19 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

19 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

N nçler Arasında Mektepli Bir Gencin M:vaffakıyeti Musfata Kemal Ef. Eskişehir, ( Hususi )— Bura- da liseye devâm eden genç- lerden Mustafa Kemal Efendi, | arkadaşları arasında el işlerinde gösterdiği meharetle tanınmıştır. Lisenin —onuncu sınıfında olmasına rağman her fırsat bulukça, bilhassa kil ve ça- mur işlerilen oğraşmakta, bir | Avuç çamur parçasından güzel gekiller vücuda getirmektedir. Kendisi heykeltıraş olmak r. Bu san'ate karşı le büyük bir istidat mektedir. Gönderdiğim Fesim, bu gencin buradaki tayyare şehitliğine konulmak Grere yaptığı bir. karlal mo- delidir. Bu model tunçtan ecektir. a uzunluğu bir tetredir. Bu toprak kartal modeli, yapılış itibarile çok caziptir Uşakta Hububat Uşak, 17 (A. A.) — pazar hububat Nobudun kilesi 100, buğdayın 90, arpanın 80, siyah Aarpanın G0 — kuruşa, birinci nevi ekmek - kilosu 7, İkinci 4 kuruşa Sebzenin fiatı çok azdır. İzmirde Üzüm Satışı Bu ucuzlamıştır. 120, haşaşın İzmir, 17 (A.A) — Bugün | kırk buçuk kuruştan 63 ku- ruşa kadar 1667 çuval üzüm satılmış ve 15 kuruştan 32 kuruşa kadar 2123 çuval im €ir ve 1020 kuruştan 95 ok- ka afyon satılmıştır. | Çukurova satılmıştır. | A Adana, (Cenup - vilâyetleri umum! muhabirizden) — Üç senedenberi tuğyan felâketine uğriıyan Çukurova bu sene de bir Nuh tufanına uğradı. Kışın ana yatağına sığmıya- Seyhan »nehri taşmış, koca ovayı istilâ —etmişti. Fakat © zaman bir ejderha gibi feve- ran eden koca Seyhan, bugün çok cılız — bir: vaziyettedir. cikten farksızdır. Sekiz, on yaşın- daki çocuklar bile yürüyerek tedir. Halbuki her sene bu vakitler birkaç arabayı atlarile birlikte derinlikleri arasında kaybetmekte idi. Şimdi ise Toroslardan bağ- getirebiliyor . Bu sene Adananın vaziyeti çok iyidir. Bu sene yaz mevsiminde, bazı taraflar müstesna, mıntakada çekirge ziral vermemiştir. Yalnız buğday- lara kınacık düşmüş, ancak, okadar zarar — vermemiştir. çiftçisi mahsulün bolluğundan çok memnundur. Fakat ucuzluk ve fiat düş- künlüğünden — müteessir vaziyettedir: Çiftçilerimiz bu sene nehbirlerin feyezanından mütevellit — zararlarını -tütün ve karpuz ekmek suüretile | çıkarmıya gayret ettiler. Hı- | bubat gibi sebzeler de çok bol ve çok ucuzdur. Hele karpuz okadar boldur ki, bir batman, yani dört okkası yüzparaya — güçlükle — satıl- maktadır. Fakat bu havalide, ki bağlarda bu sene üzlüm hiç olmadı. Bağlara musallat olan hastalık, bu sene halkı üzüme hasret bıraktı. Üzü- mile meşhur olan Adanaya bir buçuk saat mesafedeki Buruk köyü halkı bile bu sene doyasıya Üzüm yemek- ten mahrum kaldılar. Bağlara Adanada Bisiklet Yarışları Adana - Mersin garışına İştirak eden gençler Adana (Cenuj birkaç ay zarfında A: bir şekilde artmıştır. vlüjellui umumi muhabirimirden ) — Son lanamızda #spor faaliyeti şayanı dikkat Futbolde ve atletizmde olduğu gibi bisiklette de gençlerimiz takdire değer faaliyet göstermekte- dirler. Bisiklet meraklısı gençler spor talimlerine muntazaman devam ettikleri gibi kendi aralarında amatörce Yyarışlar da tertip etmektedirler. Son olarak Toro Spor ve Seyhan Spor klüplerine mensup dört bisikletçinin stadyumdan Kurttepeye kadar uzun bir yarış yaptıklarını bildirmiştim. Bu mektupla birlikte gönderdiğim resimde bu gençler bir arada görülüyor. Resimde sağdan ikinci, yarışta birinci gelen Toros Spordan Muhtar, soldan birinci de ikinciliği kazanan Seyhan Spordan D. Necmeddin Beylerdir, A, rak bulanık bir renkle akan | Bugtn artık sonbahara girdi- | ğimiz halde Seyhan bir dere- , karşıdan karşıya geçebilmek- | lanarak salıverilen odun sal- |? larıni Seyhan bin müşkülâtla | bir | ve süne haşresi hiçbir zarar | SON POSTA DANA, TÜRKİYENİN UCUZ YAŞANAN ŞEHRIBİR Adananın meşhur Seyhan nehri şimdi resimde gördüğünüz gibi ufak bir dere halinde kalmıştır inen halk üzüm kıtlığı yüzün- den vaktinden evvel şehre İnmiye mecbur kalınak Şimdi Adana, Maraş ve Ayın- | taptan trenle üzüm gelmekte, fakat fiyatı on kuruşa satı- Balıkesirde Futbol Kolordu Takımı, İdman Birliğini 4 Sayı İle Mağlüp Etti Kolordu fatbol takımı Balıkesir, (Husust) — Geçen cuma günü Balıkesir Birliği ile İkinci Kolordu fut- bol takımları arasında yapılan maçta 2 sayıya karşi 4 sayı ile Kolordu galip geldi. Maç şöyle cereyan etti : Hakem İdman Yurdundan Refik Bey Saat 17 de her iki takım alkışlar arasında sahaya çıktı. Oyun Birliklilerin hü- cumile başladı. İlk beş dakika Kolordu. kalesini sıkıştırıyor- du. Fakat çok güzel oynıyan Kolordu müdafaası - Birliğin gol yapmasına imkân bırak- madı. Beşinci dakikadan sonra Kolordu ilk akınını yaptı. Mü- —e Nazillide Halk Belediyeden Seme- reli Faaliyet Bekliyor Nazilli, (Husust) — Belediye (77000) liralık muhayyel büt- çesile büyük kasabanın bele- diye işlerini tedvire uğraş- maktadır. Kasaba şirin olmak- la beraber sokak ve mahalle- lerin tanzifat işleri çok nok- sandır. Evlerde biriken süp- rüntüler kasaba civarındaki meydanlara dökülüyor. Fakat arada zaman geçtikçe bu süprüntüler rüzgârın tesirile etrafa dağılıyor ve etrafa mikrop saçıyor. Kasabanın — etrafi — güzel ağaçlarla süslenerek şehrin havası tasfiye edileceği yerde böyle çirkin manzaralı, mu- harriş kokular intişar eder bir balde bırakılması halkın sıhatile alâkadar olmamaktır. Medeni şehirlerde süprüntüler toprağa gömülür veyahut ya- kılır. Nazilli Belediyesi bunu temin edemez mi? Bazı meballelerde kirli su- | ların sokağa akıtılması da umuml sıhhati tehdit eden bir idman | | lâzim Rıza Beyin pasımı alan sol iç sıkı bir şütle ilk golü takımı lehine kaydetti. Kolordu çok | güzel oynuyordu. Arka arka- | ya daha 3 gol kaydeden | Kolordu, gollerini 4 de çıka- mıştı. Birlik te biri penaltıdan üzel bir Radri Ef. İlk haftaym böylece bitti. Zinci haftayımda biç gol olmadı. Neticede Kolordu | takımı 2-4 galip geldi. Kolor- du da bilhassa sol iç Kadri, merkez muhacim Rıza Beyler çok güzel oynadılar. A. İbrahim Zonguldakta Belediye Şehrin İmarı İçin Çalışıyor Zonguldak, (Hususi) — Be- lediyenin, şehrin imarı etra- fındaki faaliyeti ümit verici bir şekilde devam ediyor. Şehrimiz bugün birçok nok- sanlarile beraber, güç mabsul yetiştiren bir çiçek bahçesi gibi günün birinde ve belki yakın bir istikbalde güzel ve irin olacaktır. Zonguldak ha- rinıtın bugün bile cennet ibi bir yerdir. Yol ve kana- Eııyoıı inşası — etrafındaki fi etler ilerlemektedir. haldir. Elektrik tenviratı, ara gıra — intizamını kaybediyor. Kâsabanın ihtiyacına kâfi gel- miyen su meselesinin halli ve iyi su getirilmesi teşebbüsü belediyenin semereli işlerin- | dendir. Halk neticelenmesini | beklemektedir. Genç belediye | heyeti, hararetli münakaşala- Pamnı memleketin hayırlı işle- | rine tahsis ederek âcil tedbir- | ler alırlarsa vazifelerini hak- | kile yapmış olurlar. R. Öz İYENİN EN | maktadır. Son günlerde sebze ve meyvalar daha ziyade ucuz- lamıya - başladı. Esasen hemen bütün cenup vilâyetlerinde müthiş ve umu- mi bir ucuzluk hüküm sür- mektedir. Meyva, sebze, et, hububat — velhasıl her türlü | yiyecek hem bol, hem de çok ucuzdur. Bilhassa et ve sebzeninin | ucuzluğu şimdiye kadar görül- memiş gibidir. Bir yaşındaki körpe keçi ulakları pazarda «ili kuruşa kadar satılmaktadır. Bir batman patlıcan beş | kuruştur. Kasaplarda et 25 kuruşla 40 kuruş arasındadır. Şöyle vasatl bir hesapla bu mıntakada dört nüfuslu bir aile en kuvvetli gıdaları al- mak ve yemek şartile günde elli kuruşla bol bol ve doya doya idare edebilmektedir. Fakat şunu da yazmadan geçemiyeceğim : Bütün bu bolluğa ve ucuzluğa rağmen Adana ve Cebeliberekette dilenci okadar çoğalmıştır ki sokaklarda her adım başında bir tanesine rastgelinmektedir. Belediye ise, sokakların su- lanması ve dilencilerle müca- dele hususunda ihmalcidir. Bu yakıcı sıcaklarda sokak- larda tozdan geçmek müm- kün değildir. Ayni zamanda ucuzluğa rağmen - ihtikâr ya- pan lokanta ve kebapçılarla da alâkadar olunmamaktadır. Yukarda — söylediğim gibi olmak üzere 2 gol kaydetti. | dört kişilik bir ailenin ayda an'Beğ'İlia'İle' yöğinmii İ bildir; fakat lokantaya gitme- mek ve yemeklerini evlerinde Kasaptari bir okka et aldığınız para ile lTokantada yemek bayli güç bir. iştir. hazırlamak - şartile. Eğer Adana Belediyesi ha- | yırlı bir hizmet yapmak isti- yorsa bu lokanta ihtikârı ile mücadele etmeli ve bu işi başarmalıdır. Aksi takdirde halkın — soyulmasına — lâkayt kalınmış olur. Durmuş Ali Altay. daha edildi. —— D [ Memleket Haberleri I Süruç Nasıl Bir Yerdir? | | Kazanın Peyamlı Nahiyesi Müdürü Yıldırım Hulki B. Urfa, (Hususi) — Karilere Urfanın kazalarından Sürucu tanıtmak için yola çıktım. Yol üzerinde (Peyamlı) nahiyesine uğradım. Bu nahiye halkı bir vakitler cenup hududunda çıkan hadiselerde çok yarar- lıklar göstermişti. Nahiyenin yılmaz Hulki B. isminde ça- lışkan bir müdürü var. Bu nahiyede ufak bir hır- sızlık bile olmuyormuş. Bura- dan Süruç kasabasma gittim. Burası düz bir ova üzerinde üç yüz evli bir kaza: mer- kezidir.. Cenup — hududuna çok yakındır. Belediyesinin varidatı (5500) lira imiş, fakat bunun da mübim bir kısmı tahsil edilememiş. Sokaklarda Tâmba filân yandığı yoktur. Kasabanın etrafındaki batak- hklar yüzünden sıtma has- talığı mahsüs derecededir. Kazada bir senedenberi hü- kümet doktoru da yokmuş. başlıca — hastalığı (Trahom ) dur. Bu yüzden halktan birçoğunun gözleri boyanmış gibi kıpkırmızıdır. bir tabak yemek | Süruca on dakika mesafede (Aligür ) ismindeki köyde bir sünnet düğünü varmış. Oraya iderek köy âdetlerini gördüm. f)iwgı':n pek mükemmel yapıldı. Urfadan, Süruçtan, Bire- cikten ve civar köylerden binlerce halk gelmiş, çadırlar kurulmuştu. Her çadırın içinde mükemmel ziyafetler — verili- yor, çalgılar çalınıyordu. Ga- yet kıymettar arap atlarile koşular yapılıyor. Halk neşe ve sürur içinde gülüp eğle- niyordu. Sabri İzmirde Son Lik Maçı İzmirin kuvvetli fatbol takımlarından Altınordu İzmir, ( Husust ) — Şehrimiz 930 - 931 futbol lik maçlarının sonuncusu geçen cuma günü Altınordu ile Altay takımları arasında yapıldı. Maçın tafsilâtını evvelce te!grafla Son Posta karilerine bildirmiştim. Şunun da ilâve edeyim ki şehrimizin bu iki kuvvetli takımı (925) senesindenberi her şampiyona ma- çında finala kalmakta ve her maçlarında, stadyomda kalabalık bir seyirci kütlesinin toplanmasına vesile olmaktadırlar. Son maçta Altınordulu gençleri güzel bir oyun oynadılar. Neticede bu iki kuvvetli takım birer sayı ile berabere kaldılar, Fakat evvelki maçlarda farzla puvan karanmış olduğu için, bu beraberliğe rağmen senenin futbol şampiyonu ilân