7 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi l| Verem Aşısı Münasebetile.. Sıhhat Vekâleti yeni doğan çocuklara tatbik — edilmek üzere Verem aşımı hazırlat- mağa — başlamıştır. Bu işl takdirle karşılıyan halkın umumt fikir ve mütaleası şuduür: Ferit Bey Üçler mahallesi 72 — Verem, bu memleketin ezeli bir derdidir. Her sene ordular teşkil edecek nüfusu- muzu kemiriyor. Memleketin nüfus — siyasetini alâkadar eden bu dertle mücadele için ( sıhhi bir misak ) Tâzımdır. Hükümetimiz mücadele için her sene bütçesine mühimce bir para koymalıdır. * Hasan Bey Divanyolu Işık sokak 12 — Sıhhiye Vekâleti verem- le mücadele için (Kalmet) aşısı hazırlatmıştır. Bu, tak- dire bir — harakettir. Fakt veremin aşısı vardır de- mek bu derdi küçük ve ehemmiyetsiz görmek demek- tir. Bir taraftan aşı , tatbik edilirken diğer taraftan da sanatoryomlar ve garp mem- leketlerinde görülen tesisat yapılmalıdır. (Feridman) aşısı veremi tedavi eder, niçin sa- matoryomlara gidiyorsunuz, di- yenler de var. F’ıkıt bunlar di gibi hastaları ihmal- kâr . Onu için hükümet :ıdı" reklâmlara da mâni olma- Ruza Bey Fatih Kıztaşı 28 — ( Verem — mücndalesi ) milli işlerin başında gelmeli- dir. Sıhhiye Vekâletinin Kal- met aşısını hazırlatması müs- takbel nesillerimiz için çok faydalı olacaktır. Çünki bu küçük çocuklara tatbik edi- » Halbuki yetişenler arasın- daki tahribatı çok mühimdir. Bunun için bütün vilâyetler bütçelerinden mühimce birer fedakârlık yaparak münasip yerlerde büyük sanatoryomlar yapmalıdır. Hatta her ne İcap ederse bunun için de bir kanun — bazırlanmalıdır. Her Türk bu iş için senece muay- yen bir vergiyi bile seve se- ve verir. Saldla H Tatik Macar — kardaşlar enddesi 48 — Ben veremden ailemden Üç genci kurban verdim. Bun- ların tedavisi için de bütün servetimi kaybettim. Bu has- talık altın hastalığıdır. Bugün kazanç yok. Hasta sahiplerinin hastalarını şahsi paralarile te- davi ettirmelerine imkân yok- tur. Bu, bir hükümet işi ol- malıdır. Bir çocuğum da Bü- ckıdı sanatoryomuna — sıra klerken öldü. Hükümetimiz bu işe çok ehemmiyet verirse benim gibi birçok aileleri y- kılmaktan kurtarır. | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: — — — Pazar Ola Hasan B. Ve Yunanistanda Atletler | Son Posta'nın Resimli Hikâgesi: : Hasan B. — Merhaba Nasıl? Müsabakada inşallah galip e |Konserve 'İhracatımız Ve Fransızlar | Fransa Hükütinin Bir : Kararı Konservecileri- H Zırar:_ Sokuyor Memleketimizden Fransaya ihraç edilen balık ve meyva konserve larının Üzerine yeni harflerle “Türkiye,,kelimesi yazılmakta idi. Fransa hükü- meti son zamanlarda ittihaz ettiği bir kararla “Türkiye,,ke- limesi yerine Fransızca “La Tur- gule,, kelimesinin yazılmasını istemiş, aksi takdirde konser- velerin ithaline müsaade etmi- yeceğini bildirmiştir. Fransa hükümetinin bu kararı Türk ihracatçılarını çok mütcessir etmiştir . Çünkü Fransaya ihraç edil- mek Üzere mühim miktarda konserveler eski şekil üzerine hazırlanmış ve ambalaj edil- miş bulunmaktadır. İhracat Ofisi, Fransa hükü- meti nerdinde — teşebbüsatta bulunmuş ve bu hususta cevap almıştır. Gelen cevapta ihrac edilmek üzere ne miktar kon- serve hazırlanmış olduğu so- | rulmaktadır. Arnavut Osman Haydarpaşada Polislere Dayak Atmak İstemiş Polisler evvelki akşam Hay- darpaşada —Arnavut Osman istninde bir sabıkalıyı yakala- mışlardır. Bu adam bir haylı rakı içmiş, yüzü gözü kan için- de gelene, geçene küfür ede- rek — dolaşmıya — başlamıştır. Polisler ne olduğunu sormuş- lar ve kardeşi Süleyman tara- fından — yaralandığı cevabını almışlardır. Bunun — üzerine iWfadesi alınmak üzere karako- la götürülen Arnâvzt Osman orada tekrar ağız dolusu kü- für savurmıya başlamış ve kendisini teskin etmek İstiyen polisleri dövmiye kalkışmıştır. Şimdi Adliyeye verilecek, ka- nunt muamele yapılacaktır. Bir Ziyafet Şehrimizde bulunan Mısır Polis Teşkilâtı Reisi- Rusel Paşaya evvelki gün Mısır se- fareti tarafından bir ziyafet verilmiştir. atlet başılar... velâr | SON POSTA Satılacak, bugünkü Boyalı Ve Şekerli Sular Bundan Sonra -Sattırılmıyacak Bir Şıracı dükkânının önü Belediye Sıhhat İşleri mü- dürlüğü piyasada satılan şı- raları tetkik ettirmiştir. Bun- ların en iyilerinin tahlil de- recesile üzüm ve şeker nis- beti şöyledir: Bu şgıraların dörtte üç bu- çuğu şeker ve yarımı Üzüm- dür. Hemen hepsinin renkle- ri de boya ile verilmiştir. Şeker ve Üzüm masrafından kaçınarak zaharinle şıra ya- panlar bile vardır. Belediye Sıhhat işleri müdü- rü Neşet Osman Bey Bu işle bizzat meşgul olmuştur. Dün aldırdığı yaş üzümden bizzat şıra çıktırmış ve bir şişeye koyarak belediye reis muavini Hânit Beye, şehir meclisi ve daimi enciimen Aazasına gös- tererek bu hususta — izahat vermiştir. Neşet Osman Bexş göre — Şşırâa ayni —zamanda bir ilâçtar. İçinde çelik, vitamin ve 500 Lira İkramiys — | Suikast teşebbüsünün mey- dana çıkması işinde hizmeti görülen polis memuru Necati ve Nuri Efendilere Dahiliye Vekâleti — tarafından (500)er lira ikramiye verilmesi tensip edildiğini yazmıştık. Bu karar polislere arkadaşları önünde dün tebliğ edilmiştir. 2: Atinada Türk Atletleri — Hasan Bey, Yunanlılar birinci, Sırplar ikinci, Romanyalılar üçüncü geldiler. | yapılmasının P fosfor bulunan üzüm suyunu yanl şaryar doktorlar hasta- larına bir ilâç diye tavsiye ediyorlar. Doktarlarından şıra tavsiyesi alan hastalar İs- tanbulda şurada burada şıra diye satılan şeker şerbetleri içiyorlar, bundan beklenilen iyi tesir görülmediği — gibi bazen fena tesir bile yapmak- tadır. Neşet Osman Beyin bu teklifi — belediye — tarafından çok isabetli görülmüştür. Şim- di belediye bir (şıra) talimat- namesi yapacak ve daimi en- cümene verecektir. Bu tali- matnameye göre (şıra) yalnız yaş üzümden — yapılacaktır. Yaş üzüm bulunmıyan mev- simlerde şıra yapmak ve sat- mak yasak edilecektir. Ayni zamanda su ve buya ile şıra önüne — geçile- cektir. Bundan başka şimdi satılan şerbetlere de ( şıra ) ismi verilmiyecektir. aa an aa Halk Fırkasında Halk Fırkası Umumt İdare Heyeti dün Ankarada bir içtima yapmış, Fırka işlerini görüşmüştür. Kalp Sektesinden Ölüm Tramvay amelesinden Ab- durrahman Şerif- Küprü üze: rinde çalışmakta iken kalp sektesinden ölmüştür. Bulgarlarla nuncul! Dün Öğleden Merasimle Küşat Edildi 3: Türk atletleri — Hasan Bey, biz de | Belediye Şıra İçin Bir İspirto | Talimatname Yapiyor | Şiralar, Yalnız Taze Ve Yaş Üzümden Yapılıp Müddeiumumilik Y Müptelâsı Hakkında.. eni- den Takibat Yapmıya Lüzum Gördü Müddetumumilik — geçenler- de bir ispirto müptelâsını, nefsini ıslah etmesi maksadile tevkifaneye göndermiş, orada İnzibat altına aldırmıştı. Hay- ri Efendi isminde bir arzu- halcı olan bu adam iki gün evvel — tevkifaneden çıkarıl- mıştır. Fakat Hayri Ef. dün yine üç okka ispirto içtikten sonra kafasından, yüzünden kanlar fışkırarak Adliye önüne ge- miş ve orada oturan Arzu- halcı Seyfi Beyden haraç iştemiştir. Seyfi B. istediği parayı vermediği için masa- sini devirmiş ve yazı makine- sini yere atarak parçalamıştır. İşe müdahale eden jandar- malara ve önüne gelenlere de küfretmiştir. i jandarma tarafından yakala- Buak piğee Haln DEME tir. Adamın bu hâdise ile salâh bulmadığı — anlaşıldığı — için tekrar kanuni muamele yapi- lacaktır. Şehitlik Şehitlikleri İmar Cemiyeti tarafından Edirnekapıda Aziz şebitler için yapılan ebedi istirahatgâh dün saat üçte merasimle küşat — edilmiştir. Merasimde — Millet — Meclisi Reisi Kâzım, Kolordu kuman- danı Şükrü Naili Paşalar, Vali, — diğer —mülki — ve askeri erkân bazır bulun- müştur. Merasime hazin bir marşla başlanmış, sonra nu- tuklar süylenerek şehitlerimi- zin hatıraları taziz edilmiş ve şüheda Abidesine de bir çelenk konularak — morasime nihayet verilmiştir. İngiliz Lirası İngiliz lirası son sukuttan sonra henüz sabit bir şekil alamamıştır. Dün Borsada İn- giliz lirası (803) kuruşta açıl- mış ve akşam (807) kuruşta kapanmıştır. azar Ola Hdsan B. Ve Yunanistanda Atletler & Hasan beraber sonuncu geldik. so- | da yanıma gelin de sizi dümenciye tanılayımı istifade eder! Sonra İstanbulun Kur- tuluşu Serefine.. Dün şehrimizin — düşmandan | kurtuluşunun — yıldönümüne tesa- düf ettiği için yapılan büyük | tesit merasiminden bahsetmiştik. Merasim gece de devam etmiş, bütün resmi ve hususi mücsse- seler sabaha kadar clektrik ziyas larile donatılmıştır. Gece de be- lediye tarafından Perapalas ote- linde ordu şerefine büyük bir ziyafet verilmiş, Ordu ve hükü« met erkânile matbuat mümeasil- leri ziyafette hazır - bulunmuşları dir. Kurtuluş bayramı mündse- betile dün bazı kimselerin istiklâl madalyaları da talik edilmiştir. Kabahat Kimdedir? Balkanyatlara — iştirak — için iden futbolcularımızla Eskrimcilerin dün şehrimize gel diklerini haber vermiştik. Futbol: | calar, Bulgarlarla yaptıkları ilk maçın feci mağlübiyet neticesi rine mes'uliyet ta, “bizim ka- batimiz yok,, demektedirler. Rus Hariciye Komiseri Rus Hariciye Komlseri Litvi« nof yoldaşın bu ay sonunda mem- leketimize geleceğini haber ver- miştik. O tarihlerde Balkan kon. feransının içtimaları henüz bit- memiş olacağı için M. Litvinofun seyahati bir müddet gecikecektir. Münakalât — Konferansı — İsviçrede — toplanacak — olan | Beynelmilel Münakalât — Konfe- ransına — iştirak edecek — olan Rifat ve İhsan Beyler dün şehri- | mize gelmişlerdir. Bugün — eke- | presle hareketleri muhtemeldir. Darülbedayide Darülbedayi kaş - temsillerini bitirdikten —sonra — Yunanistana gidecek, Atinada birçok — temsil- ler verecektir. İ Türk - Sigaraları Şimali Amerikada bir tütün fabrikası açmak ve Türk tütünle- rini işletmek istiyen bir Amerikan | grupu mümessili şehrimize gelmiş ve Tütün İnbisar İdaresile müza- kereye başlamıştır. Karısını Bıçakladı Pangaltıda Ferace sokağın- da oturan İbrahim Efendi, ailevi bir meseleden zevcesi Hayriye Hanımı bıcakla ya- ralamıştır. Bir Otomobil Kazası Şöfor Alinin idaresindeki 1919 numaralı otomobil Çar- şıkapıdan — göçmekte — olan Hikmet Hanımla kızı Muh- terem Hanıma çarparak her ikisini de yaralamıştır. Bir Çocuk Yaralandı Kasımpaşada oturan Aziz isminde bir çocuk bahçedeki tahtaperde üzerine çıkıp oy- narken düşmüş ve ağır su- rette yaralanmıştır. B. — İstanbula dönerken vapur”