni Asır , aleyhinde çok kuvvetli bir cereyan — vardır. Maamafih bu iki gazcte âley- hinde henüz dava açılmış değildir. Şurasını da ilâve edeyim ki: Son neşriyatin, muaddel mat- buat kanununu tahfif etmeyi düşündüğü temin edi'en Baş- vekil üzerinde de aksi tesir yaptığı söylenmektedir. ev- Doğum Evi Himayeci Etfal — İstanbulda ilk defa olarak bir. doğum evi yapmıya karar vermiştir. Bu müessese Bakırköyünde l Ankara, 11 (H. M.) — Ha- ber doğrudur. Sekiz gazeteci- Sözün Kısası Biz İşimize Bakalım Akşam gazetesi yine söve dursun; bize “Terbiyesiz, ma- halle çocuğu, sarhoş, yangın- dan mal kaçıran çapulcu,, di- ye dursun; yeni Matbuat Ka- nununun çıkacağı bugünlerde yan hürriyetinin bin — türlü mahrurunu saya dursun, döke dursun; biz. onu karşılıklı sö- vüşmek — zevkinden — mahrum bırakacağız ve çirkin sözlere ayni kıymette cevaplar vererek matbuatın seviyesini en pes derecelere düşürmenin mes'u- liyetini onunla paylaşmıyaca- ğır. Çünkü yumruğunu midesine bastıran memleket, gündelik rızkına ait meselelerin hallini beklerken, münevver geçinen- ler arasında iğrenç bir söz döğüşü çıktığını görünce azapla ve nefretle ikl kat eğiliyor, kıvranıyor, inildiyor. Bozuk ağızların Üstüne tedip şamarı İndirmek üzere bulunan efkârı umumiyeyi işinde rahat bırakacağız erefimizle daha nanmazsa ve fazla meselelerile uğraşacağız. kü hummalı nabzını avucumuz da büyük bir aşkla ve büyük | bir. endişe ile tuttuğumuz memleket bize diyor ki: — Bırak onları, bırak, biz onları biliriz, leye Nerden Hnmakliet (Baş tarafı 1 inci sayfada| | 4 — Veremle mücad için şehirlerimizde kâfi d dispanser yoktur. Dokto dispanserlerin mücadele kı gâhı vazifesi gör yanda müttefiktirler, aleyh vilâyet hususf bütçı rine, mektep gibi, disp karşılığı da ilâve etm 5 — Sanatoryum m bir iştir. Fakat belediye ye bir sanatoryum yaplırıcı İstanbulun sanatoryum ya müsait metruk emlâkin bazılarına derhal vazıyet lidir. Bunlar arasında A; sahilinde eski haned bazı köşkler ve ar vazifeyi — muvaffakıyetle bilirler. Bunların — haricinde medeni memleketlerde gibi memlekette — b rem günü kabul ed O gün muhtelif propaganda vasıtaların caat edilerek halka bu | lıkla nasıl mücadele ede; telkin olunmalıdır. ü Hulüsa verem meselesi | memleket meselesi © * Hükümet ve millet bir vel bu müthiş düşmi harp açmak meckuriy gitmesine, neslimizin Pöği çöküp mahvolmasına mak demektir. Bu Korkunç düşmâ! mallleti ve hükümeti 4 Üğe davet ediyoruz.