6 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

6 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

SON- POSTA Kari Gördüklerimiz Gözile Bir Harika Karşısında Amerikalı hava kahramanla- rının Nevyorktan İstanbul ara- sındaki uzun ve binlerce kilo metrelik mesafeyi bir hamlede almaları — tayyarecilik âleminde Mübhim bir terakld işaretidir. Bunlar bu mesafeyi 49 #saatte katetmek suretile çok büyük bir harika yaratımış oluyorlar. Bizim de hava kahramanlarımız var. Gönül ister ki kahraman Türk tayyarecileri de buradan Ame- tikaya kadar olan mesafede bir rekor tesiz etsinler ve bu suretle Türk deha ve azmini herkese İspat etsinler. Amerika ve Avru- Pada vukua gelen ilim zaferlerini İşittikçe, Türk namını Amerika #emasında yükseltmelerini genç ramanlarımızdan bütün —arzu- muzla bekliyoruz. ve öyle ümit ediyorurz ki bu da gecikmiye- cektir. Fatih Derviş Ali Mahallesi Reyan Hikmet Eski İskân Kayıtleri Nasıl Aranıyormuş? Senelerce süren İskân işlerine artık bir nihayet vermek için hükümetimiz bir kanun çıkardı. Fakat buna rağmen İşler bitmedi. Komisiyon tahkikatından evrakı- mın çıktığı bir ay oldu. Bu mü- adet zarfında hiçbir. muxmele yapılmadı, kayıt — aranılmasına Tüzum — gösterildi. Peki dedik. Neticede garip bir hâdise oldu. Kayıtleri yalnız kidemli bir. me- Mür biliyor ve © buluyormuş, bu Memurun asıl vazilesi başka bir Iş olduğundan kayıt bulmak bu- susunda eshabı mesalihin ayrıca fedakârlık yapması lâzımgelmek- tedir. Bu yüzden işler gecikmekte ve mazraf artmaktadır. Gazeterizde alâkadarların na- zarı dikkatini celbetmenizi - rica olunur efendim. Adapazan Hasırlar mahallesinde 79 No, Se'önik muhacirlerinden Oğaz Cevaplarımız Ceyhanda Mercimek köyünde Saniye Hanıma: Şikâyet istidanızı Adliye Ve- kâleti ceza işleri riyatetine gön- derdik. Yapılan - tahkikat netice- #ini size ayrıca bildireceğiz. * Zonguldaktan K. S. rumuzile Mektup gönderen zatat Mektu- bunuz idari bir Ihtilâfa ve sırf Şahaf bir geçimsizliğe —temas ediyor. Bu gibi mesailin hal Merei, malümu âliniz alâkadar Vekâletlerdir. Müracaat ettiğinizi, fakat cevap alamadığını yazıyor- tunuz. Bizçe bunun için ikinci bir tekit müracaatı yapmaktan başka çare yaktur. Bir Smirle ©nun madunu arasında şu - veya bu şekilde geçinme tavsiyesinde Nazıl bulunabiliriz. Sizin aklınıza fikir geliyorsa onu bize bil- diriniz. a— — Tefrikamız : No. 102 KUCAKTAN KUCAĞA SERVER BEDİ — Vallâhi öyle... Benim ya- tımda bir adamdan ummaya- Cağınız kadar budalaca bir Pey... , — Çok rica ederim, söyle- Yiniz, istiyorum. Nermin Feridin yakasını tu- t:ı'h']l daha kuvvetle tekrar — İstiyorum. bir emir gibiydi. Ferit hal itaat etti: | : » St | y Dünyada Nelerr Olup Bitiyor ? Kadü Ve KP İYlE Almanyada; Makine İmalâtı Yü Otuza Düştü - İspanyada Grevler. | Ciddiye Almayınız E Kadınların !Llıyllk Hatası ":_m“—] Bugünlerde Alman halkına | bitaben vaziyet hakkında bir | nutuk söylemesi beklenen Al- man Başvekili Brüning'in, hal- kı, Alman bankalarına karşı itimat göstermeğe davet ede- cektir. Çünkü itimatsızlığı mu- cip olan hiçbir şey kalmamış- tır. Mumaileyh, Hariciy Nazırı Fon Kurltüyüs ile! beraber cuma akşamı Romada buluna- icaktır. Tutulan bir istatistiğe göre 1924 ten 1931 senesine * kadar bankalara yatırılan (54) milyarın hususi ve umumi sa- nayi tarafından eritildiği anla- şılmıştır. 1931 — senesinin ilk altı ayında makine imalâtının bir sene evvele mazaran yüzde otuz düştüğü görülmüştür. Rayhşbankın — blânçosu 31 temmuz — tarihinde, tadavülde (5) milyara yakin banknot bulunduğunu — göstermektedir. Bu miktar geçen haftaya na- zaran 268 milyon fazladır. Kredi tahdidine rağmen po- liçe ve senetler — artmıştır. Altın stoku da 297 bin frank artarak ( 1,609,000,000 ) a ba- liğ olmuştur. Şröder Bankası gişelerini açması ihtimalleri yüzde dok- san artmıştır. Brem hükümeti de bankanın vaziyetini ıslah için yardım edecektir. Fransızca Entransijan gaze- tesi, Amerika ile Rusyanın Alman piyasasını paylaşama- dıklarını yazıyor. Her ikisi de Almanyaya ucuz fiata buğday teklif etmişlerse de - Almanya-|) nın kimi intihap edeceği ma- lüm değildir. Adenin İdaresi Şimdiye kadar Bombay Va- liliği tarafından idare edilen Aden Hint Valii Umumiliğine raptedilmiştir. Askeri idaresi, Londra Harbiye Neraretine ait olacaktır. Meksikada Bir İflâs Meksikada birçok şubeleri olan bir İspanyol bankası iflâs etmiştir. Şikagoda Bir Arbede Şikagonun zenci mahalle- sinde bir ailenin kapı dışarı edilmesinden bir arbede doğ- muş, 3 zenci ölmüş, 3 polis yaralanmıştır. Birçok kimse tevkif edilmiştir. Dişçiler Kongresi Beynelmilel Dişçiler Kong- resi Pariste açılmıştır. kadın yoktur. İnanır mısınız ? Şimdiye kadar hiç kimseyi sevmedim ve en küçük bir... Kadın münasebetim... yoktur. Tamamile — bakirim. —Anlıyor musunuz? Yani sizin gibiyim. Sebebi... Çok utangacım, Ner- min Hanım, anlıyorsunuz de- ğil mi? Nermin garip — duygularla sarsıldı. Büyük bir hayret te İngililizler M 2 lsmile gayet büyük bir tahtelbahir yapmışlardır. Bu tahtelbahirin hususiyeti, bordasında bir de deniz tayyaresi bulun- durabilmesidir. Gemi denize battığı zaman tayyare mahfuz bir mahalde buluyor. Fakat gemi denizin Üzerine çıktığı vakit, tayyarenin mahfuz bu- lunduğu mahallin kapakları açılır ve tayyare uçmıya müsait bir vazi- yete gelir ve lstenilen anda, resinide görüldüğü üzere havalanır. Bu yeni silâh çok tehlikeli addolunüyor. İspanyada Yine Grevler Madritten verilen haberlere göre İspanyada arazinin ıslahı ile meşgul olunmaktadır. Şim- diye kadar ekilmiş arazinin vaziyeti tetkik edilmiştir. Bars- lon maden sanayii amelesi grev ilân etmiştir. Grevciler 38 bin kişidir. Çalışanlar sekiz bin - kişidir. diğer sanayil felce uğrata- caktır. üç meb'usla hafta sonunda Katalonya Kanunu Esasisini Madrite götürecektir. Mira- lay, Katalonyanın muvaffak ol mak için Madrit hükümetine ihtiyaç göstermediğini söyle- miştir. $ Çin İsyanı Söndü Çidne, Kanton ordusunun is- yanı Üzerine çıkan isyan bu ordu-| rak uzun mesafe nun mağlübiyeti ile bitmiştir. Dünyada Spor Hareketleri Geçenlerde şehrimize gelen Jeneral Degois'nın kumandasın- daki askeri hava filosu Roma- ya' varmıştır. Bir Facia | Frankfortlu maruf otomobil yarışçısı Madam Erna Glokar İşi bırakırlarsa | benzinle elbisesini temizlerken benzin infilâk etmiş, kendisi “ve yanında bulunan diğer bir Miralay Maçya, diğer iki, küın vefat etmişlerdir. Japonların Bir Hareketi Kanada ve Japonya yolile i Avusturalya - İngiltere seferini yapan tayyareci Şister Japon askeri — tayyara — karargâhına indirilmemiştir. Rekordan Vazgeçtiler Amerikadan Tokyoya uça- rekorunu Robbins ve kırmak — istiyen Kanton, komünist temayülleri- | Cons hava şeraitinin havada le idare edilmektedir. Asilerin | benzin almalarına — müsait kumandanı ceneral Şi-Yu- Şan | olmamasından dolayı bu teşeb- ecnebi memleketlere gitmek büsten — vazgeçmişlerdir. arzusundadır, Gandi Londraya Gidiyor Kadın Tayyareci Kadın tayyareci Amy Jon- Gandi bu ayın on beşinde | son Tokio'ya gitmek üzere Londraya hareket edecektir. Rus - Çin hududunu geçmiştir. — Tabü, diye bağırdı. Bu- | yabut evet, daima.. nu söylemekte niçin tereddüt ediyorsunuz? Budalalık mı bu? — Anlıyamıyorum. — Ben bütün güzelleri sev- Evli kadınlara verebileceğim en kuvvetli tavsiye şudur: Ko- calarınızı okadar çok ciddiye * almayınız. Birçok kadınların en büyük hatası budur. Kocalarına deh- şetli ehemmiyet — verir, on- ları fazla ciddiye alırlar. Eski devrin — kadınlarımızda - itiyat haline getirdiği bir zihniyet | vardır. Kocalarını kendilerine faik, ciddi her sözü büyük bir hakikat ifade eden fev- kalâde bir mahlük zanneder- ler. Halbuki kakikat şudur ki, erkek te kadın gibi insandır, onun da kadın gibi birçok zayıf tarafları vardır. Onlar da kadınlar gibi insiyakla hareket eder ve hiddetlerine mağlüp olurlar. Halbuki kadınlar, asabiyeti ve sinir buhranını kendilerine has birşey addederler. Meselâ otuzunu geçmiş ka- dinlar, kocalarının kendilerile fazla meşgul olmamalarını cid- diye alır, mesele yaparlar. Artık sevilmediklerine ve ko- casının dışarıda meşgül — ol- duğuna hükmederler. Bu, ka- dının deruni bir derdidir. Çün- ki güzelliklerini kaybetmekte- dirler. Kocalarının kendilerile meşgul olmamasını buna atfe- derler. — İsterler ki, kocaları onlara, ilk günlerde olduğu gibi, iltifat etmekte devam etsin. Halbuki erkeğin meşgul ol- mamasının sebebi karısını sev- memiye başlamasından değil, artık onu emri tabii addetme- sindendir. Bütün gün evinin saadetini temin için didinir. Akşam argın yorgun eve dö- ner, Fakat kadın buna bakmaz, Kocasının lâkaydisine — hük- meder, İkinci bir misal, Kadın er- Otomobil Kupası Kazanıldı Otomobil — yarışına masus Montenero kupasını Livornoda bir Alkaromeo — otomobilini kullanan (Nüvoları kazanmıştır. 200 kilometreyi iki saat 23 dakika 40 saniyede katetmiştir. Bir İtalyan Torpidosu İtalyanın Fülmine torpidosu denize indirilmiştir. 30 mayıs kargaşalıklarında — tutulan 12 komünist Ser mahkemesinde beş ve dört buçuk sene hapse mahküm edilmiştir. yollarında, Ferit, yere bakarak söylüyordu. O ane kadar, ta- nıdığı insanlarin hiç birinden bu türlü sözler işitmemiş olan Ben tecrübeli erkeklerden mef- | dim ve hiç kimseyi münhası- ret ederim. ran sevmedim. Ben bütün gü- | Nermin, bu 1lık seste ruhunun Nermin bu #son cümleyi | zellikleri toplıyan bir kadın | yıkandığını hissediyordu. kuvvetli bir telkinle söylemiye | arıyorum. Bir kız... el değ- muvaffak olmuştu. ıııeıııi., tertemiz, — vücudunun Fakat, için için büyük bir | örtülü taraflarını kendisinin hayret duyuyordu. İnanamıyor- | bile görmekten utandığı bir du. Bu yaşta bir adam, bu | kız.. Fakat böyle bir in- kadar hassas bir adam, kadın | sana tesadüf etmek benim cihetinden bu derece tecrü- | için hem saadet, hem de besiz olabilir miydi? Kendisi- | felâket —olacak. Yanacağım, nin ondan fazla tecrübe sahibi | anlıyor musunuz? Yanacağım. olmasına gülmek mi, ağlamak | Benim aşkım ateşe — aşktır. mı İâzımdı? Ateşi seviyorum, yanmak isti- — Hiç sevdiniz. mi? diye | yorum. h Hava iyice AŞİR EF. KÜTÜPANE çe zde | Kocalarınızı Okadar N Son moda bir sonbahar şapkası keğin evdeki söz ve hareket- lerine fazla ehemmiyet verir. Erkekler, iş hayatının yorgun- luğunu evde çıkarırlar. Eve döndükleri zaman sinirli, titiz, kavgacı olurlar, herşeyi tenkit ederler, pek az şeyi beğenir- ler. Kadın bunu anlamaz. Kocasının evinden memnun olmadığına hükmederek sinir- lenir, bazan da ağlarlar. Halbuki iyi bir ev kadını için yapılacak şey kocasının bu sinirli hallerine ehemmiyet vermemek ve fırtınanın geç- mesini beklemektir. Yalnız tabammül edilmiyen erkek, ikide bir karısını mad-« deten ve mânen ezen ve bundan zevk alan kocadir, Kadınlar erkeklerinin tabiatini öğrenir, onları ona göre idara ederlerse, evlerinin huzursuz- luğunu izalede güçlük çek- mezler. Amerikaya Muhaceret Dahili harptenberi ilk defa Amerikaya giren muhacir mik- tarı geçen sene (100) binden aşağı düşmüştür. Gün 81 6- Ağüstos -931 Hınır 93 Arabi Ruml Ti -Rebülevvel-350 | 24- Haziran - 1547 çakit-ezanievasat! | vakıt-ezanl-yasat! Güneşj09, 39/ 501 | Akşaml12.— 19,22 1 Öğle 459 (12.20 | Yatsı | 1a6im. 08 İkindi| 852 1614 | lmsak (7 403, 91 Feridi, vapura kadar t:ıyl etti. * Ferit sık sık Adaya geli- yordu. Hep başbaşa kalıyorlar, ( Arkası var) RUS DiKiŞ MAKARALARI UMUM DEPOSU SOKAĞI 6s NUMARA |