11 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

GÖZ0 KULAĞI DİLİ HALKIN HATKIN RATLKAIN 2-No Yazı işleri telefoneı — İetani Sene Rusgya dönüşünde İstanbula muvasalat intibaları ——— — Siyasi Ve Askeri Bir İttıfak Yapılmış Değildir Moskovada İki Dost Memle_keî xlaîtadar Eden Bütün Meselelerle Beynelmilel Vaziyet Görüşül- müştür. İsmet Paşa Bu Akşam Ankaraya Gidiyor Başva'cil Paşa Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey ve kendilerine refakat eden zevat dün saat iki buçukta Grusya vapurile şehri- mize avdet etmişlerdir. Dün saat beşte şehrimize gelmesine intizar edilen Grusya vapuru, havanın müsaadesi dola- yısile ayyen — saatten — daha evvel muvasalat etmiştir. Başvekil Paşa ve refakatlerindeki zevat, dün Bağazda Büyükdere önle- rinde merasimle istikbal - edik alde Vali Muhiddin Bey, Ali Sait Paşılarla, im, Mithat Beyler; T çei ÇARŞAMBA A Mayıs 1932 Son Posta İdare kşleri teteforar İatansal — 20203 “Fiatı 5 kar aş aa aeaee — aa —a Üzerinde Vesıkalar Ve Para Çıktı Haber aldığımıza göre, polis siyasi kısım me- murları — tarafından şehrimizde — mahut Hoybon Cemiyetine mensup birisi yakalanmıştır. Vatan aleyhinde tahrikât yapan bu cemiyetin merkezi Haleptedir. ' Ve daha bazı yerlerde de — şubeleri vardır. Birtakım müfsit kimselerden ibaret olan bu hain tesekkü'ün derme çatma mensupları karışık macoeralar peşinde dolaşmaktadırlar. Polis tarafın | dan yakalanan sadamın — ismi Ariftir ve kendisi | ne maksatla geldiği Erxıncanlıdır. Arifin üzerinden Hoybon Cemiyetinin Amerikada bulunan şubesine ait vesikalarla bera- ber mühim miktarda para da çıkmıştır. Bu hain teşekküle mensubiyeti söylenen bu adamın buraya tahkik edilmektedir. Arifin isticvabına beşinci müstantik memur edilmiştir. Diğer taraftan — öğrendiğimize göre Arifin üzerinde Hoybon Cemiyetinin Amerika şubesine beş yüz lira vyerdiğine dair bir de makbuz bu- lunmuştur. ’Fransanın Yenı C. Reisi M. Löbrön ınhhap Edildi, » bulunan meb'uslar ve şailât mümessilleri bu- Grusya — vapuru Boğazın iki talebe- lunmu r. -çerken tarafındaki — ilkmektep leri ve mendil sal- hyarak Başvekil Paşayı selâmla- mişlar Boğazı vekil Paşa hemen Ankuı- reket etmek arzusunda yorgunluğunu "çıkarmak bir müddet Dolmabahçe ıIı istirahat etmiş ve geceyi Başvekil Paşa Rıhtıma çıktıktan sonra Sovyet Rusyanın mihmandar zabitanı Başvekil Paşanın misafiri olarak Perapalasta ikamet et- mektedirler. Mihmandarlara dün ve bugün şehrimiz gezdirilmiştir. Bu akşam Grusya vapurile Rus- yâya avdet edeceklerdir. Başvekil Paşa, seyahatte ken- dilerine refakat eden — zevala, (Devamı (l incl sa 'lıdl) | maçın revanşı Yunanistan şampiyonu Enosis | takımının şehrimize gelerek bu cuma günü Galatasaray-Fenrbah- çe muhtelitile ilk —müsabaka: sını yapması mukarrerdi. Hatta bu müsabakaya ait mukaveleler de teati edilmişti. Fakat Yunan takımı tarafın- dan ileri sürülen bazı şartların ifası mümkün olamıyacağı anla- şıldığı için Enosisin şehrimize gelmesi gayri muayyen bir zaman için tcahhür etmiştir, Bunun üzerine klübü Galatasaraya — müracaat ederek bu cuma günü için iki takımın birbirlerile karşılaşmasını teklif etmiştir. Galatasaray klübü bu teklifi kabul ettiği için cuma günü cezeli rekipler bize heyecanlı bir maç seyretmek — fırsatını vermiş olacaktır. musabaka Kadıköyünde Fenerbahçe stadında yapılacaktır. On beş gün gsonra da bu iera — edilecektir. Bu maçtan evvel stadın küşat resmi yapılacak, ayrıca büyük atletizm müsabakaları icra edi- Fenerbahçe lecektir. Piyango Tayyare Piyangosunun (4)üncü geşidesi bugün öğleden sonra icra edilecektir. | M. Tardiyö De Kabinenin İstifasını Verdi Versay 10 — Yeni Fransız Reisicümhurluğuna M. Alber Lö- brön intihap edilmiştir. İntihaba- ta iştirak edenlerin adedi 932 dir. M. Löbrön 639 rey almıştır. Sosyalist fırkası umumi kâtibi M. Pol For 114 rey almıştır. Mecliste bulunan 11 Komünist te reylerini M. Kaşene vermişler. dir. (Devamı 1l inci sayfada ) Yeni Fransız Cümhur Reis M. Alber Löbrön Gardiyan — Haydi Karın dışarda bekliyor. Mahküm — Eyvaaaah... Bu bakalım. Müddetin doldu. Artık çıkıy sun,