23 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

iıı 1 İ “Sıcaktan Hoşlanan | İnsanlar Nazilli Halkı Bunaltı- cı Sıcaklardan Niçin Şikâyetçi Değildir ? Nazilli, (Hususi) — Burada sıcaklar bütün şiddetile hü- küm sürüyor. Hararetin göl- gede 39 dan aşağı düştüğü yok gibidir. Fakat mıntakada hararetin mevzil bir vaziyetl — vardır. Birkaç köy öteye gidildi mi, birdenbire havanın serinlediği görülür. Bazı taraflarda iİse Poyraz bile ılık ve bunaltı- tidır. Eğer günün birinde kasa- banın civarından geçen Men- deres nehri zararlı bir hale girerse o zaman buranın yar- ları da sevimli olacaktır. Şunu da söylemeliyim ki kış mevsiminin mutedil geç- mesine mukabil bura halkı yazları — hasretle bekler. Hele Üzüm, incir, portakal ve Zeytin mahsullerinin bere- ketli - olduğu senelerde bu yaz hasreti ve yazın bunaltıcı azabı, tabiri mazur görünüz, vız gelir. R. Öz. Yeni Bir Kooperatif Balıkesir — Pamukçu nahiye merkezinde bir köylü koope- #atifi teşkil edilmek Üzeredir. Ziraat Bankası hazırlıklarını tamamlamak Üzeredir. Harmanda Cinayet Balıkesir — Recep ve Mus- tafa isminde iki kişi harman yerinde çalışırlarken bir aralık kavgaya tutuşmuşlar ve Recep bıçakla Mustafayı yaralamıştır. Cinnet Hâdisesi Bandırma, (Hususi)— Bura- da Bulgar tebeasından bir kadın tecennün etmiştir. Tah- kikata nazaran bu kadın hâdise sabahı kendi yakınla- rından birinin eziyet etmesi üzerine delirmiştir. Mersin Seyahati Adana, — İdman Gurdü bi- sikletçileri Mersine bir seya- hat tertip etmişler ve hareket etmişlerdir. Samsun- Bafra Maçı Samsun, (Hususi) — Bi kaç gün evvel Bafra Gençler Birliğile Samsun İdman Yurdu arasında yapılan futbol maçını bildirmiştim. Bu maça ait bir resim gönderiyorum. Resimde Bafra kalecisinin tehlikeli bir akını muvaffakıyetle durdur- duğu görülüyor. * bisiklet Ankara, (Hususl) — Eğer ' yolunuz Ankaraya dnıııu.ıı görmüşsünüzdür. Yeni ve mo- dera Ankaranın kendine ya- kışmıyacak kadar bir İstasiyon binam vardır. Bence bu istasi- yon maddi iskeleti itibarile değil, hergün Üzerine boşal- tılan kalabalık ve hergün üze- rinden — boşalttığı kalabalık itibarile ehemmiyeti haizdir. Haydarpaşadan kalkıp An- karaya muvasalat eden tireni karşılayanlar bu tirende İstan- bulun bütün hususiyetlerini görür ve bulurlar. Âdeta bu tren İstanbulun havasını, de- nizini, kokusunu, sakinlerile beraber getirmiştir. Her trenin kalkışında İstasl- yonu dolduran teşyici kütlesi- nin gözü nemli, kalbi kederli- dir. Teşyici kütlesindeki bu teessürün sebebi ikidir. Teşyi ettiğinden ayrılmak ve İstan- bula gidememek !. Teşyi ede- ne ve teşyi edilene göre bi- rinci ve ikinci sebep biri di- ğgerine faik olabilir. Yarım saat evvel Taşhanda raslayıp Jâkaydane selâmladığımız ayni şahsı yarım saat sonra İstan- SON POSTA Ankara İstasiyonu Bahtiyar Ve /| Bedbahtların Bir Geçıt Yeridir | Bahtiyar ve bedbahtların geçlt yeri: Ankara İstasiyonu bul — treninin — penceresinde dürdüğümüz zsaman bu şahsın kıymeti nazarımızda — değiş- miştir. Trenib bareketinden — beş dakika evvel İstasiyonun bıtoı kaldırımları Özerinde v şan yolcu ve teşyici kmlıılnın kahkaha ve göz yaşları biri- birine karışmaktadır. Beş da- kika sonra uzaklaşacak olan tren kahkaha sahiplerini sine- sine alacak, 1slak gözlü, teş- İdman Bayramı Gönenin Sporcu Gençleri Muvaf- fakıyetli Bir Spor Şenliği tertip Et- tiler, Güzel Müsabakalar Yaptılar Gönen ( Hususi ) — Gönen İdman Yurdu klübünün spor bayramı idi. Bu münasebetle bazı spor hareketleri yapıldı. Başlıcaları futbol, atletizm, ve müsabakaları — idi. Netice şu şekli aldı. Futbolde Bandırma ve Gö- nen İdman Yurtları (0-0) ra berabere kaldılar. Resim Gönen İdman Yurdu Futbol Adanada İhtikâr Lokantalar Çok Pahalı Adana, — Son zamanlarda lokantalarda fazla ihtikâr ya- pıldiği, yemeklerin tahammüil edilemiyecek derecede pahalı olduğu hakkında şikâyetler başlamıştir. Dereler Islah Edilecek (Yalova) ve (Balaban) dere- lerinin ıslahı tekarrür etmiş, Nafia Vekâletince münakasaya vazolunmuştur. Bir Tasrih İzaiğin Tacir köyüne ait bir vak'a İnegölün Tacir kö- *llu aitmiş gibi gösterilmitir. ashih ederir. takımını gösteriyor. Soldaki sivil zat reis Cemal Beydir. (100) metre yaya koşusunda Mustafa, (1000) metre yaya koşusunda Niyazi, Uzun atla- mada Enver Beyler birinci gelmişlerdir. 2 kilometrelik bisiklet ko- şusunda Kâmil ve 8 kilomet- ıelll: bisiklet koşusunda Mus- tafa Beyler birinciliği kazan- mışlardır. A. Cevdet Bandırmada İki Cerh Vak'asi Bandırma (Hususi) — Ban- dırmaya tâbi Manyas nahiye- sinin Kızık köyünden Arnavut Halim ağa bir alacak mesele- sinden dolayı aynı köyden Mehmet Bey oğlu Mehmet ve Necmi Efendiler - tarafından ağır suürette — yaralanmıştır. Adli takibat yapılmaktadır. * Dün iki arabacı karpuz yemekteler İken arabacı Zey- nel hoca bıçakla yaralan- mıştır. Vak'a — faili, bunun kasdi değil bir şaka neti- cesi olduğunu söylemiştir. Bahtiyar yicileri — Istasiyonda bıraka- caktır. Zaten bu, istasiyonun bir kaidesi, bir kanunu balin- de her akşam ayni şekilde tekerrür etmektedir. Ankara İstasiyonuna başka bir cepheden bakacak olur- sak buraya bahtiyar ve bed- bahtların bir geçit yeri diye- biliriz. Ankara İstasiyonuna vatanın her tarafından gelen trenlerin bıraktığı kalabalığın bir kısmını bodbıhtlıı. muz- taripler — teşkil — etmektedir. Bunlar, dertlerine, ıstıraplarına birer şifa aramak için buraya dökülmlüşlerdir. Diğer kısım bu istasiyonda inişinde ve bu İstasiyondan — her binişinde yeni bir sandete kavuşmak- tadır. * Ankarada vukua gelen bü- tün tebeddüllerin, bütün par- lama ve sönmelerin en bitaraf müşahedesi Ankara istasiyo- nudur. O, zaman olmuştur ki ilk defa Üçüncü —mevkiden imen bir yolcuyu senelerce yataklıda taşimış ve günün birinde yine Üçüncü İle gel- diği yere yollamıştır. Hey gidi istasiyonun yorgun kaldırımları... Kim bilir şimdi- ye kadar neler gördünüz? * Ankarada her akşam le- tasiyona İnmeyi itiyat edinmiİş teşyiciler — vardır. — Bunların giden yolcuları yoktur. Bunlar İstasyonun tabil dekorasyonu halinde istasiyondaki faaliyet ve hareketi seyir ve İstanbula giden bahtiyarları temaşa İçin her akşam İstasiyondadırlar. Snbalıalî!n Rqît Tüfeksiz Avcular Şahinle Ve Doğanla Yapılan Avculuk Çok Zevkli Oluyor, Fakat Şahin Avlamak Hayli Korkunçtur. Yalçın torosların eteklerindeki bilemedik köyü Adana, (Hususi) — Siz ve biz avı tüfekle yaparız. Fa- kat Toroslular avda tüfek kullanmazlar onlar şahin ve doğan gibi kuşlarla avlanma- yı daha zevkli buluyorlar. Köpeğin yuvasından kaldır- dığı kekliğin arkasından şahi- nin ok gibi fırlamasını ve pençelerini zavalli kuşun sır- tına geçirmesini seyretmek, bu işin meraklıları - için çok heyecanlıdır. Fakat bu avcı hayvanları yakalamak okadar zorlu bir iştir ki hikâyesi bile insanın tüylerini diken diken eder, Toroslarda kuşla yapılan avın eski bir tarihi vardır Şahin denilen yırtıcı kuş iİnsan — elinin — değemiyeceği sarp ve başı dumanlı kaya kovuklarında yavrular. Toros silsilesinden Annaşa dağının Bilemediğe bakan cephesi, korkunç bir uçurumdur. Bu- nun tepesinde İhtiyar çamların arasında ne zamandan kaldığı bilinmiyen bir kale harabesi vardır. Belki beş yüz metre- den daha derin olan bu uçu- rumda şahinlere yuvalık ya- pan bir kovuk vardır. Annaşada, Battal isminde bir adam var ki yarım asır- danberi bu kovuktan şahin yakalarmış. Battal beline bis ip bağlar, kendini bu korkunç uçurumdan — aşağı — sarkıtır ve şahinin yavrularını alırmış. Battalın beline bağladığı ipin biribirine eklenmiş altı top | kendir. olduğunu düşünürsek bu cüretkârın, uçurumun te- pesinden yetmiş metre kadar aşağıda — sallandığı — anlaşılır. Battal deliğin ağzına gelince kayaya ayağile vurarak geri- yeyııyçıırynwıldığı hızla 'ko- vuğa girip yavruyu çıkarırmış. Bu sırada ana şahin yavrusu- nu kaptırmamak için çok t mücadele eder ve gagasile ipi koparmak istermiş. Hatta bir defasında ipin bir telini koparmıya — muvaffak — bile olmuş. Battal öldükten sonra bu cesareti kimse gösterememiş. Bir gün Mustafa isminde biri Memlekette Ziraat Borçlu Köylülerin Buğdayı Ziraat Bankası Balı- kesir Mıntakasında Da Mubayaaya Başladı Balıkesir, (Hususi) — Ziraat Bankası şehrimiz şubesi, diğer yerlerde olduğu gibi merker- den buğday — mubayaasına başlamak Üzere emir almış ve Bankaya — borçlu — köylüden buğday mubayaasına başla- mıştır. Köylüden buğday ye- rine arpada alınmaktı Üzüm Fiatleri İzmir, (Hususli) — Üzüm fiatleri 32 - 53 kuruş arasın- dadır. — Fiatlerde — yükselme temayülü vardır. Bir Senelik Mahsul Miktarı Ödemiş, (Hususl) — Bu se- mnenin muhtelif mahsullere sit rekolte tahminleri şudur: Tütün iki büçuk — milyon kilo, mısır bir buçuk mily on, atates Üç milyon, soğan 200 in, karpuz Üç milyon kilodur. Nakliye Ücretleri Pahalıdır. İzmir, (Husus') — Hububat fiatlerinin düşkünlüğü karşı- sında tacirler Aydın şimendi- fer kumpanyasına müracaat ederek nakliye fiatlerinin in- dirilmesi talebinde bulunmuş- lardır. Urfada Bereket Var Urfa ( Hususi ) — Mahsul vaziyeti bu sene bereketlidir. Harmanlar bitmek Üzeredir. Pamukların kozaları memnu- niyet verici şekildedir. Şefta- Hler kemale erdi. Antalyada Pirinç Ziraati Antalya, (Hususi) — Bu se- ne pirinçlerin vaziyeti olduk- ça iyidir. Mahsulün bereketli olacağı zannediliyor. Afyon Mahsulünde Bolluk Afyon, ( Husust ) — Hu bubatın hasadı her tarafta bitam bulmuştur. Harman- lar da bitmek üzeredir. Ge- çen geneye nazaran afyon mahsulünde yüzde otuz kadar bir fazlalık vardır. Fakat fi- atler yüzde kırk kadar ek- siktir. Kavun ve karpuz ise bu sene pek boldur. Fakat ne çare ki, çok ucuza satıl- maktadır. IToı osta Yalçın Kaya İnîl EzE bu cüreti göstermek İstemiş, fakat henüz on metre bile inmeden avaz avaz haykırmış: — Çekin beni ölüyorum! İşte o zamandanberi, dağ“ ların bu serfiraz sakini insan” ların iz'acından masun bulur nuyor. Salâhattin