8 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

k | g* Halkın Sesi - GıdaMaddelerin- — deki Bozukluk Belediye, —şekirde — satılan gıraların bozüuk — ve - hileli olduğunu — tembit etti ve kuru üzümden şıra yapıl- mamasını kararlaştırdı. Bu karar karşısında temas et- O tiğimiz halk gunları söy- — Fakat İstanbulun şıraya gelin- ceye kadar meşgul olunacak — birçok dertleri vardır. En O başta da sütle yağ gelir. | Şıra, şerbet bence İüks bir - ihtiyaçtır. Fakat yağ ve süt — zaruri ihtiyaçlardandır. Evvelâ — — bunlar düzeltilmelidir. Nusret Bey leıııyolıı u? 3 — Biz şırayı hakikaten şıra diye içiyorduk. Bizim bildiği- miz şıra yaş üzümden yapılır. | — Belediyenin şimdiye kadar bu — İşle meşgul olmamasını tuhaf — buldüm. Her ne ise, geç oldu Oamma temiz olur inşallah ta — bundan sonra - İstanbullular — gerbet yerine şıra içerler. x | BU L Az ü Gekindeberi Sülzeretle gaahallesi 7 D Bibüye Sıhbat İşleri müdürü Neşet Osman Bey BU kar bakikati dobra dabra söy — İiyen bir zattır. Şehir Meeli- ' sinde de İstanbulda içecek — temiz ve Terkos suyu bıiımı::.:ânı söyledi ve ça- — Fesine bakalım, dedi. Şimdi — de şıraların bozuk olduğunu — bizzat tesbit etmiştir. Dert idıktan sonra devasını “bulmak kolaydır. t * Ü Salih Bey Yağcı han 10 — — Bugünkü (Men'i tağşiş) — talimatnamelerimiz ve usulle- rimiz İstanbuldaki gıda hile- — lerine maalesef mâni olamıyor. - Bacağına yırtık bir pantalon — geçiren Balıkpazarından ealdığı vejetalin yağını: Ben köylü- — yüm diye şurada burada tere- — yağı diye satar. Sütlerimiz de .üylı Yeni bir ( Ağdiye ka- onunu) İâyihası hazırlandığını — İşittim, Bu kanun bir an evvel — Meclisten çıkmalı. O sırada Şıra ve şerbet işi de halledilir. Sezal B. mııruıemwu- 18 — — Şıra yaş Üüzümden ya- opıldığı gibi kuru üzümden de hazırlanabilir. Bütün dünyada — da şıra etkseriya böyl< yapılır. P-? okka üzüme bir buçuk okka su konarak hazırlanan — kuru üzüm şıraları ayni za- O manda sıhhidir de, Belediye olmazsa bunu temin etse — çok iyi yapar. Çünkü İstan- :ıldı yaş üzüm pahalıdır. ir Kadın Evinden Kaçırıldı Polise Yapılan İhbara Göre, Kadını İğfal Etmişler Polise bir kadın kaçiırma hâdiseşi ihbar ve şikâyet edilmiştir. Tahkikatımıza göre mesele şöyledir: Ali Efendi isminde birisi on Üç sene evvel Meliha H. isminde bir kızla evlenmiş, epey vakit beraber yaşamış- lar ve iki de çocuk sahibi olmuşlardır. Fakat günün bi- rinde araya Demirci Nazif isminde bir genç girmiş ve, iddiaya göre, Meliha Hanımı iğfal ederek kaçırmıştır. Ali Efendi dülgerlik makta ve Alpullu fabrikası da çalışmaktadır. Kendisi de bize şunları anlattı: —“Bir gün kayınvaldemden telgraf aldım. Çabuk gelmemi bildiriyordu. Derhal İstanbula geldim. Kayinvaldem beni görünce, : “Ah oğlum, kızım bir herifle kaçmış.,, dedi ve ben beynimden — vurulmuşa döndüm. Sonra öğrendim ki zevcem çocuklarımla birlikte Nazif isminde bir gençle kaç- miş. » Bunların İzmire zannedilmektedir . Esrarkeşler - Yakalandı Üsküdarda Toptaşı cadde- sinde — Vehbi isminde biri dükkânında esrar - içirirken yakalanmıştır. Büyük Sergi İktısat Cemiyeti Hazır- lıklara Bişlamı.ıtır İktısat ve Tasarraf Cemiye- tinin şehrimizde beynelmilel bir sergi açmak için tetki- kikat yapmakta olduğu ma- lümdur. — Serginin açılacağı yer ve diğer bazı şeyler bakkında Ticaret Odasından malümat İstenmiştir. Oda bu husustaki — cevaplarımı hazır- kaçtıkları . — Serginin — şimdilik Çıragan — sarayında münasip — görülmüştür. Bu sergide ziral ve sınal mah- sulât teşhir edilecektir. Sergi bu sene açılmazsa gelecek sene tesisine mutlaka çalışılacağı haber verilmektediz. SON PSA P SA DAHİLİ HABERLER 1245 Kuruş Yerine 60 #ir Dıvar Para Gümrük Verilmiş Gümrük Miiffeüîşlerbi,naü:mriükten Paçavra İsmi Aitında Geçirildiği Anlaşılan Kullanılmış El- biseler Meselesini Tahkika Devam Ediyorlar İlk defa (Son Posta)nın ortaya attığı kullanılmış elbise tica- retinde, hazinenin zararına olarak yapılan hileli meselenin Güm- rük Müfettişleri tarafından meydana çıkarıldığını yazmıştık. Müthiş Bir Fark Haber aldığımıza göre tari- fedeki paçavra maddesine uy- durularak memlekete az güm- rük resmi verilmek — sure- tile ithal olunan bu müs- tamel elbise parçaları hakkın- daki — tahbikata — Müfettişler ehemmiyetle devam etmekte- dir. Bu elbiselerin kilo başına (60) para gümrük — verilmek suretile ithal edildiği şimdiden anlaşılmıştır. Halbuki kanunen — alınma- sı İâzımgelen vergi kilo ba- şına (245 ) kuruştur. Diğer taraftan gümrük mü- fettişlerinin ele geçirdikleri müstamel elbiselerin Tahtaka- lede Mirzahi biraderlere ait olduğu, bunların da başka bir müstamel elbise taciri namına komisyonculuk yaptıkları mey- dana çıkmıştır. I Ucuz Taksi Belediye Yeni Bir Proje Hazırladı Haber verildiğine göre be- lediye ucuz otomobil kullant& mak istiyen şoförlerin teşeb- büslerini tatmin etmiş olmak maksadile bir ucuz taksi pro- jesi hazırlamıştır. Bu projeya göre ilk binişte taksimetre (14) kuruş yazacak, sonra her | yüz metrede (40) para yaza- caktır. Fakat şoförler bunu muvafık bulmamakta ve uzun mesafelerde ziyan edecekle- rini söylemektedirler. Diğer taraftan on kuruş- luk otomobil işletme müsaa- desi almak Üüzere Dahiliye Vekâletine — müracaat eden şoförler henüz cevap alama- mışlardır. Bunlar tekrar mü- racaate karar vermişlerdir. adamlarınıza çok, çok toşekkürler Esnaf Şikâyetçi Memlekete bedava denecek bir şekilde ithal edilen bu elbiseler buradaki diğer müs- tamel elbise esnafını da çok zarara sokmuştur. Alâkadar ta- cirler şu iddia da bulunuyorlar; *— Kiloda 245 kuruş ye- rine altmış para verilmek sü- retile gümrüklerden geçirilen elbiselerin son günlerde ya- kalanan 40 balyadan çok faz- la olduğunu tahmin ediyoruz. Bizim tahminimize göre bun- lar (165) balyaya yakındır. Çün kü bu işin peşinde koşanların sekiz aydanberi bununla meş- gul oldukları ve her hafta piyasaya bin ceket çıkardıkları ve sattıkları İşitilmektedir. Tabil bunlar Gümrükten ucuz geçirildiği için de gayet dcuz satılmaktadır. Bir caketi 180 kuruşa veriyorlar. Halbu- ki biz bir caketi kendimize Üç yüz kuruşa mal ediyoruz.,, Hocaya Dayak Sinif Döndüğü İçin Muallimi Dövmüş Çankırıda çıkan ( Duygu ) gazetesi yazıyor : * Örtameklepi, tölebeşinden Derelili — oğullarından Salim oğlu Abdullah Efendi imti- handa muvaffak olamadığın- dan mütcessir olarak riyaziye muallimi Kâmil Beyi tahkir ve darp eylediğinden mahke- meye verilmiştir.,, Tahta Walımış Beyoğlunda İskrekili apartı- manının kapıcısi Zübeyir or- taklık meselesinden Mehmet ile kavga etmiştir. Mehmet tahta parçasile Zübeyiri yaralamıştır. Alacak Yüzünden Şişlide —oturan Nuri, bir alacak — meselesinden — İhsan isminde birini taşla başından yaralamıştır. 3: Yunanlılar — Hasan güle güle, yine buyur ioşallah, saymayız ha !.. İnhidam Etti Arkasından Geçen Bir Yolcu Da Enkaz Yığını Alhndı Kaldı Çengelköyde oturan ma- lam - Marika harapça olan bahçe dıvarını yıktırarak ye- nisini yaptırmıya karar ver- miş ve oğulları Dimitri ile İstratiye — dıvarı — yıktırmıya başlamıştır. Fakat iki kardeş işe baş- yınca dıvar ansızın kendili- ginden yıkılmış ve bu sırada dıvarın arka tarafından geç- mekte olan Abhmet isminde bir yolcu enkaz yığını altında kalmış, ağır surette yaralanmış- tır. Dimitri ile İstiratiye birşey olmamıştır. Bufeci kazaya sebep olanlar mahkemeye verilecektir. Veremlilere Yardım Hilâliahmer cemiyeti İstan- bul şubesi her gün (150) ve- remliye (2) yumurta ile (100) dirhem et dağıtmaktadır. Bir Vapur Kazası Alemdar zadelerin (Millet) vapuru İnebolu ile Ayancık arasında Çatalzeytin mevkiin- de bir kaza geçirmiş, vapu- run pervanesi kırılmış, fakat bir faciaya meydan verilme- den Sinop limanına çekilmiştir. Bu Soğukta.. Emirgânda oturan ÂAhçı Ni- yazi Efendinin zevcesi Emine Hanım deniz kenarından ge- çerken denize düşmüş, kur- tarılmıştır. İsterling Dün (820) Kuruştan Muamele Gördü Dün Borsada ( 5,010,000 ) franklık muamele - olmuştur. İngiliz lirası dün ( 820,5 ) ku- ruşta açılmış (820,89) kuruşta kapanmıştır. Diğer paraların kıymetleri de şudür: Dolar 0,74,56,25 te açılmış, 47,57 de kapanmış, liret — 9,24,75 te açılmış, 9,10,59 da kapanmış- tır. Mark ta 2,06,33 te açıl- mış ve 2,05,56 da kapanmıştır. Nazar Değmesin Atinadan bildirildiğine gö- re, tenisçilerimiz. çift müsa- bakalarda — Yunanlıları - yen- mişler, - Balkan — üçüncüsü olmuşlardır. Bey, devletle, bekleriz, bunu l 4: Hasan Bey — Sizde buyurun... Bek- lerim... Siz bize, biz size, siz bize, biz size düşmanlarımızın hepsi de denize... |Şükrü B. Ameri- Günün Tarihi kaya Gitti — Eski Maliye Vekili Saracoğlu — Şükrü B. dün ekspresle Ameri- keya gitmiştir. Evvelce de haber verdiğimiz gibi Şükrü B. Ame- rikada Mali ve iktısadi mücsze- selerle temas edecek, seyahatl 2-3 ay kadar sürecektir. Darülbedayiin Ziyafeti Şehrimize gelen meşhur - reji- #«öÖr Sesil B. dö Mil çerefine dün Tepebaşı tiyatrosunda bir çay ziyafeti — vermişlerdir. — Rejisör İstanbulda Ehtizalip muharebe- lerine nit bir filim çevirmek ar zusunda olduğunu söylemiştir. — | Sefaret Müsteşarları Berlin Sefareti Müsteşarı Nu- rettin Ferruh B. Londraya, Parıs- | Müsteşarı Orhan Şemsettin Bey | Berline, Londra Müsteşarı Tahsin B. de Parise tayin olunmuşlardır. — Suikast Tahkikatı Suikast mücrimi olarak yaka- lanan Agobun istievabına devam edilmektedir. Tahkikat son aaf | hasındadır. Balkan Konferansında Ayın yirmisinde — şehrimizde toplanacak olan Balkan konfe- ransı için Yunanistan murabhas- larını seçmiş ve isimlerini umumi hâtipliğe bildirmiştir. Murahhase ların arasında eski Yunan baş- vekili M. Papanastasyo ve âyan reisi M. Milona da vardir. Tavukçuluk Faaliyeti Ankaradaki Tavukçuluk Ens- titüsü Avrupadan getirttiği (500) kadar damızlık tavuktan (9) ayda (3) bin tavuk yetiştirmiştir. Müessese şimdi de örd. le- rini ıslah etmekle meşguldür. Rüssel Pş. Şehrimizde bulunan Mısır Po- lis Müdürü Russel Pş. cuma gümtf Ankaraya gidecek, Dahiliye Ve- kilini ziyaret edecektir. Russel Paşanın Mısıra yapılan afyon ve kokain kaçakçılığının önüne ge- çilmesi için tetkikatta bulunduğu söylenmektedir. Gazetecilik Mektebi Geçenlerde Darülfünunda teş- kil edilen bir komisyonun yüksek gazetecilik mektebi açılması hak- | kında tetkikat yaptiği yazılmıştı. Şimdi kaydedildiğine göre, bu | mektep yakında açılacaktır. Tramvay Faciası Fethi isminde bir çocuk dün | sabah Çarşıkapıdan geçerken (77) numaralı tramvay arabasına atlar — mak istemiş, yere düşmş, tram- vayın altına giderek bacağı diz kapakından çiğnenmiş ve kesik miştir. Boğazlar Komisyonu Boğazlar Komlayonu yaz talie — lini bitirmiş ve dün İlk içtimanı | yapmıştır. j —amameadiknıı 4