19 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

19 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Meb'uslar Halk ÂArasında.. İzmir meb'usları evvelki gün İzmirde halkla temas ettiler, halkın — dertleri sordular ve ibtiyaçları öğrendiler. Bu mü: betle halk arasında te- yaptık ve şu mü- aldık: Rıza Bey Çarşamba İspanakçı 60- O kak 14 arttıkça, yeni yeni vaziyetler hâsıl oldukça meb'- — mslarımızın - vazifeleri de ço- hyor ve ehemmiyet kesp e- iyor. Onun için meb'usla- rınızın halkla, içlerine gire- — rek sıkı temaslar hazırlama- lari ve onların dertlerini takından dinlemeleri lâzımdır. — İzmir meb'uılarının müntehibi sanilerile dünkü — temasları çok hoşuma gitti. Cemll Bey ( Eaı..uıı.. Sultanhama- ı 110) — Meb'uslarımızın — vazife- — leri çok ağırlaşıyor. Çünkü — halkın işleri çoğaldı. Bunlara —| Beri tedbirler almak lâzımdır. — Bu da halka inerek yakın te- — maslar yapmakla mümkündür. İzmir meb'uslarının temasla- rını çok ciddi buldum. * Nurettin B. ( Horkalşerif Akseki ma- lesl 17 ) — İzmirin tütün derdi ve ektep ihtiyacı cidden büyük- Meb'uslar bunları dinle- mişlerdir. Her meb'us ta inti- — hap dairesinin dertlerini böyle “tesbit etmişse Millet Mecli- sinin teşrinisani toplanışında — ehemmiyetli müzakereler ola- /cağı muhakkaktır. Meclislerin teşkilinden beklenen gaye de — budur. ı Seler ağa (Cağaloğlu Sıhhiye binası B Titlaalinde guracı ) İstanbul meb'usları yeni be- “lediye kanununun tadili ve gşehrin sıhhi vaziyeti etrafında — dün daimi encümenin mütale- — asını aldı. İzmir meb'usları da — müntehiplerinin dertlerini din- — lediler. Demek ki halkın göze — batan dertleri teşhis edimiş demektir. Şimdi iş bunlara deva bulmaktadır. Bunu ya- /parlarsa bizden kendilerine bolbol dua. t Maarif Vekili — Şehrimizde bulunan Maarif — Vekili dün bazı mektepleri — teftiş etmişti.. Bu akşam — Ankaraya gitmesi muhtemeldir. 1: Umacı — Huuuu... dızzızız... huuuuu... I geliyorüd... yerim, yerim, yerim, yerimi İ ) | | | ı I Umumi Ticaretimiz Ne Halde? İki Senelik Ticari Va- ziyeti Gösteren Bir Cetvel Yapıldı Geçen seneki itbalât ve ih- ğ[htğyar Bir Kadın [ | Ölü Olarak Bulundu | racatımız. hakkında yapılan | yeni — bir memleketimiz, lira kıymetinde istatistike — göre (147,553,703) ithalât ve (151,454,371) lira kıymetinde | ihracat yapmıştır. Bu senenin sekiz ayı hakkında yapılan | ı istatistik ise şudur: 90,033,232 Tiralık — ithalât; — 69,932,318 liralık ihracat. 930 senesinde tütün ihra- catımız. (24,366,000) kilo ve 931 de (13,845,000) dir. Pamuk ise 1930 da (9,550,000) kilo ve 1931 de (3,086,000) kilo- dur. Fındık 930 da (1,436,000) ; 931 de (4,680,000) dir. Bu sene pamuk ve tütün ihracatımızın azalmasında dün- ya buhranın derin tesirleri vardır. Muhiddin B. Geldi Terkos meselesi etrafında Dahiliye ve Nafia Vekâletle- rile temas etmek Üzere An- karaya giden Vali Muhiddin B. bu ııîlhki trenle şehrimi- ze gelmiştir. Fena Rekabet Vapurcular Millet Mecli- sine Müracaat Ediyorlar Karadeniz hattında - hususi vapur kumpanyaları ile Seyri- sefain İdaresi arasındaki re- kabet devam etmektedir. Va- purçular; bu rekabetin bir şekil bulunarak önüne geçil- mesi için İktısat Vekâletine ve diğer makamlara müracaat etmişlerdi. Şimdi bir de Bü- yük Millet Meclisine müracaat etmek istemektedirler. Üzüm Satışımız Bu sene çuval içinde Ham- burg — piyasasına sevkedilen İzmir incirleri derhal satıl- mıştır. Gerek - İzmirden ve gerekse Yunanistandan lüks paketler — içinde gönderilen mallara müsait fiatla talip çıkmamaktadır. Hâdise Mecidiye İzöğıünde Olmuştur. Altmış Yaşlarında Bir Rum, Töhmetile Dün gece Şişlide Mecidiy hâdise bulunmuştur. anlatalım : İki İktiyar İ Şişlide Mecidiye köyünde | Büyükdere caddesinde bak- kal Petro Efendinin büyük | bir bahçesi vardır. Bahçenin nihayetinde de yalnız tahta- dan dört divarı bulunan dam- Sız ve döşemesiz bir kulübecik vardır. Petro Efendinin tanıdıkla- rindan elli yaşındaki Toma Ef. nin son zamanlarda mali vaziyeti bozulmuş, Petro da bu eski dostuna bir iyilik olmak üzere demiş ki: “Toma; gu bahçedeki barakayı sana vereyim. Buraya yavaş yavaş bir dam, cam ve çerçeve uydur da şimdilik otur bakalım. Aynı zamanda bahçeyi de beklersin. Sana beş on kuruş ta veririm.,, Toma Efendi birkaç aydan- beri burada — oturmaktadır. Barakanın üstünü kısmen beş on teneke ile kapatmış, altına da seyyar bir döşeme yap- mış. Fakat bu arada Tomanın | canı bir eğlence istemiş ve evvelki gün o civarda gezen | (60) yaşlarında (Patra) ismin- | de bir kadını çağırmış, bir şişe de rakı alarak bera- berce içmiye başlamışlar ve $ şeyi bitirmişler. Bundan sonra ikisi de —uykuya yatmışlar. Sabahleyin Toma uyandığı za- man Madam Patraya seslenmiş, fakat Patra cevap vermemiş. | olmuş, altmış yaşında Ölümle Gayrimtbadil Bonoları Dün gayrimübadillere 1011 den 1045 numarasına kadar müracaat edenlere bo- nuları tevzi edilmiştir. Alâka- darlar henlüz takdiri kıymet | muamelesi — bitirilmemiş olan | 300 kadar gayrimübadile ait bonolar verilinciye kadar mü- zayedelerin tehir edilmesini istemişlerdir. sıra 2: Hasan Bey — Buiunm bakalım, bu da nesit. kaş, kış, kış, kiş, kış! l Bu Cinayeti İşlemek Tevkif — Edilmiştir v köyünde — gölip “ve feci bir bir sevdali kadın “Ölü olarak neticelenen bu aşk ve işret âlemini Başını Belâya Sokmuş Eğilip yüzüne baktığı zaman görmüşki Madam Patra ağzın- dan burnundan boşanan kan- lar içinde hayala gözlerini kapamış. Bu teessürle Toma şişenin dibinde kalan son rakıyı da bir hamlede içtikten sonra jandarmaya gitmiş: “Akşam buralarda dilenen bir kadını kulübeye almıştım, ölmüş gelin bakın,, — demiş. Jandarma hadiseden adliyeyi haberdar etmiş ve müddei- umumi muavini Hayri Beyle Tabibi Adli Enver B. hâdise mahalline — giderek vaziyeti tetkik etmişlerdir. Toma Meddeiumumi tara- fından isticvap edildiği zaman jandarmaya söylediği sözleri tekrarlamış ve bir aralık ka- dının cesedine dönerek “ Ö- de benim başımı belâya soktun. ,, demiştir. Adliye doktoru cesedi mu- ayene etmiş, hiçbir yara ve bere — görememiştir. — Yalnız Boğularak öldürülmek ihtima- lini varit görmüş, fakat bu noktada yaptığı tetkik de menfi nelice vermişlir. Ancak ikadının ağzından burnundan fazla kan gelmesini şüpheli gördüğü için cesedi Morga naklettirmiştir. Toma EFf, tev- kif edilmiştir. Müddeiumumi- lik tahkikata devam etmek- tedir. aa kis Mübadele İhtilâfları Muhtelit Mübadele Komis- yonunda ( 150,000 ) - İsterling lirasının — alâkadarlara tevzü hususunda çıkan ihtilâf hak- kında murahhas heyetimiz son noktai — nazarını bildirmiştir. Bu mesele bu hafta içinde halledilmiş bulunacaktır. Diğer | (5) ihtilâf ta kısa bir zamanda halledilecektir. 3: Umacı — Hasan Beyl! Sen öyle benim- masonum, i le pek Ben eğlenme... verim ba! 'a Hasan B. Ve Damga Pulu Nerelerde Satılacak ? | Maliye Vekâleti, Dai- | relerde Pul Satılmasını Yasak Etti | Eskiden İstanbulda pulla | alâkadar olan (40), (50) kadar dairede vezne memurları damğa pulu satıyorlar ve yüzde beş kazancını kendileri alıyorlardı. Maliye Vekâleti bunu mah- zurlu — gördüğü için devairde pul etmiştir, Şimdi o dairelerin yakının- da ve bazılarının içerilerinde pul satış şubeleri açılmıştır. Meselâ tapudairesinin merdi- ven altında bir çekmece ko- nacak kadar bir yerde pul satılmasına müsaade edilmiş ve buraya (10) lira aylık tak- dir. edilerek Defterdarlıkça müzayedeye konulmuş, fakat seneliği(1200) liraya ihale edil- miştir. Bu yeni tedbirle ha- zineye birçok menfaatler te- min edilmiştir. İstanbulda yalnız Üç resmi pul — satılmasına müsaade edilmiştir: Poliste, Balıkhane Müdür- lüğünde ve Gümüşsuyundaki mektepte. İhtilâs Davası Bir Ambar Memuru İle Bekçi Muhakeme Edildi Dün Ağır ceza mahkeme- sinde, Kadıköy Tütün deposu ambar memuru Celâl Beyle bekçisi İbrahim Ağanın am- bardan zimmetlerine geçirdik- leri ve ihtilâs ettikler (3132 ) lira (46) kuruşun muhakemesine başlanmıştır. Muddeiumumilik bunların Ceza kanunun (202)- inci maddesine tevfikan ceza- landırılmalarını istemiştir. Da- va, Hazine vekilinin evrakı tetkik ederek cevap vermesi için (8) Teşrinsaniye bırakılmıştır. İhracaat Ofisinde Yugoslavya ihracat ofisi mü- dürü bugün İstanbula gelecek ve harici ticaret ofimiz erkânı İle görüşecektir. Vagonda Yangın Dün akşam Ankara islas- yonunda bir benzin vagonu tutuşmuş ve söndürülmüştür. resmi satışını yasak müessesede Seni ediverirsin . Balkan Birliği Yarın İlk İçtimamı Yapacak İkinci Balkan Konferansı ya- rın Dolmabahçe sarayında ilk celsesini aktedecek ve celseyi Başvekil İsmet Paşa küşat ede- cektir. Muhtelif Balkan devletle- rinin murahhaslarının hemen hepsi şehrimize gelmişlerdir. Dün de Romen, Bulgar — ve Yugoslav murahhasları gelmiş- lerdir. Bulgar murahhaslarının rcisi M. Sakazof - şu noktalara - işaret etmiştir: — Konferanstan çok iyi neti- celer — bekliyoruz. Bizim — için en mühim mesele akalliyetler meselesidir. Biz ilk iş olarak bir Balkan misakı yapılması fikrine iştirak etmiyoruz. Evvelâ akal- liyetler meselesi halledilmelidir.,, Dün murahhaslarla — birlikte Bulgar ve Romen kadın birlik- leri reisileri de gelmişlerdir. Bi bugün öğleden sonra içtima yapacaktır. Fizyoloji Enstitüsü Dün Tıp Fakültesinde yeniden tesis edilen fizyuloji mücssese- sinin küşat resmi yapılmıştır. Merasimde — Maarif Vekili ve müderrisler bulunmuş, nutuklar söylenmiştir. Müessese her türlü aari tip tertibat ve vesaitini ih- tiva etmektedir. Kocasını Öldürmüş Bursada kocasını, yemeğine zehir koyarak öldürmekle maz- nun Hamide Hanımın muhakeme- sine Bursa Ağır Cezasında devam edilmektedir. Muhakeme — bazı noktaların tenviri için 27 teşrini- evvele talik edilmiştir. Yunanlı Meslektaşlar Şehrimizdeki Yunanlı gazeteci meslektaşlar dün Rum patriki Fotyos Efendiyi ziyaret etmişler- dir. Misafir gazeteciler bu ziya- retten sonra Halk Fırkası Umumt kâtibi Recep B. tarafından kabul edilmişlerdir. Otomatik Telefonlar 29 teşrinlevvel günü akşamı saat on buçuktan itibaren İstane bul ciheti otomatik telefonları işlemiye başlıyacaktır. Buğday İstihsali Ziraat Bankası Umum Müdürâ Şükrü Bey buğday stokları hak- kında şunları söylemektedir: — “Ziraat Bankasının matlu- batı mukabilinde müstahsillerden aldığı buğdaylar Borsalarda sa- tılmıyacaktır. Bunlardan tohum- luğa elverişli olanlar köylüye tevzi edilecektir. Banka köylüye mahsul mukabilinde avans ver- miye âmadedir. —— Umacılar ) K Di AM Jsî.'.-. 4: Hasan B:y —d E'ı:îı:: Mahmut Esat Beyi ye, sonra beni de aparsın. So- lt:ğlıık yemek — İstersen ılıiıküııdıı birini