9 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

9 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

TELEFON: MÜDÜRLÜK — 20203 NÜSHASI HER YERDE 5 Kr. 9 Eylül 1931 ÇARŞAMBA No 404 İDARE: İSTANBUL NURUOSMANİYE ŞEREF SOKAĞI HERGÜN NEŞROLUNUR Posta SON POSTA Halkın görüdür. Hislk bununla görür SON POSTA Halkın Kulağıdır. Halk bunünla ı'.mı SON POSTA Halkın dilidiri Halk bununla söyler. Terkos,u Geceki Yangına a Yine Su Vermedi.. GARİP BİR HAREKET İzmirde Bir Gazete İle Amerika Konsolosu Arasında Hâdise Çıktı İzmir, 9 (H. M) — Yeni Asır gazetesi bugun İzmirin tica- ret hayatını alâkadar eden bir hâdiseden bahsetti ve umum! hatları itibarile hulâ- satan dedi kit: “İçinde incir işlenen hanlar- | da Amerika Konsoloshanesi tarafından —akla — sığmıyacak bir mürakaba tatbik edilmek- tedir. Bu gibi hanların kapt- ları önünde ansızın bir oto- mobil duruyor, içinde Ameri- ka Vis konsolosu ile tercil- manı ve doktoru iniyorlar. Kasırga gibi işçilerin arasına giriyorlar ve etraflarına bal mıya - başlıyorlar. Bu sırada işçilerden biri tesadüfen elini başına götürdü mü, derhal ha- vın Müdürüne haber veriliyor şiküyet olunan İzmir osu M. Rresley (sağda), cümanı Zeki Hey Sonra Paçaldan düşen bir incir derhal almarak bususi yerine konulmadı miı, işçi yi- ne derhıl tırdıdılıyor Bir İ işçinin paçalı çizmesi kısa ise yine bu da işinden çıkarılıyor ve bu suretle hem bir çok aileler işsiz kalıyorlar, hem de | imalâthane sahibi adam bula- mıyor.Amerikalılar iş ve ticaret serbestisinin ne demek oldu- ğunu - bilirler. Bunun bizim | tarafımızdan kendilerine ha- | tırlatılmasına sebep olamama- ları lâzım gelirdi.,, Yeni Asır gazetesinde bu | | hâdise mufassal bir şekilde intişar edince Amerika kon- | solosu müteessir oldu, Tica- | ret Odasına gitti, Ticaret Odası Reisi ve kâtibi ile ko- nüştu, konsoloshane - tarafın- dan yapılan sıhht nezaretin ihracat tacirlerimiz için lüzüum- lu olduğunu söyledi, fuzult telâkki edilmemesini r'ca etti. ( Devamı 7indi sayfada ) ve işçi kapı dışarı çıkarılıyor. Beyoğlunda Büğük Bir Yangın Oldu Terkos, Yine Su Ver- medi Ve 6 Evle 2 Apartımın Yandı Dün gece sabaha - karşı Beyoğlunda büyük bir yangın oldu, bermutat — susuzluğun tesirile dört ev tamamen, iki ev kısmen ve iki apartıman da yine kısmen yandı, tabii bin- lerce lira kül oldu. Tahkikatımıza nazaran yan- gin sabaha karşı saat üçü yirmi geçe Beyoğlunda Par- makkapıda İbil sokağında on dört numaralı Madam Ma- rikanın evinin üçüncü ka- tından çıkmış ve hemen sol tarafındaki 12 numaralı ev- le sağ taraftaki 16, 18 Bumaralı evlere sirayet etmiş, enları da tutuşturmuştur. Hâdiseyi haber alan Be- Yoğlu itfaiyesi derhal yangı- hin çıktığı — yere gelmiş, fakat — Terkos — borularında bir damla su bulamamıştır. U vaziyet karşısında ara- Közlere müracaat edilmiş ve bu sularla yangının söndürül- Mesine çalışılmıştır. u sırada İstanbul itfaiyesi de gelmiş, tabit o da yalnız Arazözlerdeki suya mürıcıık Mecburiyetinde kalmış, fakat az sonra buü sular da h“"“ İtfaiye susuz kalmıştır. angın da dakikadan daki- Ya büyümek istidadile şid- dqı.._ı.ü_ (Devamı 3 üncü sayfada) Dun Sabahkı Facıa “Bir Çocuk Kamyon Altında Ezildi bir otomobil faciası oldu, bir çocuk büyük bir kamyonun altında ezilip can verdi. Dün | kısaca kaydettiğimiz bu facia | hakkındaki tafsilâtı yazıyorur: Şoför Hasan Efendinin idare ettiği (3630) numaralı ve kireç | yüklü bir kamyon dün sabah Davutpaşada hamam önün- den Aksaraya giderken önün- den gidefi bir — tramvayın ne geçmek İstemiştir. öngurıâıç tramvay hattı tek olduğu ve sağ tarafta da yaya kaldırımı bulunduğu için şoför tramvayın önüne sol taraftan miye teşebbüs etmiştir. Fakat bu sırada tramvayın ka- ıol kapısına asılı palı bulunan bke göze bir çocuğun Yokarıda: Facianın vukuundan sonra. Aşağıda: Polis ifadeleri zaptediyor. Dün sabah Davutpaşada | ii" ve derhal fren yapmıştır. Çocuk- ilk teh- | likeyi bu suretle atlatarak yaya (Devamı 7 iaci sayfada ) atladığıtı görmüş tayyarecilerinin İzmirin Ve Vatanın Kurtuluşu Düşman, vatanın hariml is- metinde dokuz sene evvel bugün boğulmuş, mahvedil- miş, kahredilmişti. 26 Ağustos 922 de fecirle beraber bi || akını, Gazi Başkumandanın || utuklarda gösterdiği Akdeniz hedefine dokuz sene evvel bugün. varmış; - öz evlâdının elinden gaspedilen, yağma çası, kahraman Mehmetçiğin yılmıyan savletile öz vatana Üİ bugün kavuşturulmuştu. Bu- | | gün o mukaddes günün yıl- dönümüdür ki büyük Türk ordusu (İzmir) denilen gayeye M o gün ermiş, İstiklâl müca- delesi o gün tamamlanmıştı. İzmirlileri ve kalpleri onların 4 heyecanile beraber çarpan bütün vatandaşları candan tebrik ederiz. Hava Rakabeti OFransız Tayyarecılen ! Harekete Geçiyorlar İki Amerikan tayyareçisi Bordman ve Polando geçen- Çerde — Nevyorktan uçmuşlar, bir hamlede İstanbula inmiş- lerdi. î edilen Mukaddes vatan par- ; Bu iki hava kahramanı tay- | yare ile 49 saatte aldığı bu tzun ve baş döndürücü mesa- fe ile havacılık âleminde yeni bir rekor tesis etmişlerdi. O zamana kadar Fransız elinde bulu- nan uzun mesale rekoru bu suretle Amerikalılara geçtik- ten sonra Fransızlar buna ta- mmül edememişler, rekoru tekrar ellerine geçirmek - için azırlanmıya — başlamışlardı. gelen telgraflar bu te- büsün tatbikat — sahasına intikal etmek üzere bulun- di w haber verilmektedir: tres, 8 (A. A.) — Tayya- Teci Mermoz ile Etien, dün bir saatlik bir uçuş yapmış- lardır. Hareket için, müsait bava bekliyorlar. Le Bourget. T ( AA ) — Dor ile Lö Bri, havanın fe- malığı dolayısile azimetlerini tebir etmişlerdir. Mecliste Gazete ' Müzakereleri (Dünkü nüshadan Devam) Muhalifler dikkat etmiyor- lar mı, görmüyorlar mı ki, bu halden istifade eden ae mu- halifler ne de resikârda bu- lonan kimselerdir. Anarşiden istifade eden ve intikam hisılle iklanan her hangi bir salis var- .ı;ııı harekete başladığı günde, bizimle beraber onların da başlarının kesildiğini görme- mişler mi, bilmiyorlar mı? (Devamı 7 dacl saylada ) Felâket j Borçlarının Gören Çiftçiler Bir Sene İçin Tecilini İstiyorlar İzmir Meb'usları Tetkikat Yapıyorlar, ÇifçilerAnka- raya Bir Heyet Gönderip Dertlerını Anlıtıcıklu Geçen sene seylâba maruz kalan Kemalpaşa bağlarından İzmir, 9 (H. M.) — Kemal Paşa kazası halkının İktısadi vaziyeti bu sene müşkül gö- rünmektedir. Filhakika mah- sul esasen azdır, bu az “olan mahsül de seylâp gibi muhtelif tabit arızalar neticesinde büs- bütün azalmıştır. O derecede sene verdiği üzüm geçen se- kinin ancak yüzde yirmisini bulabilmiştir. Bu vaziyet neticesinde halk ziral kredi kooperatifine ve belediyeye olan borcunu öde- mekten Aciz kalmıştır. Bu sebeple kooperatif ve belediye bağlardan mal kab- | dırılmasına müsaade etmemiş- | lerdir. | Neticede halk İzmir meb'us- | Kemal Paşaya larını davet ki bu bağ mıntakasının bı[ | | ' Sui Misal J bir. kısmı ederek vaziyetin mahallinde tesbitini rica etmişlerdir ! Bunun üzerine İzmir meb'us- ları Kâmil ve Hüsnü Beyler ile Manisa meb'usu Turgut Bey Kemal Paşaya gittiler, bağları tetkik ettiler ve köy- lüyü fırkaya davet ettiler. Çiftçinin istediği şey koo- peratife ve belediyeye olan borflımıın gelecek — seneye tecilidir. Meb'uslar bu ricıyyı dinledikten sonra tervicine ça- lışmayı vadederek Kemalpaşa- dan ayrıldılar. Fakat çifçiler ayrıca Ankaraya da bir he- yet göndererek Başvekile ve İktısat Vekiline vaziyetlerini anlatacaklardır. İzmir meb'usu Sadettin B. tetkikatına Karaburunda da devım elmektedıı Müfettiş — Bugün daireya geç gelmişsiniz ! Memur — Efendim, gelmedi. baksanıza, daha —mümeyyiz Bey Müfettiş — İyiya işte, demek ki Amirlerinize fena örnek oluyorsunuz !