12 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

12 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

! ) $ | | Küçük Haberler | Ve Kasaplar | Belediyenin Talimatna- ZEEKŞAREEZ ŞN T AÇA — etmektedirler. köyü Belediyesi mesine Mukabil Kasap—W ların Da Şikâyetleri Var Adana, (Husust) — Beledi- ye, kasapların sıhhi bir şekil- de iş görmeleri, kıyafet ve dükkânlarını — sıhhi vaziyete uydurmaları için yeni bir ta- limatname yaptı. Fakat ka- | sapların da belediyeden bir şikâyet ve tememnileri vardır. Burada kasap ve sebze dükkânları buranın (Siptilli) denilen meşhur çarşısında sı- ralanmıştır. Bu çarşı hiç su- lanmadığı için bu sıcak gün- lerde ortalık her zaman toz dumana karışır. Kasaplar da burasının muntazaman sulan- masını istemektedirler. Burada dilencilik te son günlerde aldı, yurüdü. Şimdi Adananın hemen her köşesin- | de bir dilenci vardır. Bilhassa esnaf bu yüzden çok şikâyet- çidir. Belediye buna da him- met etmelidir. D. Ali Çeşme Tütünleri Çeşme, (Hususi)— Bu seneki tütünlerin mubayaası için Tü- tün kumpanyalarının mümes- silleri tarlalardaki çardakları gezmekte ve tütünleri tesbit Geçen sene bu vakit tütün fiatları açılmış ve mubayaat başlamıştı. Bu sene ise fiatla- rın teşrinievvelde açılacağı ve tütünler denk haline geldik- ten sonra mubayaa edileceği söylenmektedir. Urfada Bayram Urfa, (Hususi) — 30 ağus- tos zafer ve tayyare bayramı burada hemen bütün halkın ve hükümet erkânının iştira- kile çok muazzam bir şekilde yapıldı. Bilhassa askerimizin geçit resmi çok parlak oldu. Orman - Yangınları Muğla, 10 (A. A.) — Köy- eeğizin — Balidav, Muğla'nın Yılanlı dağının Öyüklü mev- kilerindeki ormanlarında çı- kan yangın söndürülmüştür. Milâstaki yangınım da söndü- rülmesine çalışılmaktadır. ŞİRİN BİR KÖY yardır. İsmi “ Güler zif Beyin kardeşi Faik Âli B. | diyeler kanununa uygun ola- N P AZİLLİNİN İHTIY « AÇLA * RI, DERTLERİ VE KURTULUŞU Nazilli, ( Husust) — İşgal | zamanlarında baştanbaşa ya- nan, haerap olan kasaba, mes'ut — istirdattan sonra asri plâna göre, bugünklü şe- hircilik — esasları gözetilerek yeni baştan İmar ve İnşa edilmiştir. Tam ortadan ge- çen şimendifer hattı kasabayı iki kısma ayırmaktadır. Eski- den (Pazarköy) namı verilen yukarı Nazilli, kasabanın en mamur — kısmıdır. Sakinleri ekseriyetle memur, tüccar ve esnaftır. Binalar, yeni bele- rak yapılmış, beton ve sıh- hidir. Burada içtimat hayat daha yüksektir. Günlük mesai çok munta- zam cereyan eder. Çalışma zamanlarından sonra herkes istasiyon civarındaki — büyük millet parkına yahut saha yakinindeki meydanlara, hat boyundaki kahvelere - yayıla- rak birkaç saat istirahat eder, eğlenir... Bir tiyatro ve sine- ması vardır. Geceleri mek- tepler meydanındaki sefa ve futbol #sahasındaki halk ga- zinoları halkın en çok top- landığı yerlerdir. Aşağı Nazilli müstahsiller diyarıdır. Halkımız tamamen çiftçidir. Pek ax kısmı da ur- | gâan ve ip imalile hayatlarını kazanırlar. Evleri ahşap, ma- halleleri iptidaf vaziyettedir. Bunda biraz da belediyenin | mes'uliyet bissesi vardır. Kasabanın bu kısmında sıtma da fazladır. Biraz uzak- tan geçen büyük Menderes nerhri zaman zaman yaptığı tahripkâr tuğyanlarla zürraa binlerce liralık zarar — iras etliği gibi ovaya — taşırdığı sular aylarca durgun bir halde kalarak — sivri sinek yuvası olmakta ve malaryanın ezeli membat olan bataklıkları vü- cuda getirmektedir. Büyük Menderes nehrinin mecrasındaki — geniş — ziraat havzalarında yaptıgı zararla- rın önü alınmak, bilâkis nehri faydalı bir hale getirmek maksadile Nafır Vekâleti iki sene evvel Horsunlu tarafla- rından başlıyarak — buradan geçmek Üzere irva ve tahliye kanatları açtırmıya başladı. Bu su işini deruhde eden grup epeyce çalıştı. Bilâhare bu muazzam İşin amele ile ; başa çıkamıyacağı anlaşılınca geçen sene büyük bir makine ketirtilerek kanalda hafriyata devam edildi. Fakat, ikmal edilemiyen bu kanallar henüz | faydalı olmaktan çok uzaktır. Nazillinin Kurtuluşu Nazilli, (Hususi) — Beş ey- I8i kurtuluş. günü, — burada | büyük tezahüratla tesit edil- di. Kaç gündür kasabada Bandırma Haberleri Bandırma, (Hususi)— Büyük zafer Bandırmamızı da düş- mandan — kurtardığı için 3( Ağustosu Bandırmalılar daha büyük bir heyecanla tesit ettiler, 127 alayın en kıdem- Orhangazi, (Husust) — Kazamızın şirin ve şairane bir dir. Merhum Süleyman Na- burada kaymakam bulunduğu sıılırdı bu ! köyü gık sık ziyaret eder ve burasını icleden dıh'ı.u Şalrane bulduğunu söylerdi. Gönderdiğim resim bu şirin köydeki çağlıyanın lAtif bir manzarasıdır. daima Halk bu su başını ziyaret eder. siz zabiti Ali Rıza Beyle Kız mektebi başmuallimi Kemal ve alay kumandanı Beyler güzel hitabelerile bu güzel günün tarihi varlığıni yaşattı- lar. Resimde genç zabit Ali Rıza B. görülmektedir. k Bandırma, (Husust) — Salı günü burada adliye binasının yanındaki boş bir evden yan- gin çıktı. İtfaiye yetişti ve Yukarda: Nazillinin umumi manzarası Aşağıda ; Kurtuluş günü merasiminden bir intiba yangını söndürerek — büyük bir tehlikenin —önünü aldı. | Tahkikat neticesinde yagının dikkatsizlik — neticesi — atılan yapılan hazırlık bugünün hal- ka verdiği heyecanı gösteri- yordu. Civar kasaba ve köy- lerden gelen halk şehri dol- durmuş, sokaklar görülmemiş derecede kalabalıklaşmış, kasa- ba baştanbaşa hususi tertibat ve bayraklarla süslenmiş, yer yer taklar kurulmuştu. Öğ- leye kadar pehlivan güreşle- ri — seyredildi. Tanzim — edilen — program mucibince merasime saat 15 te başlandı. İstirdat günü ilk | asılan bayrak — süvarilerimiz Urlanın Kurtuluşu Urla, (Hususi) — Kasaba- mız meş'um mütareke zama- nında düşmanın istilâsıne uğ- rıyan bedbaht memleketler arasındadır. Fakat dokuz se- ne evvel kazanılan büyük xa- fer Urlayı vatana ve vatanı Urlaya kavuşturdu. Halk, bu büyük kurtuluş hâdisesini bir ( İstiklâl abidesi ) ile tesbit etti. Gördüğünüz resim Urla- mızın mutavazı halâs ve istik- İâl abidesidi bir * Bandırma, (Hususi) — Bu- rada Salı gün bir facia oldu. Çınarlı mahallesinden geçen bir karpuz arabası sokakta oynamakta olan küçük bir kız çocuğunu çiğnedi ve kız- cağız Ümitsiz bir halde evi- ne götürüldü. 4 x garadan çıktığı anlaşıldı. tarafından Vge!lrilır:k yine | ayni yere çekildi. Fırka Ku- mandanlığı önünde atılan topu müteakıp alay hareket etti. Önde zafer perisi ve sıra ile mektepler, cümhuriyet, Hi- lâliahmer, Himayei Etfal tem- silleri, ihtifal heyeti ve resmi hususi müesşesat ve sanayi erbabını temsil eden otomo- biller yer almışlardı. Turan ceddesinden hükümet önüne gidildi. Orada da so- kaklar gibi kesif bir seyirci kütlesi, vilâyet ve hükümet erkânı, meb'us Beyler vardı. Avukat Ulvi B. bir nutuk irat ederek halkın hissiyatına ter- cüman oldu. Kaymakam B. kısa nutku iİle mukabelede bulundu. Müteakıben — mek- tepler namına muallim Kemal Alp B. kürsüye çıkarak çok alkışlanan hitabesini irat etti ve tezahörat akşama kadar devam etti. Akşam Üstü artık herkes futbol — sahasına koşuyordu. 5 Eylül şerefine bugün 'Nazil- H ve Denizli takımlarının maçı vardı. Takımlar 17.30- da sahaya çıktılar. Oyun başladı. Birinci haftaym, 0-0 berabere idi. İkinci haftaym- da Nazilli gençlerinden Feh- minin kuvvetli bir şütü lehi- mize ilk golü kaydetti. Al- kışlar sahayı kapladı. Artık Nazilli takımı daha canlı oynıyordu, Biraz sonra Nazilliden Etem ikinci golü yapınca Denizli oyuncuları Ümitsizliğe düştü: ler ve oyun 5 - 2 Nazilli takımının galebesile — netice- lendi. Gece her taraf elektrik- lerle tezyin edilmiş, caddeler nurlar içinde idi. Havat H- şekler de semayı süslüyordu. Fırka bahçesinde eğlentiler tertip — edilmiş, - meydanda milli rakıslar icra edildi. Davul, zurna — gürültüleri arasında halkın neşesine pa- yan yoktu. Nazilli; 5 Eylül şerefine çok tatlı bir gün yaşadı. R. Öz. DÜZCEDE Düzce, (Hususi) — Geçi çift sürerken İri bir kaya parçasına rasgelmiş, daha deris” lere inince bunun bir heykel olduğunu görmüştür. Tahkikât neticesinde bu heykelin kadim tarihe ait olduğu anlaşılmıf” tır. Bu havalide bu gibi ceki edilmektedir. Gönderdiğim resim bu civarda Üskübi köyüt” de çok eski zamanlardan kalma bir (amfiteatr) dır. Zoguldakta —u İşı' 'Yoluna Rıhtım Ve Kanalizasyo Da Sıkı Bir Faaliyetle |. Yakında Bitirilecek Zonguldak, (Hususi ) — Se- nelerdenberi başsız gibi ka- lan Belediye, yeni reisin — se- çilmesinden sonra ciddi v müessir bir faaliyet devreıinj girmiş bulunuyor . Şehrimizin belli başlı ihti- yaçlarının ön safında gelen birsu derdi vardır ki, kaç se- nedenberi birçok güzel fikir- ler ve projelerle bu meseleyi temas edilmiş, ancak susuzlı yüzünden felâket şeklini yangınlara rağmen tatbika! sahasına bir türlü geçilem mişti. Fakat şimdi îdediyı. bu mühim meseleye parmak bastı ve bu derdi izale edecek tedbirlere baş vurdu. Su mütehassısı mühendis Burhan Bey getirildi ve onun tetkikatı müsbet bir netice verdi. Belediye Reisi; Gazl BRı. lerile birlikte şehrimize elen İş Bankası Müdürü elâl Beyle görüşerek bu su işi için yüz bin lira ödünç istedi ve yılbaşında bu ihti- yacın tatmin edileceği vadini aldı.Diğer taraftan,derhal yap- tığı kısmt tesisatla yangınlaral karşı, şimdilik çarşı, ve civa- rını emniyet altına aldı. Şimdi bu sayede çarşı günün muh- telif #saatlerinde muntazamen sulanmaktadır. Geçenki büyük seylâptan sonra,şehrin — bütün lâğım mecraları bozulmuştu. Belediye bu tahribatı da izaleye gayret ediyor. İhtiyaca kifa- yet edecek kadar vâsi bir şe- beke halinde — kanalizasyon tertibatı tamamlanmak üzere- dir. Kışın büyük fırtınada, nişanesi bile kalmıyan iskele- nin yerine, büyük bir beton iskele hlı::lım; artık bir meselesi olmuştur. ı'nâclcdiye, bu iş için 30000 lira tahsisat ayırmıştır. Belediyenin, bütün memle- ketçe bir muvaffakıyet adde- dilen eserlerinden biri de, memleket hastanesinin elek- trikle aydınlatılması keyfiyeti- dir.Belediye bunu da başarmış- tır.Belediyenin yakın bir atide yapmağı tasarladığı işlerden bazıları da, “şehir îukı.,. *nümune mahallesi,, gibi eser- lerdir. Şimdilik bir temenni mahiyetinde bile olsa, bunla- rın tahakkuku, — Zonguldağı güzelleştirmeğe ve kusursuz bir şehir yapmağa doğru atıl- miş bir adım teşkil eder. ASARIATİKA DK enlerde burada köylünün birl tarihi eserlere çok tesadil