30 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

30 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

ıı Çkunmak İhtiyacı Yazmak, bir bakıma göl Almanyaya Buğday Satabiliriz Berlin, (Hususi) — Son hafta zarfında Alman hükümetile Ame- rikalı Farm Board — müessesesi arasında, —Almanyaya — ithaline lüzüm görülen buğdayın kısmı azamının teslimi hususunda ce- reyan eden müzakerat müsbel bir neticeye müncer olmamıştır. Buna sebep kredi meselesinde Alman hükümeti tarafından ser- dedilen talebin Amerika Şirketi tarafından kabul edilmemesidir. Hükümet ayni zamanda, buğ- day ihraç eden diğer memleket- ler ile de temaslarda bulunmak- tadır. İtilâf husulü halinde Ak- manya alınan buğdaya mukabil kömür ve yahut smai mamulât teslim edecek, yani — muamelât başlı başına bir emtia mübade!e- sinden ibaret kalarak döviz sarf we istimaline — ihtiyaç hissedilmi- yecektir. Fakat bu müzakerelerin mı- waffakıyetle neticelenmesi halinde dahi buğdaya olan ihtiyaç tamz- men kapatılmıyacak, hususi mü- esseler tarafından da ayrıca buğ- day ithal edilmesine imkân mev- cut bulumacaktadır. Değirmenlerde sarfedilen buğ- daya karıştırılması mecburi bu- kunan yerli mahsul nisbetinin ve buğday gümrük resminin tadili hususunda şubatta başlayıp şim- diye kadar tahakkuk edememiş olan 'tasavvurların yakında mu- ayyen bir miktar emtia hakkında tatbik olunacağı ümit edilmekte- dir, Yakında kabinede müzakere edilecek olan bir teklifte, kümes hayvanatına tahsis olunmak üze- “me, serbest olarak 200.000 ton yemlik buğday ithaline müsaade elunmast zımnımnda hükümete sa- lâhiyet itası talep edilmektedir. Bu teklifin kabulü muhakkak ad- dolunduğundan ithalâtçılar büyük yemnlik buğday partileri üzerin- den teklifat beklemektedirler. Çavdara gelince: Rus mahsulü üzerinden yapılan muamelât can- hlığını — muhafaza — eylemektedir. Hükümet şimdiye kadar icra edi- keo mubayaatın ihtiyacı kapata- bileceğini zanneylediğinden geçen bafta zarfında artık piyasaya müdahale etmemiştir. Rusyadan. teklifat almış olan tüccar dahi piyasadan nisbeten uzak — kalmıştır. Ticari mehafil yeni — rekolteye — kadar — daha 200.000 — ton — kadar — çavdar mubayaatı lâzımgeleceği fikrinde bulunmakta — ve fiatlerin sukutu halinde hükümetin tekrar piyasa- ya müdahale edeceğini zanney- lemektedir. Misir: Döviz noksanlığı yüzü- den darı, kuüşyemi ve sairenin ithalâb mümkün olamadığindan | mısır. — piyasasının — canlanacağı beklenmektedir. Tuna mısırı sif Hamburg - 4,30 — Florin'e teklif olunmaktadır. Mart tahmili Weser nehri limanları teslimi 4,45 Fl. veril- mekte, satıcılar ise 4,45 Florin istemektedir. Plata miısın Hambürg - 4,15 Florin, Nisan tahmili 4,0225 Flo- rin; Mayıs- Femmuz — tahmili 3, 9750 Florin, Temmuz - Ağustos tahmili 3,85 Florin üzerinden teklif ediliyor” Arpa. Piyasa sağlamdı. Tw- | | kirdağım Çocuk Valisi Çikolata Fiatlarında İhtikâr Yapılıp Yapılmadığını Tetkik Etmektedir Çocuk haftasının devamı müd- detince heryerde bütün idareyi çocuklar ellerine aldılar. Çocuk Vali,çocuk Belediye Reisi, çocuk Polis Müdürü ve daha birçok çocuk memurlar memleketle şu anda iş başındalar. Emirler — veriyorlar, projeler tanzim ediyorlar, ıslahat Yukarda resmini gördüğünüz Zerrin Hanım Tekirdağı Belediye Reisidir. Memlekette spor sahası yaptıracaktır. Kasapların etleri, camekân içinde satmasını temin Vanda İmar İşleri Başladı Van ( Hususi) — Burada bü- yük bir imar faaliyeti var. Çarşı- daki mağara oyuğuna benziyen köhne harap dükkânlar yıktırıl- I makta bu suretle Vanın ana cad- Evvelce Muhasebei Hususiye tarafından yaptırılan ayni tipteki dükkânlar metruk bir halde kak mıştı. Şimdi dükkânsız kalan es- maf bu dükkânları kiralamıya baş- ladılar.Bu suretle gözel bir çarşı manzarası hâsıl olacaktır. Vali ve Belediye Reisi Mithat Bey her sabah öğleye — kadar çarşıda dolaşarak yıkılan ve ya- pılan yerlere nezaret etmektedir. Bu faaliyet neticesinde asırlar- danberi — metruk ve harap bir halde kalan şehrimiz yakın bir âtide mamur ve güzel bir yurt olacaktır. Vamık Faik İzmirde Mezbaha Belediye Tara- fından Satın Alınacak İzmir ( Hususi) — Mezbaha şirketi Belediyece bir teklifte bulunarak, mezbahayı 400 bin liraya satacağını bildirmiştir. Be- lediye yaptığı tetkikat netice- sinde mezbahayı 250 bin liraya alabileceği — cevabını - vermiştir.- Şirketin imtiyaz müddetinin - bit- mesine daha beş sence vardır. İzmirde Kahve - ihtikârı İzmir, (Hususi)— İhtikâr Ko- misyonu kahveye fiat koymuştur. Kahvenin okkası toptan 130, pe- rakende 135 kuruşa satılacaktır. HakeceresenerArAeRLerELE LA AeALALA AA eee sesa na malı sif weser nehri limanın- ları 6,1250 — Florin, bir baş 6,15 filerin fiatle teklif olunuyor. Ham- burg 6, 10 Florin veriyor. | | yapıyorlar.. i desi açılmaktadır. Bu caddenin | ——— etrafına tesadüf eden dükkânlar ve evler istimlâk edilmektedir. edecektir. Tekirdağında — çocuk bahçeleri, parkları — yaptıractır. Zerrin Hanım, Vali Beyle yaptığı mülâkatta Vilâyetin her tarafının ağaçlarla süslenmesini kararlaş- tırmıştır. Tekirdağım çocuk Valisi Tur- gut Bey yapacağı ıslahat ve icraat hakkında Tekirlağ muha- birimize şu beyanatta bulun- muştur: — Memurların vaktinde işle- rine gelmelerini temin edeceğim, Maili inhidam evlerin hepisini yık!ırıcnğım Bugün çarşıyı tef- tiş edeceğim, çikolata, şeker, meyve fiatlerile; oyuncak — fiatla- rında ihtikâr yapılıp yapılmadı- ğını tetkik edeceğim! Resimde gördüğünüz Tekirda- ğın çocuk Erkâmı hükümeti soldan sağa doğru — şunlardır : Maarif Müfettişi Yaşar, Vali Tur- gut, Mektupçu Mehmet, Serko- miser Salâhattin, Muhasebei Hu- susiye Müdürü Hikmet Beylerle Belediye reisi Zerrin Hanım.. Çocukların saltanatı bugünler- de nihayet bulacaktır. Çankırıda Gençliğin Eseri Spor Klübü Hararetli çocuk bayrarm günü “Çankırı Spor Klübü,, nün açılma mera- simi yapıldı. Merasimde bütün Çankırı gençliği ve gençliği hi- maye eden zevat hazır. bulundu- lar. Vali Bey kısa bir hitabe irat ederek, gençliğin bu faaliyetin- den çok mütehassis olduğunu, spor işinin artık Çankırıda sağ- lam temellere bağlandığını söyle- dikten sonra kapının kurdelâsını kesti. Bu suretle Çankırıda esaslı bir spor klübü ve ocağı teessüs etmiş oluyor. Bu —münasebetle Çankırı gençliği en büyük ara- Azggn_ Dana Küçük Bir Çocuğu Boy- nuzlarile Yaraladı . İzmir ( Hususi ) — Taş iske- leden vapura yükletilecek olan bir azgın dana ürkmüş ve cadde üzerinde koşmıya, sağa sola sal- dırmıya başlamıştır. Bu — esnada Snletrııı inin Süheylâ is- mindeki yavrusurnu — boynuzlarile yaralamıştır. Merasımle Açıldı —W SAA ) Çankırı spor klübünün açılma merasiminden iki intiba Çankırı, (Huüsusi) — 23 Nisşan suna — ve ihtiyacına — kavuşmuş bulunuyar. Gençlik büyük bir şeref ve gayretle — çalışmıya — başlamıştır. Futbole müsait bir saha temin edilecektir. Bu bususta bütün makamlar — gençliğe — muavenet vadetmektedir. Yalnız faaliyet ve çalışmak çırpınan gençleri antrene edecek bir — kaptana — ihtiyaç vardır. — Gençlik bir — sistem dahilinde çalışacak olursa mü- kemmel ve kuüvvetli bir takım ortaya çıkacaktır. Kııııal Kadri için İskan İşleri İzmir, ( Hususi ) — Şehrimiz iskân işleri mayıs nihayetinde hitam bulacaktır. İskân dairesin- de henüz ikmal edilmemiş 200 dosya bulunmaktadır. Bunlar da kısa bir zamanda ikmal edilerek tapuya sevkedilecektir. -ııqıblldiği taşı, taş kırabildiği kendi kendini beğenmenin bi alâmetidir. Söyliyecek bir şe bulundugunu iddia etmiyen adad “ o şeyi niçin söyl mek îsüyor? diye düşünmem görlîumuıün sathi olduğu: ııpıt O şeyi söylememiz, yazma: da kendimize, bazan kemiyet bazan keyfiyete itibar edereki fikirdaş bulmak içindir. Bir şe düıllnmekln yalmız olmayı ist miyoruz, çünkü kendi kendimiz! tamamile itimadımız yok. Düşün düğümüzün doğruluğundan, kud retinden tamamile emin olsaydı! © birçok veya birkaç kişinin ta: vibini beklemez, yazdığımızı n retmez, y'ıımudıi Yazdığımızı neşretmemek tile dahi yazmazdık; çünkü takdirde de kudretimizi hiç mazsa kendi —kendimize isp hevesine — kapılmışız İnsan tamamile emin olduğu şey kendi kendine ispata kalkar mıf| Yazmak yazmamaktan, yar-i mamak ta yazmaktan daha büyük bir iddiadır. Kuyruğunu ısırai yılan... Japonların “ Kâğat, taş, m kas,, isimli bir kumarları varmışt iki kişi karşı karşıya geçip göz“ lerini yumuyor ve ellerini düm düz açıp, yumruğunu sıkıp — veyi iki parmağım havaya kaldırıp kâğıt, taş ve makastan hangisini tercih ettiğini gösteriyor.- Kâğ kası, makas ta kesebildiği kâğ'dı kazanır. Bu kumarı oynamıyı kalkmayın; fakat bir düşünün, b hem de aşağı olması diinyada ne çok şeyleri temsil edebilir. Okunmak ihtiyacı... Muharrir- lerimizin bircoğu, hemen hemen hepsi bu son zamanlarda müte- madiyen memleketimizde —af kitap okunduğundan şikâyet edi- yor ve bu halin nihayet bulması için çareler — arıyorlarsa cmin olun ki onları asıl sevkeden şey ba müthiş ihtiyaçtır. Bu sözle< rimde bir sitem bulunduğu, ken- di kendimi veya başkâ birini it- tiham — ettiğim — zannedilmesin. Okunmak — ihtiyacı, ister ken- dimizi beğenmekten, ister kudretinizden — emin — olmaktan gelsin, dünyaya birçok güzel şey- ler kazandırmıştır. Müsabakalara 'Eunk etmiş olmak Sofoklis'i, wripidis'i küçültür mü hiç? İ Bana bunları, geçen gün ab- dığım bir mektup düşünürdü: Tı-* mımadığım bir dclıkınlı - lıcnul mektepte imiş - birkaç parça mavzumesini göndermiş, fikrimi soruyor. Elbette ki bir tasvip, bir teşvik bekliyor. Yazılarında, ümit veren yerler var. Bu hesesi belki devam eder, belki tanınmış bir muharrir olur. Yazılarınım arandığını, manzume- lerinin ezberlendiğini görür, se- vinir, tenkitleri okuyup sinirlenir.. Fakat bir gün gelir ki takdir. de, tenkit te umurunda ok maz. Bir kere yazmıya baş- ladığı için, bir gazete veya mec- mua — kendisinden yazı istediği için, yazınanın ne gibi ihtiyaçları dan — doğduğunu düşlıımeden. belki para için yazar. İşte muharrirliğin en güzel “ ji devri de, içimizi kemiren kurf a tamamile esir olduğumuz & devirdir. Nurultah Ata