24 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN HATKIN HALKIN GÖZÜ KULAĞI DİE Sönb '? — No: 540 “Son P “Yazı işleri telefonuz İstanbul — 20203 Bir Mektep Talebesi Yusuf Efendi Hamallık Bile Yapmak İstiyorsa Da Onu Da Bulamıyor Hamallık için Belediye İktısat İşleri — Müdürlüğüne — müracaat edenlerin haddi ve hesabı yoktur denebilir. Bunların içinde İstan- bullular bulunduğu gibi Anadolu- nun birçok yerlerinden İstanbula gelip te iş bulamadıkları. için hamallık istiyenler de ekseriyeti teşkil eder. Z İktısat Müdürlüğüne - tahsille- rini idame edebilmek için mü- racaat eden birçok mektep tale- besi'de vardır. Birkaç gün evvel Müdür Vekili Süleyman Beye Yüksek Ticaret Mektebi talebe- sinde olduğunu — söyliyen bir genç müracaal ederek iş İstes miştir. Genç titrek ve niyarkâr bir sesle şunları söylemiştir: *— Ben Anadoludan geldim. Yüksek Ticaret Mektebinde okur yorum. Hayatta bana o0 paralık yardım edecek kimsem yoktur. Mektep birim gibi kimselere hu- susi yardım yapacağını vadettiği çin buraya geldik. Bunu yapamı- yor. Şimdi kimsesizler yurdunda m, İki gündenberi de ağ- zımâ bir Tokma ekmek koyma- dım. ÂAçım. Tahsilimi bitirmek için bana ufak bir İş veriniz, Süleyman Bey de: Münasip bir — iş * bulunma- dığını söylemiş. Genç nihayet: — Beyefendi ne yapayım açım. Bir lokma ekmek hatırı ( Devamı 8 inel sayfada ) yatıyol Bu Çocuklar Da | Bizim Çocuklarımızdır Topkapıda — giydirilme Yardıma muhtaç olan yavru- | llyelim ki önümüzdeki on lafı hatırlamak, onlara şefkat eli uzatınak için önümüzde güzel bir | sarruflarla elde edilecek paraları fırsat var, Şeker bayramı yakla- şıyor. ÂAz kazançlı aileler, ancak ekmek parası kazanabilen analar, | giydirememek — gibi karşısında bulu- çocuklarını ıstırap vaziyeti nuyorlar. Bunlara yardım etmek çocuklarını — sevindirmek elimizdedir. Bunun için fazla bir masrafa lüzum yoktur. Yardımı sevcu karilerimize şu kadar söy- sıralarını | | | yamda yeni bir elbise, sağlam | bizim | | zelim, Bu (cemiyetlerin şefkatine Yüksek Ticaret Mektebi talebesinden bamallığa talip Yusuf Ef. bekliyen yavrular gün içinde yapacağımız bazı ta- hayır müesseselerine götürüp ve- yüzlerce çocuk, — bizim birkaç İira ile bay- sığınan vereceğimiz bir kundura (3), (3), (8) lira kimsesiz ve muh- taç bir yavruyu muhtelif şekil ve derecede ısıtıp soğuğuu - tesirin- den kurtarabilir. dört | giyebileceklerdir. | PAZAR — 24 Kânunusani 1932 Haı;ıall;ğz; Talip Yüksek I Ayvalık ( Husasi ) — Ayva- hk kazasında birçok mektum emlâk ve arazi vardır. Bu yüz- | den hazine bi zararlar gör- mektedir, Vilâyet Emlâk Müdürü Agâh Bey Ayvalıkta yaptığı tet- kikat —neticesinde —bir milyon küsur liralık mektum emlâk ve arazi tespit etmiştir. Mektum araziden (80 ) bin İiralığı yalnız bir şahsa aittir. Temin edildiğine göre iki milyon liralık daha mek- tum emlâk ve arazi bulunmakta- dır. Ba işlerle uğraşmak için mahdut bir kadro vücuda geti- rilecektir Terki Mesai İşçileri İşlerini Bıraktı Samsun (Hususi) — Buradaki tötün imalâthanelerinden birinin amelesi, müessese tarafından arx bir ücretle gece mesaisine icbar edildikleri için çalışmamak kararı vermişlerdir. Amele hem az üc- ret verildiğini, hem de kuvvetli elektrik ziyası altında gözlerinin bozulmak tehlikesi bulunduğunu söylemektedirler, Zabıta hâdiseye vazıyet etmiştir, rayda, Yusufpaşa (0) Yametidi çıkmazında, oturan Şaziye isminde bir Hanımın doğurduğu çocuğunu, boğarak — öldürdüğü ve bahçesine gömdüğü hakkında bir haber almıştır. Müddeiumum! Muavinlerinden Sabri Beyle Ta- bibi Adli Hikmet Bey bu cina- yetin tahkikine memur edildik- İeri için dün sabah Şaziye Ha- nımın evine gitmişlerdir. O da- kikada Şaziye Hanımın evde bulunmadığı — anlaşılmış ve evde bulunan diğer kiracılar da böyle | bir hâdiseden baberdar olmadık- larını — söylemişler ve hakikati gizlemişlerdir. - Yalnız kiracılar- dan bir hanım Şaziye Hanmımın karnında bir ur bulunduğunu ve bunun da biraz evvel düşü- | rüldüğünü îlmiâ'ini ve fakat bu İrun nereye gömüldüğünü bil- mediğini ve görmediğini söyle- M. Venizelosun Romayı ziya- reti münasebetile hararetli ma- kaleler neşredilmekte ve - İtalya- nın Türk - Yunan dostluğunu temin hususunda sarfetmiş oldu- | gu mesaiden bahsedilmektedir. Bilhassa Lavoro Faşista gazetesi, Bahrisefit havzasında — stlh ve müsalemetin — temellerini atan Türk-Yunan dostluğunun ehem- miyetinden bahsediyor ve bunu İtalyan » Türkiye ve Yunanistan | arasında bir ittifakı müsellesin ı akti başlangıcı addediyor. | Mevzuun Samsunda Bir İmalâthane | N S Küzre işleri telefonu: İstanbul — 50;203 :)/ — <—— Fiatı 5 kuraş — —— l Yeni Nesillere Ne Okutacağız ? Umumi Müfettiş Hasan Ali Bey Bize Diyor Ki: “Şimdiye Kada; l;e.%;ı'yaf Meselesînden Bahsedlildi Mi, Herkesin Aklına Bunların Basılması Ve Satılması Geliyor. Halbuki Bir Eserin Basılıp Satılması İçin Evvelâ Yazılması Lâzımdır. Şu Halde İlk Mesele Muharrir Ve Umumi Müfettiş Hasan Âli | Bey, anketimizin mevzuunu çok etraflı düşünmüş ve bize fikirle- rini tahriren — bildirmiştir. Bu doğurduğu — bazı tâli meseleler hakkında da Hasan Âli Beyin mütalearını ihtiva eden cevaplarını aynen — neşrediyoruz * Fikir Prensipleri Geçirdiğimiz. ve yaptığımız büyük inkılâbın tahakkuku ea güç olan cephesi, cemiyetimizin | maneviyetine taallük eden tara- SER F _İ fıdır. Maneviyet mefhumile yenl hayatımızın dayanması lâzımgelen fikir prensiplerini kastediyorum, Bunları münevver zümrenin dü- şünmesi ve halkın his halinde yaşaması inkılâpçıların - yapacğı işlerin en mühimmi ve en güçüdür. | (Devamı 11 inci sayfada ) miştir. Bu ur hikâyesi de Müd- | deiummiliğe yapılan ihbarın kuv- vetini arttırmıştır. Esasen evin aranma emri de beraber götürüldüğü için Müd- | deiamumi Muavini Sabri B. te- min ettiği kazmacılar vasıtasile | bahçede taharriyat yaptırmıya baş- lamış - ve birçok yerler kazıldık- tan sonra en nihayet bir erik ağacınının dibi kazılırken - (35) santim kadar derinlikte bir tene- | ke altına gömülmüş kefenli bir | çocuk icesedi bulunmuştur. Tabi: bi Adli Hikmet Bey kefeni aça- | — Ezilen kim acaba? — Haliç Şirketi, Müellif Meselesidir. Aksarayda Bir Kadının Doğurduğu ÇocukErik Ağacının DibindenÇıkarıldı Müddeiumumilik, din, Aksa- rak cesedi muayene — etmiştir. Ceset doğum miadına vâsıl ol- muş bir oğlan çocuğudur. Gö- beği (35) santim uzunluğunda kesilmiş ve fakat bağlanmamıştır. Cesedin (45) gün kadar evvel gömüldüğü ve tefessühe başla- diği tesbit edilmiştir. Çocu- ğun teneflüs — edip etmediği yani diri doğup doğmadığı tes- bit edilmek üzere ceset Morga nakledilmiştir. Esasen bekâr bir hanım olan çocuğun annesi de buldurularak muayene için Mor- ga gönderilecektir. ——— Rekabet Yüzünden x Pefabel Yüfündin — — —| — Otobüs birini daha ezmiş, zavallı can çekişiyormuş.