1 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sıyfı SON N : Memleket Haberleri Samsun Gireson — meticelenen Müsabakası Mıntaka Fütbol Heyeti Bu Maçın Neticesini Kabul Etti Samsun, (Husust) — Beş — bin kişinin huzurile Samsunda yapılıp Samsunun galebesile Gireson İdman Yurdu - Samsun — Halkspor Mmaçının neticesini yazmıştım. Samsun mıntakası - Futhol heyeh. son toplanişında maçı neticesiz addetmiş, / kararını iki tarafa da bildir- -— miştir. Bunun sabebi tarafeyn- den birinin cezalı bir oyuncu oynatması, diğerin de başka bir klüpten oyuncu almasıdır. Halbuki Samsun mıntakası — we Futbol heyeti reisleri bu — maçta hakemlik yapmışlardır. - Vaziyeti de biliyorlardı. Bu- — na rağmen ve oyuün başla- madan tarafeyni ikaz etme- leri, herhalde — böyle bir karar vermekten daha uygun olurdu, kanaatindeyim. Karar herhalde iyi tesir yapma- mıştır. Mekteplerde Faaliyet Nazilüi, (Hususi) — İlk mek- teplenn açılma zamanı yak- lıştıgı için Maarifte faaliyet başladı. — Mülhukatın bütün tam devreli ilk mektep baş- ıııuallımlen vilâyet merkezine -— davet edildi. Ayın 27 sinden ' 30 una kadar devam edecek qhn bu içtimada ilk mektep- cilikte bu seneki cereyanlar, faaliyet sistemleri vesaire gö- — rüşülecektir. Bu sene mek- — teplere tehacüm fazladır. Tedrisat 3 Teşrinievvel Cu- — martesi günü başlıyacaktır. R. Öz. Nazillide Yağmurlar Nazilli, (Hususi) — Üç gün devıııı eden yağmurdan son- ra hava açıldı. Artık eski sı- gaklardan eser kalmadı. Bu yağmurlar Üzüm, İncir müs- tahsillerini biraz telâşa dü- Mll ise de diğer çifçilere çok faydalı oldu. lcra Ve İflâs İşleri İzmir, (Hususi) — İcra ve iflâs —kanununda — yapılacak olan tadilât hakkında İzmir T'ıeırıl mahkemesi reisi ile İzmir Barosunun — mütaleası Osorulmuştur. Alâkadar zevat Menlleıı müteleaları hazırla- I(noperuul Şikâyetleri İzmir, (Husust) — Ziral _hedl kooperatiflerinden - şi- küyetler fazlalaşmiştır. Bunla- ryın iyi idare edilemediği, her — zaman tekerrür eden şikâyet- Terden anlaşılmaktadır. Rekabet Yapılamadı İzmir, (Hususi) — Aydın Şlıııendıfu Kumpanyası Aydın hattı üzerinde işliyen otomo- bil ve kamyonlara rekabet etmek için hat Üzerinde mo- tokar seferleri tesis etmişti. — Bu seferler çok masraflı ol- duğundan 1 teşrinievvelden hbzren kaldırılmaktadır. Orman' İşletmeleri Eğirdir (Hususi) — Bir or- n başmühendisi İle bir mu- vin ve üç mühendisten mü- rekkep İzmir üçüncü orman amenejman grupu faaliyetine 'am etmek Üüzere buraya up Akyel ormanının iktrı. | POSTA Teşrmıevvel l OCUK SAYFASI Oyunlar Kolay Resim Yapmanın Usulü Yukarıdaki bakıp belki de birşey anlamadınız. Bu resim, size kolayca resim l yapmanın sırrını öğretecektir. resme Bir mâasa üzerine beyar bir kâğıt yayınız. Bir kenara bir lâmba koyunuz. Sonra kâğıdın üzerine, İlüzumsuz gazete kâ- gıtlarını — burüuştürüp — atınız. Bunların bıraktığı gölgelere bakiniz,| garip yürip* resiniler Öyle eğlenceli bir oyundur ki, lâmbayı de- virmemek şartile, size tatlı göreceksiniz. saatler geçirtebilir. Portakaldan Vazo Evde zarif bir saksı veya vazo yapmak ister misiniz ? Bakınız — size kolay bir usul öğreteyim. Bir portakal alınız. Başını bir'biçakla ke: siniz. Suyunu bir kaşıkla içi- niz. Boş kalan kabuğu annenize verip birkaç dakika —fırına — koydurunuz. Kabuk fırında kuruyunca çı- kartınız. İçine toprak doldu- runuz. Bir de ufak çiçek veya nebat yerleştiriniz. Japn işi zarif birşey olur. SON POSTA KLÜBÜ Kupon:19 Şimden sonra Son Posta Klübüme aza olabilmek — için her hafta bu sayfada neşredeceğimiz kuponlardan dör tane — toplayıp — getirmek — veya göndermek lüzumdir. Bu — kuponları kesip toplayınız. Yeni Bilmecemiz ları Koyabilir Misiniz ? Muvaffak Olanlara Güzel Hediyeler Bu hıftıkı bılme:ımiı hııım'r. ' Vereceğiz... Çerçevelerdeki rakamları kesiniz ve bu gözlere yerleştiriniz. Fakat o suretle yerleştiriniz ki ne taraftan cem edilirse edilsin, Bilmeceyi halledenler cevaplarını on beş güne kadar gazetemize yekün daima on beş çıksın. bildirmelidirler. Cevabı doğru halledenlerden yüz kişiye muhtelif güzel hediyeler verilecek ve kazananlardan beş kişi ayrıca kulübümüze aza kaydedilecektir. MÜREKKEPLE KÂĞIT OYUNU iz, Kaleminizi alınız. Hokkanı- za batırınız ve kâğıdın üzerine mürekkebi — damlatınız. Sonra kâğıdı damlanın tam ortasından ikiye katlayınız. Açınca tuhaf tuhaf resimler çıktığınmı görecek- siniz. Yağmurlu ve sıkici havalarda I Yukarıdaki resimler bu süretle yapılmıştır. Siz de - bir tecrüba ediniz. Bu oyunu birkaç arkadaş bir arada da oynıyabilirsiniz. O vakit en İyi resmi yapacak arkadaş oyunu kazanmak üzere aranızda bahse tutuşunuz. Hayli güler ve eğlenirsiniz. Bilmecemizi Doğ- | a : ru Helledenler Bu GOZıere Bu Rakam' Kendileriîıs;bet Eden Hediyelerini İdareha- nemizden Alabilirler Birer Kutu Boya Kazananlar İstanbul kaz orta mektebi 147 Hallde, Şeref sokağı 10 Muarzez, Topkapı Safa bostamı — 29 Halil, — Galatasaray 1148 Osman Nacı, Aydın Sanatlar Mektebi 88 Ahmet İhsan, Yenibahçe Hatçe Mürüvyel, Çapa 31 inci mektep 242 Muhlddin, Ankara Atpazarı 45 Hamdi, Salihli posta müdürünün oğlu Muzaffer Darlşşafaka 13? Muzaffer, Uzunköprü Muradiye mahallesi Hacı Yuzuf sokağı bakkal Ahmet, Ankara Atpazan bakkal AlL Elendi vasıtaslile — Şukrü, Adana aile fotoğrafhanasi — vantasile Hakkı, Sivas İlsesi 349 Neşet Nafiz, Ankara Ön cebeci 119 Adnan, Yozgat Gazipaşa mektebi Jale Gönül H. ve B, ler. Birer Albüm Kazananlar Edirne Selimiye Kütüpanesi vasıta- «lle Sadullah, Konya kadastto kâtibi Salim, Erenköy kız Hsesinden 2$71, Loman Ankara erkek İlk 137 Şükrü, Adana çifiçi fabrikası B. vasıtasile Bedri, Artuva tayyare cemiyeti muhasibi oğ'u Nami, Artuva nüfhus memuru Nurl B. karı Düriye, Büyükada Maden caddesi Adnan, Ankara kurtuluş mektebi 123 Neziha, Adana Ticaret tebi 330 Ziya, Heybelinda sahil boyu 103 Cemalettin, 23 üncü mektep 105 Mehmet, Birinci mektep 452 Tacünniza H. ve B ler. Birer Kitap Kazananlar Kalecik Necmi Doğan, Vefa — orta mektep 96 Muzaffer, Ankara Hacette- pe Yalıdede sokağı 45 Ki Adana Ticaret mektebl 42 Ali İhsan, Edirne Ayşekadında fırıncı Ahmet oğlu İbra- him, —Uzunköprü — Mimar — Hayrettin mektebi 135 Nerkis, Ankara Analarta mahallesi $ Nimet, Ankara vilâyeti mektubt kalemi — Şaziye, Yörükçiler Namazgâh sokağı İhsan, İzmir Kargıya- ka şetarat sokağı $ Reşat, Beykor Kavakderere Bedrettin Kimli, Ankara İsmetpaşa mahallesi Poryaz sokuk 160 Rabla, İstanbul S0lncl mektep 38 Sedat Takaim Nazire Fevri, SalkımğısBgüt Bür- hanettin Hâdi, Balikesir yeni berber Tbrahim Efendi vasıtasile İsmall, Nişan- taşı Hacı Mansur sokağı Saniye Ziya, Edirne Sanatlar mektebi M, Rahmi, Çorlutersi — Hazan öğlu Ali nezdinde Hasan Bey ve Hanımlar, Küçük Bir gyun Bir kâğıt kalem alınız. Dört rakamı altalta yazınız. Faraza bu rakamlar resimde görüldüğü üzere 1,3,5,9 olsun. Şimdi bir arkadaşınıza soru- nuzı bunlardan beş rakamı alıp yirmi birakabilir. mi? Sual garlp görülür, Fakat me- sele basittir. Kâğıdı tersine çe- viriniz. 9 adedi 6 gibl görüne- cektir. Alt satırdaki (6) ve (1) le- ri siliniz kalan rakamları tekrar çevirip cem ediniz. (20) çıkar. — NUHUN GEMİSİNİ YAPINIZ Bu resimde, sizin için sevimli, güzel ve küçük bir oyuncak var» dır. Nuhun gemisini bilirsiniz. Hani anlatırlar, çok cski za- manda büyük bir tufan olmuş. Nuh isminde biri çıkmış. Bir ge- mi yaptırıp İnsanlardan ve hay- vanlardan içine birer örnek al- mış. Tufan olunca suyun Üstüne yükselip kurtulmuş. Bu günkü insanlarda işte bu gemi ile tufandan kurtulan kimselerden Üreyip meydana gelmişler ve dünyayı doldur- muşlar. İşte bu resimden bu gemiyi . yapabilirsiniz. resimleri ayrı ayrı ka- Sonra geminin gövdesini teş- kil eden kismi alıp uzunlama noktalı yerlerinden üçe kaâtlayı- nız. Kenarlardan birinde bir kapı yeri ılııuhlnlı. Büu kapının üç rafımı — kesinlı yerlerinden kırıniz. Bu — süretle kapı da açılmış olacaktır. * birlştiriniz. Hayvanları ve insan- ları da içine yezleştiriniz. Bu su- retle Nuhün, gemisini yapmış wııııı x !I Spor Münakaşaları l Mağlübiyetten Doğan Teessür Millt Takımın Bir An Evvel Takviye Edil- mesini İstiyorlar (Baştarafı 1 Inci sayfada ) gazetenizin tavassutunu rica ve istirham ederiz.,, Sporcu karileriniz: Muzaffer, Rahmi, Ali, Enver, Kemal, Hasan, Cemal, İ. Nuri, Mazlüm, Tayip. Diğer — taraftan Sofyadan gelen — haberlerde, — merkez muhacim mevkiinde bulunan Beşiktaşlı Hakkıya Fenerbah- çeye mensup Fikret ve Mu- fer —tarafından hiç pas verilmediği — kaydediliyordu. Dün Fenerbahçe umumi küti- binin imzasile aldığımız bir mektupta bu itham reddedil- mekte, fakat — Fenerbahçeli uyuncularımızın şahsi oynamak kusurları da itiraf edilmekte- dir. Mektup şudur: Bir gazetenin 29 Eylül tarihli nüshasında Sofyadan gelen haberlerden istidlâlen Fenerbahçeli futbolcuların merkez — muhacim — oyniyan Hakkı Beye kasden pas ver- medikleri hakkında bir şayia- nın deveran etmekte olduğu yazılıyordu. Futbol takımlarımızı teşkül eden — gençlerimizin hemen hepsi şahsi oynamak, belli başlı kusurlarından biri ol- duğu — halde bunda — bir kasit arayarak Fenerbahçeli münevver ve temiz üç Türk gencine İsnadatta bulunuldu- ğu büyük — bir — teessürle görülmüştür. — Milliyet — vatan sevgisi ve Türklük — şerefi mevzuu balısolan — meseleler- de Iâübali olmıya ve herkes hakkında menfi düşünmiye hiç kimsenin hakkı yoktur. Mütenakiz ve mağlübiyetin hakikt sebeplerini anlatmıyan bir telgraftan bu biçin mana- lar çıkarmakta fayda bulanla- ra bu isnadı kemali şiddetle ret ve Fenerbahçeli asil Türk çocuklarının bu lekeden ebe- diyyen münezzeh olduklarını ve öyle kalacaklarınını beyan eyleriz. İ Fenerbahçe #spor kulübü kâtibi umumilsi Hayri Celâl Ankarada — Futbol Ankara, 1 (Hususi) — An- kara mıntakası şilt ve lik maçlarına yarın başlanacaktır. İlk şilt maçı oyunu İmalâtı Harbiye ile 189 uncu alay arasındadır. İlk lik maçımı da Çarkaya - Altınordu klüpleri yapacaktır. Venedikte Yangın Venedik — Burada bir yan- gin çıkmış, — civarda birçok evler harap olmuştur. Hasarat mühimdir. sci ster Misiniz? Gazetemizin ucuz ve küçük ilânlarından isti- fade ediniz. 25 — kuruş sizi büyük zahmetlerden kurtarabilir. 16 kelime- lik bir ilân 25 kuruşa İSTİFADE EDİNİZ —