29 Eylül 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

j 4Sayfı | | ) Memlekel Haberleri |ahillerimizde '(apılan laçakçılık Adana, (Cenup vilâyetleri pumi — muhabirimizden) — kdeniz sahillerimizde Ayas- n Payasa kadar olan kara- ilarımızda — birtakım — tufeyli alıkçı - kayıklarının dolaştığı > hatta bunların adedinin )n zamanlarda çok fazlalaş- gı haber alınmaktadır. Karasularımızda kaçak ba- & avlıyanların hemen hepsi- in Suriyeli olduğu Ööğrenil- liştir. Bu havalide iki sene- enberi yakalanan kaçakçı ayıklarının — adedi oldukça azla bir yekün tutmaktadır. Birkaç gün evvel yine böyle açakçılık yapan motörlü bir enebi gemisi yakalanmıştır. Pamuk Fiatları Adana, 29 (Hususi) — Pa- | ouk fiatları biraz düşkünce V, idiyor. Dün Liverpul borsa- K lındııı gelen rakamların bu a piyasasından daha düşkün plduğu söyleniyordu. Pamuğun dört okkası) 130- 140 ku- uştur. Bir Küşat Resmi Urfa, (Hususi) — Vilâyet nerkezine — yirmi kilometre nesafede bulunan Akziyaret sahiye merkezinde yeni yapı- an hükümet konağının küşa- di Vali Vekili Hilmi Bey ta- rafından merasimle yapıldı. Merasimde Fırka Kumandanı Âkif Paşa ile Belediye Reisi Celâl, belediye azaları ve di- ğer hükümet erkânı hazır bulundular. Sabri Çeltik Fabrikası Ceyhan, ( Hususi ) — İki Mmüteşebbis tarafından kasa- bamızda bir çeltik fabrikası açılmaktadır. Fabrikanın maki- naları Almanyadan getirtilmiş yerlerine konulmiya başlan- maştır. Yalan Yere Yemin Kilis — Diyarbekirli oğul- larından Ökkâş Ağa yalan herı yeminden ve kardeşi lacı Zihni Ağa yalan beya- nattan mahküm olarak Suri- yeye firar etmişlerdi. Bunların milli hudut dahiline geldikleri ? haber alınınış, takiplerine gi- den jandarmalar - tarafından Ökkâş Ağa tutularak hapse Atılmiş, Hacı Zihni Ağa tek- rar firar etmiştir. Uşakta Spor Uşak, 26 (A. A.) — Uşak Gençler Birliği ile Zafer Klü- bünün tevhidi münasebetile bugün klüp gençleri tarafın- dan bir müsamere verilmiş, bu müsamere geç vakte ka- dar devam etmiştir. Büyük bir halk kütlesi müsamerede hazır bulunmuştur. Giresunda Tenis Giresun, 27 (A. A.) — Te- sisatı hbitam bulan tenis kor- tunun açılma resmi yapılmış, merasimde kadın erkek bir- İıîk davetliler, — sporcular zır. bulunmuştur. İki Gazete Arasında Adana, (Hususi) — Yeni Adana ve Türk Sözü gazete- leri arasındaki neşriyat dava- sına 30 eylül salı günü devam edilecektir. Denizde Bir Ceset Izmir, ( Hususi ) — Cumar- tesi günü Urla sahillerinde denizden bir ceset çıkarılmış- tır. Tahkikat neticesinde ce- medin, tahmil ve tahliyet şir- ketinin Alp Aslan ismindeki motörünün çarkçısı Besim Ef, olduğu anlaşılmıştır. Hâdise esrarengiz görünmektedir. SON POSTA HANIMTEYZE Bursa Yolunda SONBAHAR VE KIŞ İÇİN ELBİSE, TUVALET VE PALTO MODELLERİ Bl'kaçHaylaZ"l wu sene Paltolarda kürk modadır. Beller ince ve etekler geniştir. Dans ve tuvalet elbiseleri sadedir. Tuvalet elbiseleri, vücudun hatlarını takip edecek ve meydana çıkaracaktır. Günlük elbiselerde hâkim olan şey sadelik ve güzelliktir. Teferrüattan ziyade renge ehemmiyet verilmektedir. Renk güıeui'gi de daha zi)ıde tezatlarla temin edilmektedir. Her Ev Kadınının Bilmesi Genç Âşıklarla| Samimi Hasbihal Evlenmeden Evvel İki Taraf Kavga Unsurlarını Ortadan — Kaldırmalıdır Gençç Aşıklar, aşkın efsa- nevi ve hulyalı hayatı içinde hakikati ve ilerisini göremiye- cek kadar kördürler. İzdivaca da ekseriya böyle körükörüne ittikleri için, evlendikten bir E' aç ay sonra gözler açılıyor, biribirlerinin kusurlarım gör- | miye başlıyorlar. Halbuki evlenmeden evvel iki tarafın halledeceği bir ta- kım pratik meseleler vardır. İki sevgili ve yahut iki ni- şanlı karşı karşıya geçip iyi- ce anlaşmalıdırlar. anlaş- mada iki tarafın da bir or- taklık aktedecek olan - iki tüccar gibi biribirlerinin şart- larını şöylemeli, biribirlerinin kusurlarını ortaya — dökmeli ve iki taraf ta aile hayatına bilerek girmelidirler. Ortaklık — yapacağımız za- | man — müstakbel — ortağımız | hakkında — nasıl — malümat toplamıya — çalışırsak, — müs- takbel hayat ortağımız hakkında da her türlü malü- mat elde etmiye çalışmalıdır. Her genç kız, evleneceği gencin mali vaziyetini, kazan- enı bilmiye mecburdur. Hal- buki gençler, nişanlılarile para meselesini konuşmaktan çeki- nirler. Her genç kız, kocası ola- cak gencin koca ve kadının hak ve vaziyeti hakkında fikir ve kanaatlerini bilmiye mec- burdur. Erkekler vardır ki, karı- sını mes'ut etmek için onu şefkat ve muhabbetle sararlar. Fakat erkekler vardır ki müs- tebittirler. Genç kız nişanlı- sının bunlardan hangisi oldu- ğunu bilmelidir. Keza erkek de - alacağı kızın ne olduğunu bilmek hakkını haizdir. Bu kız, evi hakikaten —mes'ut bir yuva haline koyabilir mi? Hastalığı var mıdır? — Elinden birşey gelir mi? * Faydalı Eliniz kirlenmiş ve lekelen- mişse, kaynamış bir patatesi sabun gibi kullanarak ellerinizi yıkayımız. Hem leke ve kir kalmaz, hem cildiniz yumuşar. * Turşu kavanozunun dibinde kalan sirkeyi atmayınız. Sala- talara kullanabilirsiniz. * Duvar kâğıdınız saramış v kirlenmişse, lâakal üç gnnlnı kuru ekmekle ovunuz, Birşey kalmaz. * Bakır kaplarınızı iyice te- mizlemek için evvelâ limon veya sirke ve tuzla Sonra sabunlu sıcak sü - ile yıkayınız. Yanık yanık yerleri- de külle ovunuz. Sonra kuru bir bezle kurulayınız. Terte- miz olur. ovunuz. | * Olan * Şeyler Elbiselerinizi boyamak ister- #eniz, evvelâ, — düğmelerini, boyalı parçalarımı ve iliklerini çıkarınız. Sonra boyayı bir defa kaynatıp içine birarz tuz atınız. Tuz attıktan sonra elbiseyi 15 dakika kadar daha kaynatınız. Tüz boyanın çık- masına mâni olur. A * Arada sırada kunduralarınızı petrolla siliniz. « Gümüş takımlarınızı sıcak sabunlu — suda — yıkattıktan sonra bir deri ile sildiriniz. * Çok - dikiş — diktiğinizden dolayı parmaklarınızın ucuna kan toplanırsa, onları yaş mnışastaya batırınız. Kuruduk- tan sonra nışastayı çıkarınız, elinizde birşey kalmaz, ESTRAGAN PALTOLAR Bu sene estragan paltolar her zamandan daha ziyade rağbettedir. Estragan , paltolarla giyilen şapkalar da, bere îlıd'ı siyah ve hafif olacaktır. Kız da bütün hakikatleri ol>| duğu gibi nişanlısına söyle- miye mecburdur. Bu hakikat- | | lerin sonradan keşefedilmesi | daha feci neticeler doğrur. Her genç, nişanlısşının pa- raya karşı olan noktai naza- rını bilmiye mecburdur. Kız Müsrifse, crkegı iflâs ettire- çekse genç bunu bilmelidir. Hulâsa nişanlılık ve sevgi- Klik zamanında iki taraf ta biribirini aldatmaktan vazgeç- meli, ve biribirini tanımıya, biribirile tanışmıya çalışmalıdır. 'anımteyze evvelden Çocuğunuzu 'İhmal Etmeyiniz Annelerin Vazifesi, Mek- teple Temasa Gelerek |Çocuğu Takip Etmektir Biz çocuklarımın mektebe verdikten sonra, artık bütün işlerimiz. bitmiş gibi, çocuğa karşı lâkayt kalırız. Mektebe girdikten sonra çocuğa — karşı — duyduğumuz alâka azalır. Filhakika Mektep, çocuğun en büyük zamanını alır. Fakat onun evce ihmal edilmemesi lâzım gelen birçok işleri daha vardır. İyi bir ana baba, mekteple sıkı temasta bulunmak, mual- limlerle görüşmek, çocuğun mektepteki inkişafını yakından takip etmek mecburiyetinde- dir. Çocuk leyli ise, mektepte yemeğini yiyor mu? Derslerine çalışıyor mu? Sıhhatinde ufak arızalar gösteriyor mu? Arka- daşlarile iyi geçiniyor mu? Bunlar, yalnız — muallimin değil ayni zamanda ebeveynin takip etmiye mecbur olduğu işlerdir. Sizin takip ve alâkanız, mu- allim ve mektebin de çocu- gunuzla daha ziyade alâkadar olmasını intaç eder. Bu İş daha ziyade annelere düşer. Babalar gönlük işleri arasında çocuğu takibe vakit bulamaz. Fakat anne haftada bir iki gününü —mutlaka — mektepte muallimlerle temasa hasret- melidir. Sonbaharda Kul- lanılacak Pudra Pudra, cilde, yaşa, kadıma göre değişir. Fakat bir de pudranın mevsime göre de- ğişmesi lâzımdır. Sonbaharda — kullanılacak pudra yine esmer ve sarışın İnsanlara göre başka — başkar dır. Esmer insanlar boz renk pudra — kullanmalıdırlar. -Bil- hassa siyah elbise zıyıldlq zaman bu pudra cildi iyi gösterir. Sarışın kızlar yeşilimtırak pudra — kullanmalıdırlar, Göz altlarına, deniz yeşilini andr ran renk daha iyi gider. ınayetı Bir ay kadar evvel Bursa - Mudanya yolunda bir cinayet aldu, — Bursa- Bilecik posta müteahhidi Süleyman Ef. nin idare ettiği otomobilin şoför muavini öldürüldü. Süleyman Ef. bu hâdiseyi şöyle anla- tıyor : — Gece onbir buçukta ai- lemi almak için Mudanyaya gidiyordum. Yanımda (30) K;şlanndı Osman Ef. vardı, isebol — köyü civarından geçerken birşey patladı. Lâs- tik patladı sandım. Tam bu sırada (gırrri) diye bir yaylım atep.boşaltıldı.. Muzvinli, Ow man Efendi “yandım anacı- ğun, diye kocağıma yıkıldı. Bir felâkete uğradığımızı anlı- yarak otomobile son sürati verdim. Fakat birar sonra lâstikler patladı ve parçalanarak tekerlekler lâstiksiz kaldı. Ben yine yola devam ettim ve Mudanyaya geldim. Zabıtaya haber verdim. Zavallı Osmanın kurşun sol kalçasından girmiş — yi Süleyman Efendi karnından çıkmıştı. Sekiz saat yaşadıktan sonra öldü. Cinayetin sebebine gelince * O gün Misebollu 16 yaşında bir çocuk Çakır Hayriye is- minde (45)lik bir kadını üzüm bağlarına davet etmiş, Fakat Hayriye reddetmiş. Bu- na kızan çocuk kendi gibi beş arkadaşile beraber Hay- riyeye bu daveti zorla kabul ettirmek sevdasına düşmüş. Halbuki kadın gündüz sa- vuşmuş. Bunlar gece — yas rısna — kadar — beklemişler, Kadının yoldan geçtiğini gör- medikleri için — Mudanyaya inerek bulmıya karar vermiş- ler ve bunun için de benim otomobili durdurmak istemiş- ler ve silâhla bana işaret vermişler. Fakat ben duyma- dığım için ellerindeki tüfenk- leri — boşaltmışlar, İşte bu kurşunlar zavallı muavini yere serdi, Bunlaran allısı da yakala- mp Bursa Ağır ceza mahke mesine verilmiştir. Başlanıp Bitirilmiyen İş! Belediye Cihangirin kaldı- rımsız. yollarına taş döşet- miye başladı ve geçende Matara sokağından işe baş- ladı. — Topraklar — kaldırıldı, taşlar getirtildi ve tabil ci- var halkın yüzü de güldü. Fakat birkaç gün evvel in- şaat birdenbire paydos edik di. Son yağmurlarda burası hakiki bir bataklık halinl aldı, hatta halk, karşıdan karşıya köprü kurmıya - bile lüzum gördü. Şimdi balk hayret içinde soruyor: — Niçin başlandı ve ne- den bitirilmiyor.?