29 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

29 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Yapanlar (Gümrük Memurları Ça- “nakkalede Üç Kaçakçı — Motörü Yakaladılar Çanakkale, (Hususi) — Ça- makkale gümrük muhafazasına memur — (37) numaralı motör, ihtiyat zabiti ve muhafaza me- muru Mustafa Efendinin idare- sinde olarak İnoz sularında karakol vazifesini ifa ederken kaçakçılık yapan üç Yunan — motörünü yakalamış ve motör- | ler Çanakkale gümrüğüne tes- | lim edilmiştir. Hacip Bargama - Kınık Maçı Kınık, ( Hususi ) 24 Temmuz cuma günü Bergımı Yeşiloba spor klübü ile Kımık sahasın: mık Altıntepe İd- man yurdu oyuncuları arasında hiç samimi cereyan etmiyen bir maç yapılmıştır. 23 nisanda ayni klübe, Bergama oyun- — euları kolay bir galebe çal- mışlardı. Kınıklılar bu defa — çalışmışlardı. Mukavemet gös- teriyorlardı. Onun için ğer— gamalılar biraz sertleştiler. F Bu sırada Bergamalı bir oyuncu hakem tarafından dis- | kalifiye edildi.. Bergama klü- etti. Yurtluların kaptanı Aziz B. de bu müdahaleye muka- | belede bulundu. Bu suüretle | İkinci haftaymın — bitmesine i otuz beş dakika kala iki gol atarak galip vaziyette bulu- | man Bergamalılar sahayı ter- kettiler ve hükmen mağlüp addolundular. İzmir Sahillerinde Kaçakçılık >Aldığımız malümata göre İzmir sahillerinde vasi mikyas- ta cigara kâğıdı kaçakçılığı mdıiını haber alan Tütün | di muhafaza — teşkilâtı | memurları, polis motörile ka- — çakçıları takip ederek Ali Ağa | billerinde, — k ada , ahi keksar (00 çuvalde mevcut (178128) ka- cigara kâğıdı yakalamış- lardır. Raşit Rıza Bey İzmir, ( Husus! ) — Birkaç gündür şehrimizde — bulunan Raşit Rıza Bey ve arkadaşları tarafından yakında — Elhamra ıılnnundı blıhç temsil veri- Tecektir Adanada Karpuz Bolluğu Adana, (Hususi) — Bu sene şehrimizde —karpuz — oldukça boldur. Fakat fiyatlar her ne- dense pahalıdır. Şimdilik — ok- kası beş kuruşa satılıyor. İzmirde Sıtma Mücadelesi İzmir, 27 (A.A.) — Şehrin bazı semtlerinde buşgösteren sıtma hastalıği için mücadele “ tertibatı alınmıştır. DOKUZUNCU PATRON KUPONU No. 3 Gazetemizde on beş günde bir yermekte — olduğumuz — Patronu bedava almak — İstiyorsanız, bu kuponu kesip saklayınız ve 1$ kupon toplayınız. — Patronlarımız- dan pek memnun olacaksınız. Patronlar neşredildikleri güz den itibaren İstanbal — karilerimlz bir hafta, taşra karilerimiz o gn içlade kuponlarını ” gönder- melidirler, Bu müddet geçtikten sonra kuponlar kabül edilmaz. [ KENDİ KENDİNİZE YAPABİLECEĞİN z İK v .lı'l ıî(;;z,_ıîeîîâ[ MI Ipud,a, Karız Ve bünün kaptanı İhsan B, itiraz baht Etmemek İçin Evlenmedim Evlenmesi İki Taraf İçin Felâket olan Kimselerle Evlenmeyiniz. Öyle tipler vardır ki ma- rizdirler, fazla hassastırlar, ge- çimsizdirler. Bunlar hiç bir- şeyden memnun olmaz, hiç birşeyi affetmezler. Daima is- tediklerinin yapılmasında ısrar ederler. Arzuları yerine geli- rilmeyince, bırçın bir çocuk gibi, etrafı kırıp dökerler. Geçen gün bu bedbahtlar- dan birine rastgeldim. Elli ya- şına geldiği halde bekâr kal- mış. Sebebini sordum. — İkimizi de bedbaht etmek istemedim, dedi. Ben — anlamadığımı edince izah etti: — Ben, dedi, geçimsiz bir adamım. Müthiş surette kıs- kancım. Gençliğimde — ailem beni rızam hilâfına evlendir- mek istedi, bir emrivaki yap- mıya çalıştı. N'ışınlımı bırakıp Avrupaya — kaçtım.. O gün bugün bekâr yaşıyorum, ev- lenseydim karımı — bedbaht edeceğim muhakkakti. O bed- baht olunca ben de bedbaht olacaktım. İkimizi de korumuş olmak için bekâr — yaşamayı tercih ettim. Bu adam, kusurlarını bilen şuurlu bir hasta idi. Fakat bazıları vardır ki bu kusur- larını — bilmezler. — Evlenince asabiyetinin geçeceğini Ümit ederler. Fakat evlilikten son- ra da geçimsizlik — başlayınca kabahati karda — bulurlar. Evlenmeden evvel dikkat edi- niz, bu geçimsiz. erkeklerden birine düşerek bütün hayatınız müddetince bedbaht olmayınız. Tabil, iki tarafı da bedbaht edecek derecede kıskanç olan- lar, bu hasta'ıktan kurtulabi- leceklerine hükmetmedikçe ev- lenmemelidirler. Kıskançlık aşkın bir teza- hürüdür. Fakat ifrata varınca merazi bir şekil alır ve o vakit bir felâket menbar olur. ihsas ANIMTEYZE İZ PLÜZ VE Iç ÇAMAŞIRI MODELLERİ İç çamaşırı, gömlek ve blüz model- lerinden birkaç nevi. Bunları basit ve ucuz kumaşlarla evde kendi ken- dinize yapabilirsiniz. ve blüz okadar teferrnatlı yapılmış- tır ki, modele bakarak yapılması lâ- zimgelen şeyleri bulabilirsiniz. Te- miz, ucuz, ve zarif iç çamaşırı yap- mak isterseniz bu mödelleri taklit ediniz. Bu modeller için yerli malı | ipek kumaşlar çok İyi gider. Artan kumaşlarınızla blüz yapabilirsiniz. Her gömlek Yaz için yapabileceğiniz kollu ve kolsuz elbiselerden bir iki nümune Mayonezi Koyulatmak için Mayonez yaparken — veya yaptıktan sonra sulanırsa bir yumurta sarısı daha ilâve eder ve bu defa tersine kabartmak- ta devam edersiniz. * Masa Örtülerindeki Lekeler Masa — örtülerinde bir leke olduğu zaman, örtüyü yıkama- dan evvel lekeyi çıkarmak da- ha doğrudur. Leke ne kadar taze iken çıkarılırsa © kadar iyi muvaffak olunur. Muhtelif lekeler muhtelif şe- killerde çıkarılabilir. Kahve lekesini çıkarmak için lekeyi yeri parmakla kaldırıp aşağısını elle sıkınız ve lekeli Her Ev Kadınının Bılmesı La-- zımgelen Bazı Faydalı Şeyler kısmın üzerine yüksekten lıuv vetle sıcak su dökünüz. Meyva lekesi de ayni suretle çıkarılır. Süt. kaymak lekesini çıkar- mak için, taze iken soğuk su ile yıkayınız. Mürekkep lekesini çıkarmak için, lekeli yeri süde veya tuz ve limonlu sıcak suya ba- tırınız. Demir pasını çıkarmak için tuz ve limon kullanınız. Et lekelerini sabunlu su ile çıkar- mak mümkündür. Çay lekesi için gliserin ve sıçak su kullanınız. Lekeli kıs- mı bir havlı üzerine yayınız, Üzerine gliserin, sonra da sı- cak su dökünür. Birşey kal- Kremi Çehrenize Uydurmalısınız Denizden Ve Güneşten Cil- dinizi Korumak İçin Neler Yapmalısınız ? Kadınlar vardır ki, tabiaten güzeldirler, — fakat ciltlerine bakmasını — bilmedikleri için çirkin görünürler. Yine kadınlar — vardır ki, aslen çirkindirler, fakat tuva- let yapmasını bildikleri — için bize güzel oldukları hissini verirler. Demek ki tuvaletin. mühim rolü vardır. Filhakika her kadın kulla- nacağı pııdvııuıı. kremin, kır- mıziın cinsini bilemez. Halbuki muhtelif ciltlere göre muhte- lif krem ve muhtelif pudra kullanmak lâzımdır. Meselâ — sarışınlar — kırmız alacakları zaman, portakal ve yahut açık gül -rengi kırmızı tercih etmelidirler. Pudraları beyazla şeftali rengi arasında olmalıdır. San'atkâr bir kadın bu pudra ile bu kırmızı tatbik etmek suretile azami neticeyi alabilir. Buğday renkli - sarışmlarla, hafif esmerler orta renkte pudra - ve kırmız . kullanmalı- dırlar. Koyu — esmerler - için pudra ve kırmızın renkleri de koyu olmalıdır. Cilt sert ve sıkı ise, koyu pudraya ihtiyaç vardır. Zarif ve ince tenler için hafif renkli pudra tercih etmelidir. Denize — gidiyorsanız, gü- neşte geziyorsanız, kullanaca- ğimz — tüvalet İevazımı — ta- mâamen değişir. Denize gi- derken kırmız. ve - gürmeniz, suda çıkmayan cinsten olmalı- dir. Bunları kullanmak — için ayrıca hususi fırçalar vardır. ebrede güneşin çil yapma- mışı için, ggüneşe çıkmadan evvel yüzünöze, bilhassa göz- lerinizin kenarına ve alnınıza krem sürmeyi unutmayınız. Bazı kadınlar krem kullan- mazlar. Bunlar kırmız sürdük- ten sonra yüzlerine soğuk su atarlarsa, çok iyi neticeler ala- l bilirler. ı Harici Haberler [ Almayada Mühim Müzakereler İngilizler, Fransızlara Karşı Soğuk Bir Vaziyet Alıyorlar Almanyanın vaziyeti hakkın- da gelen haberlerin hulâsası şudur: İngiliz ıBııv:kili ve Hariciye Nazırı Mösyö Stmson Ber-« linde bulunuyor. Harbiye Na- zarı Ceneral (Groner) ile gü- rüşmüştür. Bu mülâkatta Al manyanın Fransa ile anlaşa- bilmesi için yapılması zarur. fedakârlıklardan bahsetmiştlir. Alman buhranının neticesi olarak ortaya bir İngiliz mo- ratoryomu haberleri çıkmıştır. Bunun sebebi, birçok İngiliz altınının Fransaya akın etmesidir. İngilizler bu hbalden fena halde sinirlenmekte, Fransızlar ise bunun arz ve talep kaide- sinin bir neticesi olduğunu söylemekte, İngilizlerin Fran- sızları itham etmeleri haksız gösterilmektedir. Vaziyet vuzuhsuz ve karışık olmakta berdevamdır. Daves Kupası Cochet ile İngiliz Perry'nin yaptıkları son maç neticesinde Daves Kupasını Fransa kazan mış, Perry mağiüp olmuştur. Şili Buhranı Şilide vukua gelen buhran neticesinde — Reisicömhur M. İbanez istifa etmiştir. Yeni bir muvakkat hükümet teşkil olunmuştur. Bu buhran, Alman ve Amerikan bubranının bir aksi olarak gösteriliyor. Zira bu hükümetlerden biri azotu diğeri de parası ile Şilide nafiz bulunuyorlardı. İtalyada Hafta Tatili Ağustosun ilk pazarından itibaren halk için —üçüncü mevki vagonlardan mürekkep tenezzüh katarları tertip edi- lecektir. Herkes, hafta sonu tatili yapmıya teşvik edilmek- tedir. Zeplin Balonu Zeplin balonu, kutba mü- teveccihen Rusyadan hareket etmiştir. - Yirmi- — saat sonra Kutupta bulunacağını — balon kumandanı Ekner beyan et- miştir. Balonu, kutupta - Maligin buz kıran vapuru beklemek- tedir. Doktor Ekner, Rusyanın Graf Zeplin gibi — balonlar yaptırmak için Alman fabri- kalarile müzakerede olduğunu söylemiştir. İspanyada Vaziyet İpanyada Sevil eyaletindeki vaziyet sükünet peyda etmiştir. Komünist beyannamelerini hâ- mil birçok kimseler tutulmuş- tur. — Maznunların — davalarına askeri hâkimler bakmaktadır. Aragon yolu Üüzerinde bir bomba patlamış, telefon yolu- nu tahrip etmiştir. Fıılıııı- mış diğer bir bomba bulunmuştur. Gandinin Protestosu Gandi tahsil duiresine bir protesto göndercrek halktan cebir ile vergi alınmasıma itir raz etmiştir.